۱۰۶۶۱۹۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

فعالیت‌های موزه عروسک فعلا آنلاین می‌ماند

علی گلشن درباره حال و هوای موزه عروسک در زمان شیوع کرونا و مجوعه چند جلدی «عروسک ملل» و «حیات وحش ایران» توضیح داد.

خبرگزاری صبا: علی گلشن درباره حال و هوای موزه عروسک در زمان شیوع کرونا و مجوعه چند جلدی «عروسک ملل» و «حیات وحش ایران» توضیح داد.
فعالیت‌های موزه عروسک فعلا آنلاین می‌ماند
علی گلشن نویسنده، پژوهشگر و مدیر موزه عروسک‌ ملل در گفتگو با ما درباره مجموعه سه جلدی «عروسک‌های ایران و جهان» که پیش از این نیمه ابتدایی سال ۹۸ خبر از آماده سازی آن داده بود، بیان کرد: مجموعه چند جلدی کتاب‌های «عروسک های ایران و جهان» با همکاری مسعود ناصردریایی انجام شده و نگارش جلد اول این مجموعه به پایان رسیده و در حال تصویرگری توسط خانم غزاله بیگدلو است.
این نویسنده همچنین درباره مجموعه «پستانداران ایران» که در دوران کرونا درحال کار روی آن بوده است، توضیح داد: تقریبا پنج جلد از این مجموعه با نام‌های «پلنگ آسیایی»، «ببر هیلکانی»، «شیر آسیایی»، «گوزن زرد» و «گرگ خاکستری» آماده و قرار است به زودی توسط کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان منتشر شوند. دقیقا از ابتدای شیوع بیماری کرونا، در کنار اطلاعاتی که از قبل به دست آورده بودم و عکس‌هایی که پیش‌تر در آرشیو خود داشتم شروع به نگارش کردم.
وی افزود: از مشکلاتی که در این دوران و در حین نگارش این مجموعه با آن‌ها رو به رو شدم فراهم نبودن شرایط سفر بود؛ اتفاقی که باعث شد بخشی از عکس‌هایی که امکان به روز بودن آن‌ها وجود داشت گرفته نشود و مصاحبه‌ها و تحقیقات محلی تازه‌ای نیز صورت نگیرد اما خوشبختانه در سفرهای گذشته آرشیو خوب و باکیفیتی از عکس‌ها و مصاحبه‌ها تهیه کرده بودم که محدودیت‌های این دوران باعث پایین آمدن کیفیت کار نشد.
نویسنده کتاب «گربه‌سانان» با اشاره به اینکه این دوران کرونایی فرصتی طلایی برای این پژوهشگر شد تا بتواند تولیدات تازه‌ای داشته باشد، بیان کرد: با توجه به شرایط غیرقابل پیش‌بینی این روزهای دنیا و عمری که ادامه آن در دست ما نیست خوشحالم توانستم در این روزها پروژه‌های تازه‌ای مانند یک جلد از مجموعه عروسک‌ها و پنج جلد از مجموعه «حیات وحش ایران» را پیش ببرم.
تمام این هشت ماه کرونایی موزه را تعطیل کردیم
مدیر موزه عروسک‌ های ملل درباره برنامه‌هایی که برای موزه درنظر گرفته بودند و کرونا باعث توقف آن‌ها شده بود، عنوان کرد: فعالیت‌های موزه به برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی که هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان درنظر گرفته شده‌اند و بازدیدکنندگان آن که دانش‌آموزان، خانواده‌ها و گردشگران هستند تقسیم می‌شود و در تمام این هشت ماه کرونایی موزه را تعطیل کردیم تا مبادا ما هم در شیوع بیشتر این بیماری همکاری کرده باشیم.
این نویسنده با اشاره به تعطیلی موزه تا اطلاع ثانوی عنوان کرد: درحال حاضر مشغول برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی آنلاینی هستیم که پیش از کرونا به صورت حضوری و وابسته به موزه عروسک‌ بودند. الان کلاسی را درحال برگزاری دارم که درباره خوراک و فرهنگ است و در این کلاس نقش خوراک در آیین‌ها، مراسم‌، باورها و ادبیاتی که در میان مردم مناطق مختلف ایران وجود دارد بررسی می‌شود. هدف این کلاس‌ها آشنایی با اقوام ایرانی و فرهنگ ایرانی است.
وی افزود: موکول کردن کارها به پس از پایان روزهای کرونایی تنها اتلاف وقت است زیرا ممکن است هیچوقت به آن روزی که پس از بحران‌ها منتظر آن هستیم، نرسیم! پس چه بهتر که در لحظه زندگی کنیم تا این سرنوشت نامعلوم و این روزگار سخت را با امضایی از خودمان به پایان برسانیم.
گلشن در پایان صحبت‌های خود گفت: این روزهای کرونایی فرصت خوبی را در اختیار افرادی که مانند من می‌توانند در خانه فعالیت‌های خود را ادامه دهند قرار داده است تا پروژه‌های نیمه تمام را به سرانجام برسانند. شروع کارهایی که به آن‌ها علاقه‌مندیم حس مفید و زنده بودن را در این روزهایی که زندگی همه متوقف شده است به انسان انتقال می‌دهد و به شکلی امید این روزهای سراسر ناامیدی می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج