جاباما
۱۰۶۳۵۴۶
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

طرح مجلس برای لغو اجرای پروتکل الحاقی

عضو هیأت رئیسه مجلس از طرح نمایندگان برای لغو اجرای پروتکل الحاقی در رابطه با بازرسی‌ بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تأسیسات هسته‌ای کشورمان خبر داد.

خبرگزاری فارس: عضو هیأت رئیسه مجلس از طرح نمایندگان برای لغو اجرای پروتکل الحاقی در رابطه با بازرسی‌ بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تأسیسات هسته‌ای کشورمان خبر داد.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات با اشاره به نشست غیرعلنی امروز مجلس گفت: در این جلسه موضوع ترور شهید فخری‌زاده مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نمایندگان نقطه نظر خود را پیرامون این حادثه تلخ مطرح کردند.

مجلس با دو فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را به تصویب رساند که نتیجه آن خروج از پروتکل الحاقی و برجام است.

احمد امیرآبادی فراهانی - عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی توضیح داد: پیش از این یک فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تصویب شده بود که نمایندگان با حدود ۲۰۰ امضاء درخواستی را مطرح کردند که به موجب آن این طرح به صورت دو فوریتی مورد بررسی قرار گیرد این درخواست طبق ماده ۱۵۵ آیین‌نامه مطرح شده است.

علی خضریان - نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی - در جریان درخواست بررسی طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها گفت که اگر این طرح تصویب شود خروج از پروتکل‌ الحاقی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

از ۲۴۶ نماینده حاضر این طرح با ۲۳۲ رای به تصویب رسید و نمایندگان بعد از آن شعار «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «الله‌ اکبر» سر دادند.

طرح مجلس برای لغو اجرای پروتکل الحاقی

وی افزود: جمع‌بندی جلسه این بود که مجلس به روند بازرسی‌های آژانس خوشبین نیست و به بازرسان این سازمان مشکوک است چرا که منشأ بسیاری از اتفاقات تلخ و ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان را همین رژیم بازرسی‌های آژانس می‌داند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر همین اساس تصمیم گرفته شد طرحی تهیه و به تصویب برسد که طبق آن اجرای پروتکل الحاقی در مورد بازرسی‌های آژانس از تأسیسات هسته‌ای کشورمان لغو شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای پروتکل الحاقی از ابتدا هم داوطلبانه بوده که براساس این طرح باید لغو شود.

وی افزود: پاس گل هایی که ما در بحث بازرسی‌ها به آژانس می‌دهیم هیچ نتیجه مثبتی برای ما نداشته و تنها ثمرش ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان بوده است.

سلیمی داشت:‌ به احتمال زیاد طرح لغو اجرای پروتکل الحاقی در همین هفته در دستورکار مجلس قرار خواهد گرفت و به همین خاطر ممکن است صحن مجلس یک جلسه بیشتر داشته باشد.

ضرورت خاتمه اجرای پروتکل الحاقی

نمایندگان مجلس در بیانیه‌ای خواستار احیای صنعت هسته‌ای کشورمان از طریق خاتمه اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی و جلوگیری از ادامه بازرسی‌های سازمان انرژی اتمی شدند.

در این بیانیه آمده است: مجلس شورای اسلامی به عنوان صدای ملت، اعلام می دارد که این انفعال های پی در پی برای ایران اسلامی ارمغانی جز حوادث بیشتر، تنش های عمیق تر و ضربات دردناک تر نخواهد داشت و مقتضی چنین جنایتی پاسخ فوری و پشیمان کننده ای است که بهترین آنها احیای صنعت درخشان هسته ای کشورمان از طریق خاتمه اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی و جلوگیری از ادامه رژیم های بازرسی بی سابقه سازمان انرژی اتمی می باشد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند) و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند. قران کریم آیه 23 سوره احزاب

فاجعه تلخ شهادت دانشمند هسته ای و دفاعی کشورمان، شهید دکتر محسن فخری زاده که سالیان دراز عمر بابرکت خود را در مسیر اعتلای فنی، علمی و دفاعی نظام جمهوری اسلامی ایران، به خصوص در عرصه هسته ای صرف نمود، تمامی ایران را داغدار کرد.

دست رژیم آدمکش صهیونیستی در این جنایت بزرگ کاملا آشکار است و اگرچه عوامل این رژیم سرطانی از درک آنکه دانش هسته ای مدت هاست بومی و در ذهن و دل هزاران جوان دانشمند ممتاز و نخبه تا ابد ماندگار شده است اما قطعا تاوان این وقاحت خود را به نحو مقتضی پرداخت خواهد کرد.

آنچه در این مقطع این جنایتکاران بشری را تا این حد گستاخ کرده، سیطره تفکری خسارت بار در میان بعضی از دولتمردان است که فکر می کنند با گفتگو و تعامل با اربابان این جنایت پیشگان، جمهوری اسلامی نزد آنان نرمال و به هنجار تلقی خواهد شد فلذا باید از هر گونه عملی که آنان را ناراحت کند، پرهیز کرد!

اما تجارت ترور و خرابکاری های سالیان اخیر آمریکا، اسرائیل و سایر ازنابشان در کشورمان که متاسفانه عمدتا هم بدون پاسخ متوازن باقی مانده است، نشان داد که این تفکر تا چه حد غلط و خطرناک است؛ خطرناک از این بابت که بسط آن اتفاقا دشمن را بسیار جسورتر از هر زمان دیگری کرده و کشور را وارد تنش های بی سابقه ای نموده که حداقل از بعد جنگ تحمیلی تاکنون بی سابقه بوده است.

مجلس شورای اسلامی به عنوان صدای ملت، اعلام می دارد که این انفعال های پی در پی برای ایران اسلامی ارمغانی جز حوادث بیشتر، تنش های عمیق تر و ضربات دردناک تر نخواهد داشت و مقتضی چنین جنایتی پاسخ فوری و پشیمان کننده ای است که بهترین آنها احیای صنعت درخشان هسته ای کشورمان از طریق خاتمه اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی و جلوگیری از ادامه رژیم های بازرسی بی سابقه سازمان انرژی اتمی می باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ق ج

      بودنش سودی نبردیم نبودنش هم نفعی جز امتداد جنجال نخواهد بود ثبات اقتصادی که نداریم بلا منقطع سالها همین بحث جنجال تکراری خواهد بود انرژی هسته ای

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج