جاباما
۱۰۶۵۷۲۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

حذف غرامت هواپیمای اوکراینی از بودجه ۱۴۰۰

در‌ حالی‌كه قبل از تحویل رسمی بودجه به مجلس شورای اسلامی، قرار بود تا سقف ۲۰۰ میلیون یورو پرداخت غرامت هواپیمای اوكراینی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تأمین شود، در لایحه تقدیمی دولت به مجلس، این ردیف از مصارف صندوق توسعه ملی جدول بند «هـ» تبصره ۴ حذف شد.

روزنامه شرق: در‌ حالی‌كه قبل از تحویل رسمی بودجه به مجلس شورای اسلامی، قرار بود تا سقف ۲۰۰ میلیون یورو پرداخت غرامت هواپیمای اوكراینی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تأمین شود، در لایحه تقدیمی دولت به مجلس، این ردیف از مصارف صندوق توسعه ملی جدول بند «هـ» تبصره ۴ حذف شد.

حذف غرامت هواپیمای اوکراینی از بودجه ۱۴۰۰

براساس این جدول، در بودجه 1400 در مجموع دو میلیارد و 845 میلیون یورو از منابع صندوق توسعه برای مصارفی كه در لایحه بودجه تعریف شده است، برداشت خواهد شد كه دو‌ میلیارد یورو برای تقویت نیروهای مسلح و 845 میلیون یورو برای سایر مصارف خواهد بود. انتشار منابع مصرفی صندوق توسعه ملی در بودجه 1400 نشان می‌دهد كه طبق جدول بند «هـ» تبصره 4 لایحه بودجه 1400، در مجموع دو هزار و 845 میلیون یورو از منابع این صندوق صرف برخی اقدامات پیش‌بینی‌شده در قانون بودجه خواهد شد.

پیش از تحویل رسمی بودجه 1400 به مجلس شورای اسلامی، پرداخت غرامت هواپیمای اوكراینی تا سقف 200 میلیون یورو از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی پیش‌بینی شده بود. اما حالا با تصمیم دولت منابع آن در امور هزینه‌ای صرف می‌شود. پس از این گزارش، لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس‌جمهور نیز در حاشیه جلسه هیئت دولت اعلام می‌كند که غرامت هواپیمای ساقط‌شده اوکراینی از محل صندوق توسعه ملی به بازماندگان قربانیان آن و کشور اوکراین پرداخت خواهد شد.

او اضافه می‌كند: شاید منبع جایگزینی برای پرداخت این غرامت تعیین شود ولی فعلا صندوق توسعه ملی به‌عنوان منبع تأمین این رقم تعیین شده است. به گفته جنیدی، وقتی فرد متخلف قادر به تأمین این رقم نیست، از بودجه اختصاص داده‌شده به دستگاه اجرائی مربوطه این رقم باید تأمین شود.

حالا با انتشار رسمی گزارش بودجه 1400 به نظر می‌رسد كه منبع جایگزینی برای تأمین غرامت هواپیمای اوكراینی پیدا شده و این ردیف از محل هزینه‌های صندوق توسعه ملی حذف شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج