۱۰۶۳۳۰۸
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

اسکاتلند به دنبال همه‌پرسیِ استقلال

نخست وزیر اسکاتلند از تلاش برای برگزاری دوباره همه پرسی استقلال از بریتانیا در این منطقه خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: نخست وزیر اسکاتلند از تلاش برای برگزاری دوباره همه پرسی استقلال از بریتانیا در این منطقه خبر داد.

نخستین بار در سپتامبر ۲۰۱۴ از رأی‌دهندگان پرسیده شد که آیا استقلال اسکاتلند را می‌خواهند و ۵۵ درصد بر ضد آن رأی دادند. از آن زمان تاکنون، دولت در هولی‌ رود (پارلمان اسکاتلند) به تبلیغ برای همه‌پرسی دوم می‌پردازد.

به نقل از اسپوتنیک، "اسکاتسمن" نوشت: در حالی که "نیکولا استورجن"، وزیر اول اسکاتلند آماده سخنرانی در روز افتتاحیه کنفرانس حزب ملی اسکاتلند (SNP) است، به فعالان خواهد گفت هرگز تا این اندازه از بابت اینکه کشورش به استقلال ار بریتانیا دست پیدا می‌کند، مطمئن نبوده است.

استورجن در افتتاحیه گردهمایی مجازی سه‌روزه، می‌گوید که استقلال دیدگاه پایدار و اکثریت است و کشور در آستانه تاریخ‌سازی است: "استقلال دست‌یافتنی است و با اتحاد هدف، فروتنی و پشتکار، هرگز به اندازه امروز از تحقق آن مطمئن نبوده‌ام. مردم اسکاتلند حق دارند آینده خود را انتخاب کنند. حالا بیایید همه تلاش‌های خود را بر اطمینان یافتن از این متمرکز کنیم که آن کشور بهتری را که مردم و نسل‌های آتی مستحق آن هستند، محقق خواهیم کرد. آینده مستقل در دسترس است- بیایید به آن چنگ بزنیم."

حزب ملی اسکاتلند دسامبر سال گذشته در انتخابات عمومی بریتانیا "پیروزی قاطعی" را در اسکاتلند به دست آورد و ۴۸ کرسی از ۵۹ کرسی موجود را از آن خود کرد، در حالی که رأی‌گیری از ابتدای سال نشان داده اکثریت اسکاتلندی‌ها در حال حاضر طرفدار خارج شدن کشورشان از بریتانیا هستند که از اتحادیه اروپا خارج شده است.

انتظار می‌رود نمایندگان روز یکشنبه به طور رسمی درباره این مسئله صحبت کنند.

نیکولا استورجن در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی قبل از کنفرانس حزب ملی اسکاتلند اظهار کرد که دومین رفراندوم استقلال باید قبل از دوره پارلمان اسکاتلند برگزار شود.

در حالی که استورجن مکرراً در حال تأکید بر ضرورت رفراندوم دوم است، دولت بریتانیا از دادن موافقت قانونی برای قانونی شدن این رفراندوم خودداری کرده است و بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا نیز انتقال قدرت از طریق دستور بند ۳۰ را لغو کرد.

بند ۳۰ بخشی از قانون اسکاتلند است که به هالی رود- کرسی توسعه‌یافته پارلمان اسکاتلند- اجازه می‌دهد در مناطقی که معمولاً مختص وستمینستر (پارلمان لندن) است، قانون تصویب کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج