۱۰۶۴۷۷۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ماجرای عکس جنجالی دوحه چه بود؟

رییس فدراسیون بسکتبال، درباره عملکرد ضعیف تیم ملی ایران در رقابت‌های پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۱ توضیح داد و در مورد عکس جنجالی و حاشیه‌ساز خود با سرپرست تیم ملی در دوحه نیز شفاف‌سازی کرد.

خبرگزاری ایسنا: رییس فدراسیون بسکتبال، درباره عملکرد ضعیف تیم ملی ایران در رقابت‌های پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۱ توضیح داد و در مورد عکس جنجالی و حاشیه‌ساز خود با سرپرست تیم ملی در دوحه نیز شفاف‌سازی کرد.

تیم ملی بسکتبال ایران در حالی پنجره دوم مسابقات انتخابی بسکتبال کاپ آسیا ۲۰۲۱ را با یک برد و یک باخت به پایان رساند که می‌توانست با کسب پیروزی در هر دو دیدار، صعودش به این رقابت‌ها را قطعی کند. اتفاقی که به دلیل باخت برابر سریه رخ نداد و حالا ملی پوشان باید منتظر پنجره سوم رقابت‌ها باشند. اتفاقی که باعث شد تا انتقادات زیادی به عملکرد بازیکنان، کادرفنی و فدراسیون وارد شود.

در ادامه مصاحبه با رامین طباطبایی، رییس فداسیون بسکتبال، در مورد این موضوع را می‌خوانید:

*عملکرد تیم ملی مطلوب نبود

رامین طباطایی راجع به عملکرد تیم ملی ایران در پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۱ توضیح داد: با توجه به این که بازیکنان ۹ ماه دور از میادین بودند عملکرد مطلوبی نداشتیم و خود بازیکنان هم معتقدند از نظر جسمی و روحی خوب نبودند. اولین مسابقات بعد از تعطیلات بود و این موضوع را می‌دانستیم که خیلی سخت است در یک فرصت کم به آمادگی قبل از مساله کرونا برسیم. زمانی که با سوریه و قطر بازی کردیم هرچند حامد و صمد هم بودند، اما سایر بازیکنان هم خوب عمل کردند، اما برای این پنجره می‌دانستیم در شرایط مسابقه نیستیم.

او افزود: البته سعی کردیم لیگ را زودتر شروع کنیم تا بازیکنان آماده شوند. البته برخی‌ها نسبت به آن انتقاد داشتند که چرا لیگ را زود شروع کرده‌ایم. در بازی اول بهتر بودیم اما در بازی دوم آن طور که باید آمادگی نداشتیم. با این حال به نظرم کمی هم شوت‌های ما گل نشد که عجیب بود. به عنوان مثال یخچالی از هفت اقدام سه امتیازی تنها یک اقدام موفق داشت و جمشیدی هم هیچ سه امتیازی نزد. هماهنگی که باید در میان بازیکنان می‌بود به دلیل دوری از مسابقات وجود نداشت و خود بازیکنان هم ناراضی بودند. به نظرم روزی بود که شوت‌های ما وارد سبد نشد و حتی اگر دو شوت ما گل میشد الآن موضوع فرق داشت. با این حال خوب نبودیم و باید بهتر شویم.

ماجرای عکس جنجالی دوحه چه بود؟

* کشورهای عربی در بسکتبال سرمایه‌گذاری می‌کنند

رییس فدراسیون بسکتبال درباره رشد تیم‌های عربی و به صدا درآمدن زنگ خطر برای بسکتبال ایران نیز گفت: واقعیت این است که کشورهای عربی و غرب آسیا در بسکتبال سرمایه‌گذاری می‌کنند، اما چون پشتوانه ندارند از همان ابتدا بازیکن خارجی خوب می‌آورند که مقابل سوریه هم که یک بازیکن آمریکایی آن‌ها به تنهایی ۳۴ امتیاز کسب کرد. عربستان هم همین‌طور از بازیکنان آفریقایی - آمریکایی استفاده می‌کند. به هر حال اگر انتقادی هست باید تحلیل درستی از شرایط منطقه داشته باشیم.

او افزود: بازیکنی که در ۱۵ سال زحمت و سرمایه‌گذاری به سطح حرفه‌ای می‌رسد را تیم‌های عربی به راحتی جذب می‌کنند که در سطح بسکتبال آسیا یک بازیکن خوب تاثیرگذار می‌شود. با این وجود ما صحبت‌هایی داشتیم که باید صبور باشیم تا تیم بهتری را برای پنجره بعد آماده کنیم. تیمی که با یک آمادگی روحی و روانی خوب راهی مسابقات شود.

*سوریه لیگ داشت اردوی یک ماهه خارجی نمی‌رفت!

طباطبایی در واکنش به این سوال که چرا بازی‌ها و اردوهای تدارکاتی همانند تیم‌هایی مثل سوریه برای تیم ملی ایران برگزار نشد؟ اظهار کرد: ما باید شرایط خود را بسنجیم. ما همین الان ۱۶ تیم خوب در لیگ برتر داریم و تیم‌هایی مثل سوریه این شرایط را ندارند، پس به صورت گلخانه‌ای تیم ملی را تشکیل داده و کار می‌کنند.

اتفاقا در همین مسابقات با رییس فدراسیون سوریه صحبت کردم که می‌گفت: "عضو کیته ملی المپیک سوریه هستم و چون شرایط برای برگزاری اردوها در کشور وجود نداشت، با همراهی کمیته ملی المپیک خودمان این اردوی قزاقستان را تدارک دیدیم تا تمرین کنیم." ما لیگ داریم، اما به خاطر کرونا نشد زودتر بازی‌ها را شروع کنیم که اگر این اتفاق رخ می‌داد قطعا تیم بهتری در این مسابقات داشتیم.

او افزود: به نظرم باید از این باخت درس بگیریم. سال ۲۰۱۱ در مسابقات قهرمانی آسیا که برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۲ لندن تلاش می‌کردیم، در آن زمان که بهترین نسل ما بود به تیم چهارم گروه باخته و پنجم شدیم که سهمیه از دست رفت. اگر الان بخواهیم به‌خاطر یک باخت هیاهویی راه بیاندازیم خوب نیست. یک برد یا یک باخت نباید باعث شود که همه چیز را فراموش کنیم.

*کادرفنی باید پاسخگو باشد

به دلیل اختلافات شخصی که میان سرمربی تیم ملی و نفراتی چون ارسلان کاظمی وجود دارد، این ستاره بسکتبال ایران بار دیگر به تیم ملی دعوت نشد تا در این مورد نیز انتقاداتی مطرح شود. طباطبایی با اشاره به مسوولیت کادرفنی گفت: مسلما کادرفنی و سرمربی تیم باید نسبت به عملکرد خودشان و نتایج تیم پاسخگو باشند، اما در یک محیط دوستانه. اگر ضعفی در حوزه بازیکن هست از گذشته بوده و من در دو سال نمی‌توام بازیکن بسازم، باید کار کرد. حس می‌کنم اختلافات و یکسری ناراحتی‌های شخصی در تحلیل ما تاثیر تاثیرگذار است و نمی‌گذارد با یک تحلیل علمی مسائل را تجزیه تحلیل کنیم. منتقدان همیشه از نظر من قابل احترام هستند و تیم ملی بزرگسالان هم ویترین ما است پس باید خوب باشیم.

ماجرای عکس جنجالی دوحه چه بود؟

*بازیکنان ناراحت هستند و نباید باخت را پررنگ کنیم

برخی از کارشناسان نسبت به عملکرد بازیکنان تیم ملی انتقاد داشتند که گویا با انگیزه کافی در زمین مسابقه حاضر نمی‌شدند. رییس فدراسیون بسکتبال در این مورد نیز گفت: بعد از بازی همه بازیکنان عذرخواهی کردند و معتقدند از نظر جسمانی ضعف داشته و در شرایط مسابقه نبوده‌اند. البته همه با هم قول دادند که تمرین کنند تا برای پنجره آینده تیم آماده‌تری را روانه مسابقات کنیم. به نظرم این که باخت‌ها را خیلی پررنگ کنیم خوب نیست.

او تصریح کرد: دوستانی که منتقد هستند راهکار هم ارائه کنند تا استفاده شود،‌ این که زحمت بازیکنان را زیر سوال ببریم خوب نیست. به هر حال همه تیم‌ها کار می‌کنند و باید این موارد مورد توجه باشد. مگر ما در ۱۵ سال گذشته به غرب آسیایی‌ها نباخته‌ایم؟ البته قبول دارم که ما باید روی نقاط ضعف کار کنیم چون تیم ملی ایران در المپیک است و باید بهتر شویم.

* به گردش نرفته بودیم، عکس جلوی هتل گرفته شد

یکی از موضوعاتی که برای کاروان تیم ملی بسکتبال ایران در قطر حاشیه ساز شد، عکسی بود که از رامین طباطایی، رییس فدراسیون و مسعود قاسمی، سرپرست تیم ملی در خارج از سالن مسابقات منتشر شد. عکسی که گفته می‌شود در حین گشت و گذار این دو مسوول در شهر دوحه گرفته شده است، درحالی که مسوولان برگزاری مسابقات با این اقدام مخالف بوده‌اند. او در این مورد اظهار کرد: واقعیت اینطور نیست. ما آن عکس را جلوی در هتل گرفتیم. باران در شهر دوحه به ندرت می‌بارد و این شرایط برای ما قابل توجه بود که در همان مقابل در هتل آن عکس گرفته شد، وگرنه بنده خودم عضو کمیته پزشکی فیبا هستم و این فوانین را خودمان تصویب کرده‌ایم.

* دلیل غیبت قاسمی عصبانیت مسوولان برگزاری مسابقات نبود

در بازی با سوریه مسعود قاسمی، سرپرست تیم ملی بسکتبال برخلاف بازی با عربستان روی نیمکت تیم ملی ایران حضور نداشت. این موضوع باعث شد تا دلیل غیبت قاسمی، عصبانیت مسوولان برگزاری مسابقات از گشت و گذار او با طباطبایی مطرح شود که چرا قانون قرنطینه را در جریان این مسابقات شکسته‌اند. رییس فدراسیون بسکتبال که خود یک پای این ماجرا است، در این مورد اظهار کرد: این مساله هم متاسفانه برای حاشیه سازی منتشر شد. علائم سرما خوردگی سرپرست تیم باعث شد تا او پس از مشورت با پزشک تیم، این موضوع را به پزشک مسوول مسابقات اطلاع دهد که در صورت امکان بازیکنان را در این دیدار همراهی کند. او در بخش VIP کنار بنده بازی را تماشا کرد.

ماجرای عکس جنجالی دوحه چه بود؟
عکس منتشر شده از طباطبایی و قاسمی در دوحه

* چون سوء استفاده می‌شد آقای قاسمی عکس را پاک کرد

پس از انتشار اخبار ذکر شده، سرپرست تیم ملی این عکس دو نفره با رییس فدراسیون را از صفحه شخصی خود پاک کرد. طباطبایی در پاسخ به این سوال که اگر دلیل غیبت قاسمی عصبانیت مسوولان مسابقات نبود، چرا این عکس بعدا پاک شد؟ توضیح داد: ابتدا باید بگویم که نماینده وزارت خانه به خاطر احترام به ما نیامد تا ما با کم‌ترین تعداد عازم دوحه شویم، متاسفانه وقتی باخته‌اید همه چیز علیه فدراسیون است. قاسمی دو سال است با این تیم اعزام می‌شود و آنجا خبری از گشت و گذار نبود. آن عکس وقتی منتشر شد، برخی‌ها سوء استفاده کردند او نیز بدون اطلاع به من آن عکس را برداشت. متاسفانه عقل مردم به چشم‌شان است، اما اصلا گشت و گذاری نبود.

* منتقدان خودشان در سال‌های قبل کاری نکرده‌اند

او در پایان، درباره انتقاداتی که به خاطر نبود پشتوانه برای تیم ملی مطرح می‌شود نیز گفت: به هر حال فدراسیون باید همیشه شرایط را برای انجام فعالیت‌های خود بررسی کند و هر کس که نقد می‌کند باید راهکار بدهد. ضمنا باید بگویم دوستانی که الان انتقاد می‌کنند در سال‌های گذشته این تیم‌ها را در اختیار داشتند که هیچ کاری نکردند، اگر کاری می‌کردند ما الآن باید برداشت می‌کردیم. با این حال ما در تلاش هستیم که اگر دور بعد هم نبودیم حداقل بقیه دوستان بتوانند از کارهایی که صورت می‌گیرد بهره برداری کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج