جاباما
۱۰۶۳۷۵۰
۱۰۰ نظر
۵۰۰۹
۱۰۰ نظر
۵۰۰۹
پ

جواد لاریجانی: برجام عملی می‌شد، ژاپن می‌شدیم

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی تاکید کرد: روحانی باید باقیات الصالحاتی را بگذارد و این غل و زنجیری که به اسم برجام بر دست و پای محققان و دانشمندان هسته‌ای ما گذشته شده است را باز کند.

خبرگزاری تسنیم: محمدجواد لاریجانی رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی شب گذشته با حضور در برنامه «نگاه یک» شبکه یک سیما ضمن عرض تسلیت به خانواده شهید دکتر فخری زاده، جامعه علمی و فنی کشور و ملت ایران و جهان اسلام اظهار داشت: ایشان برای جهان اسلام ثروتی بود و چیزی را می‌توانست به جوان‌های جهان اسلام یاد دهد که بقیه دنیا حاضر به آن نبودند.

وی ادامه داد: ملت ایران داغدار است و دل‌های مردم ما مملو از خشم و تقاضا برای انتقام است و این حق مسلم ملت ماست.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی اضافه کرد: مطمئن هستم که برادران بزرگوار ما این کار را به خوبی انجام می‌دهند، اما انتقام ما عال‏ِم کُشی نیست و این خصلت در مرام ما ایرانی‌ها نیست بلکه این ویژگی، بربریتی است که توحش مُدرن به رهبری آمریکا، رژیم صهیونیستی و غرب وحشی به راه انداخته اند.

وی افزود: در تاریخ ما به قلم «هرودوت» نوشته شده است که در زمان کوروش، حدود ۲۵ هزار عالِم یونانی از کشورشان فرار کردند و به ایران پناهنده شدند و به راحتی زندگی می‌کردند بنابراین ما عالم کش نیستیم.

جواد لاریجانی: برجام عملی می‌شد، ژاپن می‌شدیم

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی با تاکید بر اینکه پاسخ ما بسیار فراتر و اساسی‌تر از این حرف هاست گفت: سیلی که ایران به رژیم صهیونیستی و آمریکا می‌زند خیلی قوی‌تر است.

وی افزود: آن‌ها ادعا می‌کنند که هر شخصی را که خطرناک دیدند، حذف می‌کنند در حالی که این خطای راهبردی آن هاست.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی اضافه کرد: رئیس جمهور بزرگوار در پیامشان یک نکته بسیار داهیانه و حکیمانه‌ای را اشاره کرد که پاسخگویی ما متناسب و حساب شده باشد و در دام رژیم صهیونیستی نیفتیم.

وی با بیان اینکه این حرف درست و متین است، ادامه داد: پاسخ ما باید حساب شده و داهیانه باشد، اما یک پاسخ حساب شده‌ای وجود دارد که در دستان رئیس جمهور عزیزمان است و آن این است که او لطف کند و در این ماه‌های آخر قدرت و مسئولیتش که ان شاءالله به سلامتی تحویل می‌دهد، این غل و زنجیری که 8 سال به نام برجام بر دست و پای جوان‌های مملکت مان در این حوزه گذاشته شده است را باز کند.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی گفت: این محدودیت‌هایی که گذاشته شده واقعا دست و بال بچه‌های ما را بسته است و اگر این غل و زنجیر برجامی باز شود، جوان ها، دانشمندان و تحصیل کرده‌های کشورمان غوغا می‌کنند، زیرا بین آن‌ها استعداد‌های بزرگی وجود دارد.

وی ادامه داد: در این صورت, "نتانیاهو" پشیمان می‌شود و هر قطره خونی که از شهید فخری زاده ها، شهریاری‌ها و دیگر شهدای هسته‌ای بر روی زمین ریخت هر کدامش 10 عالم دیگر را رشد و ظهور می‌دهد و این داهیانه‌ترین پاسخی است که رئیس جمهورمان می‌تواند انجام دهد.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی گفت: در زمان ریاست جمهوری آقای خاتمی پس از اینکه معلوم شد کشور‌های اروپایی سر ما را در مذاکرات هسته‌ای آن زمان کلاه گذشته اند، زیرا ما همه فعالیت‌ها را تعلیق کرده بودیم، اما کار خوبی که آقای خاتمی انجام داد این بود که ماه‌های آخر ریاست جمهوری خود، همه آن فعالیت‌ها را از حالت تعلیق خارج و باز کرد، زیرا معلوم شد آن‌ها روی حرف‌های خود نیستند.

لاریجانی ادامه داد: آقای روحانی هم باید باقیات صالحاتی را بگذارد و این غل و زنجیری که به اسم برجام بر دست و پای محققان و دانشمندان هسته‌ای ما گذشته شده است را باز کند.

وی افزود: اکنون دانشجو‌ها می‌ترسند در حوزه اتمی فعالیت کنند، زیرا می‌ترسند رشته‌های این حوزه تعطیل شود و همچنین نظارت ها، عجیب و غریب است از جمله این که اگر در مقاله‌ای نام «اورانیوم» وجود داشته باشد باید گزارش دهیم و اگر در آزمایشگاه‌ها به اندازه سر سوزن "اورانیوم" پیدا شود 2 هزار تا باید گزارش داده شود و گزارشگر‌های آژانش بین المللی انرژی اتمی هم یک روز در میان به دانشگاه‌ها سرک می‌کشند.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی اضافه کرد: این‌ها گزارشگر نیستند بلکه جاسوس‌های پدرسوخته امپرالیسم، آمریکا و اسرائیل هستند و ما آن‌ها را می‌شناسیم و هالو نیستیم.

لاریجانی گفت: این غل و زنجیرها، بسیار بزرگ است و سبب شده است نسل جوشان و خروشان ما در علوم و فنون هسته ای، این بازار را کساد ببیند.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی افزود: اقدام‌های آن‌ها بسیار مهم است و به شهادت رساندن دانشمندان ما خلاصه نمی‌شود و بحث‌های بسیار جدی پشت آن است.

وی گفت: هدف دشمنان این است که ایران از توانمندی هسته‌ای محروم باشد.

لاریجانی با اشاره به اینکه ادعای آن‌ها مبنی بر فعالیت شهید فخری زاده در بخش سلاح هسته ای، دروغ آشکار است افزود: ادعا می‌کنند که این دانشمند بر روی کلاهک یا مواد انفجاری آن کار می‌کرده است.

وی با بیان اینکه حوزه علوم و معارف هسته ای، سفره بسیار با برکتی است ادامه داد: بیش از 110 رشته از علوم و متون به علوم هسته‌ای متصل است و آن‌ها نمی‌خواهند این علوم در کشور ما رشد کند.

لاریجانی افزود: اتفاقا تنوع وسیعی در فعالیت‌های شهید فخری زاده وجود داشت و مدیر خوبی هم بود و اتهامی که به او وارد می‌کنند مانند اتهامی است که به شهید شهریاری وارد می‌کردند و هدف آن‌ها مشخص و آن این است که ملت ما باید از توانمندی هسته‌ای محروم باشد.

وی اضافه کرد: آن‌ها در محاسبات خود اشتباه می‌کنند، زیرا این توانمندی در کشورمان، فردی نیست بلکه عقبه دارد.

لاریجانی گفت: شهادت فرد مهمی مانند آقای فخری زاده ضربه بسیار مهمی است و کسی طاقت آن را ندارد، اما این موضوع، آن‌ها را به هدفشان نمی‌رساند و ان شاءالله از برکت خون این شهیدان، راه آن‌ها ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: زمانی که غل و زنجیر‌های مربوط به برجام را برداریم، پیام اصلی ملت‌ها به آن‌ها می‌رسد که آن‌ها نمی‌توانند ملت ایران را محدود کنند و هیچ حدی برای دست یابی به علوم و فنون، قائل نیستیم.

لاریجانی اضافه کرد: علت این که روی شهید فخری زاده زوم کرده بودند نقش عملیاتی، مهندسی و کارآمد ایشان در هدایت و مدیریت بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از کار‌های قابل توجه او در حوزه دفاع لیزری بود، گفت: لیزر یکی از برکات الهی است که کاربرد‌های مختلفی دارد و دفاع مبتنی بر لیزر، بحث خیلی جدی در توانمندی‌های دفاعی است.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی گفت: تز آن‌ها برای سلطه بر جهان، این است که در بسیاری از کشور‌های دنیا باید حوزه‌ی ممنوعه علم، تعریف شود و یکی از مشکلات " ان پی تی " نیز همین است.

لاریجانی افزود: این توحش جدید سیاستمداران غربی است که پایه نخست آن این است که عده‌ای از ملت‌ها فقط باید در حوزه محدودی از علوم کار کنند و فعالیت آن‌ها در بقیه علوم، ممنوع است و اگر در این علوم جدید پیشرفت کردند باید حذف شوند.

وی با ذکر روایتی از پیامبر اکرم (ص) گفت: اگر علم در ستاره ثریا باشد مردمی از فارس (ایران) حتماً به آن دست می‌یابند. اگر نتانیاهو، ترامپ و یایدن و امثال آن ها، این موضوع را بفهمند باید دل آن‌ها از ترس، پاره شود.

لاریجانی افزود: این راهبرد توحش آمیز آمریکا، رژیم صهیونیستی و غربی‌ها محکوم به شکست است.

وی ادامه داد: کاری که ما در ایران انجام می‌دهیم نه تنها عظمت ملت ایران بلکه خدمت به کل بشریت است، زیرا راه علم را برای آن‌ها باز می‌کنیم.

لاریجانی با اشاره به اینکه همزمانی شهادت شهید فخری زاده با سالگرد شهادت شهید شهریاری، مسلماً برنامه ریزی شده بود، گفت: آن‌ها می‌خواهند ملت ما را بترسانند. آن‌ها می‌گویند ملت ایران برای زندگی و نان خوردن باید تسلیم ما باشد و الگوی آن‌ها برای منطقه این است که یا باید گاو شیری باشید یا نابود شوید.

وی ادامه داد: متاسفانه مذاکرات برجام، بدفهمی‌هایی را القاء کرد که یکی از آن‌ها این است که اگر فشار بیاوریم ایران حتماً تسلیم می‌شود در حالی که 100 درصد اشتباه است.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی تاکید کرد: پیام روشن اقدامات تروریستی برنامه ریزی شده آن ها، ارعاب ملت ماست.

لاریجانی با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 هستیم، گفت: این انتخابات، تجربه بسیار ارزشمندی برای کشور ماست.

وی با اشاره به انتخابات اخیر آمریکا افزود: مدعیان دموکراسی فضاحت زیادی به بار آوردند و رئیس جمهور آن‌ها انتخابات را مفتضح‌ترین انتخابات می‌داند.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی ادامه داد:، اما انتخابات در کشورمان دستاورد بزرگ انقلاب ما و یکی از افتخار آمیزترین تجریبات کشور ماست.

وی افزود: آن‌ها در فتنه 88, جرزنی راه انداختند و آن کودتای تمام عیار بود و متوجه شدند ایران می‌تواند این را خوب علاج کند و توانمندی‌های ساختاری ایران می‌تواند آن را مهار کند.

لاریجانی اضافه کرد: تئوری این بار آن‌ها این است که نباید بگذاریم انتخابات در ایران برگزار شود، زیرا اگر برگزار شود به خوبی برگزار می‌شود و جلوی آفت‌ها گرفته می‌شود.

وی افزود: توطئه آن‌ها بسیار مهم است که جو ارعاب، ترس، نبود استقلال و شاید تحرکات تروریستی دیگری را هم راه اندازی و کاری کنند که به نحوی در دل مردم ما ارعابی باشد و اهمیت انتخابات را پایین بیاورند و به نارضایتی دامن زنند.

لاریجانی با بیان اینکه بخش دیگری از کار‌های آن‌ها به سیاست‌های آن‌ها در منطقه، مربوط است، اضافه کرد:گناه بزرگ جمهوری اسلامی ایران این است که به ملت‌های منطقه کمک کرد و گروه‌های تروریستی وحشی داعش محصول آمریکا، انگلیس و فرانسه و رژیم صهیونیستی را شکست داد.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی گفت: این دستاورد پس از جنگ تحمیلی، یکی از بزرگترین دستاورد‌های ایران در صحنه منطقه بود و با این کار، نا امنی بزرگی را به حاشیه راندیم.

لاریجانی افزود: با این کار، موقعیت عظیمی را بدست آوردیم و این موقعیت برای آن‌ها تهدید بسیار مهمی است بنابراین آن‌ها می‌گویند هر که منافع ما را تهدید کند آن را بر می‌داریم.

وی خطاب به آن‌ها گفت: منافع شما نامشروع است، اما منافع ما مقدس‌ترین منافع است، زیرا می‌گوئیم مردم منطقه باید در برابر استکبار بایستند و خودشان تصمیم بگیرند و نباید زن و فرزند و امکانات شان توسط گروه‌های تروریستی وحشی، تکه پاره شود.

لاریجانی افزود: باوجود همه این توطئه ها، غرب، اکنون مرعوب ظهور یک ایران قدرتمند با رویکرد حق مدارانه است.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی گفت: اینکه رژیم صهیونیستی در پی ترور شهید فخری زاده بود، مسلم است و این که آقای ترامپ ادعا‌های روزنامه‌های عبری را درباره این ترور و نقش رژیم صهیونیستی در این باره توئیت می‌کند به معنای بودن و حمایت آن‌ها در این موضوع است.

لاریجانی افزود: سازماندهی منظم تروریست‌ها نشان می‌دهد رهبری آن‌ها با رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها بوده است و بعید نیست که افرادی را در منطقه هم به کار گرفته باشند. آن‌ها منافقین را در آخور کشور‌های مختلف مانند فرانسه بسته اند که به موقع از آن‌ها کار بکشند و آن‌ها طبیعتاً میدان دار و عمله آن‌ها بودند و این ترکیب کاملا روش است.

وی اضافه کرد: آن‌ها مسئولیت این ترور را نپذیرفتند، چون فضاحت بار است و آثار دارد، زیرا اگر بنا باشد که افراد موثر کشورمان این گونه توسط تروریست‌ها ترور شوند آن‌ها می‌دانند که توانمندی ما بسیار بالاست و این حق برای ایران مسلم شده است که ما هم هر کسی را که علیه ما توطئه کند می‌توانیم حذف کنیم و دنیا هم این حق را به ایران خواهد داد.

جواد لاریجانی: برجام عملی می‌شد، ژاپن می‌شدیم

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی با اشاره به اینکه کشور‌های مرتجع منطقه از تحولات کنونی داخل آمریکا ترسیده اند، گفت: این گاوه‌های شیری به علت نقض حقوق بشر از جمله قتل خاشقچی از طرف دموکرات‌ها مورد تهاجم بودند.

لاریجانی افزود: گروهی از شاهزاده‌های عربستان مورد حمایت دموکرات‌ها و گروهی هم مورد حمایت جمهوری خواهان بودند بنابراین ملاقات‌های اخیر پمپئو و آن‌ها برای رفع وحشت آن‌ها از تحولات آینده است.

معاون فرهنگی و روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح نیز در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: شهسید فخری زاده تفاوت‌های مبنایی با دیگر همکارانمان داشت، زیرا او مدیر ایده پرداز و آینده نگر بود و در نوع مدیریت مبنایی اش، آینده را ترسیم می‌کرد.

امیر سرتیپ عبدی افزود: او ایده پرداز ناب، متخصص و نخبه بود و همیشه او را در وزارت دفاع به عنوان صاحب نظر و اندیشمند می‌نگریستیم.

وی اضافه کرد: ویژگی دیگر او این بود که از همه استعداد‌های علاقمند به ایران اسلامی و اعتلای کشور باید استفاده کرد و او هیچ ظرفیتی را بی استفاده نمی‌گذاشت.

امیر سرتیپ عبدی با اشاره به اینکه شهید فخری زاده علاقه و عشق خاصی به مطالعه، تحقیق و پژوهش داشت، گفت: او مطالعات عمیق خود را همیشه پس از نماز صبح آغاز می‌کرد.

وی با تاکید بر اینکه شهید فخری زاده یکی از دانشمندان هسته‌ای و دفاعی برتر و شناخته شده بخش دفاعی کشور بود، افزود: او مقالات علمی چاپ شده در دنیا را با دقت مطالعه می‌کرد و هیچ وقت به علم و دانش خود بسنده نمی‌کرد.

امیر سرتیپ عبدی اضافه کرد: دستگاه‌های ایکس ری ساخت داخل در گمرکات ما برای مبارزه با قاچاق کالا، محصول تفکر ایده پردازی شهید دکتر فخری زاده بود.

وی ادامه داد: او در حوزه علوم شناختی و در حوزه مباحث سامانه‌های زیستی از جمله پدافند زیستی و هسته ای، صاحب نظر و برتر بود.

امیر سرتیپ عبدی با بیان اینکه او در حوزه پدافند هسته‌ای تلاش می‌کرد، گفت: هر کشوری برای قوی‌تر کردن خود برای مقابله با حملات شیمیایی و میکروبی باید به دانش پدافند هسته‌ای مجهز شود و او در این زمینه صاحب نظر بود.

معاون فرهنگی و روابط عمومی وزارت دفاع با بیان اینکه در چند سال اخیر علم و دانش شهید فخری زاده به نقطه عطف خود رسید گفت: او در همان روز‌های نخست درگیری کشورمان با ویروس منحوس کرونا، با قدرت و تفکر انقلابی و جهادی گزارش داد که به فناوری ساخت کیت تشخیص کرونا دست یافتیم.

امیر سرتیپ عبدی افزود: او این کار را انجام داد، زیرا به مبانی انقلاب اسلامی، باور عمیق داشت.

وی اضافه کرد: شهید فخری زاده وقتی احساس کرد کشور به واکسن کرونا نیاز دارد، متخصصان سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی وزارت دفاع دست به کار شدند و شبانه روز در این باره فعالیت کردند تا به کمک کشور بیایند و ساخت این واکسن به مراحل بسیار خوبی دست پیدا کرده است.

امیرسرتیپ عبدی افزود: او یک شخصیت عارف، اهل سلوک و تقوا و زهد بود و در مکتب انقلاب اسلامی، ذوب شده و نماد یک مدیر در تراز انقلاب اسلامی بود

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی گفت: به طور قطع، جمهوری اسلامی ایران به ترور شهید محسن فخری زاده پاسخ‌های حساب شده خواهد داد.

لاریجانی افزود: ترور آسان است و فناوری نمی‌خواهد و همه می‌توانند آن را انجام دهند.

وی با بیان این که ترور شهید فخری زاده اشتباه بزرگ آنهاست گفت: هر نظام اطلاعاتی، قابل عبور کردن است و ملت‌های زیادی می‌توانند ترور را انجام دهند، اما این باب بسیار خطرناکی است که باز شد.

لاریجانی با اشاره به اظهارات دبیرکل سازمان ملل متحد مبنی بر خویشتن داری افزود: طرح این بحث؛ مضحک است و مانند زمان جنگ می‌ماند که رژیم صدام به ما حمله می‌کرد و سازمان ملل پیام می‌داد خویشتن داری کنید.

وی گفت: پاسخ‌های ما عالم کشی نیست بلکه فراتر از آن عمل می‌کنیم و خواهند دید این کار انجام می‌شود.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی افزود: پاسخ‌های جمهوری اسلامی ایران پاسخ‌های دندان شکنی است و فراتر از حد صورت سازی است.

لاریجانی گفت: شهادت محسن فخری زاده برای ملت ما مصیبت بزرگی است، اما این اقدام تروریستی نمی‌تواند توانمندی ایران را در بخش‌های مختلف تحت تأثیر قرار دهد، زیرا توانمندی ما بسیار ریشه دار
است.

وی افزود: اگر آقای روحانی غل و زنجیر‌ها را از دست و پای بچه‌های ما باز کند آن وقت خواهند دید چه توانمندی‌هایی وجود دارد.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی گفت: ما که از برجام خیری ندیدیم و راه افتادن اقتصاد ما بر اساس آن پیش کش، اما غل و زنجیر‌ها را بردارید.

وی با بیان این که رژیم صهیونیستی 70 سال با وحشت زندگی کرده است و این ترور نمادین برای این است که بگویند ما هنوز توانمندیم و از ما بترسید افزود: این خطای راهبردی صهیونیست‌ها و آمریکایی هاست.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی با بیان این که سازمان ملل پس از جنگ جهانی دوم در اختیار برخی کشور‌ها برای حکومت بر دنیا قرار گرفته است گفت: راهبرد جمهوری اسلامی ایران این است که باید برای روشن کردن ذهن ملت‌های دنیا که سازمان ملل برای ماست تلاش کنیم.

لاریجانی گفت: اکنون این نهاد بین المللی؛ بی خاصیت است و باید در مجامع بین المللی حضور داشته باشیم و حرف حق را بلند بگوییم.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی افزود: همه قدرت ما از حقانیت حرف ماست، زیرا ما طرفدار مظلوم هستیم و دکترین مقاومت؛ بسیار حساب شده و دارای ریشه‌های قوی فکری است.

وی گفت: راهبرد ارعاب که با ترور آغاز شده به علت شکست‌های بزرگ دشمنان ما در جبهه‌هایی است که در آنجا احساس قدرت می‌کردند.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی افزود: فرانسه 3 هزار نفر از شهروندان خود را در قالب داعش به سوریه فرستاد، آمریکا علنی وارد این کشور شد، صهیونیست‌ها از داعش حمایت کردند و گاو‌های شیری منطقه به تروریست‌های سوریه علنی پول می‌دادند و مفتی‌های آن‌ها بر اساس توبره‌ای که داشتند، حرف‌هایی را می‌زدند، اما شکست بزرگی خوردند و ترور شهید فخری زاده به علت شکست‌های بزرگ آنهاست.

لاریجانی گفت: سیلی را باید جایی بزنیم که آن‌ها شکست خوردند.

وی با بیان این که اگر برجام، کامل عملی می‌شد به مرور زیر نظارت سنگین سازمان ملل فعالیت‌های هسته‌ای را ادامه می‌دادیم و مانند ژاپن می‌شدیم.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی گفت: اکنون ژاپن در یک ماه یا دو ماه و آلمان در 15 روز می‌توانند بمب اتم بسازند.

وی افزود: غرب نمی‌خواهد این توانمندی را داشته باشیم و می‌خواهند فناوری را از ما بگیرند و نباید فریب حرف‌های آمریکایی‌ها را بخوریم و منتظر آن‌ها باشیم.

لاریجانی تصریح کرد: برخی مسئولان کشور گفته اند اگر بایدن تصمیم بگیرد مسائل ایران و آمریکا برطرف می‌شود، اما مسائل بین دو کشور به علت سیاست‌های آمریکا رفع نخواهد شد، زیرا آن‌ها می‌خواهند ما گاو شیری شویم.

وی گفت: تا زمانی که مستقل هستیم، روی پای خود قرار داریم، در منطقه حضور داریم و شعار مقاومت در برابر سلطه می‌دهیم برای آمریکایی‌ها مسأله هستیم.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی افزود: بر اساس سیاست خود باید توانمندی هسته‌ای را به حد نهایی آن برسانیم و این کار خواهد شد.

وی گفت: این که آقای روحانی می‌گوید اگر آمریکا به برجام بازگردد ما هم به تعهدات قبلی خود بر می‌گردیم یعنی ما کاری نکرده ایم، زیرا اگر کار جدی انجام شده بود مگر دیوانه هستیم که بازگردیم.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی افزود: باید از محدودیت‌ها رها شویم، زیرا آن‌ها برجام را رها کرده اند و دست و پای دانشمندان جوان کشور را باز کنیم و بگذاریم آن‌ها بخروشند که با این خروش، دشمن می‌لرزد و دست از شیطنت بر می‌دارد.

لاریجانی گفت: نباید از سوراخی که چند بار گزیده شده ایم، گزیده شویم و آمریکا غلط می‌کند برای بازگشت به برجام پیش شرط می‌گذارد.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی افزود: اشتباه است که بگوییم می‌توانیم با دولت بایدن برای بازگشت به برجام مذاکره کنیم، چون این مذاکره نمی‌خواهد، مگر آن‌ها که از برجام بیرون رفتند با ما مذاکره کردند.

وی گفت: برجام چفت و بند ندارد و هر کس خواست وارد آن و هر کس خواست از آن خارج می‌شود.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی تصریح کرد: خسارت‌هایی که از برجام به ما وارد شده است؛ خسارت‌های کمی نیست و این ترور‌ها نیز دنباله همین خسارت هاست.

لاریجانی افزود: نباید این ترور‌ها موجب شود آن‌ها برجام‌های دیگری بر ما تحمیل کنند و ما باید این جاده را بخشکانیم.

وی گفت: بایدن اگر می‌خواهد وارد برجام شود، به تعهدات خود عمل کند.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی با بیان این که اروپایی‌ها دروغگو، غیرقابل اعتماد، نژادپرست، زورگو، متوحش و بسیار بدعهد هستند، افزود: بربریت جدیدی که آن‌ها برای مدرنیته مطرح می‌کنند؛ فاجعه بشری است.

وی گفت: چطور سیاستمدار مدرن می‌تواند بگوید، چون فلانی خطرناک بود دستور دادم آن را بکشند، وحوش هم همین طور هستند.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی اضافه کرد: کسانی که قهر آمریکا با ما را به علت کمک ایران به سوریه و لبنان می‌دانند، مشکل ادراکی دارند.

لاریجانی گفت: پیش از انقلاب اسلامی چه کرده بودیم که آمریکایی‌ها در ایران کودتا کردند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز آن‌ها در دشمنی با ما کم نگذاشتند.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب گفتیم نمی‌خواهیم آمریکا بر ما حکومت کند و می‌خواهیم مستقل باشیم، اما آمریکا، انگلیس و فرانسه هر دشمنی که توانستند بر ضد ما انجام دادند.

لاریجانی با بیان این که دشمنی غرب به ویژه آمریکایی‌ها با ما بسیار ریشه دار است گفت: دکترین مقاومت؛ دکترین حق مدارانه، دفاع از مستضعفان و ایستادگی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عراق و لبنان و سوریه ژاپن میشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برجام هم بود تهش همین ایران داغون بودند ژاپن خخخخخ

      • بدون نام

        ژاپن اگر ژاپن شد امریکا اتم زد هیروشیما جای حرافی شعار چسبید به تکنولوژی

      • شیاد مومن

        ژاپن میشدیم . ولی هیروشیما و ناکازاکی ژاپن یکروز بعد از بمباران اتمی !

      • فری سه نخطه!

        ضمن اینکه استفاده از ژاپن که هوم سالها پیش اومد و ازمون سبقت گرفت خودش تلخ هست دیگه غصه گذشته برجام رو هم بخورم؟

      • جاشو عبدو

        تو امثال تو مانع اصلی هستند نه اجرا یا عدم اجرای برجام

      • بدون نام

        ژاپن شدن هم فقط تسلیم آمریکا بودن نیست وجه خوبش نظم و پشتکار مردمشه که ایرانی بخصوص از نوع طلبکار غربگداش نداره

      • بدون نام

        مردمی که حسرت دوبی و سعودی رو می برند لیاقت ژاپن صنعتی شدن ندارند قطعا .منظور هم تسلیم ژاپن در جنگ دوم به آمریکاست نه صنعت و تکنولوژی ژاپن

      • ایرانی (کاربر قدیمی )

        فعلا که ونزئولا هستیم

      • بدون نام

        اصلا این چی کاره هست دایم تز میده؟

      • @

        این تیتر رو از کجا درآوردی ؟:):):):):)

      • آزادی

        عزیزان اگر مطلب رو کامل خونده باشید ایشان گفته اند اگر برجام کامل انجام میشد در زمینه انرژی هسته‌ای مانند ژاپن و آلمان میشدیم که در طی ۱ ماه میتوانند حتی بمب اتم هم بسازند
        در زمینه اقتصادی هیچ صحبتی نکردند و گفته اند از برجام هیچ خیری ندیدیم

        برترین ها لطفا درست تیتر بزنید شما هم خوب میدانید که اکثر افراد مطلب را نمیخوانند و تیتر جهت‌دار و معنادار میزنید

      • بدون نام

        همین که امید بهش داشتی نشون میده خیلی خامی

      • بدون نام

        باوجود شما خیر

      • بدون نام

        تا همین الان هم ملت ایران را نخوردین ما از شما ممنونیم

      • بدون نام

        زمینهای ورامین را چیکار کردی

      • بدون نام

        جناب لاریجانی اگه شما و داداشیات نبودید نه جنگی بود نه مذاکره ای و نه مشکلات اقتصادی ای پس لطف کن بگو تو این چهل سال که همیشه رو گرده ی مردم سوار بودی چه گلی به سر مردم زدی ، به خدا خیلی پر رویی

    • واقعیت!

      ژاپن بی هیچی نه منابع نه گاز نه نفت شد ژاپن ولی ما با همه چی پول ما شد بی ارزشتر از عراق و افغانستان پس لازمه اول عادی بشیم یعنی بدون تحریم وقتی ایران شدیم و رانت و اختلاس کم شد می تونیم کم کم به بهتر شدن امیدوار بشیم!!

      پاسخ ها

      • مات

        ایران نمیشه ژاپن بشه ،چون مهد تمدن و قدرت هست. شیر تو قفس نمیشه هیچ وقت ،ژاپن شیر نبود هرگز

      • مجله برترین ها

        از نظر برنامه هسته ای گفته مثل ژاپن می شدیم ،نه چیز دیگری

    • امیرحسین

      بله ولی با مسىولین دروغ گو ژاپنو بیخیال از همونی که بودیم بدتر میشدیم... متاسفانه فساد تو دولت ما رخنه کرده

    • امیرحسین

      همیشه ی راه مصالحه هست

    • بدون نام

      ژاپن؟!
      انگارتخمه ژاپنیه؟!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا با این مردم مصرفگرای تنبل و بی مسئولیت ژاپن شدن امکان پذیر نیست و منظور ایشون وجه مثبت ژاپن نبوده. شماها نهایتا آرزوتون عربستان شدنه:)

      • ماوشما

        کاربر19:21 اگرقرارباشدهرمطلبی راباشنیده ها تطبیق وتشبیه کردمانندتخمه ژاپنی که نوشته ایدمشکلی حل نمی شود. آنکه شما شنیده وبدون تحقیق نوشته اید تخمه جابانی است نه ژاپنی، جابان روستایی درنزدیکی دماونداست واین تخمه راازنوعی هندوانه غیرخوراکی انسانها که فقط درآن روستاکشت می شود تهیه می نمایندلیکن منبع علمی نام جابان متفاوت است که جای مطرح کردن آن دراین ستون نیست. پس نام یک تخمه راباتلفظ غلط به نام ژاینی ننویسید چون ریشه ایرانی دارد نه ژاپنی.

      • بدون نام

        مسئولین ژاپنی صداقت داشتند دنبال رانت و اختلاس نبودند شب وروز برای کشور و ملتش تلاش میکردند چیزی را از مردمش مخفی نمیکردند تا ژاپن شد شد دومین اقتصاد دنیا با شعار دادن و عوامفریبی هیچ وقت بدل ژاپن هم نخواهیم شد

      • بدون نام

        ژاپن به نوعب مستعمره آمریکاست.

      • بدون نام

        گنده اش نکنید

      • بدون نام

        تخمه جابون یکی از شهر های ایران

    • احمر

      کی نشسته اینها رو تایپ کرده؟ خیلی حوصله دارید

    • هاشمی

      اره،واسه خودتون ژاپنه واسه مردم که روزای خوبش افغانسانم به،زوره!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ژاپن مردم غرغروی بی خاصیت نداره از این رو ژاپن شده

      • بدون نام

        خودکم بین

    • بدون نام

      وااااای

    • محمد

      برجام عملی میشود جیب شما بیشتر پر می شد مردم عادی هیچ سودی نداشتند

    • نیما

      کارشناسی که تو باشی بایدم روغن گیر نیاد

      پاسخ ها

      • ق ج

        واقعا چجوری توجیح میکنند نظم و ادب وفرهنگ ژاپنی ها سرآمد است شما میگین رضایت آرامش مردم نمیدهید همه چیز در دست شماست ثروت ایران هزار ژاپن میخرد درحالیکه ملت برای رسیدن یارانه 45000هزارتومانی لحظ شماری میکنند

    • بدون نام

      خخخخخ.ژاپن انقدر دزد نداره برادر

    • ■●■●

      شکسته نفسی نکن بابا لااقل بگو ژاپن اسلامی میشدیم

    • بدون نام

      پس برجام خوب بود؟ مسخره کردید ملتو؟

    • بدون نام

      اینم بوی انتخابات به مشامش خورده از خود بیخود شده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره امریکااروپاهم میزارن بشههه چه ساده

    • بدون نام

      اگه مثل ژاپن میشدیم که تو از مسئولین نبودی
      بقیه حرفات هم فقط حرف و حرف بود

    • علی

      اگر اختلاس هم نمی شد ما کویت میشدیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا اختلاس نه دزدیهای مسولین یی لیاقت

    • امین هستم

      ژاپن پیش کش شما در حد همین کشورهای همسایه میگفتی ما راضی بودیم

    • بدون نام

      یعنی بالاخره به دروازه های تمدن بزرگ! می رسیم.

    • بدون نام

      آره جون تو

    • بدون نام

      ژاپن قانون داره
      دزد نداره
      مسئول بی کفایت نداره
      و....
      در ضمن جهان یک ژاپن بیشتر نمیخواد
      هیچ قدرتی تو جهان دوست نداره رقیب داشته باشه که بزار ه تو رقیب اونها بشی

    • حسین

      پس کشورهای دیگه چکار میکنن.شما فقط بهانه تراشی می کنید.بابا ملت را هالو گیر اوردیدنفرت دارن از شما.

    • m

      یعنی تلاش و پشتکار مردم خودش میاد

    • مجتبی

      ما زیر سر شماها ۱۰۰ سال دیگه هم ژاپن الان نمی شیم. حالا ژاپن بده و سوریه خوبه...

    • بدون نام

      خخخخخ .... با وجود شماها و مدیران لايقى که داریم مطمئن هستم سوئیس میشدیم !!!!!

    • بدون نام

      کم گوی و گزیده گوی همچون در .....!!!!!!

    • بدون نام

      شماها که مشکل ندارید ونمیدانید مردم چه فشاری راتحمل میکنند

    • انسانم آرزوست

      وزیر ژاپن برای یک دقیقه از دست رفتن زمان از مردم میاد از مردمش عذرخواهی میکنه شما حتی پول دستتون بیاد خدمت کردن به مردمتون را بلد نیستید !

    • رحمت

      پس از نظر شما کره شمالی بشیم بهتره،
      واقعاً متأسفم برای سیاستمدار مثل ایشون

    • بدون نام

      بالاخره تووو و امثال تووو کوروش رو قبول دارین یا نه؟؟!!!!ما که نفهمیدیم!!!!

    • بدون نام

      آقای دکتر در ایران نمیشه مثل کره شمالی زندگی کرد سبک زندگی متفاوته

    • محمد."

      درود به غیرتت

    • ش.ص

      ولی عملی نشد و تبدیل شدید به گینه بیسائو

    • بدون نام

      باید به این جوان ها اعتماد کرد

    • بدون نام

      سیل داره مملکتو میبره گریه مردم بی دفاع را ببین مدارس کپری اسیب پذیری کشور بسیار بالا ست چی میگی

    • بدون نام

      شتردرخواب بیندپنبه دانه.گهی لپ خوردگه دانه دانه.ژاپن شده بودیم ولی حیف

    • بدون نام

      نظرات ماکه ثبت نمیشه

    • بدون نام

      حالا شبیه کجا هستیم؟

    • م ز

      همان که از افغانستان عقب نه افتیم .خیلی

    • بدون نام

      تا شما هستید این مملکت روی خوش نمی بینه

    • بدون نام

      ژاپن رو مردمش و مسولاش و سیاست های درستشون ژاپن کردن..در ژاپن اگر مسئولی اشتباه کنه فرداش استعفا میده و اگر بدونه مردمش اون رو نمیخوان نمیمونه...

    • بدون نام

      عمو فعلا ونزوئلا رو با سرعت نور رد کردیم و پشت سر گذاشیتم . بزار یه مقدار از این بیشتر رد بشیم بعد در مورد ژاپن شدن حرف بزنیم

    • بدون نام

      دنیارو هم که بدن به شما روز سوم‌کویر لوته

    • محمد 1

      سلام آقا اول حرف اگر گفتید بااگر کاری انجام نمیشود ؟

    • بدون نام

      اشکالی نداردشمامتن برجام راکتاب کن بین مردم پخش نماییدتامردم ازضرروسودش مطلع شوندتامردم بدونن که آیابضررشان هست یانه اگراینکاررابکنی ثوابش رامیبری ممنون آقای لاریجانی فعلاصداوسیمادربست درانحصارجریان خاصی هست تامیتونین بتازین بررقیب انصاف واخلاق اسلامی فعلاتعطیل

    • بدون نام

      بدون شک اگر همین الان شماهارو ببرن ژاپن اونجارو با خاک یکی میکنید انقد که کفایت دارید در مدیریت

    • HasanJalil

      سلام و درود
      ژاپن؟؟؟؟؟!!!!!!
      ژاپن باید جلومون زانو می زد .
      خدایا ما را از نجات بده.

    • بدون نام

      دزدی و اختلاس ها تمام میشد ،شاید

    • سام

      اینکه میگه برجام مثل غل زنجیره واسه پیشرفت هسته ای راست میگه

    • گرگ پیر

      اگه هرکسی که طبق مدرکش سرکاربود یعنی شغلش بامدرک تحصیلیش یکی بودژاپن میشدیم ژاپن بارعلمی مدارسش مثل دانشگاه ماست مدرک هم الکی به کسی نمیدهندنه باپول نه بازورنه باآشنابازی یاوزیرونماینده بازی مدرک دارندکه شدن ژاپن

    • بدون نام

      وقتی بادنیا تعامل ودوست باشیم پیشرفت داریم ولی وقتی پشت به معاهدات بین المللی داشته باشیم وبه فکر خود نه مردم باشیم تاهمیشه مشکل خواهیم داشت خطر جنگ و....وفقر وبدبختی همیشه هست خدایا خودت کمک کن

    • بدون نام

      از نوع تخمه ژاپنیش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تخمه جابانی هست

    • فانوس راه

      ژاپنی که ازش حرف

    • فانوس راه

      امریکا چند تا پایگاه در ژاپن داره میدونی؟ بدون اجازه امریکا آب نمیخوره

    • بدون نام

      اگه آقا زاده ها نبودند و دست به چپاول نمیزدند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما بهتر است جای خودتان را به جوانان تحصیل کرده نخبه و جویای کار بدهید تا کشور پیشرفت کند

    • بدون نام

      فعلا که‌داغانیم

    • ناشناس

      ویتنامم نمیشدید درد ما یه چیز دیگست

    • محسن

      ژاپن پیش کش خانه ازپای بست ویران است

    • بدون نام

      متاسفم از این باور که ما از نسل هخامنشی ۲۵۰۰ سال پیشیم در صورتی که از اون زمان زیاد گذشته و تو این مدت خیلیا به ایران تجاوز کردند و اون نسل به طور کلی عوض شده

    • بدون نام

      شایدم آمریکا میشدم چرا کم میزاری !!!

    • بدون نام

      بله برجام اگر اجرا می شد باید مثل ژاپن مستعمره آمریکا می شدیم.

    • راز

      شما ژاپن می‌شدید نه مردم ایران

    • بدون نام

      تندروها مگه میزارند ، نانشون تو تحریمه .

      پاسخ ها

      • همتی

        نان اصلاح طلبا رو هم ۷ سال دیدیم تو چیه

    • فایتر

      دالتون های ایران .

    • بدون نام

      منظورش این بود که برجام اجرا میشد بچش را میفرستاد ژاپن و نه آمریکا

    • بدون نام

      حالا برجام عملي نشد ما شديم انگولا ... اگر قرار است ايران ژاپن شود نيازي به برجام نيست بلكه بايد يكي دو نفر مدير ژاپني داشته باشيم تا ژاپن شويم آنوقت جايي براي شماها پيدا نمي شد.

    • س س

      شمااین کشور ول کنیید خودکار میشه ژاپن نیازی به برجام نیس

    • امیر

      ولی بعضی از دوستان تون نظرشون چیز دیگه ایی بود . دلیلش اولویت داشتن نفع شخصی خودشون به نفع مردم

    • بدون نام

      یه کم خندیدم حالم خوب شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج