۱۰۶۳۶۷۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

پاسخ محکم خارجی‌ها: لیگ ایران با ما جان گرفت!

خارجی‌های شاغل در فوتبال ایران به قانون عجیب و غریب سازمان لیگ برای ممنوعیت جذب بازیکن غیرایرانی پاسخ محکمی دادند و ثابت کردند که آن‌ها در نتایج تیم‌های خود تاثیرگذاری بیشتری دارند.

جماران: خارجی های شاغل در فوتبال ایران به قانون عجیب و غریب سازمان لیگ برای ممنوعیت جذب بازیکن غیرایرانی پاسخ محکمی دادند و ثابت کردند که آن ها در نتایج تیم های خود تاثیرگذاری بیشتری دارند.

با وضع قانون جدید در فوتبال، جذب مربی و بازیکن خارجی از ابتدای فصل جاری ممنوع شد ولی تیم‌های لیگ برتری تمام تلاش خود را در حفظ اندک بازیکنان خارجی موجود در ایران به کار بردند.

وضع این قانون از ابتدا مخالفان زیادی را به دنبال داشت چرا که کارشناسان زیادی معتقدند با این اتفاق فقط فوتبال ایران ضرر خواهد کرد چرا که برخی از این بازیکنان در سال‌ های اخیر بار فنی لیگ برتر را بالاتر برده اند. کما اینکه در دو فصل گذشته سه بازیکن خارجی یعنی لوسیانو پریرا، کی روش استنلی و شیخ دیاباته عنوان آقای گلی لیگ را از آن خود کرده اند.

از طرفی آن‌ها بر این باور هستند که این قانون جلوی ورود معدود بازیکنان خارجی باکیفیت را گرفته است ولی به هر نحو ممکن، قانون مذکور امسال اجرایی شد تا فصل جدید با ۱۵ بازیکن خارجی شروع شود و از قضا این بازیکنان توانستند بیشترین تاثیر را به نسبت سایر بازیکنان در تیم های خود بگذارند.

*خارجی ها به داد لیگ رسیدند!

حضور ۱۵ بازیکن خارجی در میان ۴۵۰ بازیکن شاغل در لیگ برتر ایران معادل ۳ درصد کل بازیکنان لیگ برتری است اما نگاهی به عملکرد این بازیکنان در گلزنی حاکی از تاثیرگذاری این بازیکنان در حدود ۳۰ درصد از گل‌های این فصل است.

در ۲۴ بازی برگزار شده از این فصل، بازیکنان خارجی توانستند ۹ گل را به ثمر رساندند. همچنین در این بازی‌ها، آیاندا پاتوسی یک پاس گل را هم به هم‌تیمی های خود ارسال کرده است.

این تاثیرگذاری فقط مربوط به بازیکنانی است که توانستند در بخش تهاجمی نقش‌آفرینی کنند و نمی توان از اثرگذاری خارجی ها در خطوط دفاعی و هافبک چشم پوشی کرد.

در این مسابقات، به طور میانگین در هر هفته از رقابت ها، ۱۱ بازیکن خارجی از ۱۵ بازیکن موجود به میدان رفتند که این موضوع بیانگر نفوذ این بازیکنان خارجی در ترکیب اصلی تیم‌های خود است.

*دورخیز منشا و بیدوف برای آقای گلی

در سه هفته برگزار شده از این مسابقات، گادوین منشا با چهار گل زده صدرنشین جدول گلزنان است. بعد از او یک خارجی دیگر یعنی دارکو بیدوف از ذوب آهن دیده می شود و می تواند به عنوان رهبر خط حمله این تیم منشا را به چالش بکشد.

لوسیانو پریرا در خط حمله فولاد همچنان یک مهاجم کارکشته به حساب می رود که از بازی با استقلال گلزنی را شروع کرده است. سایر مهاجمان خارجی لیگ یعنی دیاباته از استقلال، حمزاوی از تراکتور و ... هم از هفته های بعد احتمالا فرصت بیشتری برای بازی پیدا خواهند کرد تا رقابت سنتی آن‌ها با مهاجمان داخلی در لیگ نوزدهم ادامه داشته باشد. هرویه میلیچ استقلال هم در برابر ماشین سازی با ضربه زیبای خود قفل دروازه حریف را باز کرد تا تیمش با گل او به سه امتیاز لازم برسد.

*دوران خارجی‌های بی کیفیت به پایان رسیده است؟

عملکرد تیم‌های لیگ برتری در تمدید یا عدم تمدید قرارداد بازیکنان خارجی نشان می‌دهد که آن‌ها تا جای ممکن بازیکنان موثر خود را حفظ کرده اند. این موضوع به این معنی است که تیم های ایرانی بعد از بررسی عملکرد این بازیکنان توانستند کیفیت را به دست آورند.

در نتیجه در فصل جاری، خارجی هایی در لیگ ایران به میدان می روند که نمره قبولی را از کارشناسان و مربیان خود دریافت کردند. در نتیجه برای این بازیکنان، جایگزین‌های مناسبی وجود ندارد و نمی‌توان از نقش بازیکنانی مانند بشار رسن در خط هافبک پرسپولیس، لوسیانو پریرا، پاتوسی و کولیبالی در ترکیب فولاد، میلیچ و دیاباته در ترکیب استقلال و همینطور گادوین منشا در خط حمله گل گهر غاقل شد.

در ترکیب ذوب آهن هم مارکوویچ و بیدوف تبدیل به مهره های کلیدی تیم رحمان رضایی شوند. این عملکرد نشان می دهد بازیکنان حاضر در لیگ ایران حداقل در وضیت فنی بسیار خوبی برای ایفای نقش در ایران هستند و همگی جزو خارجی‌های باکیفیت برای تیم‌های خود به شمار می‌روند و انتظار از آن‌ها در این فصل زیاد است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج