جاباما
۱۰۶۳۷۷۲
۱۳۱ نظر
۵۰۱۰
۱۳۱ نظر
۵۰۱۰
پ

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:

مورد داریم یک زن از ۴ شوهر مهریه می‌گیرد!

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به اقدامات کمیسیون متبوع خود گفت که قرار است با تصویب قانون مهریه در این کمیسیون جوانان زیادی از زندان آزاد شوند.

ایسنا: نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به اقدامات کمیسیون متبوع خود گفت که قرار است با تصویب قانون مهریه در این کمیسیون جوانان زیادی از زندان آزاد شوند.

حسن نوروزی در پنجمین نشست مجازی یکشنبه‌های سیاسی جامعه اسلامی مدیران درخصوص بررسی نقاط ضعف و قوت مجلس یازدهم ابتدا ضمن تسلیت به مناسبت شهادت محسن فخری‌زاده و گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی گفت: این دو بزرگوار افرادی بودند که در خط مقدم مبارزه با استکبار قرار داشتند و با شهادت خود ملت ایران و همه محرومان عالم را عزادار نمودند.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی شالوده فکر و اندیشه امام راحل و بزرگان اوایل انقلاب از جمله رهبر معظم انقلاب است. حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری مطالب زیادی درخصوص مجلس انقلابی مطرح فرمودند که می‌توان به این سخن که مجلس عصاره فضائل ملت و در راس امور است، اشاره کرد.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: در راس مدیریت و نظارت کشور ما فقیهی جامع‌الشرایط و مرجعی عالم، آگاه و عادل حضور دارد و سه قوه جدای از هم نیز به وظایف خود عمل می‌کنند. از آنجایی که مجلس در راس امور است باید به این مهم توجه کرد که دولت آنچه را که مجلس تصویب می‌کند، اجرا خواهد کرد. همچنین مجلس به وزرای دولت رای اعتماد می‌دهد و این مجلس می‌تواند در حوزه فعالیت‌های نظارتی خود رئیس‌جمهور و وزرا را استیضاح و به آنها تذکر دهد و یا از آنها سوال کند.

نوروزی با تاکید بر اهمیت جایگاه ویژه مجلس در حوزه نظارت عنوان کرد: اگر مجلس وکیل‌الدوله باشد، دیگر مجلس نیست. نماینده باید با آگاهی و بیداری به قانون‌گذاری بپردازد و بر حسن اجرای آن نظارت کند. مجلس پایگاه مردمسالاری دینی است. تجلی‌گاه عزت ملی و مظهر تاثیرگذاری در قانون‌گذاری است. نمایندگان باید بدون توجه به هرگونه اختلاف و بدون هیچ‌گونه مصامه‌ای به وظیفه نظارتی خود بپردازند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر تضعیف مجلس هم حرام شرعی و ممنوع است چراکه مجلس مظهر وحدت ملی است. در این باب در انتخابات مجلس وظیفه مهم ملت هم این است که انتخاب اصلح داشته باشند و مسئولین کارآمد انتخاب کنند. یعنی مسئول باید کارآمد، مومن و انقلابی باشد. اگر مومن نباشد لیاقت و کارآیی ندارد و اگر شجاعت نداشته باشد مرعوب می‌شود. شناسایی اصلح هنر مردم است.

در ادامه این نشست مجازی مجتبی رحماندوست، نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی از تجارب خود در مجلس نهم گفت و پیشنهاداتی را برای مجلس یازدهمی‌ها مطرح کرد. وی در این خصوص گفت: هنگامی که در مجلس نهم بودم گاهی اوقات رسانه‌های مطرح می‌کردند فلان موضوع مهم در دستور کار مجلس قرار گرفت ولی پس از مدتی مردم از همان رسانه‌ها می‌شنیدند که آن موضوع مهم رای نیاورد. دلیل این موضوع نیز این بود که افراد زیادی در مجلس در رای‌گیری‌ها شرکت نمی‌کردند. برای مثال من پیشنهاد دادم در رای‌گیری‌ها اگر ۱۰ درصد نمایندگان شرکت نکردند رای‌گیری لغو شود و نتیجه اعلام نشود.

مورد داریم یک زن از ۴ شوهر مهریه می‌گیرد!

وی افزود: در طول مدت نمایندگی به هیچ طرح تسری رای ندادم چراکه ممکن بود اینگونه طرح‌ها موضوعی را نسبت به قشر خاصی مطرح کند و در صورت تصویب فرداروزی قشر دیگری این مطالبه را مطرح کند. به موضوع مناطق آزاد نیز رای ندادم چراکه قرار بود این مناطق محلی باشد برای صادرات بهتر و بهتر شدن صادرات نه اینکه حیاط خلوت دولت و یا محلی برای واردات بیشتر و یا زیر پا گذاشتن قانون باشد. اگرچه انکار نمی‌کنم که شاید برخی از این مناطق آزاد لازم باشند ولی به صورت کلی موضوع خوبی نیست.

این نماینده مردم در مجلس نهم اظهار کرد: موضوع بعدی درخصوص نمک‌گیر کردن نماینده توسط مسئولان است. ممکن است از سوی مسئولی به نماینده‌ای هدیه داده شود و یا مسئولی نماینده‌ای را به سفر خارجی ببرد و در آن سفر به او هدیه‌ای بدهد و یا اینکه نماینده به مسئولی پیشنهاد انتصاب فلان فردی را در یک جایگاهی بدهد. اینها به‌گونه‌ای نمک‌گیر کردن نماینده است که منظورم به نمایندگان مجلس نهم، دهم و یازدهم نیست و به صورت کلی آن را مطرح می‌کنم.

رحماندوست در ادامه اظهار کرد: در واقع نمایندگان باید برنامه داشته باشند. بگویند من برای این آرمان‌ها و رفع این مشکلات وارد مجلس شدم و در پایان دوره نمایندگی خود به این مشکل پایان خواهم داد. حال سوال من این است مجلس یازدهم برای رفع دلالی و واسطه‌گری و خام‌فروشی که مشکلات بسیاری را برای اقتصاد و تولید کشور به وجود آورده چه فکری کرده است. این مجلس برای رفع موضوعاتی همچون نمک‌گیر کردن نماینده یا موضوع شرکت نکردن نمایندگان در رای‌گیری‌ها چه فکری کرده است. این مجلس برای ورود بی‌رویه کالا به کشور که به مشکلاتی را برای تولید داخلی ایجاد کرده باید اقداماتی انجام دهد. این اقدامات باید اعم از واردات قاچاق رسمی و غیررسمی و واردات بی‌رویه غیرقاچاق باشد.

وی همچنین اشاره کرد: برای مثال اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری چگونه است؟ تبصره ماده ۷۶ این قانون می‌گوید حداکثر نسبت حقوق‌بگیران باید یک به هفت باشد. اما آیا این نسبت با ایجاد فوق‌العاده‌ها و حق ویژه‌هایی که در نظر گرفته می‌شود، رعایت می‌شود؟

در ادامه نشست حسن نوروزی، نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پاسخ به مباحثی که از سوی رحماندوست مطرح شد، اظهار کرد: درخصوص موضوع شرکت نکردن نمایندگان در رای‌گیری‌ها، مجلس با مجلس تفاوت دارد. در مجلس دهم بعضی از نمایندگان وکیل‌الدوله بودند. گاهی برای رای دادن نگاهشان به دست نماینده دولت بود اما در مجلس یازدهم کمتر این مباحث را شاهد هستیم برای مثال درخصوص مصوبه امروز مجلس در حوزه لغو تحریم‌های ظالمانه شاهد شرکت نمودن ۲۳۰ نفر نماینده بودیم.

درخصوص طرح‌های تسری نیز طرح‌هایی در حوزه حقوق رزمندگان و ایثارگران مطرح می‌شود یا اینکه برخی فراکسیون‌ها همچون فراکسیون کارگران و فراکسیون زنان مسائلی را مطرح می‌کنند که در این میان طرح‌های تسری خوبی نیز دیده می‌شود. البته ممکن است در برخی موارد ظلم‌هایی انجام شود که برای جلوگیری از آن در روند قانونی راه بسته نیست.

وی ادامه داد: در حوزه مناطق آزاد نیز در برنامه ششم این موضوع را زیر نظر وزیر اقتصاد قرار دادیم تا بتوانیم نظارت بهتری بر آن داشته باشیم. در نظر گرفتن این مناطق آزاد در کشور با وجود اینگونه تحریم‌ها امری مناسب است. پیشنهاد دادیم که در اینگونه مبادلات با کشورهایی همچون چین و روسیه با پول‌های این کشورها و پول خودمان معامله کنیم و دلار را حذف کنیم.

در موضوع سفرها نیز برای مثال خود من در سفری که رفتم در حوزه حقوق بین‌الملل و موضوعات مرتبط با ترجمه و انعقاد قراردادها کمک کردم. نه هدیه‌ای داده شد و نه هدیه‌ای نیز گرفته شد البته نسبت به این موضوع هدیه طرحی در مجلس یازدهم در نظر است که با تصویب آن این دغدغه نیز رفع می‌شود.

در مجلس دهم نیز اقدامات خوبی انجام شد برای مثال در حوزه اصلاح قانون مواد مخدر جوانان زیادی را از اعدام نجات دادیم و در قانون پولشویی اقدام خوبی صورت گرفت و جلوی نابسامانی‌ها گرفته شد. اکنون نیز با تصویب قانون مهریه پنج یا شش هزار نفر از زندان‌ها رهایی می‌یابند. ما معتقدیم که زندان جای بزهکار یا خلافکار است نه بدهکار. قانون مهریه امری مهم است چراکه این موضوع اکنون در کشور ما یک بحران است. جوانان زیادی به این دلیل به زندان رفته‌اند. موردی را شاهد هستیم که یک زن از چهار شوهر مهریه می‌گیرد.

در ادامه رحماندوست عنوان کرد: من از نمایندگان درخواست دارم هر کدام برنامه‌هایی را برای خود ترسیم کنند تا پایان دوره نمایندگی مشکلی را از مشکلات کشور رفع کرده باشند. کمیسیون‌ها نیز اولویت‌های خود را در نظر بگیرند. برای مثال آقای نوروزی بگوید من این موضوع را پیگیری می‌کنم و نماینده دیگر موضوع دیگری را و آن موضوع تا پایان دوره نمایندگی دغدغه آن فرد باشد. برای مثال در حوزه نظام بانکداری و رفع موضوع ربا نماینده‌ای این وظیفه را برعهده بگیرد تا مشکل را رفع کند.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم ۹۰ درصد درآمد دولت در جیب ۴۰ درصد مردم یعنی کارمندان می‌رود بر همین اساس وزارتخانه‌ها در تامین منابع مالی پروژه‌ها دچار مشکل می‌شوند و فکر می‌کنم برای مثال پرسنل نهاد ریاست جمهوری از اول انقلاب ۳۰ یا ۴۰ برابر شده باشد. اینها موضوعاتی است که باید رفع شود.

نوروزی در پایان اضافه کرد: قرار است در مجلس یازدهم اولویت کمیسیون‌ها در نظر گرفته شود. کمیسیون قضایی موضوع مهریه، لایحه تجارت و موضوع چک را در نظر دارد. برای مثال اگر موضوع دیوان اداری تصویب شود یک سوم پرونده‌های دیوان عدالت اداری حذف می‌شود. در مجلس پیش نیز آقای لاریجانی گفتند ۴۰ درصد کارهای این مجلس توسط کمیسیون قضایی انجام شد من نیز به عنوان نماینده مردم حتی جمعه‌ها به دغدغه‌های نمایندگی رسیدگی می‌کنم و سعی دارم وظیفه نمایندگی را به خوبی انجام دهم. در بحث قاچاق کالا تحقیق و تفحص انجام شد. در آن زمان شاهد ۲۵ میلیون دلار قاچاق سالانه بودیم. با انجام اقداماتی که در نظر گرفته شد شاهد کاهش این موضوع نیز بودیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرج

      ایشون کاسب هستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردهای هوسباز حقشونه

      • ازغر اقا

        زنان که دارای حقوق برابر هستن
        همه مشاغل و فرصت های شغلی رو تصرف کردن توی تمام ادارات و هر شغل دیگه ای
        هیچ تفاوتی هم بین زن و مرد توی جامعه نیست به اون صورت
        اصلا مهریه چیه؟
        چرا مرد مهریه نداشته باشه؟

      • بدون نام

        مورد داریم طرف 4 تا زن میگیره مورد داریم بیره مرد 80 ساله با بچه 11 ساله ازدواج میکنه.

      • بدون نام

        عخی مردهای عاقل و منطقی خخخخخخخ

      • بدون نام

        زیر بیست درصد شاغلها زن هستند در واقع زنهای شاغل از دهه هشتاد کمتر شدند و مردسالاران با دروغ پراکنی سعی می کنند زنها رو خونه نشین کنند.مهریه هم وقتی حذف میشه که قوانینی کاملا مدرن گذاشته بشه و زن صاحب زندگیش و بچه هاش و شغل و سرنوشتش بشه

      • بدون نام

        مرد مهریه نداره چون همه قوانین به نفعشه چون در خانواده برای مرد سرمایه گذاری می کنند و زن رو شوهر میدن چون به زن میگن باید از شوهر تمکین کنی چون نمی گذارند زنها اوج بگیرند و صاحب زندگیشون باشند . زن چرا باید قراردادی رو امضا کنه که به مرد حق داده هر وقت میخواد زن رو طلاق بده جلوی اشتغالش رو بگیره جلوی خروجش از خونه رو بگیره بچه هاش رو ازش بگیره؟؟

      • بدون نام

        هر قانونی بهض رر مردها باشه براش جنجال راه میندازند ولی اون همه قوانین زن ستیز(مثلا اینکه زن همیشه باید قیم داشته باشه و بچه هاش رو ازش می گیرند با اینکه مدام از ارزش مادری میگن) همانطور منجمد باقی مونده

      • بدون نام

        انگار مهریه رو حذف یا کم کنند دخترها خودشونو در سینی طلا تقدیم مردها می کنند!! برید برای زنها شغل ایجاد کنید چون زنان حاضر نیستند به هر مصیبتی با پسرهاتون زیر یک سقف زندگی کنند و رعیت و برده باشند

      • بدون نام

        وقتی پای سندی امضا میکنی در برابرش مسئولی مهریه هیچ فرقی با بقیه طلبها نداره باید پرداخت بشه کسی این مردان رو مجبور نکرده بود چنین مهریه ای رو قبول کنند البته شما عادت دارید زنان رو از شمول انسان خارج کنید و بدهی و قرضی که بهشون دارید رو هم بی اهمیت فرض کنید!!!

      • بدون نام

        این همه مرد کلاهبردار حالا زنهای معدودی هم در اون زمینه هایی که بیشتر می تونن کلاهبرداری کردند چه ربطی به اکثریت داره؟ همیشه باید قوانین طوری تغییر کنه که آب تو دل مردها تکون نخوره .اگه مهریه حذف بشه باید تمکین و اطاعت زن از مرد و سرپرستی مرد بر فرزند و حق طلاق و خیلی چیزهام حذف بشه.باید فرصت برابر شغلی برای زنها ایجاد بشه

      • بدون نام

        میلیونها زن بخاطر قوانین زن ستیز شما آسیب دیدند حالا برای چند هزار تا مرد که کسی هم مجبورشون نکرده چنان مبلغی رو قبول کنند باید همه دستگاهها بسیج بشن؟؟

      • بدون نام

        زیر مطلب آرایش نکردن زنها مزه می ریزند که دلیل طلاق بالا همینه! اینجام که از مهریه بد میگن .دوست دارند زنها زیر دست و پاشون بیافتند و هر آزاری میخوان بکنن و هر وقت خواستند طلاق بدن....

      • بدون نام

        زنها احتیاج به قدرت دارند تا زیر دست و پای مردها تحقیر نشن... هیچ پدر و مادری دخترش رو بدون هیچ تضمینی نمیده دست پسرهای لوس و وقیح و بی اخلاق شما

      • بدون نام

        یه بار حرف حقو زدن زندانیان مهریه هم شاهدی به این حرفه دختره هنوز خونه شوهر نرفته مهریه میخواد

      • علی

        اره این دختراخیلی زرنگ شدن حق پسرهمیشه خورده شده

      • سیاوش

        من معتقدم این مردها شلاق هم باید بخورن .مرد نباید اینقدر سست عنصر باشد

      • بدون نام

        دستشم درد نکنه ،خدا پشت و پناهش

    • بدون نام

      لعنت خدا به چنین زنان مادی طلبی که جرات ازدواج ازجوانان را گرفتن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مادی طلبی فقط مردهایی که زن رو بدن می بینند و اون خوشگترترتره رو میخوان.. بعدش هم به زیبایی باید به خوشگله سواری بدن...حظ می کنم:)

      • بدون نام

        این زن نیست بانک مرکزی هست

      • حقگو

        خداازین زنهای شیاد حقه بازجیب بر
        نگذره

      • بدون نام

        خانم 23/05
        لطفا یک بار خودتون مطلبی که نوشتید رو بخونین .خودتون متوجه شدید چی نوشتید ؟

      • بدون نام

        ۰۸:۰۷
        خیلی واضح گفتن ،شما خودتون یه بار دیگه بخونین :))

    • بدون نام

      دلال های مهریه تو این روزها خیلی فعال هستن. آقا پسرا با یه عشو عاشق نشید اینا باند هستن نقشه میکشن که تو دام شون بیفتید.

      پاسخ ها

      • بهرام رادان

        دقیقا سوژه رو از لحاظ مالی بررسی میکنن چند روز بعد طمع رو میزارن سر راهش. بعضی پسرا فکر میکنن خانوم های که کنار خیابان سوار میکنن.فرشته آن نه عزیز اشتباه نکن

    • ناشناس

      پس قانون مهریه ایراد داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قوانین زن ستیز ایراد داره

      • بدون نام

        کل قوانین خانواده ایراد داره و زن رو رعیت و مرد رو ارباب حساب کرده.فقط به زن اختیار داده قبل از ورود به این بردگی قیمتی برای خودش تعیین کنه .هر وقت این قوانین عقب درست شد مهریه حذف میشه

      • بدون نام

        مردها چهار تا زن میگیرند ۳۰۰ تا هم صیغه میکنن اینجا ایراد نداره

      • بدون نام

        قانون مردسالار ایراد داره

      • بدون نام

        قانون حضانت فرزند
        قانون طلاق
        قانونی که اختیار زوجه رو ب زوج
        همه اینا ایراد داره و ب نفع مرده حالا ی قانون ب نفع زن

      • بدون نام

        میلیونها زن بخاطر قوانین زن ستیز شما آسیب دیدند حالا برای چند هزار تا مرد که کسی هم مجبورشون نکرده چنان مبلغی رو قبول کنند باید همه دستگاهها بسیج بشن؟؟

    • بدون نام

      برعکسش کمسیون بانوان خوابه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به کمیسیون بانوان جه؟ البته می دونیم در مجلس همه چیز رو به نفع مردان درست می کنند ولی جایی که برای حقوق زنها ایجاد شده باید قوانین زن ستیز رو عوض کنه نه که برای مسائل یه مشت مرد هوسباز وارد عمل بشه .مهریه رو که به زور از اینها نگرفته

      • علی

        ا.ن زن که از 4 تا مهریه میگیرد یک کاسب هوسباز است هم به کیفش رسیده و هم مردان را بدبخت کردن

    • بدون نام

      حتما میتونه

    • بدون نام

      مهریه حق. زنه.حالا این هست .یه چیزی میشه میگن برو خونه بابات.اونهایی که از چهار مرد مهریه میگیرن معلومه اهل زندگی نیستن.کارشون اینه بقیه رابه پای اینا نسوزونید

      پاسخ ها

      • فقط صنعت نفت ابادان

        شمادرست میگید مهریه حق زنه ولی نه ۱۰۰۰سکه یا۵۰۰سکه حالا جوان بیچاره عاشق شده باید ۱۰۰۰سکه دانه ای ۱۲میلیون تومان بدهد پرداخت بعضی خانمها هم ببخشید تجارت میکنند نه ازدواج

      • امین

        اين حقو كي به شما داده؟مهريه اسب پيشكش مرد و لطف و منتي است كه بر سر زن ميزاره.در ضمن اگه مردي نخواهد با شما زندگي كنه و خيلي راحت طلاقتون بده ايرادش كجاست؟زندگي مگه زوركي ميشه؟

      • بدون نام

        به امین
        مهریه برای افسار انداختن بر مردان چموشه تا بفمهند زن اسباب تفریحش نیست

    • بدون نام

      خداازتون نگذره که باعث شدین خانمها رودزدباربیارین.خانمهاالان مادیگراواهن پرست شدن میخوان مردروبچاپن باپول مهریه برن ترکیه والمان زندگی کنن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قبلا هم تو سری خور و مظلوم بودن احترام هم نداشتن مهریه حق زنه دزدی نیست چشمتونو باز کنید رقم نجومی نزارید مهریه چک سفید امضا هستش یه روز باید پاس شه دیگه

    • بدون نام

      اگر اینجور مورد داری چرا برخورد نمیکنی دستون بستس

    • بدون نام

      مهریه یه عامل بازدارنده ازدواج هست
      وخیلی ازخانمها متاسفانه دنبال ازدواج نیستند دنبال پولدارشدنن شرم وحیا زنها خیلی کم شده
      مهریه شده عامل بدبختی مردان وزنهایی که ذاتشان بدشده است ودنبال گرفتن مهریه و...هستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی از زنان هم هستن ک نه میتون مهریه بگیرن و نه نفقه و نه دیگر حقوق قانونیشون تو این دنیا همه جورش هست

      • بدون نام

        عامل بازدازنده بی حقیِ زنهاست .فکر کردی مردم دخترشون رو به هر بی سر و پایی که از در بیاد تو میدن؟

      • بدون نام

        بله بعضی زن ها ازدواج می کنن تا مهریه بگیرن. قبل عروسی طلاق می گیرن حکم نصف مهریه رو می گیرن و با یه مرد دیگه نامزد می کنن.
        حتی بعضی زن ها در این زمینه دلال دارن که کار رو زود تموم کن. تا کاسبی ضرر نکنه

      • بدون نام

        ذات مردها خیلی خوبه که مدام چشمشون دنبال زن مدل جدیده؟ دوره ای که هر بلایی سر زن می آوردید و پنج پنج تا می گرفتید و طلاق می دادید گذشت

    • امین هستم

      واقعا خنده داره طرف به خاطر اینکه ازدواج کرده ولی به جرم اینکه جدا شده ولی توان مالی نداره باید بره زندان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        غلط کرده مهریه ای که نمی تونسته داده مگه چک میدی دست مردم می تونی از زیرش در بری؟ اینم همونه

      • بدون نام

        می خواست طلاق نده

    • بدون نام

      مجلس تشکیل شده با رای ده درصدی تا با دولت بجنگد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مشکل تشیکل شده با ۴۰ درصد رای تا ریشه مسکلات که دولته جنگ کنه

    • نیما

      ماشاله به این شیر زن.....

    • جاشو عبدو

      زن طلاق گرفته ای که ازدواج میکنه نباید از شوهر قبلش مهریه بگیره، واسه بعضیا دکان شده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا
        به نظر منم این درست نیست که با وجود ازدواج مجدد مهریه ی ازدواج قبلی رو بگیرن این دلالی ست

    • بدون نام

      الهی مسئولین همگی دچار همچین عروسها ی سر کیسه کن بشند تا بفهمند تابفهمند این مردم چه میکشند تا شاید یک فکری به حال

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودتون مهریه رو قبول کردین به اینا چه ربط داره ........

      • بدون نام

        این مردم نصفشون زن هستند و از قوانین زن ستیز مدام می کشند.البته مسئولینتون هم همگی مرد هستند...

    • تانیا♪♪♪♪♣♠✓

      والا تو قانون های انسانی شما
      یه مرد کاملا قانونی از چهار زن و بینهایت صیغه
      میتونه خدمات جنسی بگیره

      پاسخ ها

      • امین

        تانيا خدمات جنسي دوطرفست.اصل ازدواجم براي ارضاي جنسيه بعد ساير نيازها.اما امروزه ديگه كمتر مردي زيربار 4 زن و يا همون صيغه ميره.اكثر اين دسته از مردان دنبال دوستي و يا ازدواج سفيدن نه ازدواج دايم يا موقتي كه توش تعهد هست

    • بدون نام

      با ازدواج جوانان را در تله میندازن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه تحفه هایی هم هستید

      • بدون نام

        دخترا چه تحفه ای هستند اگه این آرایش و لوازم آرایش نبود که کسی نمیگرفتشون

    • بدون نام

      جناب خیلی کاهش قاچاق کم شده اختلاس بالارفته از چه شالوده مجلس گفتی یک ماه روغن خوراکی ملت نیست تا بادنجان کباب کنی باید روی تواه کباب کنی

    • محسن

      احسند باقانون جدید مهریه موافقم تا کاسبی زنان برداشته بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زنا دیگه بلدنیستن شوهرداری وخانه داریکنن شوهر روازخودزده میکنن وکارشون به طلاق کشنیده میشه بعدشم دنبال مهریه هستن نخورن ازچنین پولی

      • بدون نام

        توروخدا این مهریه روبرداریدتا خانما کم گردنکلفتی کنن برا مردهای بدبخت

      • بدون نام

        پسرا مواظب باشیددخترا بدبختتون نکن با یک چشم اوابرو

    • بدون نام

      داداش من الان شش ساله ب خاطرمهریه سکه زندان هستش باباجان یک کاری بکنن این سکه طلا رو کلن حذف کنن بردارن یعنی قیرقانونی کنن چند صدهزار نفر باید توی زندانها باشن ب حاطر این سکه طلا یه سری ادم ها هستن خانم ها دارن کاسبی می کنن با این روش

    • محسن

      قانون تصویب مهریه برا جوانان امری ضروری

    • بدون نام

      ازمن‌ به‌ شمانصیحت‌ اگرامکانش‌ هست‌ اصلا‌ زن‌ نگیرید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با افزايش امكانات امروزه واقعا نيازي به ازدواج نيست.زن بگيريم چيكاركنه برامون؟همون كارو الان بقيه هم انجام ميدن.منتها ازدواج مسعوليتهاي كمرشكني فقط واسه پسرا داره

    • بدون نام

      س.یه عده یه سری خانواده ها خانم ها هستن دارن با این روش سکه طلا مهریه دارن کاسبی می کنن من چندتاشون می شناسم الان وض مالیشون خیلی خوب شدن یکی هست از سه نفر مهری می گیره هر ماه ۳ تا سکه

    • بدون نام

      مهریه حق زنه میخوایید حقشو پایمال کنید دیگه هیچکس ازدواج نمیکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب نکنه جهنم الان اگر زن به مرد خیانت کند باید مهریه اش را داد اخر این چه قانون مسخره ای است

      • بدون نام

        گل گفتی کاربر ۲۲:۰۹ -

    • بدون نام

      چرا راهی برای حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی نمیکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • ناشناس

      اون وقت میگن جامعه ی مرد سالار مُردم از خنده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همین که همه قوانین زن ستیز رو رها کردند و چسبیدند به مهریه که مرد با رضایت کامل زیرش رو امضا کرده نشون میده چه کشور مردسالاری داریم

      • بدون نام

        همین الان فردا دیروز یا روزنامه هرموقع رو ببینی نود درصد کارها مال زناست.
        تو بازار بری نودو نه درصد زنا با خیال راحت پولای شوهرو خرج میکنن.
        هفتاد و پنج درصد حجم نت رو زنا مصرف میکنن که وقتشون آزادتره.
        اونوقت قوانین برا مرداست؟

      • ناشناس

        کاربر بدون نام برو قرصاتو بخور

    • بدون نام

      مهریه باید در حد توان داماد تعیین بشه نه رقم نشدنی

      پاسخ ها

      • م

        به اندازه توانشون مهر کنن.
        خودشون خودشون و اثیر میکنن.
        اسلحه بالا سرشون نذاشتن که

    • سالار

      الگویش شده دولت
      باخودش گفته وقتی دولت ازهمه طرف میتونه جیب مردم خالی کنه چرا من نتونم چهار نفر را سر کیسه کنم
      مردی هم که به خانواده و زندگیش خیانت میکنه حقش بیشتر از ایناست

    • ناشناس

      باید بگن مهریه هر چی هست همون موقع عقد پرداخت بشه نه در آینده تا مهریه یه چیز معقولی باشه

    • بدون نام

      کسیکه پای مهریه رو امضا میکنه درحالیکه توان پرداختش رو نداره بقیه قول و قرارهای ازدواجش هم دروغه

      پاسخ ها

      • داود

        چرا اسمش رو میذارید قول و قرار..بگو گول زدن یه پسر ساده دل

    • بدون نام

      زنی که ازچهارمردمهریه میگیرد!شارلاتان هست!

      پاسخ ها

      • تانیا♪♪♪♪♣♠✓

        خب مردیم که با چهار زن ازدواج میکنه ..... هست
        ههه

      • بدون نام

        هرچند این جور زنها خدا رو قبول ندارن ولی خدایی هم هست
        زنای اینجوری باید گیر یه مرد بدتر از خودشون بیفتن تا متوجه کرده خودشون بشن

    • بدون نام

      عشق خانهااعلان فقط به دنبال مردکه پولداری هستند، یک مدتی کوتاه مشترک زندگی می‌کنند، وبعدبه بعضی ازچیزهای بی ارزش بهانه می‌گیرند، وفردای آن روزسرازدادگاه درمی آورندومهریه رابه اجرامی گذارنده خداخیلی ازخدابی خبرندمواظب باشیدجوانان،، جوانان تراخدا گولهای این چنین زنان رانخورید،، زودفریب اینهارانخوریدبه والله عمرتان رانابودمیکنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردها هم دنبال داف می گردند و تمام ارزش یه زن رو در خوشگلیش می بینند.چیزی برای عاشق شدن و فداکاری باقی نگذاشتید

      • بدون نام

        خوب دانشمند بهانه دست طلبکارت نده که خراب بشه سرت

    • بدون نام

      خب از نفر آخر بگیره. بخدا چنین زنی دیگه زن نیست مار خوش خط و خاله

    • بدون نام

      قانون سکه باید برداشته بشه پسرا از ترس مهریه زن نمیگیرن حق هم دارن سکه ۱۲میلیون دهتاش میشه۱۲۰میلیون.دوراز جون افراد خوب خیلی از دختراو زنها فکر کاسبی هستن.ایراه کاسبی رو ببندید.یه بخاری نشون بدید.بیشتر دخترها هم به مهریه کم راضین خانوادهاشون نمیزارن.دیر اقدام کنید عدم ازدواج جوانان فاجعه میشه برا آینده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زن رو نمی تونی بگیری! یعنی نمی تونی تصمیم بگیری و بری یه زن برداری.زنها ضمانت میخوان و امنیت روانی و مالی .نمی تونن با هر مرد ...ی زیر یه سقف برن

      • بدون نام

        برید دختری رو بگیرید کخ کم مهریه میخواد هر کسی بر اساس وسعی که داره بره زن بگیره شما اگه نداشته باشی میری لباس یه میلیونی بخری ؟خب نه!،حالا وقتی می بینی خرج ی زن زیاده نرو بگیر
        زن برا شما زیاده برا اون بنده خدا هم شوهر پیدا میشه

      • بدون نام

        شما با این ده سکه با ارزش پول ایران یه فرغون می تونی بخری مردا چرا موقع ازدواج نظر خانواده را قبول ندارن و افسارشونو میدن دست دختر بعد چون تو خونه پدرشون کسی حریف قلدرم بلدرمشون نمیشد فکر میکنن الهه محبت را گرفتن از صبح با شیر ولرم پاهاشو ماساژ میده نه عمو از این خبرا نیس شما فقط ننه ات بی منت تحملت میکرد اون خانوم هم شما را پرنس سوار یابو دیده با قولا و قمپزایی که دادی باید روبرو بشی

      • بدون نام

        الان دخترها البته منظورم خانمهای مهریه بگیره نه همشون اول خیانت میکنند و پسره اگه حرفی بزنه کار به مهریه و طلاق میکشه

    • بدون نام

      بگیره. قانونی هست ک خودتون وضع کردید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب زن هم تهدی در برابر زندگی زناشوی داشته باشه
        زنی که خود طلاق بخواهد مهریه ندارد والان انسان
        گاهی فکر میکنه اسایش زنان زیاد شده
        اگر سوال شود که چ جنسی دوست داری باشی
        همه مردها میگن کاش زن بودیم
        زن بودن راحته بشین تو خونه
        بخور و بخواب وهمه وسایل زندگی برای اسایش زنان
        است بله شب زایمان درد .....اما امپول فشار راحتی

      • بدون نام

        طبق گفته نوروزی تضعیف مجلس حرام است نورزی جان تضعیف دولت تخریب توهین اعدام فحش حرف ناسزا حسادت و کینه و حسابهای شخصی اینها چه حرام نیست فقط هرچه بنفع خودتان است حرام است ولی هر چه شما نماینده گان می گویید وهر کار می کنید حلال است خدا عادل و آگاه است به موقع اش تک تک ما باید یک روز در برابر خدا پاسخگو باشیم

    • arsenal

      مرگ بر هر چی زن ستمگر

    • بدون نام

      دخترا ازدواج نکنید هیچ خبری نیست
      فقط تبدیل میشین به خدمتکار خونه
      بعدم مرد ذاتا طوری خلق شده که برای میل جنسیش
      همه کار میکنه،،یعنی اختیارش دست خودش نیست

    • بی طرف

      موررد دیدم حتی روستا مادری ۳ دختر داشته هر سه رو سه بار برای طلب مهریه طلاق داده آدم میمونه از کار ...

    • بدون نام

      از یک طرف هم انقدر برای طلاق سخت گیری میشه که داماد از ما مهریه گرفت تا طلاق داد یعنی با پارتی بازی وتوصیه بازی ها دستمان بسته بود ومجبور شدیم

    • کلو ولات

      همینه که من نمیتونم زن بگیرم

      مسولین رسیدگی کنید لطفا ‌‌‌...

    • م ف

      مهریه نصف اموال در دوره زناشوی دروست است عین اسلام است

    • بدون نام

      قانونی که باعث میشود یک مرد تا آخر عمر قسط بدهد
      چه انگیزه ایی برای آن مرد باقی می ماند
      چطور امید را در آن مرد میکشید
      این بردگی را از سر مردان باز کنید

    • بدون نام

      خاک بر سر همچین زن آشقالی که به خاطر مهریه با احساس یه جوان بازی میکنه اون زن حتما شیر پاک نخورده

    • بدون نام

      خوب اعدامش کنید این دیو ... رو

    • بدون نام

      مهریرم شما باب کردین دکون واکردین واسه خودتون

    • بدون نام

      عاشقشم از همین جا میگم دمش گرم

    • بدون نام

      عجب کاسبیی راه انداخته .بنازمش...

    • بدون نام

      از خوبی قانون های شماست دیگه

    • ح

      حاجی مهریه حقشه خوب میگیره شما که ندادی

    • یه بانو

      همیشه و همه جا آدم های خوب و بد وجود داره.من یه زنم مهریه ام فقط 14سکه هست .والان چند سال از ازدواجم میگذره.یه بار تا حالا در مورد مهریه با شوهرم حرف نزدم.شوهرم هم مرد خوبیه ازش راضیم..زن خوب زیاد هست .همینطور که مرد خوب زیاده....کاش یه قانونی میذاشتن که اگه یه روزی یه زوجی میخواستن به هر دلیلی از هم جدا بشن هیچ کدوم متضرضر نشن.. مثل کشور های غربی....

    • علی

      حتی اگ هیه دخت اولش هم با قصد زندگی کردن بیاد وقتی میشینه قیمت سکه رو میشنوه ناخودآگاه وسوسه میشه..

    • شنبه

      معمولا مهریه ها توسط مادر عروس تعیین میشه
      و داماد بیچاره قلبا" راضی نیست و از روی ناچاری
      امضا میکنه.
      ا

    • بدون نام

      مورد داریم زنی که مهریه میخاد با پیکان که بیمه داره ازروش باید ردشد

    • مصطفی حردانی

      من خودم مرد هستم و خیلی دارن در حق زن ظلم میکنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودت مهریه زنت را دادی

      • بدون نام

        احسنت مصطفی جان

    • بدون نام

      این زن نیست این خود فروشی می کنه ...

    • بدون نام

      دستش درد نکنه ! بالاخره یکی پیدا شد که روی مردهائی که 4 تا زن میگیرند رو کم کنه !

    • ناشناس

      آقای نوروزی زن ستیزی با زن را دیدیم فقط بازتاب منفی از زن صحبت میکنی مرد هست زنش رو ترک ک ده تو ۵ سالی که زنش باید پاک می موند خود این اقا نیاز جنسی خودش رو برطرف میکرده حالا چه با صیغه چه با ازدواج سفید دیگه وارد این معقوله نم من هیچوقت ندیدم شما از نگاه مثبت به زن صحبت کنید

    • ناشناس

      آقای نوروزی کرامت زن را نادیده نگیر چند نفرند همچنین زنانی من زن به وجود خ دم چون شک نکنم امار بده می خواهم بدانم چند نفر هستند این قدر بزرگنمایی کردید دختر هست مذهبی متدین نماز خوان وقتی نتوانست مهریه خودش را از یک نامردی که شما حامی هستی بگیره اندکی دینش دچار تزلزل شد چادرش رو بوسید و گداشت کنار تو با دختر من امروز این کار رو کردی ندیدی امثال دختر من را تو را هم نخ اهم بخشید

    • بدون نام

      بساط کلاهبرداری و کلاشی مهریه باید جمع بشه و قانون 50 50 درصد اموال بدست امده از تاریخ ازدواج به بعد جایگزین شود
      خود من شاهد هزاران جوان راهی زندان و یا فرار از ایران بوده ام از دست دختران کلاهبردار مهریه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برن که بر نگردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج