۱۰۶۶۵۱۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

رویارویی استقلال و صنعت نفت به یاد یک بازی خاص

در ادامه هفته پنجم لیگ برتر فوتبال، امروز پنج دیدار دیگر برگزار خواهند شد که در حساس‌ترین بازی تیم استقلال در ورزشگاه آزادی به مصاف صنعت نفت آبادان می‌رود.

خبرگزاری تسنیم: هفته پنجم لیگ برتر فوتبال امروز (دوشنبه) با برگزاری پنج دیدار دیگر پیگیری خواهد شد که در مهمترین بازی تیم فوتبال استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان صنعت نفت آبادان خواهد بود. در زیر نگاهی به دیدارهای باقیمانده هفته پنجم خواهیم داشت:

آلومینیوم اراک - ماشین‌سازی

نتایج هر دو تیم به نحوی بوده است که برخی آنها را با این روند جزو تیم‌های سقوط کننده به لیگ دسته اول می‌دانند. با این اوصاف بازی عصر امروز فرصتی برای کشیدن خط قرمز روی این باور و شروع روندی است که پایانش حداقل بقا در لیگ برتر خواهد بود.

آلومینیوم هفته گذشته فولاد را در اهواز با تساوی متوقف کرد تا با روحیه دوچندان آماده این بازی شود. شاگردان رسول خطیبی با دو امتیاز در رده چهاردهم قرار دهند. ماشین‌سازی که هفته گذشته شکستی خانگی را برابر گل‌گهر متحمل شد نیز یک امتیازی بوده و در جایگاه پانزدهم جدول قرار گرفته است.

تراکتور - فولاد

علیرضا منصوریان با پیروزی هفته گذشته مقابل مس رفسنجان نفس راحتی کشید تا به قول خودش از زیر فشار هواداران ترک زبان خارج شود، اما خوب می‌داند این پیروزی فقط مسکن موقت است و باید تیمش مقابل فولاد نتیجه بگیرد. اگر تراکتور موفق به شکست فولاد مدعی شود، به طور حتم تراکتور و منصوریان خودشان را بالا می‌کشند، در غیر این‌صورت نیمکت تراکتور احتمال دارد با انتقاد هواداران دچار تغییراتی شود. تراکتور با پنج امتیاز در رده دوازدهم جدول قرار دارد.

فولاد پس از اینکه استقلال را در هفته دوم با حرف و حدیث زیاد شکست داد، نتوانست روند رو به رشدی داشته باشد و هفته گذشته نیز مقابل آلومینیوم اراک در خانه متوقف شد. باید دید این هفته شاگردان جواد نکونام می‌توانند برابر تراکتور در تبریز نتیجه بگیرند یا خیر. این تیم شش امتیازی در جایگاه هشتم ایستاده است.

سایپا - مس رفسنجان

شاگردان ابراهیم صادقی که فصل گذشته در هفته پایانی ماندن‌شان در لیگ برتر را مسجل کرده بودند، این فصل نتایج دور از انتظاری کسب کرده‌اند. توقف سپاهان و پرسپولیس جزو بازی‌های خوب سایپا بوده است و آنها با مربی جوان خود قصد دارند به ماجراجویی‌های‌شان ادامه دهند. سایپا با شش امتیاز در جایگاه دهم جدول قرار دارد.

مس رفسنجان هم که تا اینجای کار نتایج ضعیفی کسب کرده، به دنبال کسب اولین پیروزی فصل خود است. آنها تنها یک امتیاز گرفته‌اند و در انتهای جدول قرار دارند.‌ مس رفسنجان نیز مانند آلومینیوم اراک همچنان در حسرت گلزنی در فصل جاری لیگ برتر است. باید دید این طلسم در هفته جاری شکسته خواهد شد یا خیر.

گل‌گهر - پیکان

پیکان هفته گذشته استقلال را در حالی متوقف کرد که خیلی‌ها به بازی بسته این تیم انتقاد کردند، اما مهدی تارتار سرمربی این تیم تأکید کرد که با شرایط پیکان مجبور به بازی تدافعی است. حریف امروز پیکان صدرنشین لیگ است. شاگردان امیر قلعه‌نویی با ۱۰ امتیاز در صدر جدول قرار دارند و می‌خواهند به روند بالانشینی خود ادامه دهند. قطعاً آنها کار سختی مقابل تارتار و تیمش دارند، مربی که نشان داده راه تقابل با تیم‌های مدعی و بالای جدولی را خوب می‌داند.

استقلال - صنعت نفت آبادان

استقلال با لشگری از مصدومان به مصاف صنعت نفت آبادان خواهد رفت. وریا غفوری، شیخ دیاباته، سیاوش یزدانی، فرشید اسماعیلی و مسعود ریگی به دلیل مصدومیت قادر به همراهی تیم‌شان نیستند. با توجه به غیبت مهره‌های کلیدی، محمود فکری باید از سایر بازیکنان برای پست‌های مختلف استفاده کند. در دفاع راست، احمد موسوی و محمد دانشگر گزینه‌های جانشینی وریا غفوری هستند. فرشید باقری نیز به احتمال زیاد جای مسعود ریگی را می‌گیرد.

تساوی هفته گذشته مقابل پیکان حواشی زیادی برای استقلال داشت، چرا که اختلاف صمد مرفاوی و حنیف عمران‌زاده بر سر انتقال نکات فنی باعث شد تا محمود فکری از کارشکنی‌ها انتقاد کند و بگوید چرا کسی از نیمکت دیگر تیم‌ها فیلم و عکس نمی‌گیرد.

استقلال برای اینکه از کورس قهرمانی عقب نیفتد، نیاز مبرم به سه امتیاز دیدارهای خانگی دارد، اما نفت حریف دست و پا بسته‌ای نیست و در دیدارهای گذشته خود بد نتیجه نگرفته است. با توجه به بارندگی‌های تهران، استقلال قصد دارد با آتش بازی نفت خودش را به بالای جدول نزدیک کند و از حواشی نیز فاصله بگیرد. نفتی‌ها نیز می‌خواهند شایستگی‌های خودشان را ثابت کنند و حریف سرسختی برای استقلال باشند.

استقلالی‌ها با هفت امتیاز در رده چهارم هستند و نفتی‌ها نیز با همین امتیاز و تفاضل گل کمتر در جایگاه ششم. استقلال و نفت این شانس را دارند که با توجه به لغو بازی پرسپولیس - نساجی مازندران و نتیجه نگرفتن گل‌گهر به صدر جدول صعود کنند.

این دیدار برای هواداران استقلال یادآور یک بازی خاص است. فصل گذشته در دیدار رفت، استقلال با استراماچونی در اوج بود در نیمه اول چهار گل وارد دروازه نفتی کرد که دراگان اسکوچیچ سرمربی فعلی تیم ملی فوتبال هدایتش را برعهده داشت. آن دیدار در نهایت با پنج گل به سود استقلال به پایان رسید و هنوز هم استقلالی‌ها در شبکه‌های اجتماعی فیلم بازی یادشده را به اشتراک می‌گذارند.

برنامه بازی‌های امروز لیگ برتر به شرح زیر است:

دوشنبه - 17 آذر 99

* گل‌گهر سیرجان - پیکان، ساعت ۱۵، ورزشگاه امام علی (ع) سیرجان
داوران: رضا عادل، علی الفتی، سیاوش باقرنژاد و مصطفی بینش
ناظر: مسعود مرادی

* آلومینیوم اراک - ماشین سازی تبریز، ساعت ۱۵، ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک
داوران: عباس راکی، رحیم حاجی‌پور، ولی کاووسی و عبدالنبی پورخلف
ناظر: نادر جعفری

* تراکتور تبریز - فولاد خوزستان، ساعت ۱۵، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
داوران: محمدرضا اکبریان، تورج عیوض‌محمدی، محسن سلطانی و سعاد وفاپیشه
ناظر: حسن کامرانی‌فر

* سایپا - مس رفسنجان، ساعت ۱۵، ورزشگاه پاس قوامین
داوران: امیرسامان سلطانی، مهدی شفیعی، محتبی غریب و مسعود حقیقی
ناظر: بهرام مهرپیما

* استقلال - صنعت نفت آبادان، ساعت ۱۶:۱۵، ورزشگاه آزادی
داوران: حسن اکرمی، یعقوب سخندان، امیرمحمد داودزاده و مرتضی منصوریان
ناظر: علیرضا کهوری

نتایج بازی‌های روز گذشته به شرح زیر است:

نفت مسجدسلیمان ۳ - سپاهان اصفهان یک

ذوب‌آهن اصفهان صفر - شهر خودرو ۲

دیدار پرسپولیس - نساجی به دلیل حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا لغو شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج