جاباما
۱۰۶۴۷۶۰
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

شکستن قفل مدیریت سنتی با کلید جوان‌گرایی

وزارت ورزش و جوانان با انتصاب و حمایت خود از مدیران جوان، دستورالعمل جوانگرایی را از شعار، خارج و به مرحله عمل رساند.

خبرگزاری ایرنا: وزارت ورزش و جوانان با انتصاب و حمایت خود از مدیران جوان، دستورالعمل جوانگرایی را از شعار، خارج و به مرحله عمل رساند.

در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری با صدور «بیانیه‌ی گام دوم انقلاب»، ضمن تبیین دستاوردهای شگرف چهار دهه‌ی گذشته، توصیه‌هایی اساسی به‌منظور تقویت این حرکت بزرگ مردم ایران ارائه کردند که یکی از آن‌ها جوانگرایی در عرصه مدیریت کشور بود. در بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب آمده است که جوانان در عرصه‌های مختلف به ویژه مدیریت می‌توانند در تحقق آرمان‌های انقلاب گام اساسی را بردارند.

تاکید معظم‌له بر مدیریت جوان و همکاری دولت تدبیر و امید برای اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان موجب شد تا بخش ورزش نیز مانند دیگر بخش‌ها اقدامات اساسی در زمینه به کارگیری نیروی جوان و متخصص در بخش‌های مختلف اقدامات لازم را انجام دهد. وزارت ورزش و جوانان در راستای این سیاست به دنبال انتصاب جوانان در بخش‌های مختلف بود و ابتدا از مدیریت میانی شروع و در نهایت به معاونین وزیر رسید. همچنین وزارت ورزش و جوانان با ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشستگان از روسای فدراسیون‌ها خواست که سمت ریاست فدراسیون را ترک کرده و بسیاری از ورزشکاران رشته‌های مختلف پس از برگزاری انتخابات در راس فدراسیون قرار گرفتند.

شکستن قفل مدیریت سنتی با کلید جوان‌گرایی

انتصاب «مهدی علی‌نژاد» به معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، «حسن رنگرز» به معاونت دفتر توسعه آموزش‌های پایه و استعدادیابی سپس مدیر کل ورزش و جوانان استان مازندران و «سجاد انوشیروانی» به عنوان مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل از جمله اقداماتی بود که وزارت ورزش در راستای جوانگرایی در این وزارتخانه انجام داد.

شکستن قفل مدیریت سنتی با کلید جوان‌گرایی

همچنین در راستای اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان و با اعلام زمان پایان خدمت سی‌ساله ‌آنان شمار زیادی از رییسان فدراسیون‌ها مجبور شدند قبل از پایان دوره چهار ساله از سمت خود کناره‌گیری کنند. «ناصر پورعلی‌فرد» رییس فدراسیون بدن‌سازی و پرورش اندام، «محمود صیدانلو» رییس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی و «غلامرضا جعفری» رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی از جمله این افراد بودند. همچنین «سید عبدی افتخاری» پس از پایان دوره چهار ساله خود و تابعیت از قانون منع به کارگیری بازنشستگان از حضور در انتخابات ریاست فدراسیون اسکی انصراف داد.

شکستن قفل مدیریت سنتی با کلید جوان‌گرایی

تایید کاندیدای جوان برای انتخابات فدراسیون‌ها از دیگر اقداماتی بود که وزارت ورزش و جوانان در راستای حمایت از شعار جوانگرایی آن را در دستور کار قرار داد. در این راستا همچنین فدراسیون قایقرانی در انتخابات سال ۱۳۹۷ ملزم به رعایت قانون منبع به کارگیری بازنشستگان شد و «علیرضا سهرابیان» از مدیران جوان به ریاست این فدراسیون رسید. فدراسیون جودو هم به «آرش میراسماعیلی» یکی از قهرمانان این رشته رسید. همچنین فدراسیون کشتی به‌عنوان فدراسیون پرافتخار ایران در المپیک در سال ۱۳۹۸ به یکی از قهرمانان کشتی ایران و جهان رسید. «علیرضا دبیر» با تایید وزارت ورزش و جوانان در مجمع انتخاباتی این فدراسیون برنامه خود را ارائه کرد و در نهایت توانست رای اعتماد این مجمع را از آن خود کند.

شکستن قفل مدیریت سنتی با کلید جوان‌گرایی

در ادامه سیاست حمایت از جوانان، وزارت ورزش با تایید «محسن رضوانی» برای فدراسیون شنا وی را در رقابت با دیگر کاندیدا قرار داد و رضوانی توانست اعتماد مجمع انتخاباتی فدراسیون را جلب کند و به ریاست فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو رسید. همچنین «علیرضا پاکدل» و «حسین ثوری» از دیگر جوانانی بودند که توانستند به ریاست فدراسیون‌های هندبال و بوکس برسند.

شکستن قفل مدیریت سنتی با کلید جوان‌گرایی

قطار اقدامات وزارت ورزش و جوانان در راستای به کارگیری مدیران توقف ناپذیر است و در آخرین اقدام این وزارتخانه با گماشتن «جعفر سمیعی» به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گام مهمی در این زمینه برداشت. پس از انتصاب سمیعی، «ابراهیم شکوری» نیز به سمت معاونت در این باشگاه رسید. شکوری از پیشکسوتان جوان این باشگاه به شمار می رود که دارای تحصیلات عالیه نیز است.

البته اقدامات وزارت ورزش در بخش جوانگرایی تنها به مدیریت ختم نشد بلکه این وزارت‌خانه با همکاری کمیته ملی المپیک از دانش بسیاری از قهرمانان این رشته استفاده کرد. در این راهبرد «بهداد سلیمی» قهرمان وزنه‌برداری جهان و المپیک به‌عنوان مشاور رییس کمیته ملی المپیک در امور المپین‌ها و قهرمانان منصوب شد و «پیمان فخری» به‌عنوان رییس مرکز نظارت بر گروه‌های ملی انتخاب شد.

شکستن قفل مدیریت سنتی با کلید جوان‌گرایی

هر چند که شاید شمار انتصابات و حضور مدیران جوان در راس پست‌های وزارت ورزش با مطلوب خود فاصله دارد اما سلطانی‌فر با اقدامات خود نشان داد برای موفقیت در آوردگاه‌های بزرگ جهانی و المپیک به نیروهایی نیاز دارد که در بخش‌های مدیریتی و ورزشی، با دانش روز دنیا آشنا باشند و شیوه تعامل آنان با جهان فارغ از دیدگاه‌های سنتی باشد.

همچنین این وزارتخانه با شکستن حلقه سنتی مدیریت نشان داد به دنبال استفاده از نام‌های تکراری در بخش‌های مختلف مدیریتی نیست بلکه با تبعیت از بیانیه گام دوم انقلاب و اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان، پای جوانان را به مدیریت ورزش کشور باز کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جوانگرایی رو به سن و سال طرف میدونند . مغزتون باید جوان و پویا باشه که الحمدالله در بین مسئولین و مدیران ما کاملاً نایاب هست .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج