۱۰۶۴۶۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

مشاور روحانی: از مردم نباید ترسید

یونسی گفت: از مردم نباید ترسید، از اینکه مفاخر مردم را مطرح کنیم نباید هراس داشته باشیم، هرچه مردم نسبت به مفاخر خود احساس غرور بیشتری کنند، اتحاد و همدلی نیز بیشتر خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا: مشاور رییس جمهوری در امور اقوام واقلیت ها، اعتماد به اقلیت ها و اقوام ایرانی را پیام دولت تدبیر وامید دانست وگفت : دولت به تمام وعده هایی که در خصوص اقوام و اقلیت ها داده پایبند است.

حجت الاسلام علی یونسی، عصرجمعه در آیین گرامیداشت روز معلم و بزرگداشت محمد بهمن بیگی (بنیانگذار آموزش عشایری در ایران) در شیراز افزود: اعتماد به اقوام واقلیت های دینی ومذهبی، از راه های اصلی رفع تهدیدات دشمنان است که باید به آن توجه داشت.

وی ادامه داد: از مردم نباید ترسید، از اینکه مفاخر مردم را مطرح کنیم نباید هراس داشته باشیم، هرچه مردم نسبت به مفاخر خود احساس غرور بیشتری کنند، اتحاد و همدلی نیز بیشتر خواهد شد.

حجت الاسلام یونسی گفت: باید اجازه دهیم ازامثال شهید مطهری، بهمن بیگی، قهرمانان مشروطه وسرداران بزرگ ایرانی یاد شود چرا که همه آنها متعلق به این کشور هستند و برای سربلندی این کشور تلاش و کوشش بسیار کرده اند.

وی اظهار کرد: باید به وحدت، همدلی ودوستی ملت خود اعتماد داشته باشیم.

مشاور رییس جمهوری درامور اقوام واقلیت ها، بزرگداشت محمد بهمن بیگی را بزرگداشت علم، دانش و انسان دوستی دانست وگفت: بهمن بیگی یک شخصیت ملی است ودلهای بسیاری را تسخیر کرده است.

حجت الاسلام یونسی، راه معلمی را راه ائمه و راه خدایی دانست وگفت: هر انسانی که این راه را انتخاب کند برای همیشه جاودان و ماندگار خواهد بود.

وی، درخصوص حضور خود در آیین بزرگداشت بهمن بیگی گفت: قبل از شرکت در این جلسه برخی من را تشویق به شرکت می کردند و برخی من را از شرکت در این جلسه منع می کردند.

وی ادامه داد: استدلال مخالفان شرکت من دراین مراسم بسیار تاسف بار بود چرا که آنها می گفتند، بهمن بیگی هیچ اقدام وکار دینی انجام نداده ومن به آنها پاسخ دادم هیچ کار دینی و عبادتی بالاتر از کاری که بهمن بیگی انجام داده نیست.

حجت الاسلام یونسی گفت : چه عبادتی بالاتر از نجات انسان ها از جهل و عقب ماندگی و چه دیانتی بالاتر از این؟

وی، با اشاره به تعبیر امام راحل و رهبر معظم انقلاب که عشایر را از ذخایر انقلاب دانسته اند افزود: اما هستند کسانی که با کمال تاسف، این ذخایر و نعمت ها را درک نمی کنند و نسبت به آنها بدبین هستند و آنها را تهدید می پندارند.

مشاور رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت ها اضافه کرد: اقوام ایرانی نه تنها برای کشور هیچگاه تهدید نبوده اند بلکه همواره پشتیبان اصالت و امنیت این مرز و بوم نیز بوده اند.

وی گفت: اینها در طول هزاران سال، اصالت، فرهنگ، شخصیت و آداب و رسوم ایرانی را حفظ کرده اند و هرگاه تهدیدی متوجه کشور شده در خط مقدم دفاع حاضر شده اند.

وی افزود: اقوام ایرانی در طول تاریخ، همواره برای کشور فرصت بوده و هیچگاه تهدید نبوده اند.

حجت الاسلام یونسی، دفاع از فرهنگ، سنن، آداب و رسوم اقوام ایرانی را دفاع از کلیت کشور دانست وتصریح کرد: بدون حضور اقوام و بدون ایفای نقش از سوی آنها، فهم تاریخ امکان پذیر نیست.

وی گفت: باید اشتباهات به جا مانده در اثر تلقین های سیاسی از ذهن ها پاک شود.

وی اظهارکرد: اقوام ایرانی هیچگاه به خارج از مرزهای ایران تمایل نداشته و تجزیه طلب نبوده اند و عشق آنها در هر حالت ایران بوده است.

حجت الاسلام یونسی افزود: درهم آمیختگی اقوام ایرانی آنچنان است که امکان تفکیک آنها ممکن نیست و آنها قرن ها در کنار یکدیگر در این کشور زندگی کرده اند.

وی اظهارکرد: در دوران پهلوی وبخصوص پهلوی پدر، مخالفان حکومت که از میان اقوام مختلف بودند به اتهام اینکه با خارج در ارتباط هستند حذف می شدند و این بحث آنقدر مطرح شد که عده ای باور کردند که اگر به اقوام بها داده شود، وحدت ملی و قومی به خطر می افتد.

مشاور رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت ها افزود: احترام به اقوام و اقلیت ها خطر نیست، خطر در تحقیر اقوام و بی اعتمادی به آنها است.

وی گفت: اقوام و اقلیت های کشورمان در جنگ، صلح، انتخابات، راهپیمایی ها و هرجا که نظام به حضورشان نیاز داشته به شکل یکپارچه و متحد در صحنه بوده اند.

محمد بهمن بیگی، بنیانگذار آموزش عشایری در ایران ونویسنده ای توانا بود که در سال ۱۲۹۸ در ایل قشقایی در فیروزآباد استان فارس متولد شد.

وی، پس ازپایان دوره کارشناسی حقوق دردانشگاه تهران، کوشش خود را جهت برپایی مدرسه های سیار برای بچه های ایل آغاز کرد و توانست برنامهٔ سواد آموزی عشایر را به تصویب برساند.

بهمن بیگی همچنین توانست دختران عشایری را نیز به مدرسه های سیار جلب کند و نخستین مرکز تربیت معلم عشایری را بنیان نهد.

وی، به سبب کوشش پی گیر در راه سواد آموزی به هزاران نفر کودک ترک، لر، کرد، بلوچ، عرب و ترکمن، برنده جایزه سوادآموزی سازمان یونسکو نیز شد.

وی، تجربه های آموزشیِ خود را نیز در چند کتاب در قالب داستان نوشته است.

محمد بهمن بیگی در اردیبهشت ماه ۱۳۸۹ به دیار باقی شتافت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج