۱۰۶۶۵۱۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

کرمی: چالش مربیگری در اروپا را دوست دارم

سرمربی باشگاه یاسترب کرواسی گفت: با وجود تفکرات آماتور بازیکنان باشگاه یاسترب، چالش مربیگری در این باشگاه را دوست دارم و در حال یادگیری تجربیات جدید هستم.

خبرگزاری تسنیم: یوسف کرمی در گفت‌وگویی درباره برگزاری هشتمین دوره مسابقات جام باشگاه‌های اروپا به میزبانی باشگاه یاسترب کرواسی اظهار داشت: در حدود ۲۰ روز پیش تصمیم گرفته شد که این مسابقات برگزار شود و خدا را شکر همه چیز خیلی عالی بود و همه راضی بودند. طبیعتاً با شیوع بیماری کرونا برگزاری مسابقات خیلی سخت است و در روز نخست نیز به دلیل دیر اعلام شدن تست مثبت چند بازیکن، مسابقات نیمه کاره رها شد.

وی تصریح کرد: بعد از این اتفاق نه تنها آن بازیکنان، بلکه هم‌تیمی‌های این نفرات و چند داور را که با آنها در ارتباط بودند، کنار گذاشتند. در روز دوم مجدداً از همه تست PCR گرفته شد و مسابقات بدون مشکل ادامه پیدا کرد. بعد از ۱۰ ماه این رقابت‌ها اولین رویداد رسمی بود که برگزار شد و با وجود اطلاعات غلط برخی افراد به فدراسیون جهانی، اما نماینده WTF از نحوه برگزاری مسابقات بسیار راضی بود.

سرمربی تیم تکواندوی یاسترب کرواسی خاطر نشان کرد: این مسابقات با حضور ۸۱۸ ورزشکار از ۴۲ کشور در سه رده سنی نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان برگزار شد. ۱۱ تیم ملی، ۱۵۳ تیم از قاره‌های اروپا، آسیا، آفریقا و آمریکا و ۱۵ تکواندوکار المپیکی هم در مسابقات حضور داشتند. البته برخی کشورها نیز به خاطر کرونا نتوانستند حضور داشته باشند و قطعاً اگر شرایط مهیا بود شرکت‌کنندگان بیشتری نیز در رقابت‌ها حاضر می‌شدند.

کرمی در مورد عدم حضور تیمی از ایران در این مسابقات گفت: به استاد نوذری رئیس هیئت تکواندوی استان البرز پیشنهاد حضور در مسابقات را دادم، اما به دلیل اینکه روند برگزاری قطعی این مسابقات طولانی شد، عملاً امکان دریافت ویزا برای تیم‌های ایرانی میسر نبود. از طرفی بعید می‌دانم با توجه به اینکه بچه‌های ما در اردو حضور نداشتند در این مسابقات شرکت می‌کردند.

وی راجع به عملکرد تیم یاسترب گفت: من در یک باشگاه مشغول به فعالیت هستم و در تیم ملی کرواسی نیستم. کشور کرواسی در بخش مردان، تکواندوکار ندارد و تنها در بخش بانوان چند بازیکن خوب دارد. کرواسی حتی در قاره اروپا در میان کشورهای درجه دو و سه نیز قرار ندارد. با این وجود مشغول بازیکن‌سازی و آموزش هستم که واقعاً کار سختی است. وقتی در تیم ملی فعالیت می‌کنید با بازیکنان حرفه‌ای سر و کار دارید، اما در این باشگاه کار واقعاً سخت است.

سرمربی تیم یاسترب خاطر نشان کرد: تفکر بازیکنان این باشگاه آماتور و بچه‌گانه است و بزرگترین ضعف آنها نداشتن اعتمادبه‌نفس است. با این وجود تمام بازیکنان من در این مسابقات مغلوب سکونشینان و بازیکنان ملی‌پوش شدند. تمام تلاش من این است در مرحله اول به این نفرات یاد بدهم در صورت تمرین می‌توانند قهرمان جهان و المپیک شوند. با وجود سختی کار با این نفرات، اما مدیرعامل باشگاه یاسترب علاقه‌مند به تداوم همکاری ما بود و یک سال دیگر قراردادمان را تمدید کردیم.

کرمی تأکید کرد: هنوز بازیکنان این باشگاه اصول حرفه‌ای‌گری را نمی‌دانند، اما با همه این شرایط این چالش را دوست دارم و شخصاً در حال یادگیری تجربیات بسیار خوبی هستم. همچنین باید بگویم با وجود تنها یک ماه تمرین از عملکرد تیمم ناراضی نیستم. نتایج ما در این مسابقات خیلی خوب نبود، اما بد هم نتیجه نگرفتیم و در مجموع نمره قبولی به خودم می‌دهم.

وی درباره مسابقات آینده این باشگاه گفت: مسابقات باشگاه‌های اروپا حکم انتخابی قهرمانی اروپا را داشت و نفرات سکونشین این مسابقات مجوز حضور در مسابقات قهرمانی اروپا را که حدود سه هفته دیگر در بوسنی برگزار می‌شود، کسب می‌کردند. ما نیز با وجودی که باشگاه بودیم، اما موفق به کسب هشت سهمیه قهرمانی اروپا شدیم. البته دو بازیکن دیگر ما نیز مدال طلا کسب کردند، اما به خاطر اینکه هزینه ثبت‌نام آنها را فدراسیون کرواسی پرداخت کرده بود، مدال آنها به اسم تیم ملی کرواسی ثبت شد و کرواسی در مجموع به عنوان قهرمانی رسید. اگر این دو مدال طلا نیز به نام ما ثبت شده بود در مسابقات جام باشگاه‌های اروپا قهرمان شده بودیم.

کاپیتان سابق تیم ملی تکواندو در مورد ارتباط خود با فدراسیون کرواسی گفت: در اروپا شرایط به گونه‌ای است که خیلی از کشورها اصلاً تیم ملی ندارند و ورزشکاران با مربیان خودشان تمرین می‌کنند. در بسیاری از کشورهای اروپایی اصلاً چیزی به اسم اردوی تیم ملی وجود ندارد. یکی از فاکتورهای موفقیت تیم‌های ملی ایران، روسیه و کره جنوبی داشتن تیم ملی و سرمربی ملی است.

کرمی راجع به احتمال دعوت از تیم‌های ایرانی برای برگزاری اردوهای مشترک گفت: حضور در کرواسی برای تیم ملی بانوان خیلی خوب خواهد بود. باشگاه ما قرار است در تابستان آینده کمپ تابستانی برگزار کند و بسیاری از کشورها در این کمپ حضور خواهند داشت. در آخرین جلسه‌ای که با سروت تازه‌گل قهرمان سابق المپیک که در حال حاضر یکی از مربیان تیم ملی ترکیه است و همچنین مدیر فنی ترکیه داشتم، قرار شد کمپ سال آینده با مشارکت باشگاه ما و تیم ملی ترکیه برگزار شود.

وی در پایان گفت: حضور در کمپ باشگاه یاسترب می‌تواند برای دختران تکواندوی ایران اتفاق خوبی باشد و من تلاش خواهم کرد از لحاظ اقتصادی نیز حضور در این کمپ فشاری را به فدراسیون تکواندو وارد نکند و بچه‌های ما با کمترین هزینه در کمپ باشگاه یاسترب تمرین و در روز آخر نیز در یک مسابقه حضور داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج