۱۰۶۴۳۵۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

کشتی موسیقی در حال غرق شدن است

لوریس چکناواریان با انتقاد از بی عملی مسئولان نسبت به وضعیت هنرمندان موسیقی در دوره کرونا، از روزگار خود در قرنطینه صحبت کرد.

خبرگزاری صبا: لوریس چکناواریان با انتقاد از بی عملی مسئولان نسبت به وضعیت هنرمندان موسیقی در دوره کرونا، از روزگار خود در قرنطینه صحبت کرد.
کشتی موسیقی در حال غرق شدن است
لوریس چکناواریان رهبر ارکستر و آهنگساز در گفتگو با ما درباره وضعیت فرهنگ و هنر در کشورمان به ویژه در شرایط کرونایی گفت: از زمانیکه بیماری کرونا شیوع پیدا کرده است همه ما در یک کشتی هستیم که امیدوارم این کشتی غرق نشود ولی با توجه به شرایط موجود و بیکاری بسیاری از هنرمندان کم کم کشتی هنر موسیقی در حال غرق شدن است و مسئولان باید هر چه سریعتر فکری به حال هنرمندان کنند.
وی افزود: از نزدیک شاهد هستم که بسیاری از موسیقیدان ها در شرایط بدی زندگی می کنند و وظیفه دولت است که در شرایط بحرانی فکری به حال هنرمندان کند.
این آهنگساز با اشاره به اینکه شرایط هنرمندان موسیقی هر روز بدتر از قبل می شود، تاکید کرد: واقعا هنرمندان تمامی حوزه ها مظلوم واقع شده اند و گاهی فکر می کنم چرا هیچ مسئولی صدای هنرمندان را نمی شنود؟ هنرمند با کمک اثری که خلق می کند بر روح جامعه تاثیر می گذارد و اگر این روند ادامه دار شود هیچ جانی برای هنرمند برای خلق اثر باقی نمی ماند. در تمامی این سال ها موسیقی نسبت به هنرهای دیگر در شرایط سخت تری قرار داشت و این بیماری وضعیت را وخیم تر کرده است.
وی درباره کارهای جدید خود خاطرنشان کرد: کار من آهنگسازی است و بیشتر مواقع در خانه مشغول نوشتن و آهنگسازی بوده و هستم. چندین ماه است که در قرنطینه هستم و فقط مشغول نوشتن و آهنگسازی ام. مدتی است که مشغول آهنگسازی یک کار ارکسترال هستم و زمانیکه به مراحل نهایی نزدیک شود درباره آن صحبت می کنم.
چکناواریان افزود: به نظر من برای خلق یک اثر هنری نباید زمان تعیین کنیم به عنوان مثال ساخت «رستم و سهراب» ۲۵ سال و ساخت «کوروش کبیر» ۴۰ سال طول کشید به همین دلیل برای ساخت یک اثر هنری زمان مشخصی تعیین نمی کنم. ساخت هر اثر ارکسترال حدود پنج تا ۱۰ سال زمان می برد و امیدوارم بتوانم از این شرایط قرنطینه استفاده کنم و این اثر ارکسترال را تمام کنم.
این رهبر ارکستر در پایان گفت: متاسفانه در شرایط فعلی هیچ کدام از هنرمندان نمی توانند به راحتی به صحنه روند البته هنرمندان دیگر کم و بیش مشغول فعالیت هستند ولی هنرمندان موسیقی اصلا نمی دانند چه آینده ای در انتظارشان است و متاسفانه هیچ مسئولی جواب درست و قطعی نمی دهد تا هنرمندان این حوزه تکلیف خود را بدانند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج