جاباما
۱۰۶۵۶۱۱
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

میوه‌هایی که پوست مردم قم را کنده‌اند

قیمت میوه در قم در روزهای اخیر سر به فلک گذاشته است.

خبرگزاری ایسنا: قیمت میوه در قم در روزهای اخیر سر به فلک گذاشته است.

امروزه وضعیت بازار میوه قم به شکلی است که اگر از سال گذشته وارد بازار نشده باشید بی گمان به یاد سکانس های جالب سریال اصحاف کهف می افتید.

سال پیش همین موقع قیمت نارنگی و خیار و پرتقال تقریبا یک سوم قیمت فعلی بود ولی امروز این قیمت ها به شکلی است که بسیاری از پدران را نزد فرزندانشان شرمنده کرده است.

اکبر اسدی از مردم قم در گفتگو با ما اظهارکرد: واقعا قیمت میوه های قم به شکلی است که اصلا باور نمی کنیم. قیمت ناول در بازار ۲۰ هزار تومان است. مگر می شود باور کرد که باید برای خرید میوه ناول ۲۰ هزار تومان پول بدهیم؟

وی افزود: سال گذشته با همین ۲۰ هزار تومان آن هم در شرایط گرانی حداقل سه کیلو میوه می شد خرید. میوه های زمستانی قیمت کمتری داشتند چون وفور میوه در بازار باعث می شد که بتوانیم حداقل در فضل زمستان میوه های ویتامین ث دار تهیه کنیم ولی امسال تصور آن هم سخت است.

خدیجه امانی هم در گفتگو با ما اظهارکرد: قیمت میوه به خصوص میوه های پرخرید مثل پرتقال و نارنگی و خیار به حدی گران شده است که دیگر نمی توان آنها را خرید.

وی گفت: شب گذشته برای خرید به خیابان رفتم ولی با یاس به خانه برگشتم. قیمت یک کیلو نان شیرینی ۵۰ هزار تومان بود که از خرید منصرف شدم و به فرزندانم گفتم که میوه بخریم. به میوه فروشی کنار قنادی رفتم و آنجا از درد قیمت ها سرگیجه گرفتم. واقعا مگر می توان باور کرد که دو کیلو پرتقال ۵۰ هزار تومان باشد؟

وی اظهارکرد: امسال که می گفتند میوه به عراق صادر نمی شود و خداروشکر از جنس محصولات هم مشخص است که هم پر آب بوده اند و خوش محصول. دیگر چرا باید این همه میوه گران باشد؟ یک کیلو موز نزدیک ۳۰ هزار تومان است. یعنی می شود گفت که با مزد یک روز کارگر فقط می توان چند کیلو میوه خرید.

در روزهای گذشته قیمت بالای میوه در قم فشار بسیار بالایی روی اقشار ضعیف جامعه ایجاد کرده است. در روزهایی که کشور از جهات مختلف تحت فشار است باید تلاش کرد با حسن مدیریت در مواجهه با رانت ها، صادرات بی دلیل و بدون ملاحظه، احتکار و.... مردم را در گذران زندگی در این شرایط خاص تحریمی کمک کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمیدرضا

      مگر مردم مهم هستند ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج