جاباما
۱۰۶۳۴۶۵
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

قابل پیش‌بینی‌ترین اتفاقات لیگ، در همین ۳ هفته

تنها ۳ هفته از آغاز مسابقات لیگ برتر گذشته، اما در همین مدت کوتاه هم برخی اتفاقات کاملا قابل پیش‌بینی رخ داده است.

روزنامه همشهری: تنها ۳هفته از آغاز مسابقات لیگ برتر گذشته، اما در همین مدت کوتاه هم برخی اتفاقات کاملا قابل پیش‌بینی رخ داده است. در حقیقت پکیج «همان همیشگی»های فوتبال ایران جور جور است و در برخی موارد هیچ غافلگیری خاصی در کار نیست. اینها انگار بخشی از سنت‌های فوتبال ایران هستند!

منصوریان و شروع بد

مطابق انتظار علیرضا منصوریان یک فصل دیگر از دوران مربیگری‌اش را هم با نتایج ضعیف شروع کرد. شکست برابر سپاهان، نخستین باخت تراکتور لیگ بیستم بود. آنها در ۲بازی قبلی هم ۲تساوی برابر نفت مسجدسلیمان و نساجی به‌دست آورده بودند که در این بین گل تساوی‌بخش تراکتور در قائمشهر هم در موقعیت آفساید به ثبت رسید. منصوریان به‌عنوان مربی هرگز در هفته‌های اول فصل موفق به کسب پیروزی نشده است. او در لیگ نهم حرفه‌ای با پاس همدان از ۵بازی اول ۴امتیاز به‌دست آورد، در لیگ چهاردهم روی نیمکت نفت تهران از ۵بازی نخست صاحب ۷امتیاز شد، در لیگ پانزدهم با همین تیم از ۵بازی تنها ۲امتیاز کسب کرد، در استقلال لیگ شانزدهم در ۵بازی نخست صاحب ۳امتیاز شد و در لیگ هفدهم با همین تیم از ۵بازی نخست تنها ۴امتیاز به‌دست آورد. حضور او در ذوب‌آهن از میانه‌های فصل صورت گرفت و حالا روند شروع‌های ضعیف علیمنصور به تراکتور کشیده است؛ ۳بازی و فقط ۲امتیاز. مطابق آماری که خواندید شاید تراکتوری‌ها در ۲هفته آینده هم نباید زیاد منتظر نتایج خوب باشند! به هر حال وقتی یک اتفاق بد مدام تکرار می‌شود، حتما دلایلی علمی دارد، اما ظاهرا منصوریان مایل نیست به‌طور جدی به این موضوع بپردازد.

دعوای گلرهای استقلال

عالم و آدم می‌دانستند ۲دروازه‌بان مدعی در استقلال نمی‌توانند با هم کنار بیایند؛ البته همه می‌دانستند، غیر از مدیران و مربیان استقلال! اختلاف رشید مظاهری و حسین حسینی خیلی زودتر از آنچه تصور می‌شد استارت خورد تا قشنگ معلوم شود چه روزهای عجیبی پیش روی آبی‌پوشان قرار دارد. ظاهرا دور جدید اختلافات بین ۲دروازه‌بان استقلالی بر سر این بوده که: «کی زودتر تمرین کنه!» هرچه هست انتظار می‌رود آنچه بین زوج‌هایی همچون پرویز برومند- هادی طباطبایی، مهدی رحمتی- وحید طالب‌لو، وحید طالب‌لو- محسن فروزان و مهدی رحمتی- حسین حسینی پیش آمد، برای حسینی و مظاهری هم تکرار شود. باز همه این زوج‌ها سعی می‌کردند اوایل فصل ظاهر کار را حفظ کنند، اما ۲دروازه‌بان فعلی استقلال استارت‌شان را خیلی سریع زده‌اند!

اعتراض به داوری

عین روز روشن بود که با آغاز دوباره مسابقات لیگ برتر، موج اعتراضات به داوری‌ها دوباره آغاز خواهد شد. این قبیل اعتراضات بخش لاینفک فوتبال ایران است و حتی خیلی اقتضای زمانی خاصی هم ندارد. یعنی اینطور نیست که خشم باشگاه‌ها علیه داوران مربوط به روزهای تعیین‌کننده پایان فصل باشد. در همین ۳هفته آغازین آنقدر رفتار عجیب و غریب داشته‌ایم که شاید اگر یک ناظر بی‌خبر از بیرون نگاه می‌کرد، گمان می‌برد روز آخر لیگ است و تیم‌ها دارند خودشان را برای بقا یا قهرمانی می‌کشند! در همین بازه زمانی مهدی رحمتی و یحیی گل‌محمدی به‌علت اعتراض به داور مسابقه از کنار زمین اخراج شده‌اند و باشگاه ذوب‌آهن هم در نامه‌ای به وزارت ورزش تهدید به کناره‌گیری کرده است. اینکه ۳هفته اول است، منتظر باشید ببینید ۳هفته آخر چه اتفاقاتی رخ می‌دهد!

فقر گل

فوتبال ایران فصل به فصل نتیجه‌گرایانه‌تر می‌شود. وقتی در لیگ نوزدهم مثل ریگ مربی اخراجی داشتیم و ۴۰کادرفنی روی ۱۶نیمکت نشستند، طبیعی است که مربیان بدون اعتنا به مسائل کیفی و فنی، همه انرژی‌شان را صرف کسب نتیجه کنند. مهم‌ترین نمود این داستان هم نرخ پایین گلزنی در لیگ است. هفته اول ۱۹گل داشتیم، هفته دوم ۱۴گل به ثمر رسید و هفته سوم فقط ۹گل از خط دروازه‌ها گذشت. این هفته هیچ تیمی نتوانست بیش از یک‌بار گلزنی کند که واقعا عجیب و حیرت‌انگیز است. اگر «فوتبال» دیدید، سلام ما را هم برسانید!

دروازه‌بان‌های استقلال یک روز پس از اختلاف، مقابل دوربین‌ها عکس گرفتند،آن‌هم با چهره‌های خندان

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسن استقلال

      بعله لنگ فقط گل بلبل هست راحت براش پنالتی میگیرین خبر لنگی چرا همش استقلال شما اصلا حاشیه ندارین دعوای عالیشاه ماسمالی شد

    • بدون نام

      پنالتی گرفتن به نفع پرسپولیس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج