جاباما
۱۰۶۵۶۴۰
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

روایت CNN از خیانت امارات به اعراب و فلسطین

تارنمای شبکه « سی ان ان » آمریکا در گزارشی به قلم « بن ویدمن » یکی از برجسته‌ترین گزارشگران بین‌المللی خود اذعان کرد که برخلاف ادعای مسئولان امارات، ابوظبی با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از هرگونه اعتراض به اشغالگری سرزمین های عربی توسط این رژیم صرف نظر کرده است.

خبرگزاری ایرنا : تارنمای شبکه « سی ان ان » آمریکا در گزارشی به قلم « بن ویدمن » یکی از برجسته‌ترین گزارشگران بین‌المللی خود اذعان کرد که برخلاف ادعای مسئولان امارات، ابوظبی با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از هرگونه اعتراض به اشغالگری سرزمین های عربی توسط این رژیم صرف نظر کرده است.

«بن ویدمن» در این گزارش به نقل از یک مسئول ارشد که ماه گذشته «مایک پمپئو» را در سفر به امارات و سرزمین‌های اشغالی همراهی کرده است، عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی را در مقایسه با توافق کمپ دیوید در سال ۱۹۷۸ و برقراری روابط این رژیم با مصر و اردن در سال ۱۹۹۴ و موریتانی در سال ۱۹۹۹ بسیار تعجب برانگیز دانست.

وی با اشاره به اینکه روند عادی‌سازی امارات و رژیم صهیونیستی بسیار سریع و در عین حال توافقات زیادی را برای طرفین داشته است، افزود: با اینحال، روند عادی‌سازی به رغم اشتیاق طرفین چندان هم سریع انجام نشده و فراتر از آن بوده است و از مدت‌ها قبل امارات و رژیم صهیونیستی بصورت پنهانی با یکدیگر در ارتباط بوده‌اند.

دیومن با بیان اینکه در عمل، به نظر می‌رسد که امارات از هرگونه اعتراض به اشغال سرزمین‌های عربی توسط اسرائیل صرف نظر کرده است، اضافه کرد: ماه گذشته، امارات میزبان گروهی از رهبران شهرک‌های صهیونیست‌ نشین از کرانه باختری بود که [رژیم ] اسرائیل پس از جنگ با اردن، سوریه و مصر آن‌ها را در سال ۱۹۶۷ به اشغال خود درآورد.

وی ادامه داد: امارات همچنین در ماه اکتبر اجازه واردات مشروبات الکلی تولید شده توسط شرکت‌های اسرائیلی مستقر در بلندی‌های جولان که از سال ۱۹۶۷ به اشغال این رژیم درآمده را مجاز دانست.

این گزارشگر شبکه سی ان ان با اشاره به اینکه امارات همراه با آمریکا و رژیم اسرائیل همچنین پروژه مدرن سازی ایست‌های بازرسی تحت کنترل رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را که برای کنترل و نظارت حرکت فلسطینی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد را تامین مالی خواهد کرد، افزود: در این ماه، شرکت‌های هواپیمایی اسرائیلی «ال آل» و «الاتحاد» امارات تفاهم نامه‌ای را امضا کردند که بر اساس آن پروازهای مستقیم بین «تل آویو» و ابوظبی از اوایل سال آینده میلادی آغاز خواهد شد.

وی افزود: این در حالی است که شرکت هواپیمایی فلای دبی پروازهای تجاری خود به فرودگاه « بن گوریون» اسرائیل را آغاز کرده است.

در ۲۲ نوامبر نیز کابینه رژیم اسرائیل در اقدامی متقابل با امارات لغو روادید را تصویب کرد که این اولین برای است که رژیم صهیونیستی این اقدام را با هر یک از کشورهای عربی که با آن‌ها ارتباط دارد، انجام می‌دهد.

ویدمن با مقایسه عادی‌سازی روابط اسرائیل با مصر و اردن و امارات افزود: مصری‌ها و اردنی‌ها به رغم برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی هنوز خاطرات جنگ‌های متعدد با اسرائیل را فراموش نکرده‌اند و با احتیاط به حالت عادی‌سازی روابط برخورد می‌کنند و یا آن را کاملا رد می‌کنند. به عنوان نمونه در این هفته، سندیکای بازیگران و خوانندگان حرفه‌ای مصر، «محمد رمضان» خواننده و بازیگر را پس از آنکه در رسانه‌های اجتماعی پخش شد که او در یک گردهمایی در امارات شرکت کرده و ورزشکاران و هنرمندان اسرائیلی با او عکس گرفتند را دستگیر کرد اما رمضان به صراحت گفت که ملیت هر هواداری را دوست ندارد. (وقتی با او عکس میگیرد) .

وی افزود: این درحالی است که مصر و اسرائیل ۴۲ سال پیش توافقنامه صلح کمپ دیوید را امضا کردند.

گزارشگر سی ان ان ادامه داد: اردنی‌ها [ که با رژیم صهیونیستی توافق صلح امضا کرده‌اند ] و ریشه بیشتر آن‌ها به فلسطین باز می‌گردد نیز تمایلی به اسرائیل ندارند.

«صلاح عبدالشفیع» سفیر فلسطین در اتریش، سرعت عادی‌سازی روابط بین امارات و رژیم اسرائیل را تکان دهنده توصیف کرد و افزود: اگر سطح عادی‌سازی روابط مصر و اردن با رژیم صهیونیستی و امارات با این رژیم را در مدت زمان [ توافق انجام شده ] مقایسه کنید، متوجه می‌شوید که بازدیدهای متقابل و توافق نامه‌های تجاری انجام شده در توافق اخیر از هر طرف تکان دهنده است.

گزارشگر «سی ان ان» با بیان اینکه ماه عسل اسرائیل و امارات بسیار سریع انجام شد تصریح کرد: اما بر اساس گزارش‌های متعدد رسانه‌ها، موضوع در ابتدا مخفیانه و به اواسط دهه ۱۹۹۰ بر می‌گردد.

وی افزود: به این ترتیب، برگ اتحاد و همبستگی اعراب از سال‌ها پیش پژمرده شد و مساله فلسطین ، مورد بی‌توجهی اعراب به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس قرار گرفت.

در همین حال، «مصطفی البرغوثی» فعال و قانونگذار کهنه کار فلسطینی با اشاره به تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای ایجاد ایران هراسی در منطقه افزود: آمریکا و اسرائیل می‌خواهند به کشورهای عربی تحمیل کنند که دشمن آن‌ها ایران است.

این درحالی است که اماراتی ها مدعی هستند که توافق عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل به نفع فلسطینیان خواهد بود.

در همین ارتباط «عبدالله بن زاید» ، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی گفت که این توافق ما را قادر می‌کند تا در کنار مردم فلسطین قرار گیریم و امیدهای آن‌ها را برای یک کشور مستقل در یک منطقه با ثبات و توسعه یافته برآورده کنیم.

این شبکه با اشاره به اینکه ابتکار صلح عربی مرده است، افزود: چندی پیش به رغم اینکه اتحادیه عرب ابتکار عمل صلح عربی که در سال ۲۰۰۲ توسط ملک عبدالله پادشاه فقید عربستان به تصویب رسید و بر اساس آن عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به خروج اسرائیل از سرزمین‌های اشغالی در جنگ ۱۹۶۷ منوط شد را تایید کرد اما در جهان عرب درباره اولویت مساله فلسطین اتفاق نظر چندانی وجود ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ق ج

      چیزی اگر با دوستی بدست نیاید با نزاع هم بدست نمی آید صلح اگر نفع نداشته باشد زیان هم ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج