۱۰۶۴۹۴۴
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

نحوه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در ۱۴۰۰

در تبصره ۱۶ بودجه ۱۴۰۰ نحوه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه تشریح شده است.

خبرآنلاین: در تبصره ۱۶ بودجه ۱۴۰۰ نحوه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه تشریح شده است.

بر اساس این تبصره بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از طریق بانکهای عامل از محل سپرده های جاری و قرض الحسنه نظام بانکی پس از انجام تکالیف مندرج، نسبت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اقدام کند.

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۰ مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات بلندمدت (حداقل ۱۰ ساله) به منظور پرداخت ۷۰۰ میلیون ریال ودیعه مسکن، ۲۰۰ میلیون ریال وام ازدواج و ۲۰۰ میلیون ریال وام ضروری برای هر یک از کارکنان و بازنشستگان ناجا از طریق بانک های عامل، مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل منابع عادی بانکها برای پرداخت تسهیلات ساخت یا خرید مسکن تا سقف یک میلیارد ریال برای هرفرد با نرخ سود ۹ درصد و با ضمانت نیروی انتظامی با بازپرداخت ۲۰ ساله در نظر گرفته شده است.

همچنین در بودجه سال آینده مبلغ ۵ هزار میلیارد ریال به منظور پرداخت به بیماران صعب العلاج، سرطانی و زوجهای ناباروردر نظر گرفته شده که دستورالعمل اجرائی شامل نحوه پرداخت تسهیلات و مشمولان با همکاری بانک مرکزی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه و عملیاتی می شود.

در این بخش از لایحه بودجه مبلغ ۴۰ هزار میلیارد ریال برای پرداخت به کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با هماهنگی هر یک از این سازمانها برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه جهیزیه ۲۰۰ میلیون ریال، ازدواج ۵۰میلیون ریال به کارکنان ، بازنشستگان و فرزندان آنها و ودیعه مسکن ۳۰۰ میلیون ریال به هریک از کارکنان و بازنشستگان در نظر گرفته شده است.

همچنین در لایحه بودجه سال آینده آمده است؛ مبلغ هشت هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع عادی بانکها برای هریک از این سازمانها به منظور ساخت یا خرید مسکن تا سقف یک میلیارد ریال برای هر فرد و با بازپرداخت حداکثر ۲۰ ساله امکان‌پذیر است.

گفتنی است مابه التفاوت سود این تسهیلات در توافق هر یک از سازمانها با بانکهای عامل تأمین می شود.

همچنین مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال با هدف توانمندسازی، پرداخت تسهیلات و خرید انشعابات و توسعه تأسیسات خانگی و کارگشایی امورکسب و کار خرد روستایی و صندوقهای اعتباری خرد زنان روستایی با پیشنهاد معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهور برای پرداخت به متقاضیان روستایی در نظر گرفته شده است.

بر اساس تبصره ۱۶؛ دولت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلفند در اجرای ماده (۶۲) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) تسهیلات لازم برای هدف قانون مبنی بر تأمین مسکن ۷۰ هزار نفر را تأمین کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این وامها رو بخدا قسم اول کارمندان بانکها میگیرن اگه چیزی موند فامیلهای نزدیک خودشون چند نفر هم مردم خوشناس میدن تو این 40 سال که اینطور بوده هر کارمند بانک همه ساله وام مسکن خرید خودرو میگیره چرا

    • بدون نام

      اوازدهل شنیدن ازدور خوش است کارکنان بانکها قدیم خوب بود الان حقوق خالیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج