۱۰۶۶۲۵۵
۸ نظر
۵۰۰۵
۸ نظر
۵۰۰۵
پ

جنجالِ ساخت یک کلیپ در تکیه «معاون‌الملک»

پخش کلیپی از شنبه گذشته در فضای مجازی واکنش‌های مختلفی در پی داشته است. در این کلیپ که حدود یک دقیقه زمان دارد زنی بدون حجاب مشاهده می‌شود و آهنگی نامفهموم بر روی آن مونتاژ شده است. برخی مکان تصویربرداری این کلیپ را تکیه «معاون‌الملک کرمانشاه» اعلام کرده‌اند.

خبرگزاری ایرنا: پخش کلیپی از شنبه گذشته در فضای مجازی واکنش‌های مختلفی در پی داشته است. در این کلیپ که حدود یک دقیقه زمان دارد زنی بدون حجاب مشاهده می‌شود و آهنگی نامفهموم بر روی آن مونتاژ شده است. برخی مکان تصویربرداری این کلیپ را تکیه «معاون‌الملک کرمانشاه» اعلام کرده‌اند.

جنجالِ ساخت یک کلیپ در تکیه «معاون‌الملک»

تکیه معاون الملک یکی از بناهای به جای مانده دوره قاجاریه در کرمانشاه را می توان یکی از شاهکارهای هنر و معماری اصیل ایرانی - اسلامی دانست که کاشی های منحصر به فردش آن را از دیگر تکایای شهر متمایز می کند.

میراث فرهنگی: کلیپ جعلی است

پس از انتشار این کلیپ در فضای مجازی؛ بلافاصله اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه به آن واکنش نشان داد و با عنوان انتشار ویدئویی نامتعارف در فضای مجازی آن را مربوط به سال ۱۳۹۶ و جعلی دانست.

روابط عمومی این اداره کل در بیانیه ای آورده است: در پی انتشار ویدئویی به دور از شئونات اخلاقی در فضای مجازی که حاوی تصاویر مات و تاریکی از اماکن مذهبی استان در پس زمینه است؛ به اطلاع مردم مومن، انقلابی، دلسوز و شهیدپرور استان کرمانشاه می‌رساند؛ هرچند با توجه به حضور مستمر و شبانه‌روزی نیروهای یگان حفاظت در این بنای مذهبی و استفاده از دوربین های حفاظتی متعدد در محوطه بنا امکان رخدادن چنین اتفاقی به طور قطع امکان پذیر نیست اما بنا به دعوت از صاحب آتلیه مذکور و بررسی کارشناسان این کلیپ به صورت فتوشاپ و در تابستان ۱۳۹۶ تهیه شده است.

جنجالِ ساخت یک کلیپ در تکیه «معاون‌الملک»

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: لذا جهت رفع دغدغه علمای محترم، مردم و جوانان مومن و انقلابی استان کرمانشاه بررسی های فنی لازم توسط کارشناسان امر و پلیس فتا صورت گرفت و به اتفاق نظر بر مونتاژ بودن تصاویر تاکید گردید. بر این اساس با توجه به جریحه دار شدن افکار عمومی، واحد حقوقی این اداره کل با جدیت تمام پیگیری قضایی تا شناسایی و برخورد قانونی با مسببین امر را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

میراث فرهنگی کرمانشاه در ادامه افزوده است: لازم به ذکر است جهت عکاسی و تصویربرداری از تمام بناها و محوطه های تاریخی توسط درخواست کنندگان براساس قوانین جاری بایستی مجوز لازمه را از اداره کل میراث قرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه اخذ نمایند.

این بیانیه می افزاید: همچنین انتشار هرگونه محتوا در فضای مجازی مسئولیت حقوقی برای ناشر در پی دارد که متاسفانه برخی رسانه ها و کاربران بدون توجه به صحت یا کذب بودن موضوع، چنین ویدئویی را در شبکه‌های اجتماعی انتشار دادند و بر اساس ماده ۱۸ قانون جرایم رایانه‌ای، نشر اکاذیب و یا شایعه در فضای مجازی و با استفاده از داده‌های رایانه‌ای جرم تلقی شده و قابل تعقیب و مجازات است.

استاندار: با مسببان‌ رفتارهنجارشکنانه برخورد می شود

استاندار کرمانشاه نیز در یادداشتی نوشته است: انتشار کلیپی در شبکه های اجتماعی با تصاویری از این بنای ایرانی اسلامی که حاوی رفتاری غیرمتعارف، خلاف شرع، عرف و عفت بود سبب جریحه دار شدن افکار عمومی و مردم مومن استان شد که دیروز صبح دستور پیگیری موضوع صادر شد و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان شکایتی علیه خاطیان به دادستانی و دستگاه قضایی ارایه کرده است و فارغ از اینکه این ویدئو در چه سالی ساخته شده و یا تصاویر به چه صورت استفاده شده است، درخواست برخورد شدید و قانونی با مسببان و خاطیان این حرکت هنجارشکنانه و خارج از عرف ارایه شده است و موضوع با جدیت پیگیری می شود.

واکنش رییس کل دادگستری استان کرمانشاه به پخش کلیپ

همچنین به دنبال انتشار این کلیپ؛ رییس کل دادگستری استان کرمانشاه نیز به آن واکنش نشان داد: پخش یک کلیپ مبتذل که در فضای تکیه معاون الملک ساخته شده سبب ناراحتی عموم مردم کرمانشاه شد.

پرویز توسلی‌زاده افزود: دستگاه قضایی با قاطعیت با مسببان ساخت کلیپ مبتذل در تکیه معاون الملک کرمانشاه برخورد خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برخورد و پیگیری شود .

      پاسخ ها

      • حمید

        چشم قربان.

      • بدون نام

        احتراما چشم. ممنون که دستورات مقتضی را صادر می فرمایید؟؟؟

    • بدون نام

      به به چه خوشگل

    • بدون نام

      به به چه خوشگل

    • واحدی

      سلام
      همه اینها در جهت مشغول کردن ذهن مردم میباشد
      هنوز افراد زورگیر کرمانشاه شناسایی نشدند و همزمانی پخش این کلیپ با اون قضیه جای سوال داره

    • بدون نام

      ملت بی کار.دنبال چه هیاهو راه انداختن هایی هستن.بالاخره یه جور باید فکر مردم را از گرانی ها دور کرد

    • بدون نام

      جریحه دار شدن افکار عمومی رو یکی میتونه توضیح بده؟ یعنی عموم ملت با این نوع حرکات مخالفند؟ قطعا اینطور نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج