۱۰۶۶۵۵۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

ابقای سرپرست استقلال؛ با مددی تا ۱۴۰۰؟

دو ماه و دو هفته پیش احمد سعادتمند از مدیرعاملی باشگاه استقلال با انتشار یک بیانیه از سوی اعضای هیات‌مدیره برکنار شد و از آن تاریخ احمد مددی، معاون مطبوعاتی و فرهنگی سابق باشگاه سایپا که البته در این اواخر به‌عنوان معاون اجرایی در جمع نارنجی پوشان فعالیت می‌کرد و سپس با همین سمت به استقلال آمد، به‌عنوان سرپرست موقت باشگاه استقلال منصوب شد و فعالیت خود را در این باشگاه آغاز کرد.

روزنامه فرهیختگان: دو ماه و دو هفته پیش احمد سعادتمند از مدیرعاملی باشگاه استقلال با انتشار یک بیانیه از سوی اعضای هیات‌مدیره برکنار شد و از آن تاریخ احمد مددی، معاون مطبوعاتی و فرهنگی سابق باشگاه سایپا که البته در این اواخر به‌عنوان معاون اجرایی در جمع نارنجی پوشان فعالیت می‌کرد و سپس با همین سمت به استقلال آمد، به‌عنوان سرپرست موقت باشگاه استقلال منصوب شد و فعالیت خود را در این باشگاه آغاز کرد.

در مورد عملکرد مددی نقدهای زیادی منتشر شد از نمایشی بودن ماجرایی که او درخصوص کاهش قرارداد‌های بازیکنان استقلال انجام داد تا عمق شکاف مدیریتی در این باشگاه بین او و اعضای هیات‌مدیره به دفعات سخن گفته شده است. در این مدت نیز آقای سرپرست با عملکردش که اکثرا با حمایت و پشتیبانی وزارت ورزش انجام شده هیچ‌گاه نتوانسته از هیات‌مدیره باشگاه نمره قبولی بگیرد و حتی برخی از اعضای هیات‌مدیره هم ظاهرا تهدیده کرده‌اند که اگر مددی به‌عنوان مدیرعامل باشگاه انتخاب شود، از سمت خود استعفا کرده و از این باشگاه رفتنی خواهند شد.

با همه این تفاسیر، همچنان اوضاع و احوال سابق در باشگاه استقلال حاکم است و این درحالی است که برخی اخبار حکایت از آن دارد که تلاش‌های وزارت ورزش برای ابقای مددی این بار به‌عنوان مدیرعامل استقلال بنابر کارنامه‌سازی برای وی ادامه داشته و چه‌بسا همین اتفاق نیز محقق شود، هرچند در صورت وقوع این امر مطمئنا وزارت ورزش برخلاف درخواست هیات‌مدیره عمل کرده و مشکلات بیشتر هم خواهد شد.

وزارت، هیات‌مدیره را سرکار گذاشت

چندی پیش از این موضوع خبر دادیم که برای انتخاب مدیرعامل استقلال وزارت ورزش از آنجایی که کارنامه خوبی را طی چند سال اخیر در این عرصه به‌جا نگذاشته به نوعی توپ را در زمین هیات‌مدیره انداخته و از آنها درخواست کرده است تا چند گزینه را برای مدیریت باشگاه استقلال به آنها معرفی کنند که البته این اتفاق در همان جلسه اعضای هیات‌مدیره با مقامات وزارت ورزش و جوانان ازجمله وزیر ورزش رخ داد و در ابتدا ۵ گزینه و سپس با حذف توفیقی و نظری‌جویباری درنهایت نام سه گزینه نهایی به‌عنوان نامزدهای مدیرعاملی استقلال برای گرفتن استعلام‌های لازم و بررسی سوابق این افراد به وزارت ورزش و جوانان معرفی شدند.

این درحالی است که به نظر می‌رسد بعد از حدود یک ماه هیچ‌کدام از این گزینه‌ها مقبول نظر وزارت ورزش واقع نشده‌اند چون در غیر این صورت حداقل از سوی وزارت ورزش به‌منظور تصمیم‌گیری‌های بیشتر و گرفتن برنامه‌های مدیریتی افراد حداقل نام یک گزینه به هیات‌مدیره ارجاع می‌شد تا اقدامات بعدی انجام شود که این اتفاق رخ نداده است.

وزارت در فکر ابقای مددی؟

طبق مستندات موجود و آنچه به رشته تحریر درآمد درحال حاضر حدود یک ماه از جلسه مدیران باشگاه استقلال با مسندنشینان وزارت ورزش سپری شده و به نظر می‌رسد بعد از حدود چند هفته از این ماجرا با توجه به اینکه گزینه‌ای از سوی وزارت به هیات‌مدیره استقلال معرفی نشده و در مجموع از بین افراد، انتخابی صورت نگرفته است همه اینها ذهنیت‌ها و شواهد را به سمتی می‌برد که گویا وزارت ورزش در فاصله چند ماه مانده تا پایان کار دولت در اندیشه آن است تا با دادن حکم مدیرعاملی به مددی تا سال ۱۴۰۰ آقای سرپرست را همچنان به‌عنوان فرد اول باشگاه در سمت خود به‌عنوان نفر اول باشگاه ابقا کند.

در این بین به کارنامه‌سازی‌ برای مددی نیز اشاره کردیم. البته این امر از سوی وزارت ورزش ادامه داشته و تا اینجا نیز تمام تلاش‌ها درخصوص باز شدن پنجره با کمک‌های مالی کارگزار جدید که توسط وزارت ورزش به باشگاه استقلال معرفی شد و همچنین برطرف کردن مشکلات در راستای صدور مجوز حرفه‌ای برای حضور این باشگاه در لیگ قهرمانان آسیا که این امر نیز با رایزنی و مذاکرات علی‌نژاد با کنفدراسیون فوتبال آسیا به سرانجام رسید، در زمان سرپرستی مددی و با حمایت وزارت ورزش و با هدف ساختن کارنامه‌ای مثبت برای وی انجام شده تا این ذهنیت ایجاد شود که در زمان سرپرستی وی اقدامات مثبت و مفیدی در باشگاه استقلال صورت گرفته است. اگر حکم مدیرعاملی هم صادر نشود بعید نیست مددی تا اطلاع ثانوی با عنوان سرپرست به کارش ادامه دهد.

گزینه‌های هیات‌مدیره پذیرفته نشد؟

باید در نظر گرفت که تماسی با گزینه‌های مدنظر هیات‌مدیره گرفته نشده و خبری از بررسی سوابق و استعلامات موجود نیست و اطلاع‌رسانی به اعضای هیات‌مدیره باشگاه استقلال صورت نگرفته است و در ضمن برنامه جدیدی نیز توسط وزارت از آنها برای نامزدهای گزینه مدیرعاملی استقلال خواسته نشده و همه اینها نشانه‌هایی بر این است که گزینه‌های هیات‌مدیره پذیرفته نشده‌اند در غیر این صورت تا این اندازه زمان سپری نمی‌شد و حتی در این خصوص به نظر می‌رسد اقدام صورت‌گرفته از سوی وزارت ورزش و جوانان درخصوص اینکه گزینه‌های مدیریت استقلال توسط هیات‌مدیره معرفی شوند خیلی جدی نبوده چراکه در غیر این صورت تا الان یکی از این گزینه‌ها انتخاب و در همین سمت به کار و فعالیت در باشگاه مشغول شده بود و چه‌بسا در این زمینه اعضای هیات‌مدیره نظر مشورتی خود را ارائه کرده‌اند و همان‌طور که می‌شد پیش‌بینی کرد قرار نیست وزارت ورزش نقشی در انتخاب نهایی نداشته باشد.

طبق اطلاعات خبرنگار «فرهیختگان» همه تحولات مدیریتی استقلال درحالی در جریان است که علی‌نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش که از وی به‌عنوان یکی از حامیان مددی نام برده می‌شود در این مورد بیکار ننشسته و او نیز به دنبال آن است تا به موازات حمایت از مددی و تلاش برای باقی‌ماندن او در جمع استقلالی‌ها، به‌طور ضمنی و برای دلخوشی اعضای هیات‌مدیره، بعضا رایزنی‌هایی را با چند نفری انجام داده تا این‌طور القا کند که اراده وزارت ورزش برای انتخاب مدیرعامل جدید استقلال جدی است. با این حال شنیده می‌شود تا اینجای کار و تا به امروز وزارتخانه هیچ تصمیمی در این حوزه نگرفته است و اینکه در این خصوص درنهایت چه اتفاقی خواهد افتاد، سرنوشت استقلال همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

چرا هیات‌مدیره نمی‌تواند با مددی کار کند؟

از منظر هیات‌مدیره استقلال، بعد از چند عملکرد مددی در ابتدای حضورش در این باشگاه که مورد نقد و تذکر هیات‌مدیره قرار می‌گیرد او در همان زمان اصلاحات ضمنی را در رفتارش به‌وجود آورده اما در ادامه همان موارد قدیمی تکرار می‌شود و همین موضوع که سرپرست استقلال تغییر رفتار و رویه از خود نشان نداده، باعث شده است تا هیات‌مدیره باشگاه استقلال در عمل با او به مشکل بخورد و برای مدیریت، این فرد را قبول نداشته باشد. اعضای هیات‌مدیره استقلال معتقدند مددی همان مسیر قبلی را ادامه داده و با دست‌فرمان قبلی اتفاقات مثبتی را برای باشگاه پرطرفدار کشور رقم نخواهد زد. نکته قابل توجه اینکه در این مدت مددی حتی یک بار هم با اعضای هیات‌مدیره استقلال تماس نگرفته تا نظرات مشورتی آنها را جویا شود.

بنابراین همین موضوع و اتفاقاتی که مددی درحال رقم زدن است باعث ذهنیت منفی در بین هیات‌مدیره استقلال شده و آنها اعتقاد دارند چه انتظاری می‌توانند داشته باشند که در ادامه این اتفاقات نیفتد و زمانی که حتی برای مسائل کوچک‌تر هم سرپرست باشگاه با آنها مشورت نمی‌کند چطور می‌توانند تغییر رویکرد را در رفتار او مشاهده کنند. بنابراین تا زمانی که تغییر رویکردی از سوی مددی نباشد علی‌الحساب همان شکاف وجود دارد.

های‌وب دلیل اصلی شکاف مدیریتی!

نکته قابل توجه در این خصوص اینکه به نظر می‌رسد مددی به لطف کارگزار جدید و واریزی‌های میلیاردی این کارگزاری به حساب آبی‌پوشان خود را مستقل پنداشته و نیازمند اعضای هیات‌مدیره نمی‌بیند. این درحالی است که تمامی مدیران‌عامل قبلی استقلال بعضا روی اعضای متمول و صاحب نفوذی که ارتباطات گسترده‌ای در هیات‌مدیره داشته و همچنین هوادارانی که دست‌شان به دهن‌شان می‌رسد از گذشته تا به حال حساب ویژه‌ای باز کرده و در همه زمان‌ها سعی کرده‌اند مشکلات مالی و اقتصادی باشگاه را در کنار مشورت برای بهبود در امور مختلف و همراستا بودن با آنها در سایر بخش‌ها به نوعی حل و فصل کنند، اما حالا با وجود کارگزاری که به لطف وزارت ورزش با استقلال قرارداد بسته مددی خود را بی‌نیاز از اعضای هیات‌مدیره می‌بیند و سعی می‌کند تا در راهی قدم بردارد که با گذشتگان تفاوت داشته اما به مذاق هیات‌مدیره استقلال خوش نمی‌آید.

مشکلات باقی است

مشکلات باشگاه استقلال در زمینه‌های لجستیکی و پشتیبانی مثل نداشتن یک زمین تمرین مناسب و سایر مسائل دیگر همچنان ادامه دارد. این درحالی است که تلاش‌هایی برای تخریب گزینه‌های مدیرعاملی استقلال انجام شده تا احتمالا فعلا تغییری در باشگاه رخ ندهد! حال باید دید مددی تا چه زمانی در راس کار باقی خواهد ماند، اتفاقاتی که اخیرا رخ داده نشان می‌دهد که احتمالا تا ۱۴۰۰ نباید منتظر مدیر جدیدی باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج