جاباما
۱۰۶۶۳۹۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

اعتراض برحی دانشجویان دکترای کوی دانشگاه

عصر امروز (شنبه ۱۶ آذر) حدود ۵۰ نفر از دانشجویان دکتری ساکن خوابگاه های متاهلی دانشگاه تهران با حضور در ساختمان ۱۶ آذر این دانشگاه به تصمیم دانشگاه مبنی بر تخلیه خوابگاه ها برای دانشجویان دارای سنوات غیر مجاز تجمع کردند و خواستار تجدید نظر دانشگاه در اسکان این دانشجویان در خوابگاه های متاهلی شدند.

خبرگزاری ایسنا: عصر امروز (شنبه ۱۶ آذر) حدود ۵۰ نفر از دانشجویان دکتری ساکن خوابگاه های متاهلی دانشگاه تهران با حضور در ساختمان ۱۶ آذر این دانشگاه به تصمیم دانشگاه مبنی بر تخلیه خوابگاه ها برای دانشجویان دارای سنوات غیر مجاز تجمع کردند و خواستار تجدید نظر دانشگاه در اسکان این دانشجویان در خوابگاه های متاهلی شدند.

یکی از دانشجویان معترض گفت: دانشگاه تهران اعلام کرده است دانشجو بر اساس سنوات مجاز سه سال می تواند در خوابگاه اسکان داشته باشد البته صندوق رفاه دانشجویان نیز تاکید کرده است که اگر سنوات مجاز دانشجویان دکتری از سه سال بیشتر شد باید چند برابر جریمه پرداخت کند.

وی ادامه داد: دانشجویان دکتری که در خوابگاه متاهلی هستند سنوات مجازشان به صورت متعدد یک ماه تا یک و حتی سه سال هم تمام شده است اعتراض ما این است که دوره کرونا را جز سنوات مجاز حساب نکنند و دانشگاه همیاری را با دانشجویان داشته باشد. بر فرض مثال دانشجویی بر اساس مشکلاتی نتوانست تخلیه کند جریمه های او را صندوق رفاه تقبل می کند بنابراین دلیلی برای اعمال فشار به دانشجو نیست.

دکتر سعید حبیبا در گفت و گو با ایسنا، در توضیح علت تجمع تعدادی از دانشجویان دکتری در محوطه ساختمان ۱۶ آذر دانشگاه تهران تاکید کرد: بر اساس قوانین دانشگاه، دانشجویان فقط در سنوات مجاز تحصیلی اجازه اسکان در خوابگاه های دانشجویی دارند و بعد از اتمام سنوات مجازی تحصیلی ملزم به تخلیه خوابگاه ها به منظور استفاده سایر دانشجویان از این مکان ها هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر دانشگاه تهران فقط ۴۰۰ ظرفیت خوابگاهی برای دانشجویان متاهل در اختیار دارد یعنی ۴۰۰ نفر نفر از دانشجویان متاهل می توانند از خوابگاه های متاهلی (که آپارتمان های ۶۰ و یا برخی نیز در متراژ پایین هستند) استفاده کنند. در حالی که ما ۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه تهران داریم که اگر فقط ۱۰ درصد این دانشجویان متاهل و غیربومی باشند یعنی ما ۵۰۰۰ دانشجوی متقاضی خوابگاه متاهلی داریم.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: حدود ۲۰۰ نفر از دانشجویان ساکن در خوابگاه های متاهلی ما کسانی هستند که سنوات مجاز آنها به اتمام رسیده و برخی از این افراد حتی ۲ تا ۶ سال و برخی هم یک یا چند ترم بیشتر از سنوات مجازشان در خوابگاه ها اقامت داشته اند و با توجه به اینکه تعداد زیادی از دانشجویان متاهل متاقضی خوابگاه متاهلی بوده و به شدت نیازمند اسکان در این خوابگاه ها هستند بنابراین باید با خروج دانشجویانی که سنوات آنها به پایان رسیده، امکان اسکان سایر افراد متقاضی واجد شرایط فراهم شود.

دکتر حبیبا تاکید کرد: ما به هیچ عنوان حکم تخلیه خوابگاه را برای دانشجویان دکتری فعلی که در سنوات غیرمجاز ساکن خوابگاه هستند، صادر نکردیم و فقط بر اساس تصمیم هیات امنای دانشگاه تهران قرار بر این شد از اول مرداد سال ۹۸ دانشجویانی که به صورت غیر مجاز (خارج از سنوات) در خوابگاه ها اسکان دارند هزینه خوابگاه را به نرخ روز و طبق نظر کارشناسی یعنی مبلغ ۳ میلیون ۸۰۰ هزار تومان پرداخت کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از دانشجویان نیز به حکم هیات امنا اعتراض داشتند بر اساس پیگیری های من تصمیم بر این شد دانشجویانی که تا اول دی ماه خوابگاه را تخلیه کنند جرایم و هزینه هایی که قرار بود به نرخ روز بپردازند بخشیده شود و هزینه ای را پرداخت نکنند.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران تاکید کرد: متاسفانه با این وجود دانشجویان فعلی که در سنوات غیرمجاز در خوابگاه ها ساکن هستند نه حاضر به تخلیه خوابگاه ها می شوند و نه اینکه قبول می کنند هزینه خوابگاه ها را بر اساس تصمیم هیات امنا پرداخت کنند.

دکتر حبیبا تاکید کرد: برخی دانشجویان، شیوع کرونا را عامل عدم دفاع از رساله یا سنوات غیرمجاز خود اعلام می کنند در حالی که این دلیل قابل قبول نیست چرا که در شرایط کرونا هیچ کدام از فعالیت های پژوهشی و آموزشی دانشگاه تعطیل نشده است. همچنان که ما در همین شرایط کرونا ۱۴ هزار دانشجوی جدید جذب کردیم و باید همه دانشجویان از امکانات دانشگاه استفاده کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج