۱۰۶۵۲۳۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

نباید انتظار داشته باشیم گلزنی در لیگ بالا باشد

کارشناس فوتبال معتقد است ممنوعیت جذب بازیکنان خارجی و از طرفی جدایی بازیکنان ایرانی از تیم‌های لیگ برتری به خاطر مسائل مالی، باعث افت فنی کیفیت لیگ برتر شده و تعداد گل‌ها کاهش یافته است.

جماران: کارشناس فوتبال معتقد است ممنوعیت جذب بازیکنان خارجی و از طرفی جدایی بازیکنان ایرانی از تیم های لیگ برتری به خاطر مسائل مالی، باعث افت فنی کیفیت لیگ برتر شده و تعداد گل‌ ها کاهش یافته است.
بزیک: نباید انتظار داشته باشیم گل زده در لیگ خیلی بالا باشد/ استقلال در خط حمله مشکل دارد/ نباید به اندازه دیگر مهاجمان از رمضانی انتظار داشت

هفته چهارم لیگ برتر ایران با پیروزی پرگل پرسپولیس مقابل شهرخودرو و توقف استقلال در دیدار با پیکان دنبال شد تا جدول بعد از گذشت چهار هفته، سروشکلی به خود بگیرد. در حال حاضر گل‌گهر با هدایت امیر قلعه نویی صدرنشین است و پرسپولیس با هشت امتیاز در رتبه دوم جدول قرار دارد. استقلال، صنعت نفت، سپاهان و نساجی با هفت امتیاز در رتبه سوم تا ششم هستند.

در انتهای جدول رده‌بندی ماشین سازی‌ و مس رفسنجان با یک امتیاز جا خوش کرده‌اند و چشم به آینده دارند. البته فاصله هنوز زیاد نیست و آن‌ها با یک پیروزی تا رتبه دهم جدول صعود می‌کنند.

ادموند بزیک، بازیکن سابق تیم‌ملی و تیم‌های پرسپولیس و سپاهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره کیفیت فنی مسابقات امسال و کم گل‌ بودن این رقابت‌ها می‌گوید: دلایل مختلفی درباره کم گل بودن مسابقات وجود دارد. تیم‌ ها به علت محدودیت جذب بازیکن و از طرفی جدایی مهاجمان گلزن از فوتبال ایران در خط حمله با محدودیت‌ هایی مواجه هستند. به همین دلیل عمده تمرکز خود را روی امور دفاعی گذاشتند تا هیچ فرصتی را به رقبای خود ندهند. وقتی این قبیل قوانین را وضع می کردیم باید این موضوع را در نظر می گرفتیم که کیفیت فنی مسابقات کم می شود.

او با بیان اینکه ممکن است رفته رفته مسابقات از کیفیت بهتری و گل‌های بیشتر نیز برخوردار شود، گفت: من هم قبول دارم که تیم ها آماده نیستند و فشردگی مسابقات و استراحت کم تیم‌ها هم در این موضوع دخیل است. از طرفی تیم‌ها در انجام امور تدافعی به پختگی رسیدند ولی به همین اندازه در انجام امور تهاجمی عقب افتادیم. باید این موضوع را قبول کنیم. با این محدودیت‌ها گل زدن کار دشواری است و طبیعتا نباید انتظار داشته باشیم که میانگین گل زده در فوتبال ایران خیلی بالا باشد. در سال‌های گذشته هم تعداد مساوی‌ها و گل‌های زده کم بود اما امسال تشدید شده است.

این کارشناس فوتبال درباره عملکرد پرسپولیس و برنامه‌ریزی گل‌محمدی برای آماده‌ سازی تیمش به منظور حضور در لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: بهترین راه این است که یحیی در فاصله کمتر از 20 روز تا فینال آسیا تیمش را با بازیکنانی به زمین بفرستد که می توانند در فینال بازی کنند. اینکه بازیکنان نیمکت نشین در لیگ را در فینال استفاده کند کار درستی نیست و قطعا پرسپولیس ضربه می خورد. من خوشبین هستم که با انجام یکی، دو بازی دیگر این تیم آمادگی خود را با نفرات حاضر در فینال افزایش دهد.

بزیک نمایش پرسپولیس مقابل شهرخودرو را خوب و باکیفیت دانست و گفت: ویژگی اصلی پرسپولیس در ارائه بازی با حوصله است. در این دیدار هم پرسپولیس برای خلق موقعیت همینطور باحوصله بود و به حقش رسید. گل سیدجلال از روی کرنر کمک زیادی به باز شدن لایه‌های دفاعی شهرخودرو کرد. در ادامه شهرخودرو بازتر ظاهر شد و این موضوع برای خلق موقعیت کافی بود که در خط حمله به علت استرس بالا نتوانستیم توسط مهاجمان به گل برسیم.

او درباره عملکرد آرمان رمضانی در خط حمله سرخپوشان می گوید: هر مهاجمی کیفیتی دارد و نمی توانیم صرفا به این که اگر صبر کنیم وضعیت بهتر می‌شود، اکتفا کنیم. با این حال مطمئنم رمضانی مهاجم بدی نیست و به کار پرسپولیس می آید ولی نمی‌ توانیم از او به اندازه سایر مهاجمان پرسپولیس از جمله آل کثیر انتظار داشته باشیم. آمار و عملکرد این مهاجم در فصول گذشته گویای شرایط است.

بزیک درباره عملکرد استقلال در دیدار با پیکان نیز خاطرنشان کرد: مهدی تارتار مربی و آنالیزور خیلی خوبی است. او تمام فضاهای مربوط به ورود استقلال به داخل محوطه جریمه را بسته بود و استلال نتوانست به راحتی مدافعان این تیم را دور بزند. تنها راه حل غلبه بر پیکان، افزایش سرعت انتقال توپ بود که استقلال این ویژگی را نداشت. آن‌ ها خیلی منظم پاسکاری کردند و سعی کردند با ارسال روی دروازه به گل برسند ولی مهاجمان این تیم در نبود دیاباته شرایط لازم برای زدن ضربه سر را ندارند. حداقل باید سرعت انتقال را بالا ببرند که مدافعان پیکان جا بمانند و فضای برای ضربه زدن باز شود.

بزیک با بیان اینکه استقلال تیم پرمهره‌ای است و در ادامه فکری و دستیارانش می توانند شناخت بیشتری از این تیم داشته باشند اظهار کرد: مشکل اصلی استقلال یعنی بسته نگه داشتن دروازه تا حدودی رفع شده و آمار گویای این موضوع است اما در خط حمله مشکلاتی دارد که با اضافه شدن سایر بازیکنان بهتر می شود. به طور مثال داریوش شجاعیان بعد از ورود به زمین خیلی خوب به بازی نظم داده بود اما نمی دانم تاکتیک این تیم مناسب گلزنی است یا خیر. در حال حاضر استقلال میلیچ و غفوری را به عنوان وینگر استفاده می کند که باید دید در گذر زمان به کار این تیم می آید یا خیر.

این بازیکن سابق سپاهان درباره وضعیت گل گهر سیرجان نیز می گوید: به اعتقاد من امیر قلعه نویی در سبک و سیاق فوتبالی خود مربی موفقی است. او بلد است از داشته هایش استفاده کند. شاید برخی بگویند او سنتی بازی می کند اما این موضوع در فوتبال ایران جواب داده و الان هم بی دلیل نیست که تیم او صدرنشین است. گل گهر در این فصل جزو تیم های صدرنشین خواهد بود و باید به حضور این تیم در بالای جدول عادت کنیم اما اگر آن های اهداف بلند پروازانه دارند، باید به برنامه های خود تنوع بدهند.

بزیک درباره سپاهان و کادرفنی این تیم خاطرنشان کرد: نویدکیا جوان است اما دستیارانش باتجربه هستند و به او کمک خواهند کرد. به اعتقاد من برای موفقیت در فوتبال مربی در وهله نخست باید مدیر باشد؛ کاری که فرگوسن انجام می داد. او همه کارهای فنی را به تنهایی انجام نمی داد بلکه مدیر این تیم بود. اصطلاح سرمربی در ایران رایج است اما در اروپا به سرمربیان تیم‌ها مدیر می‌گویند چون وظایف‌شان بیش از این است. نویدکیا در حال پیاده کردن این سبک از فوتبال در اصفهان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج