جاباما
۱۰۶۴۴۵۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

تکلیف جدید مجلس برای سازمان انرژی اتمی

نمایندگان مردم در مجلس سازمان انرژی اتمی ایران را مکلف به عملیاتی کردن غنی سازی و تحقیق و توسعه با ماشین‌های نسل ششم طی بازه زمانی یکساله کردند.

خبرگزاری برنا: نمایندگان مردم در مجلس سازمان انرژی اتمی ایران را مکلف به عملیاتی کردن غنی سازی و تحقیق و توسعه با ماشین های نسل ششم طی بازه زمانی یکساله کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۱ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات طرح دوفوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از حقوق ملت ایران، با ماده ۳ این طرح موافقت کردند.

در ماده ۳ آمده است: برای تحقق هدف مندرج در ماده ۲، سازمان انرژی اتمی ایران مکلف است حداکثر ظرف مدت ۳ ماه پس از تصویب این قانون عملیات نصب، تزریق گاز، غنی سازی و ذخیره سازی مواد را تا درجه غنای موردنیاز، با حداقل ۱۰۰۰ دستگاه ماشین های نسل دوم پیشرفته ((IR-۲m آغاز کند و همچنین در همین بازه زمانی، عملیات غنی سازی و تحقیق و توسعه با ماشین های نسل ششم ( (IR-۶ را با حداقل ۱۶۴ ماشین از این نوع آغاز نموده و آن را ظرف مدت یکسال پس از تصویب این قانون به ۱۰۰۰ دستگاه ماشین توسعه بدهد.

همچنین در تبصره این ماده ذکر شده است: سازمان انرژی اتمی ایران مکلف است برای انتخاب و تعیین مکان نصب و استقرار ماشین‌های ذکرشده، استانداردهای سازمان پدافند غیرعامل را اخذ و اجراء نماید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج