جاباما
۱۰۶۵۰۶۶
۱۱۷ نظر
۵۰۱۱
۱۱۷ نظر
۵۰۱۱
پ

نوبخت: ارز دولتی حذف شود، یارانه ۳برابر می‌شود

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: ۸۴۰ هزار میلیارد تومان بودجه درنظر گرفته شده برای سال ۱۴۰۰ است که از این رقم ۲۳ درصد از طریق فروش نفت تامین خواهد شد.

ایرنا: رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: درصورتی که ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی تعلق نگیرد یارانه معیشتی را سه برابر افزایش می دهیم.

محمدباقر نوبخت در گفت وگو با شبکه خبر اظهار کرد: ساختار بودجه را سازمان برنامه و بودجه در دوسال اخیر تهیه کرده و به شورای عالی هماهنگی اقتصادی تقدیم کرده و کلیات تصویب اما با جزییات آن موافقت نشد.

وی ادامه داد: پس از تشکیل مجلس یازدهم اصلاح ساختار بودجه را تقدیم مجلس کردیم و امیدواریم هرچه ما انجام ندادیم از سوی نمایندگان مجلس به سرانجام برسد.

رییس سازمان برنامه و بودجه توضیح داد: مجلس بهترین فرصت را دارد که در این بودجه هرچه لازم است اعلام کند. از نظر ما برنامه ارائه شده علمی است و انتظار داریم مجلس منتظر دولت و یا اتفاق ویژه ای نباشد و نظارت اعمال شود تا از فروردین ۱۴۰۰ همه موظف به اجرای آن باشیم.

نوبخت یادآور شد: آنچه به مجلس تقدیم کردیم بودجه ای با منابع و مصارف ۸۴۱ هزار میلیارد است که با ۱۷ جلد پیوست به مجلس ارائه شد. این اعداد و ارقام با سال گذشته متفاوت است و این اعداد همه نو است. روز شنبه اهالی رسانه در سازمان برنامه ریزی و بودجه به سوالات شفاف پاسخ می دهند و شنونده نقدهای سازنده هستیم.

بودجه ۸۴۰ هزار میلیارد تومانی

وی اظهار کرد: بودجه در قانون به عنوان برنامه ای یکساله است و در آن منابع و مصارف پیش بینی شده است. ابتدا باید از منابع برآورد داشته باشیم که این مهم حدود ۸۴۰ میلیارد تومان است. ۳۱۷ میلیارد از محل درآمد خواهد بود که شامل مالیات و گمرک و خدمات دولتی است. مجلس در این بخش می تواند درباره این رقم بحث و گفت وگو داشته باشد.

رییس سازمان برنامه وبودجه ادامه داد: ۲۹۸ هزار میلیارد تومان نیز از فروش اوراق و سهام کارخانجات خواهیم داشت و تکلیف ما در سیاست های اقتصاد مقاومتی این است که مالکیت و مدیریت را به بخش خصوصی بدهیم و دولت ناظر و سیاستگذار باشد. با این اتفاق به بورس نیز کمک خواهیم کرد.

به گفته نوبخت، ۲۲۵ هزار میلیارد تومان نیز فروش دارایی های سرمایه ایی است که ۱۹۹ هزار میلیارد از این رقم مربوط به نفت است.

وی ادامه داد:. کشورهای بزرگ اقتصادشان یک سوم و تا یک چهارم کوچیکتر شده است و معتقدیم بیشتر از این نمی توان مالیات گرفت.

۲۳ درصد بودجه نفتی

نوبخت تاکید کرد: فروش نفت را طوری تنظیم کردیم که در بیشترین حد به ۱۹۹ هزار میلیارد تومان می رسد که حدود ۲۳ درصد کل بودجه به نفت وابسته است. فروش نفت امسال نسبت به پیش بینی ناچیز بود. ما این سه منبع را تعریف کردیم و متناسب با این بودجه باید خرج کنیم. ابتدای سال ۱۴۰۰ تمام اوراقی که به پایان رسیده را باید بخریم. در کار ما در پرداخت سهم اوراق بدهی نداشتیم و باید ۱۵۰ هزار میلیارد تومان اوراق و سودش را بپردازیم و این رقم را باید نقد بپردازیم.

وی گفت: ۱۰۴ هزار میلیارد نیز برای طرح های عمرانی هزینه خواهیم کرد. برای سال آینده حداقل ۱۲۰۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه تحویل خواهیم داد و ۳۵۰۰ کیلومتر راه روستایی را آسفالت کرده و ۱۰۱۵ کیلومتر راه فرعی به اصلی را اسفالت می کنیم. در تمامی استان ها ایجاد راه و خطوط راه آهن و... ادامه دارد. ۱۱۸۰ کیلومتر راه آهن تحویل خواهیم داد و حتی کرونا نیز مانع ما نشد. ۴۱۹ کیلومتر خط راه آهن دوم زنجان را نیز افتتاح می کنیم. در این راستا ۵۵۸ کیلومتر ازادراه تحویل می دهیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: بزرگترین تونل ایران را تا بهار امسال تحویل خواهیم داد. در بخش عمران شهری ۲۴ پروژه تصفیه خانه فاضلاب را داریم. ۸۰ هزار واحد مسکونی برای محرومین را تحویل می دهیم و ۲۵ هزار کلید را نیز به محرومین تحویل دادیم.

نوبخت توضیح داد: برای خطوط شهری نیز ۱۰۳ کیلومتر تحویل می دهیم و ۱۵ سد را آبگیری می کنیم. هرکسی که یارانه می گرفت و کسانی که یارانه می گرفتند در سال آتی نیز این رقم را تحویل می گیرند. کسانی که یارانه معیشتی می گیرند نیز پرداخت می کنند.

وی در ادامه یادآور شد: درصورتی که ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی تعلق نگیرد یارانه معیشتی را سه برابر افزایش می دهیم.

نوبخت: ارز دولتی حذف شود، یارانه ۳برابر می‌شود

رییس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد: کارکنان دولت ۲۵ درصد حقوقشان افزایش می یابد و برای بخش بهداشت و درمان نیز مجوز ۵۳ هزار کادر درمانی دیدیم. فوق العاده ویژه کادر درمان را نیز درنظر گرفتیم و برای کادر زندان نیز درنظر گرفتیم و حتی حقوق سربازان را دوبرابر کردیم. حتی برای کارگران و کسانی که تحت پوشش تامین اجتماعی هستند برای رفع دین به این سازمان رقمی را درنظر گرفته ایم. ممکن است برخی منابع ما تحقق پیدا نکند اما در هشت سال اخیر یک روز حقوق به تاخیر نیفتاده و امیدواریم اعداد و ارقام تحقق یابد.

نوبخت تاکید کرد: تلاش می کنیم اجازه ندهیم رفاه مردم دچار اختلال شود و تحریم شرایط را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. از مجلس تشکر می کنم و ما کنار مجلس هستیم ما پیشنهاد دهنده هستیم و رسیدگی اصلی را مجلس محترم انجام خواهد داد.

تفاوت بودجه ۱۴۰۰

نوبخت در ادامه گفت: بخش قابل توجهی از بودجه مابرای بخش های هزینه ای می رود. تمام هزینه های ما در چهار بخش رفاه اجتماعی، آموزش و پژوهش، امور دفاعی و سلامت است و رویکرد ویژه ای به توسعه زیرساخت ها داریم. ۵۲ هزار میلیارد از بخش طرح های عمرانی را پرداخت کردیم. ۵۰ هزار میلیارد از منابع ما در ۸ ماه اول تحقق پیدا نکرد و ۳۱ هزار میلیارد نیز صرفه جویی اجباری کردیم و این در حالی است که همسان سازی را انجام دادیم و ۵۴ هزار میلیارد تومان برای طرح های عمرانی پرداخت کردیم و از تن خواه بانک مرکزی کمتر استفاده کردیم.

وی افزود: چیزی که نگران کننده است استقراض از بانک مرکزی خواهد بود که آنرا انجام نمی دهیم. تورم ما ناشی از افزایش نقدینگی و تقاضا نیست اما فشار هزینه ناشی از افزایش قیمت ارز قیمت کالاها را افزایش داده است. موظف هستیم مصارف معیشتی مردم را تامین کنیم.

به گفته رییس سازمان برنامه ریزی و بودجه، نمی توانیم حقوق بازنشستگان و فرهنگیان را از این کمتر کنیم و از بودجه خود دفاع می کنیم و تمام ارقام در بودجه دیده شده است. بودجه ما از نفت زیر ۲۰۰ هزار میلیارد است و پیشتر بخش بزرگی از بودجه ما از نفت تامین می شد.

مالیات

نوبخت همچنین تصریح کرد: نظام مالیاتی را تغییر دادیم تا مالیات کسانی که درامد دارند و مالیات نمی دهند شناسایی کنیم. ما کسانی را که از تور مالیاتی در می رفتند شناسایی کردیم. بخشی از ساختار جدید مالیات در حال تصویب است تا امکان اخذ عادلانه مالیات بیشتر رخ دهد. ما تمام سختی ها ۱۰۰ درصد مالیات ها را دریافت کردیم و تعرفه ها را بالا نبردیم. دولت الکترونیک با شفافیت جلوی انحرافات را گرفته است و اشراف کامل از سوی دولت الکترونیک در حال تحقق است.

وی ادامه داد: امسال ۱۸۰ تا ۱۹۰ هزار میلیارد تومان به راحتی مالیات خواهیم گرفت و ۲۲۵ هزار میلیارد تومان بیشتر نخواهد شد.

رشد مثبت اقتصادی

رییس سازمان برنامه و بودجه توضیح داد: رشد اقتصادی ما در سال آتی مثبت خواهد بود و براساس اعلام مرکز آمار در تابستان امسال زشد اقتصادی مثبت داشتیم و ۲ دهم رشد اقتصادی داشتیم و همینکه منفی نبود اتفاق خوبی است.

نوبخت افزود: با توجه به پیش بینی ها رشد اقتصادی ما سال آتی مثبت خواهد بود؛ در بخش تورم نیز سال گذشته تورم رو به کاهش بود اما در ماه های اخیر به دلیل نوسان ارز تورم افزایش یافت. پیش بینی رییس بانک مرکزی این است که حداکثر تورم ما ۲۲ درصد خواهد بود. همچنین حامل های انرژی را اصلا گران نخواهیم کرد. سازمان برنامه و بودجه پاسخگو است و درخواست داریم در سازمان برنامه ریزی و بودجه شنونده نظرات هستیم و خود را موظف می دانیم پاسخگو باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امیدوار بود آدمى به خیر کسان

      مرا به خیر تو امید نیست، شر مرسان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بچه گول میزنن
        همه چی بشه دو سه برابر بعد یارانه بشه سه برابر
        مگه دزست در میاد

      • ق ج

        باور کنند کارهاشون شده بچه گانه سراسری وقتی صندوق پر از دلار میفرستید لبنان و فلان جا و فلان جا خودتون بشینین بعدش چه کنم

      • عادل

        بنظر من این طرح جواب میده حداقل با حذف ارز 4200 دست دلال و کسایی که کالا رو با ارز 4200 میخرن و به چندین برابر به من و شما میفروشن کوتاه میشه .

      • بدون نام

        مثل بنزین میشه

      • بدون نام

        همه ی اقلام هم هزار برابر میشه الهی نابود بشید

      • بدون نام

        ای جان ... چه شعر تامل برانگیزی!!!!

      • بدون نام

        الهی بمیرید

      • بدون نام

        اعوذ بالله من الشّیطان الرّجیم

      • بدون نام

        الان وقت حذف ارز دولتی نیست چرا دوست ندارن بازار نزولی بشه به ثبات برسه چقدر نوسانگیری دوست دارند بخاطر کسری بودجه

      • بدون نام

        این نوبخت مثل بقیه شون هیچی حالیش نیست

      • بدون نام

        یارانه باید تا حالا ده میلیون میشد

      • بدون نام

        ترفندی دیگر برای فقیر کردن اغنیا و فقترتر کردن فقرا!!
        چه استادن این مسئولان در ایجاد فقر و فقیر!!!

      • بدون نام

        بهتره که ماهمین الانم داریم کالاروسه برابرمیخریم

      • بدون نام

        شما استادیتو تو فقیر کردن ملت نشون دادی! دیگه بهتره این دفعه رو بهشون رحم کنی!

    • بدون نام

      شما که یارانه بیشتر مردم را قطع کردیت پس مال کیا رو میخواهید سه برابر کنید فقط بهزیستی رو

      پاسخ ها

      • ق ج

        کمیته هم هست

      • محمد

        به جز گدا پروری و مفت خوری ، کار دیگری بلد نیستید !

      • بدون نام

        خدا ازشون نگذره

    • حسن

      یعنی خداییش از این همه دروغو که هی میگید خودتون خسته نمیشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دروغگو

    • حقیقت

      لعنت به این مدیریتتون ، نفسهای آخر این مردم نگون بخت رو هم شما ببرید با این طرز مدیریتتان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تورم ۶۰ درصد امسال را گفت ۲۲ درصد شما چیزی بهش بگید من که بریدم

    • بدون نام

      ببین شما کاری بجز وعده داد ندارید ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        #فرزندان نوبخت
        # برادر رئیس جمهور
        #برادر معاون اول

    • ایران آزاد

      بازنشسته ای که جوان بیکاردرخونه داردوبهش یارانه معیشتی ندادیدومیخواهیدارزدولتی راهم حذف کنیدبایدچه کندازهمین الان ملت رابه رگبارببندیدویه دفعه بکشیدبهتراست

    • بدون نام

      ده برابر هم بشه بازم بیچاره مردمن

    • مصطفی

      به قول خاله قزی؛
      تو جیب مارو نزن یارانه پیش کش
      خخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بابا ارز دولتی رو امسالم قطع کرده بودند دیگه

    • بدون نام

      یارانه نخواستیم،قیمت هاراکنترل کنید،تورم کنترل کنید

    • بدون نام

      واین یعنی افزایش تورم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب اگه راست میگین همین کاری که میگین انجام بدین.نحرف بزنید.

    • ع ع ع ع ع ع ع

      هیچی ازتون نمیخوایم فقط دست ازسرمون بردارید

    • بدون نام

      معنیش اینه همه چی سه برابر میشه

    • بدون نام

      شما باید بدون اینکه پشتک وارو بزنید خیلی وقت پیش اینکار رو میکردید الان میخواین هم منت بذارین هم کار انجام نشده تون رو انجام بدین.

    • بدون نام

      همین ی بار برا هفت پشتمون بسه.مارا به خیرشما امید نیست شر مرسانید

    • بدون نام

      مثلا با ۳ برابر شدن یارانه چی می شه خرید تا حالا بازار نرفتی؟

    • بدون نام

      درست است یارانه حق مردم است و پول ملت است و در این مدت افزایش نداشته است ولی چرا مملکتی با این همه ثروت بخاطر مدیران نالایق باید مردمانش لنگ یارانه باشند

    • بدون نام

      ارز ۴/۲۰۰ حذف شود ، یارانه ۳ برابر شود ، ۴ صفر حذف شود . همه این گفته ها در عدم توازن و نابرابری در عدم تدبیر صحیح است!!!

    • احمد جنتی

      تورم هم ۳۰ برابر میشود.
      آقای نوبخت جون مادرت انقدر تِز نده.به اندازه ی کافی صابونت به تن ما خورده.

      پاسخ ها

      • ************shanjani ********

        .

    • بدون نام

      واقعا شرم اوره اسم یارانه و معیشتی میارید پول مایبی بی هم نیست

    • بدون نام

      آقای نوبخت به دروغ ۱۳ بدر ۴ ماه مونده!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا ایشوت ۱۳ بدر فقط دروغ نمیگه چون کشور تعطیله

    • داریوش

      میخواهید همین نون خالی
      رو هم مردم دیگه نتونن بخورن
      خیلی بی وجدان هستید

    • بدون نام

      برو بابا مسخرمون نکنین و وعده الکی نده با هر نرخ تورمی یا با هر میزان درامد که داشتین بعد از چندین سال مگر ۱ ریال به یارانه اضافه شد؟ خیلی ....

    • فقط خدا

      هیچی

    • بدون نام

      مثلا با ماهی ۱۵۰ تومن چیکار میشه کرد هزینه یه ماه نون سنگک هس

    • بدون نام

      فقط برو.

    • بدون نام

      فقط برو.

    • سام

      میخواد نونو ابم گرون کنن یهو بگید بمیریم

    • واقعیت!

      یارانه را کلا یا تعطیل کنید یا مثل کشورهای دیگر هر چه هست باید به همه ایرانی ها پرداخت شود.

    • بدون نام

      تو سرتون بخوره پدر ملت را در اوردید

    • بدون نام

      تو دولت فعلی همه اش گرانی مسکن و خودرو و اقلام ضروری رو شاهد بودیم نه کاهش تورم! بچه های زیر ۱۸ سال احتمالا بهتر از اصلاح طلبان میتونستن کشور داری کنن تو این سالها

    • امین هستم

      باید ارز دولتی حذف بشود و یارانه عادلانه بین مردم نیازمند و دهک های متوسط به پایین پرداخت شود تا عدالت رعایت شود و رانت ارز دولتی هم از بین برود

    • پیمان

      خوب به بهانه یارانه سر ما مردم رو کلاه می زارید.
      یارانه بعد از بیش از 12 سال ۴۰ تومن مونده اما همه چی 10برابر و حتی بیشتر شده.

    • محسن

      از اون ور یه روغن باید بخریم ۱۵۰ هزار تومن

    • بدون نام

      گند زدید به مملکت ارز بیست نوع قیمت داره ننگ به شما مسولین بی لیاقت

    • بدون نام

      آقای محترم نمیخواد حقوق‌ها ویرانه ها راافزایش بدهید اینکار باعث افزایش نقدینگی افسارگسیخته خواهد شد وتورم شدیدی رابا خودش خواهد آورد بجای اینکار تورم را بیارید پایین عزیز منم ندم یعنی بجای اینکه نقدینگی افزایش پیداکند اگر تورم راکاهش دهید کارسختی است تجربه نشان داده 25 درصدافزایش حقوق‌ها 100 درصد تورم وافزایش قیمت‌ها رابا خودش آورده واسمون شماها با اینکار کلاه سرجامعه می‌گذارید من میدونم که می‌خواهید پشت سرهم حقوق‌ها را افزایش بدهید بعدصفرها رابندازید واقعا مسخره است 5 میلیون حقوق با دلار 25 هزار تومنی میشه 200 دلار درآمد ی کارگر ساده درکشورهای غربی حقوق یک پناهنده 2 تا 3 هزار دلار ه

    • بدون نام

      یارانه اضافه را نمی خواهیم .
      به سوبسید کالاهای اساسی لطفا کاری نداشته باشید.

    • درین درین

      یارانه رو که به همه نمیدین که بخواد سه برابر بشه...جنسا گرونتر میشه و انگار هیچ.تو بگو ده برابر

    • بدون نام

      ارز۴۲۰۰ درصورتیکه بصورت صحیح تخصیص پیدا کند خیلی هم مفید هست تا ارز نیمایی ۱۱۵۰۰ که موجب گرانی و افزایش اندک یارانه بشود.

    • بدون نام

      دولت تزویر و ریا جهانگیری ارزی گذاشته که حذف بشه شفاف سازی کنید ببینید به چه کسی داده ارز جهانگیری رو

    • بدون نام

      مردک یارانه شما اندازه یه خروس قندی هم نیست.

    • ♧◇♡♤

      دیگه چه خوابی برای مردم دیدین

    • بدون نام

      عجب صحبتی می فرمایید جناب !!! اگر ارز دولتی قطع بشه پس آقازاده های شما وبقیه ارکان...چجوری توی قاره آمریکا واروپا خوش بگذرانند ؟؟؟ اونا طوری زیر دست پدرانشون در ناز و نعمت تربیت شدند که مثل دانشجوهای غیر آقازاده ای به مانند من و امثال من... نمی تونند گرسنگی بخورند ومحرومیت بکشند و دم برنیارند وهمش به امید آینده باشند.

    • احمد

      اگر یارانه معیشتی سه برابر بشه قیمت اجناس ده برابر میشه و هیچ دردی دوا نمیشه

    • بدون نام

      خداروشکرارزش یارانه وقیمت دلارهم هیچ ربطی به هم ندارن

    • بدون نام

      به زبون بی زبونی داره میگه یارانتونو به اسم ارز دولتی داریم میدیم اقوام...

    • بدون نام

      شما فقط قیمت ها رو کنترل کن ما یارانه نمیخواهیم .تا دیروز برای پرداخت یارانه گریه میکردید و حالا وعده سه برابری میدهید .احمدی نژاد همین کارو کرد دیدیم که نشد چرا باز هم تکرار میکنید

    • نوبخت

      سیاه بخت خدا لعنتتون کنه .... دیگه ازاین بدتر هم داریم....

    • امیرایزدیار

      ندارم پول

    • M

      مرسی اقای نوبخت.گاهی وقتها چقدر زود دیر میشود....اما فک کنم اگه اینجوری بشه بخور بخور تعدادی از بین میره

    • ق ج

      بارها میگویید تحریمها موفقیت است کجاش موفقیت است دشمن شکست خورد با همین وضع

    • بدون نام

      هرشخصی ظلم درحق مردم انجام بده امیدوارم بخدا که به ظلمی دچار بشه که مثل کرونا دارو نداشته باشه. چکارکردید؟ برای ملتی که هرتصمیمی گرفتید با شما بودند؟فقط بجزبدبختی وفلاکت چکارکردید !!!!!

    • بدون نام

      حتما میخای نصف دیگه مردم رو حذف کنی ،همین حالا مگه با ارز دولتی دارید به مردم خدمات میدید ،دارید به دوستانتون ارز دولتی میدید تا به مردم چند برابر بفروشند

    • بدون نام

      یارانه هر ایرانی باید ماهی ۲۰میلیون باشه.

    • بدون نام

      الهی که خیرنبینین

    • بدون نام

      میخوان سرمون کلاه بزارن

    • مجید نوابی نسب

      خدایی یه سری از مردم تو خیلی بد وضعیت تی دارن روز را به شب میرسونن فکر اساسی بکنین شما را به علی قسم

    • چراغ شب

      300برابرش هم کنید مردم به شما رای نمیدن که نمیدن

    • احمد شهریار

      نقشه جدید برای خالی کردن جیب مردم
      پس مشخص شد ارز دولتی حذف میشه ی پول ناچیز میدن ولی
      ولی خدا داند ک بجاش چی از مردم گرفته میشه
      وگرنه شما فقط ب فکر جیب خودتون و درامد کشور از جیب مردم ...

    • بدون نام

      چیزی از بذهی 300 هزار میلیارد تومن به تامین نگفتی .
      لعن و نفرین بازنشستگان تامین همین دنیا زمین گیرت میکنه ان شا اله

    • مستاجر بی خانه

      امیدوارم تعلق بگیرد چونکه به من که زن سر پرست خانوار هستم معیشتی تدادن امیدوارم این معیشتی را قطع کنید خیلی حق وناحق شده من که از شما نمیگدرم خدا از شما نگذر ه

    • بدون نام

      خدایا کجایی به دادمون برس , تورا به عظمتت به دادمون برس , دیگه به آخر رسیدیم ...
      ظلم پایدار نمیمونه

    • مهدی

      الان همه چیز با ارز دولتی خرید میشود و با قیمت ارز آزاد در بازار عرضه میگردد بهترین راه حذف ارز دولتی و قطع دست رانتخواران و آقازاده ها هست یارانه آن را هم به تمام ایرانیان پرداخت کنید. هر چند به مجلس و دولت اعتمادی نیست!

    • رامیار

      یارنه بخوره تو سرتوووووووووون. همه چی شش هفت برابر شده ،ارز کدوم کالای اساسی الان فقط اسما میگید ارز کالای اساسی .
      برنج هندی سال ۹۷ کیلویی۴ هزار ،روغن ۱۶ کیلویی ۵۰ هزار، مرغ کیلویی۵هزار
      و اما الان برنج هندی کیلویی ۲۳ هزار،روغن ۱۶ کیلویی ۳۵۰ هزار ، مرغ کیلویی ۳۵ هزار!!!
      دوستان شما ارز کالای اساسی میبینید؟؟؟؟

    • نیما

      بازم ای نوبخت خواب دید واسه مردم بدبخت و بی کس

    • بدون نام

      چ شود سال اینده

    • همتی

      کسی مجبورتون نکرده اینهمه دروغ بگین

    • ناشناس

      دقت کنید یارانه معیشتی که معلوم نیست به کی الان میدن سه برابر میشه نه یارانه ای که همه میگیرن

    • mehdi

      یارانه نخواستیم! طرف نمی تونست گرونی و تورم کنترل کنه دنبال آب نبات چوبی بود بچه ساکت شه

    • بدون نام

      تو که راست میگی ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ولی لعنت خدا بر پدر و مادر دروغگو

    • پدرام

      قیمت ها هم صدبرابر
      شما را که کسی استیضاح نمی کنه

    • لولو

      اقای نوبخت یک وقت ورشکست نشید...میخواهید با اینکار تورم سر از کره ماه در بیاوره..ارز 4200 ....سه برابری یارانه... تورم هزار درصد...جمع کنید بساط رو

    • لولو

      اضافه حقوق 40 در صد هم کمه..

    • بدون نام

      کشورهای دیگر باید باید از علم اقتصاد تان درس بگیرند درچهل سال اخیر بتدریج پوست ملت را کندین این ارز هفت تومانی نه ببخشیدن 4200 تومانی ارزونی تان

    • صادق

      تا کی باید قیافه شما هارو تحمل کنیم

    • صادق

      یارانه رو باید به دلار بدن تا درست بشه

    • رضا

      با این کار بیمارانی که داروهای خاص را استفاده میکنند را نابود میکنید دیگر قادر به تهیه داروهای وارداتی خود نیستند

    • رضا

      با عدم تامین نهادهای دامی ببینید چه بلایی بهسر قیمت مرغ،گوشت و تخم مرغ اوردید ان وقت میخواهید بقیه را هم نابود کنید

    • بدون نام

      چون یارانه میخ چشم هست باید باشد در صورت دولت میخوایم چکار نرخها هزار برابر که هستند بی ارزه ها قیمتها را به ۴۰ سال پیش بر گردانید

    • بدون نام

      مشکلات رو حل کنید صورت مسعله رو نیاز نیست پاک کنید

    • بدون نام

      ارز4200توماني را درست كردند و خودشان واطرافيانشان را بطور كامل تغذيه كردند تا هفت نسل بعدشان و حالا مي خواهند حذفش كنند احتمالا ديگر سودي براشان ندارد.

    • بدون نام

      قبلا هم به بهانه جلوگيري از قاچاق بنزين گفتيد سود حاصل از گراني بنزين و بين 60 ميليون ايراني توزيع ميكنيم و همه از گراني بنزين منفعت ميبرند ولي نتيجه چي شد سود افزايش قيمت بنزين و نه تنها حتي بين 6 ميلون هم توزيع نكرديد بار گراني ناشي از گراني بنزين رو هم رو دوش 60 ميلين مردم گذاشتيد ....!!!!
      حكايت حذف دلار 4200 هم همينه

    • بدون نام

      ملت پنجمين كشور ثروتمند دنيا رو كرديد گدا و فلك زده و 2 زار يارانه ...!!!

      ما يارانه نميخوايم مگر گدا هستيم
      ثروت مملكت و در راستاي منافع و رفاه كشور هزينه كنيد

    • بدون نام

      يارانه حربه و حقه اي بيش براي توجيح گراني هاي بيشتر اينده بيش نيست .

      مثل قرعه كشي خودرو سازها كه حقه اي بيش نيست براي ارام كردن مصرف كننده ها

    • بدون نام

      اقای دولتی انشاالله شماها کی حذف میشوید تا مردم یه نفس راحت بکشند

    • بینوا

      یارانه رو بکنید ۳۰۰هزار

    • سروش

      رفتار شما نشان می دهد قابل هدایت نیستید پس ...

    • حسین

      خدا و حضرت عباس کنه گیر داعش بیفتی‌

    • بدون نام

      طبق معمول روحانی ملت این خبر تکذیب بوده و شد

    • بدون نام

      يكي نيست بگه چراي براي كل مملكت رفاه اجتماعي ايجاد نميكنيد مثل ساير كشورها

      يارانه دادن صدقه به گداست

    • بدون نام

      به به ماشاع الله چش نخورید یعنی اگه یارانه رو سه برابر کنن مرغ دونه ای باید صد هزار تومن بخری نه باباهای بیچاره باید به جوجه هاشون چی بدن

    • بدون نام

      ای بابا چی میگی کمیته جای خوبی نیست آبرو تو میبرن جونشونم در میاد تا بخوان برات سبد کالا بدن دو تومن پول بدن

    • بدون نام

      آقاجان ما یارانه نمیخواییم صدقه نمیخواییم پیش کش خودتون فقط گرانی راه نندازین خجالت نمی کشید به مردم خودتون صدقه میدید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج