جاباما
۱۰۶۳۲۴۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

همبازیان آلمانی‌ام می‌گفتند چرا به استرالیا می‌روید؟!

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: لیونل مسی را دوست دارم، اما آن‌ها مقابل مارادونا کوچک به نظر می‌رسند.

خبرورزشی: پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: لیونل مسی را دوست دارم اما آنها مقابل مارادونا کوچک به نظر می‌رسند.

۸ آذر برای همه فوتبال‌دوستان ایرانی یادآور اتفاق مهم سال ۷۶ است. در بازی‌های رفت و برگشت مقابل استرالیا نقش خداداد عزیزی در ۳ گل ردوبدل شده غیرقابل انکار است. فوت مارادونا و اتفاق رخ داده قبل از بازی شهرخودرو- صنعت نفت بهانه‌ای شد برای تماس و گفت‌وگو با خداداد عزیزی.

خبر اینکه از ورود شما به ورزشگاه امام‌رضا (ع) جلوگیری شده، صحت دارد؟

یکی از دوستان فوتبال‌دوست من که اتفاقاً طرفدار دوآتیشه پرسپولیس است، پیشنهاد داد برای دیدن یک نیمه بازی شهرخودرو به ورزشگاه برویم و برای نیمه دوم که هوا سردتر می‌شود برگردیم منزل و بازی پرسپولیس را ببینیم. از آنجا که بدون هماهنگی جایی نمی‌روم با آقای حیدری، دبیرکل هیئت فوتبال تماس گرفتم و قرار شد ایشان با آقای اصولی رئیس هیئت فوتبال هماهنگ کند که این کار را انجام داد و با من تماس گرفت و گفت برای بعدازظهر هماهنگ شده که بدون مشکل داخل استادیوم بروید.

پس چه کسی سنگ‌اندازی کرد؟

حراست ورزش و جوانان بود یا شاید هم حراست استادیوم! من و دوستم نزدیک به ۸ دقیقه صبر کردیم و در همان دقایق چند نفر رد شدند، مثلاً یادم هست دو نفر کارت نشان دادند و رد شدند، آقای سلاطین رئیس تربیت بدنی رد شد و با من احوال‌پرسی کرد که آنجا نیروی حراست گفت آقای عزیزی شما می‌توانی داخل بروی اما همراهت نمی‌تواند.

ناراحت نشدید؟!

نه! در کشور ما هستند افرادی که به دلایل مختلف یا برای دیده شدن یا خاطره درست کردن این قبیل کارها را انجام می‌دهند. من نمی‌خواستم چانه‌ بزنم، به همان فرد گفتم فقط مانده بود یک دربان برای‌مان تصمیم‌گیری کند و با مسخره‌بازی ما را علاف کند و برگشتیم خانه. اتفاقاً حسین بادامکی، محمد نوازی، مهدی رحمتی و... تماس گرفتند اما از ورزشگاه خارج شده بودم و برنگشتم.

چرا این اتفاقات در ایران پایان ندارد؟

مهم نیست، اما آقای فتاحی رئیس ورزش و جوانان استان تماس گرفت و با لحن بسیار دوستانه صحبت و عذرخواهی کرد که گفتم شما محبت داری ولی نباید بابت رفتار ناشایست یک نفر دیگر عذرخواهی کنید. آقای فتاحی هم گفت آن فرد اشتباه کرده است. اگر از فیفا و AFC بپرسید در استان خراسان چه کسی می‌تواند بدون هماهنگی داخل ورزشگاه‌های استان شود، می‌گویند فلانی، اما حالا که هماهنگ هم کرده‌ایم شاهد این رفتار عجیب هستیم. به نظرم آن فرد از خوشحالی تا همین حالا هم خوابش نبرده و به تمام دوستانش زنگ زده و گفته باعث شدم خداداد و دوستش به داخل ورزشگاه نروند.

سالگرد بازی ایران و استرالیاست، الان چه چیزی درباره این مسابقه به ذهن‌تان می‌رسد؟

باورم نمی‌شود ۲۴ سال گذشته است. درست مثل پایان بازی که باورم نمی‌شد به جام جهانی صعود کرده بودیم. مثل همبازیانم در آلمان که می‌گفتند برای چه داری می‌روی استرالیا؟ تیم‌تان اوت ‌شد و زمانی‌که برگشتم آلمان باورشان نمی‌شد تیم ایران آن تیم رؤیایی استرالیا را حذف کرده است.

فوت ناگهانی مارادونا برای فوتبالی‌ها دردناک بود. شما بارها در مصاحبه‌های‌تان گفته بودید به شدت مارادونا را دوست دارید.

من عاشقش بودم. نه اینکه ادا دربیاورم ولی نمی‌دانم درباره این بشر چه بگویم. من قبلاً درباره زندگی مارادونا خیلی کنجکاوی کرده‌ام و می‌دانم مافیای ناپل و ایتالیا به مارادونا علاقه داشتند و از مسببان کشیده شدن مارادونا به راه خلاف بودند. مارادونا با انواع خلاف‌ها خدای فوتبال بود و مانده‌ام اگر خلاف نمی‌کرد، اگر درست می‌خوابید و تمرکزش کامل به فوتبالش بود، چه می‌شد. همین الان لیونل مسی را دوست دارم اما آنها مقابل مارادونا کوچک به نظر می‌رسند. مارادونا خودش یک تیم بود و شیطنت‌هایش هم به دل فوتبال‌دوستان می‌چسبید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج