۱۰۶۵۴۰۶
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

ترکی الفیصل: دنبال رابطه با اسرائیل نیستیم

رئیس اسبق اطلاعات عربستان سعودی مدعی شد کشورش دنبال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیست.

خبرگزاری فارس: شاهزاده «ترکی الفیصل» رئیس اسبق سازمان اطلاعات عربستان سعودی مدعی شد که کشورش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی آماده نمی‌شود.

الفیصل این اظهارات را در گفت‌وگو با شبکه «سی ان ان» و در واکنش به اخبار حاکی از دیدار «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بیان داشت.

این چهره سعودی با اشاره به انکار نشست سعودی-صهیونیستی توسط وزیر خارجه کشورش، گفت: «متاسفانه رسانه‌ها آنچه را اسرائیل می‌گوید، دنبال می‌کنند و سخنان عربستان را دنبال نمی‌کنند.»

رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان سعودی ادامه داد:« به نظر من اعتبار عربستان باید بسیار بالاتر از اعتبار فردی مثل نتانیاهو باشد، فردی که در کشورش به دروغگویی به مردم خود در مسائل مختلف متهم است؛ پس چرا یکی را که بسیار دروغگوست باور می‌کنند، اما فردی را که در اظهارات سابق خود صداقت داشته است، تایید نمی‌کنند.»

ترکی الفیصل: دنبال رابطه با اسرائیل نیستیم

الفیصل درباره اینکه آیا آمادگی‌هایی برای عادی سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی وجود دارد، گفت: «هیچ آمادگی برای هیچ چیزی وجود ندارد.موضع عربستان موضع ثابت است و پادشاه در نطق خود برای شورای مشورتی گفت که مسئله فلسطین مسئله نخست عربستان است و عربستان به طرح صلح عربی متعهد است.»

بن فرحان در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز تاکید کرد که عربستان از عادی‌سازی کامل روابط با رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند اما این موضوع مشروط به این است که توافق صلح دائمی که ایجاد کشور فلسطین را تضمین کند، ایجاد شود.

به گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، نخست وزیررژیم صهیونیستی هفته گذشته با ولی‌عهد عربستان سعودی دیدار کرد که حجم بسیار بالایی از محکومیت‌ها و واکنش‌های منفی را در میان مسئولان جهان اسلام و کشورهای عربی به همراه داشت.

مطبوعات عربی از این اقدام به عنوان «بزرگترین خنجر سعودی به فلسطین» یاد کردند و نوشتند، روابط سعودی-صهیونیستی از سالها پیش، به صورت غیر علنی بود، ولی علنی کردن آن توسط رسانه‌های صهیونیست و استقبال از آن، نشانگر آغاز مرحله جدید و خطرناکی است

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یواشکی که ارتباط دارید!

    • بدون نام

      درود بر صلح

    • م

      اللهم لعن آل سعود الموت آل سعود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج