۱۰۶۳۲
۵۵۰۴
۵۵۰۴
پ

درمان های یک مشکل همگانی

شر حلقه‌هاي سياه دورچشم را بکنید

در كتب مربوط به زیبایی و پوست درباره این مشكل مطالب زیادی نوشته نشده ولی حلقه‌های سیاه دور چشم مشكل شایعی است و بیماران زیادی از این سیاهی دور چشم شكایت دارند. بررسی‌های صورت گرفته نشان داده كه این حلقه‌ها عمدتا به دو دلیل تشكیل می‌شوند: ضعف عمومی بدن و افزایش جریان خون وریدی چشم.

شر حلقه‌هاي سياه دورچشم را بکنید

شر حلقه‌هاي سياه دورچشم را بکنید

علل عمده حلقه‌های سیاه دور چشم

در كتب مربوط به زیبایی و پوست درباره این مشكل مطالب زیادی نوشته نشده ولی حلقه‌های سیاه دور چشم مشكل شایعی است و بیماران زیادی از این سیاهی دور چشم شكایت دارند. بررسی‌های صورت گرفته نشان داده كه این حلقه‌ها عمدتا به دو دلیل تشكیل می‌شوند: ضعف عمومی بدن و افزایش جریان خون وریدی چشم.


شر حلقه‌هاي سياه دورچشم را بکنید

چه زماني سياهي دورچشم بيشتر مي‌شود؟

خستگی‌های مزمن، بی‌خوابی‌های طولانی، خستگی‌های خود كره چشم، كسانی كه به هر دلیلی از چشم خود زیاد كار می‌كشند، كم خونی كه باعث ضعف عمومی می‌شود و همه اینها می‌توانند باعث سیاهی دور چشم شوند. در ضمن دیده شده كه خانم‌ها به‌خصوص دختران جوان در زمان عادت ماهیانه سیاهی دور چشم‌های‌شان تشدید می‌شود. به‌طور كلی هر عاملی كه باعث ضعف بدن و تحلیل رفتن قوای جسمانی و لاغر شدن شود به‌دلیل جذب چربی‌های كره چشم و ایجاد حالت فرورفته در چشم باعث سیاه شدن دور چشم‌ها می‌شود.


مشكل خاصي كه معمولا شما نداريد

همان طور كه اشاره شد علت اصلي حلقه‌هاي سياه دور چشم ضعف عمومي بدن و افزايش جريان خون وريدي در اطراف چشم است . با اين حال جدا از اين دو مشكل خود پوست پلك هم ممكن است دچار مشكل شده باشد. پوست پلك از انواع پوست‌های خاص است مثل پوست لب، پوست كف دست و پا، پوست گوش و پوست كناره بینی. این انواع خاص ممكن است به‌دلیل شرایط و بیماری‌های ویژه‌ای دچار تغییر حالت شوند. اگر كسی بدون ابتلا به 2 علتی كه صحبت‌شان شد دچار سیاهی در اطراف چشم شود، می‌تواند مبتلا به بیماری پوستی خاصی باشد ولی به‌هرحال چنین حالتی شایع نیست و علت اصلی آن همان 2 موردی است كه اشاره كردیم.


اشكال از بيني شماست

علت دوم این مشكل افزایش جریان خون وریدی كره چشم است. این اتفاق عمدتا در افرادی رخ می‌دهد كه انسداد بینی دارند. چون جریان خون وریدی چشم نزدیك به جریان خون وریدی بینی است اگر كسی به سختی نفس بكشد و بینی گرفته باشد یا به هر علتی فرد نتواند راحت نفس بكشد این فشار زیادی كه برای وارد كردن هوا به بینی اعمال می‌شود باعث ایجاد فشار منفی داخل فضای بینی شده و باعث مكش و افزایش حجم جریان خون وریدی بینی می‌شود. در نتیجه جریان خون وریدی كره چشم و پلك‌های تحتانی بیشتر شده و این سیاهی دور چشم ایجاد می‌شود.


شر حلقه‌هاي سياه دورچشم را بکنید

افرادی آلرژی و عفونت دارند

امروزه عقیده بر این است، هر اتفاقی كه در بینی رخ می‌دهد در سینوس هم اتفاق می‌افتد و بالعكس چون مخاط این ۲ بخش یكی است به همین دلیل ما رینو‌سینوزیت(التهاب بینی و سینوس) داریم نه سینوزیت(التهاب سینوس) و رینیت(التهاب بینی) جدا از هم. دلایل ایجاد رینو‌سینوزیت بسیار متنوع است. هر عاملی كه بتواند مخاط بینی را تحریك كند، می‌تواند باعث ایجاد رینو‌سینوزیت شود كه یكی از شایع‌ترین انواع آن رینو‌سینوزیت آلرژیك است. عوامل آلرژی‌زا(آلرژن) هم بسیار متنوع هستند؛مثل گرده گل‌ها و گیاهان، ذرات آلاینده هوا، سیگار، مو، یا پشم حیوانات و پر پرندگان.


شر حلقه‌هاي سياه دورچشم را بکنید

رینو‌سینوزیت عفونی

وقتی مردم درباره سینوزیت حرف می‌زنند منظور‌شان بیشتر سینوزیت عفونی است. رینو‌سینوزیت‌های عفونی شرایط خاص خود را دارند. اگر حاد باشند معمولا یك یا چند سینوس خاص مبتلا می‌شوند. اگر این عفونت حاد ایجاد انسداد كند معمولا فقط در یك سمت این حالت اتفاق می‌افتد اما به‌طور كلی عفونت حاد باعث ایجاد حلقه‌های سیاه نمی‌شود. برخلاف نوع حاد، انواع مزمن چون طولانی مدت هستند در آن‌ها احتمال انسداد بیشتر بوده و در ضمن بیماری‌های مزمن معمولا باعث یك ضعف عمومی هم در بدن می‌شوند.


شر حلقه‌هاي سياه دورچشم را بکنید

انسداد یا التهاب

خیلی اوقات التهاب(چه عفونی و چه آلرژیك) در حدی نیست كه باعث انسداد بینی و سینوس شود. در واقع باید گفت، هر عاملی كه باعث انسداد بینی شود جریان خون وریدی بینی و چشم را افزایش می‌دهد نه صرفا التهاب. از طرف دیگر عوامل دیگری هم باعث انسداد بینی می‌شوند مثل پولیپ‌ها، یا تومورها. این‌ها هم فشار منفی ایجاد كرده و با افزایش جریان خون وریدی حلقه‌های سیاه دور چشم ایجاد می‌كنند.


درمان

برای درمان این مشكل باید علت آن برطرف شود. مثلا اگر كسی كم خونی دارد باید آن را درمان كند. در مورد خستگی هم نكته مهم این است كه این حالت به‌دلیل خستگی مزمن و طولانی مدت ایجاد می‌شود. اگر كسی یك شب بی‌خوابی داشته باشد با یك استراحت مناسب مشكل به سرعت حل می‌شود ولی در كسانی كه شیفت‌های شبانه زیاد، بی‌خوابی مداوم، ساعات كار متفاوت و متغیر دارند با یكی، دو روز استراحت این مشكل برطرف نمی‌شود. این افراد باید الگوی زندگی(lifestyle) خود را تغییر دهند. اگر هم كسی مشكل انسداد بینی داشته باشد باید آن را رفع كند. اگر رینو‌سینوزیت آلرژیك است باید درمان مناسب و پیشگیری از آن انجام شود. اگر انسداد برطرف شود بعد از مدتی سیاهی دور چشم هم برطرف می‌شود.


كمپرس گرما، سياهي را از بين مي‌برد

همان طور كه در ابتداي مطلب اشاره كرديم هر عاملي كه باعث افزايش در جريان خون وريدي كره چشم شود عامل ايجاد حلقه‌هاي سياه دور چشم خواهد بود. در نتيجه مي‌توان گفت هر عاملی كه بتواند به‌طور موضعی جریان خون كره‌چشم را بهتر كند، می‌تواند این حلقه‌های سیاه را تا حدودي كاهش دهد.اصلي‌ترين عامل در اين رابطه كمپرس گرما در اطراف چشم يا چشم‌ها است كه باعث بهبود گردش خون چشم شده و شرایط را كمی بهتر می‌كند. با اين كار سياهي تا حدودي برطرف مي‌شود اما بايد توجه داشت كه تا عامل اصلی برطرف نشود این مشكل حل نمی‌شود.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

شر حلقه‌هاي سياه دورچشم را بکنید


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج