جاباما
۱۰۶۴۴۸۹
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

واکنش عربستان به ترور دانشمند هسته‌ای ایران

نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل به ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان واکنش نشان داد.

خبرگزاری ایسنا: نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل به ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان واکنش نشان داد.

عبدالله المعلمی نماینده دائم عربستان در سازمان ملل در واکنش به ترور محسن فخری زاده، دانشمند هسته‌ای ایران گفت: ما به طور مطلق سیاست ترور را تایید نمی کنیم و از دست رفتن یک دانشمند مسلمان را خسارتی برای تمام امت اسلامی می دانیم. ما همزمان خواهان عدم تشدید تنش و واکنش های احساسی هستیم زیرا این امور به نتایج مثبت نمی انجامد.

وی در عین حال مدعی شد: ما همچنین از ایران می خواهیم که حسن نیت خود در برنامه هسته ای را اثبات کند تا دانشمندان و شهروندان ایران در معرض خطر قرار نگیرند. بنابراین ضروری است که ایران اهداف خود از برنامه هسته ای را مشخص کند و تسلیم خواسته های بین المللی در این امر باشد.

المعلمی در پاسخ به این سوال که برخی ها می گویند این عملیات نتیجه نشست محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در شهر نیوم بوده است گفت: همان طور که وزیر خارجه سعودی گفت این نشست از اصلا برگزار نشد و این اخبار صحت ندارد.

نماینده عربستان سعودی در پاسخ به این سوال که با توجه به این مقوله که "بعد از شدید شدن مشکلات فرجی حاصل می شود" آیا به نظر شما بعد از ترور محسن فخری زاده و سردار سلیمانی و روی کار آمدن جو بایدن در آمریکا که خواهان عادی سازی امور است، اختلافات میان کشورهای عربی حاشیخ خلیج فارس و ایران حل خواهد شد، گفت: همه ما خواهان عادی شدن امور هستیم، همه ما خواهان کاهش تنش هستیم، همه ما به دنبال ایجاد همکاری و روابط بر اساس حسن همجواری و احترام متقابل و عدم دخالت در امور دیگران هستیم.

این فقط خواسته بایدن نیست این خواسته ما هم هست اما این امر نیازمند این است که همه طرف ها رغبت داشته باشند نه اینکه یک طرف رغبت داشته باشد و طرف دیگر همچنان تهدید کند، به طور مداوم موشک شلیک کند و از سرکش‌ها و تروریست ها حمایت کند. من ارتباطی بین این مساله و ترور دانشمند هسته ای ایران نمی بینم و همانطور که اول گفتم ما ترور این دانشمند را محکوم می کنیم و به شکل مطلق سیاست ترور را نمی پذیریم.

وی در رابطه با پیشنهاد توافق عدم تعرض که از سوی ایران مطرح شد هم گفت: آخرین شخصی که پیشنهاد توافق عدم تعرض را مطرح کرد صدام حسین بود که چند روز قبل از حمله به کویت این پیشنهاد را مطرح کرد بنابراین ما به این پیشنهادات اعتمادی نداریم و ممکن است به تعرض منجر شوند، این دعوت به مذاکره ها و پیشنهادها تا زمانی که ایران سیاست ها و رفتارهایش در منطقه را تغییر ندهد بی نتیجه خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج