جاباما
۱۰۶۴۱۳۹
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

جابجایی سرمایه‌ها برای ورود دوباره به بازار سهام

بورس دوباره رونق گرفته و شاخص عبور پرسرعتی از مرز یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی داشته؛ تا جایی که می‌توان گفت که روزهای پاییزی بورس به پایان رسیده و بهار دوباره به بازار سرمایه بازگشته است.

بورس دوباره رونق گرفته و شاخص عبور پرسرعتی از مرز یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی داشته؛ تا جایی که می‌توان گفت که روزهای پاییزی بورس به پایان رسیده و بهار دوباره به بازار سرمایه بازگشته است.

بورس تهران دوباره سبزپوش شده است. روزهای زیادی است که شاخص تلاش می‌کند بهار را برای سهامداران به ارمغان بیاورد و اعتمادها را دوباره به بازار سرمایه جمع کند. مروری بر روند عملکردی شاخص در روزهای گذشته به خوبی نشان می‌دهد که بالا رفتن شاخص بورس مجدد توانسته اعتماد سهامداران را به خود جلب کند و سرمایه‌ها را از بازارهای موازی به سمت خود بکشاند.

امروز دوشنبه دهم آذرماه نیز در ادامه روند صعودی بورس، شاخص مرز یک میلیون و ۴۶۵ هزار واحدی را درنوردید و توانست رشد ۳۸ هزار و ۶۵۶ واحدی را به ثبت برساند؛ این در شرایطی است که به موازات رشد شاخص کل، شاخص کل هم وزن نیز روزهای پررونقی را می‌گذراند.

امروز هم شاخص کل هم وزن با رشد حدود ۷ هزار واحدی مواجه شد و ۴۱۷ هزار و ۷۸۸ واحدی را به ثبت رساند تا بلکه پا به پای شاخص کل پیش رفته و از قافله عقب نماند. در این میان مروری بر نمادهای تأثیرگذار بر شاخص نیز به خودی خود نمایانگر آن است که نمادهای معدنی توانسته‌اند کاتالیزورهای مؤثری برای رشد شاخص باشند.

تحلیلگران بازار سرمایه می‌گویند که پول‌های پارک شده در بورس که ناشی از هراس سه ماهه اخیر بوده و به نوعی سهامداران خرد را به سمت سایر بازارهای موازی حرکت داده است، اکنون دوباره به بازار سرمایه اقبال نشان داده‌اند و در حال بازگشت به امید روزهای پررونق دوباره بورس هستند؛ ضمن اینکه برای دهمین روز متوالی نیز، روند خروج پول از صندوق‌های با درآمد ثابت را شاهد هستیم که خود نشانگر جذاب بودن حرکت و سرمایه گذاری در سهم‌های مختلف و جذاب بازار سرمایه است.

برآوردها حکایت از آن دارد که در روز گذشته حدود ۳۰۰ میلیارد تومان پول از این صندوق‌ها خارج شده که خود نشانه خوبی برای رونق بازار سرمایه است؛ اما مهمتر از همه چیز اعتمادی است که در حال بازگشت به خریداران سهام و سرمایه گذاری در بورس است که به نظر می‌رسد شاخص توانسته نقش خود را در این مهم، به خوبی ایفا نماید.

از سوی دیگر، برآوردها حکایت از آن دارد که روز گذشته ورود ۱,۰۰۰ میلیارد تومان به بازار سهام رقم خورده و ارزش معاملات بازار در روزهای اخیر به ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

به هر حال، روزهای خوشی برای بورس متصور است و آنگونه که صورت‌های مالی برخی از شرکت‌های بورسی به خوبی در حال رقم زدن رشدهای مناسبی برای سهامداران خود هستند، اما کارشناسان بازار سرمایه را هم در این باور مستحکم‌تر کرده است که اگر سهامداران صبر کنند و رفتارهای هیجانی نداشته باشند، نه تنها ضررهای گذشته جبران خواهد شد، بلکه سرمایه‌گذاری در بورس را نیز همچون جذابیت مقطعی برخی بازارهای موازی از جمله سکه و طلا و ارز سودآورتر خواهد کرد.

اما تکه گمشده این پازل که روند رو به رشد بازار سرمایه را نشان می‌دهد، نظارتی است که انتظار می‌رود نه تنها از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار صورت گیرد، بلکه حواس ارکان بازار سرمایه را نیز جمع‌تر کند تا از هر گونه حرکت اشتباه در این فرآیند خودداری نمایند. به هر حال باید مراقب این روزهای بازار سرمایه بود تا شکوفه‌هایش دچار یخ‌زدگی نشوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • @

      رسانه های وابسته به دولت باز میخان مردم رو فریب بدن تا جیبشون رو خالی کنن!

    • بدون نام

      اونایی که سهامشون رو مفت فروختن حالا در حسرت بازار من که تو این چند روز 20 درصد ضررهام جبران شده دیگه چیزی به سوددهی نمونده

    • بدون نام

      بنظرم این خبر میتونه درست باشه
      به جای دلال بازی در ارز ، مسکن، خودر، کالا و ارزاق روز مره مردم ، و....
      بهترین را سرمایه گذاری در سهام و سپرده در بانکها است تا به تجمع سرمایه های کوچک سرمایه های بزرگ در اقتصاد به کار گرفته شود
      فقط از مسئولین محترم تقاضا داریم مواظب اختلاس باشند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج