۱۰۶۴۷۲۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

فاز جدید شهرخودرو؛ کارآمدی رحمتی!

شهرخودرو که امسال تغییرات زیادی در بدنه باشگاهی خود داشت، به یک بازی سخت نیاز داشت تا عیارش مشخص شود.

روزنامه خراسان: شهرخودرو که امسال تغییرات زیادی در بدنه باشگاهی خود داشت، به یک بازی سخت نیاز داشت تا عیارش مشخص شود. در هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر آن هم در بازی مقابل پرسپولیس بخش زیادی از ضعف‌های تیم عیان شد که می‌تواند تجربه‌ای ارزشمند برای عنابی‌پوشان باشد و از طرفی نیز کادر فنی آنالیز دقیق و حسابی روی نقاط ضعف تیم داشته باشد.

شهرخودرویی‌ها هرچند در ۳ بازی قبلی مقابل ماشین‌سازی، پیکان و صنعت‌نفت تا حدودی به یک هماهنگی و یکنواختی رسیده بودند اما رقابت در ورزشگاه آزادی برای مربی جوان شهرخودرو محک خیلی خوبی بود تا عیار تیمش دستش بیاید و روند متفاوتی را در پیش بگیرد که در آینده باخت‌هایی چنین پرگلی را شاهد نباشیم.

روزنه بین مدافعان

رحمتی در دیدار با سرخ‌پوشان تاکتیکی را انتخاب کرد که خیلی بسته بود و هافبک‌های زیادی را در میانه زمین گنجانده بود. همین باعث شد تا یک بی‌نظمی در اردوگاه عنابی‌پوشان حاکم باشد و نتوانند به راحتی دستورات فنی را پیاده کنند. شهرخودرو از همان ابتدا بازی تدافعی‌ را برای دستیابی به نتیجه اتخاذ کرده بود و به ضدحمله فکر می‌کرد. هرچند گل‌محمدی در مقابل هوشمندانه‌تر فکر کرد و شاگردانش را برای نمایش تهاجمی توجیه کرده بود. شگردی که گل‌محمدی در هر بازی با توجه به شرایط موجود اتخاذ می‌کند.

او مقابل شهرخودرو از شاگردان خواسته بود که زمانی که حریف در زمین خودی حفظ توپ می‌کند با نفرات بیشتر و با پرس روی حریف به دنبال توپ‌‌گیری باشند که تا حدودی موفق عمل کردند اما در ضربات آخر خیلی ضعیف ظاهر شدند تا حدی که یحیی گل‌محمدی افسوس ۱۰ فرصت طلایی را در پایان بازی می‌خورد. این نشان می‌دهد که روزنه‌های زیادی بین مدافعان شهرخودرو وجود دارد که مهاجمان با تاکتیک‌های تیمی می‌توانند به داخل محوطه ۱۸ قدم نفوذ کنند و زهردار ظاهر شوند.

بی‌نظمی

رحمتی در این دیدار سعی داشت تا با تعداد بالای هافبک‌ها بتواند در حفظ توپ و گردش آن و سپس حمله به سمت دروازه تیم حریف به برتری برسد. جعفری، فرجی، نعمتی و فرامرزی، ۴ تفنگدار شهرخودرو در دفاع بودند. صفرزاده و سیف‌اللهی در کناره‌ها و دو صادقی هم وسط میدان حکمرانی می‌کردند. اما غیبت امین قاسمی‌نژاد که در بازی اول تیمش جزو برترین بازیکن هم بود، خیلی احساس می‌شد، برای همین شهرخودرویی‌ها تجربه لازم برای گردش توپ را نداشتند و نتوانستند چهره هجومی بگیرند.

در مجموع استرس و بی‌نظمی در ترکیب شهرخودرو عیان و آشکار بود و بازیکنان جوان تیم نتوانستند هجومی‌تر کار کنند. به خصوص گل‌هایی که پرسپولیس به ثمر رساند بیشتر در خط میانی شهرخودرو بود؛ جایی که بین مدافعان و هافبک‌ها فاصله خیلی زیادی به وجود آمده بود و بازیکنان به خوبی نتوانستند همدیگر را‌ پوشش دهند و این خلا خیلی به کار تیم سرخ‌پوشان آمد، به خصوص در نیمه دوم آنها از خستگی بازیکنان مشهدی به نحو احسن استفاده کردند و در ضدحملات پشت محوطه ۱۸قدم شهرخودرو صاحب موقعیت‌های زیادی شدند.

درس خوب

شکست سنگین مشهدی‌ها مقابل پرسپولیس می‌تواند درس خیلی خوبی برای رحمتی و کادر فنی باشد که در ادامه کار چگونه تیم را ارنج کنند. البته این باخت می‌تواند زنگ خطری برای شهرخودرویی باشد که برخلاف ۲ فصل گذشته، آینده خوبی را نمی‌توان برای آن متصور بود. تیمی که بیشتر جوان هستند و هنوز به هماهنگی کامل نرسیده‌اند. از طرفی خیلی از کارشناسان به انتخاب رحمتی بدون مدرک هم انتقاد داشته و دارند و این برای باشگاهی که انتظارات را بالا برده کمی سخت است که بخواهد با چنین رویه‌ای بازی‌های لیگ برتر را دنبال کند.

قطع به یقین اردوگاه شهرخودرو نیاز به شوک دارد تا مسائل فنی خود را ترمیم کند و در مقابل هر مسابقه‌ای برنامه خاص خودش را داشته باشد. مالکیت باشگاه می‌تواند جدای از حضور کادر فنی، افرادی در قالب مشاور فنی هم به خدمت بگیرد که خیلی می‌تواند در چنین شرایطی کمک‌حال نماینده استان باشد. درست است رحمتی به عنوان سرمربی انتخاب شده اما با گسترش دایره فنی و استفاده از نظرات کارشناسان و آنالیزور‌های متخصص می‌تواند به پیشرفت تیم کمک کند؛ رویه‌ای که در اکثر باشگاه‌های مطرح وجود دارد. شهرخودرو در سال‌های گذشته با ارائه بازی‌های خوب محبوبیت خیلی خوبی بین هواداران پیدا کرد که در سطح کشور هم نمونه بود. اما بازی‌های ضعیف امسال باعث می‌شود به مرور این محبوبیت به دست آمده از بین برود و نیاز است تا تدابیری در روند بازی‌های آینده اندیشیده شود.

کارآمدی رحمتی

به هر حال این مهدی رحمتی است که باید بتواند تیم شهرخودرو را به خوبی جمع کند. او باید به رهبری خوش‌فکر و کارآمد در تیم تبدیل شود که بازیکنان جوانش دیگر استرس نداشته باشند و تاکتیک تیمی را هوشمندانه پیاده کنند. این هم نیازمند این است که اول خودش را به رهبری تبدیل کند که بتواند در روزهای سخت مدیریت هوشمندانه‌ای داشته باشد و در این صورت می‌تواند تفکرات خود را به خوبی منتقل کند. نه این‌که با یک باخت از هم بپاشد.

نه این‌که صرفا اسمش به عنوان سرمربی باشد و با تعویض چند بازیکن، رهبری کند. فوتبال بازی است که مرد میدان می‌خواهد که حتی تیمش هر چقدر هم ضعیف باشد، باز هم بتواند مقابل حریفان زهردار ظاهر شود که نمونه‌اش را می‌توان به تیمی که یحیی گل‌محمدی در سال ۹۷ با شهرخودرو ساخت و با بازیکنان گمنام و جوان، فوتبالی تماشاگرپسند ارائه کرد که حتی در ادامه لیگ هم جزو مدعیان لقب گرفت، اشاره کرد. حالا این ظرفیت در شهرخودرو وجود دارد و باید فردی تیم را به سویی هدایت کند که کارآمد باشد که با وضع موجود هم اگر اراده‌ای باشد، می‌توان هدفمند بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج