۱۰۶۶۹۲۲
۱۱۶ نظر
۵۰۱۴
۱۱۶ نظر
۵۰۱۴
پ

همتی: عده‌ای منتظر دلار ۵۰هزار تومانی بودند

اعلام کرده ایم کسانی که کالا به صورت اعتباری وارد کرده اند بیایند تعهد بدهند که کالا را سریع ترخیص کنند تا تضمین چندماهه بدهیم ارزشان را تامین کنیم.

خبرگزاری مهر: به نقل از صداوسیما، عبدالناصر همتی در برنامه گفتگوی ویژه خبری دوشنبه شب شبکه دو گفت: ما بر مبنای دلار نیمایی ۱۷ هزار تومان پیش بینی کردیم که تورم متوسط یکساله منتهی به خرداد ۱۴۰۰ را به ۲۲ تا ۲۴ درصد برسانیم و تا آن زمان ۶ ماه فرصت داریم.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به آمارهای تجارت کشور گفت: در حال حاضر صادرات کشور به ۲۶ و نیم میلیارد دلار و واردات به ۲۵ میلیارد دلار رسیده که تراز تجاری یک و نیم میلیارد دلار مثبت است.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه عده‌ای اطلاعات ناقص می‌دهند و می‌گویند بانک مرکزی ارز نمی‌دهد گفت: یک عده کالاهای خود را نگه داشتند به این امید که ارز ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان شود سپس ترخیص کنند.

وی افزود: اعلام کرده ایم کسانی که کالا، اعتباری وارد کرده اند بیایند تعهد بدهند که کالا را سریع ترخیص کنند تا تضمین چندماهه بدهیم ارزشان را تأمین کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: واردات کالا بدون انتقال ارز اصلاً یعنی چه؟ من نمی‌خواهم زیاد توضیح بدهم اما یک میلیارد دلار مجوز ترخیص دادیم اما این اتفاق رخ نداد.

وی با بیان اینکه بعد از سررسید دستور رئیس جمهور اجازه انتقال ارز برخلاف ضوابط بانک مرکزی را نمی‌دهیم افزود: اجازه نخواهیم داد ارز بابت کالاهایی که در اولویت نیازهای مردم نیستند تحت عنوان واردات بدون انتقال ارز وارد کشور شود.

همتی گفت: تعهد بانک مرکزی برای ارز ۴۲۰۰ تومانی، هشت میلیارد دلار است و بانک مرکزی به تعهد خود پایبند بوده و تا کنون ۷ میلیارد دلار تأمین شده است.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه بیش از یک میلیارد دلار تاییدیه ارز دادیم ولی ترخیص کالا صورت نگرفته است. گفت: بانک مرکزی کالاهای وارداتی اعتباری را به شرط ورود فوری به کشور تأمین ارز می‌کند.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۲۶.۵ میلیارد دلار صادرات و ۲۵ میلیارد دلار واردات انجام شده است. در ۲.۵ سال تحت شدیدترین تحریم‌ها بانک مرکزی اجازه نداد کمبودی برای مایحتاج ضروری مردم ایجاد شود.

همتی: عده‌ای منتظر دلار ۵۰هزار تومانی بودند

همتی ادامه داد: وزارت صمت باید ثبت سفارش را بر اساس برآورد درآمدهای ارزی انجام دهد و مدیریت تقاضا را به درستی انجام دهد.

رئیس بانک مرکزی گفت: من مسئول ارزش پول ملی هستم و باید مقاومت کنم، اما به من میگویند چرا منابع در اختیار قرار نمی‌دهم.

همتی با بیان اینکه بانک مرکزی تا جایی که بتواند از بازار سرمایه حمایت می‌کند گفت: منابع بودجه سال ۱۴۰۰ محقق می‌شود. باید خرج‌های بودجه کم شود. ما باید از متغیرهای کلان مراقبت کنیم.

اجرای تدریجی شرایط جدید صدور چک

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه شرایط جدید در صدور چک را به تدریج اجرا می‌کنیم گفت: در شورای پول و اعتبار هم مطرح شد و از رئیس جمهور هم درخواست کرده ایم که به علت شرایط کرونا شرایط جدید صدور چک را به تدریج اجرا کنیم.

همتی با اشاره به اینکه از اواخر این ماه مردم می‌توانند به روش‌های جدید چک صادر کنند افزود: از ۲۲ آذر دیگر چک در وجه حامل نخواهیم داشت و به طور کلی حذف می‌شود.

رشد ۸۰ درصدی نقدینگی در ۳ دولت گذشته

رئیس کل بانک مرکزی گفت: رشد حجم نقدینگی در کشور در ۲۰ سال گذشته و در ۳ دولت قبلی و فعلی، متوسط حدود ۸۰ درصد بوده است.

همتی در پاسخ به سوالی درباره افزایش حجم نقدینگی در دوره فعلی افزود: این روزها برخی می‌گویند در دوره ما نقدینگی بیشتر شده است اما باید توجه کرد اکنون در شرایط استثنایی بسرمی ریم و در دوران پس از انقلاب اسلامی هرگز با چنین تحریم‌هایی و با چنین فشارهای روبرو نبوده ایم و با توجه به این شرایط، نقدینگی رشد آنچنانی نداشته است.

وی با نمایش نموداری از افزایش حجم نقدینگی در ۲۰ سال گذشته گفت: بررسی وضع نقدینگی از سال ۱۳۷۹ تا سال ۱۳۹۹ نشان می‌دهد که ما معمولاً در هر دوره یک قله ۳۸ درصدی از افزایش نقدینگی داشتیم که این مسئله نیز به علت اتفاقات خارجی بوده است.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: اگر بخواهیم افزایش حجم نقدینگی در ۳ دولت اصلاحات، دولت آقای احمدی‌نژاد و دولت فعلی را بررسی کنیم این آمارها نشان می‌دهد که تقریباً در هر ۳ دولت، میانگین حدود ۸۰ درصد رشد نقدینگی داشته ایم که این مسئله بیانگر آن است که افزایش نقدینگی به مشکلات ساختاری باز می‌گردد.

همتی با بیان اینکه در دولت فعلی از مرداد ۹۲ تا مهر ۹۸ یعنی در بازده ۷۸ ماهه رشد نقدینگی ۸۳ درصد شده است گفت: این آمار نشان می‌دهد در دوره فعلی در مقایسه با دوره‌های قبل نقدینگی رشد محسوسی نداشته و البته بخشی از افزایش نقدینگی در این دوره مربوط به مؤسسات مالی غیرمجاز است.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری درباره کنترل نقدینگی در کشور و تأمین کسری بودجه از طریق فروش اوراق و واگذاری سهام دولت افزود: ما از ابتدای امسال تاکنون هرگز اسکناس جدید چاپ نکرده ایم و تا الان رشد پایه پولی فقط ۱۳ درصد رشد کرده است.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت‌ها چندان ارتباطی به افزایش نقدینگی ندارد گفت: افزایش قیمت‌ها بیشتر ناشی از رشد افزایش قیمت ارز و رشد تقاضا ناشی از انتظار تورمی است.

همتی ادامه داد: بیماری کرونا نیز در این باره بی‌تاثیر نبوده است و ما در ابتدای امسال به علت شیوع بیماری کرونا با کاهش تولید مواجه بودیم و وقتی تولید لطمه می‌خورد موجب می‌شود تا قیمت تولید با قیمت دارایی‌ها بالا برود و افزایش قیمت دارایی‌ها نیز انتظار تورمی ایجاد می‌کند و انتظار تورمی به افزایش قیمت‌ها منجر می‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه تا بخشی از افزایش نقدینگی مربوط به شیوع کرونا است گفت: امسال برای مقابله با بیماری کرونا ما یک میلیارد یورو ارز از صندوق ذخیره ارزی برداشت کرده‌ایم و ناچار شدیم آنها را به ریال تبدیل کنیم که تقریباً تا امروز بالای ۷۰۰ میلیون یورو از آن را به ریال تبدیل کرده‌ایم و تقریباً روزانه ۱۶ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده ایم.

همتی با اشاره به برخی گلایه‌ها از سوی متصدیان امر بهداشت و درمان کشور مبنی بر اینکه بانک مرکزی معادل ریالی برداشت از صندوق ذخیره ارزی را پرداخت نمی‌کند گفت: من مسئول حفظ ارزش پول ملی هستم و باید مقاومت کنم و به نحوی این پول را تزریق کنیم که افزایش نقدینگی نداشته باشد.

رئیس کل بانک مرکزی با انتقاد از برخی اظهار نظرهای مبنی بر اینکه بانک مرکزی نتوانست نقدینگی را کنترل کند گفت: بانک مرکزی امروز با یک معادله چند مجهولی مواجه است و در بدترین شرایط ۳۰ سال گذشته، رشد نقدینگی فقط ۳ درصد بیشتر شده است. حالا نمی دانم چرا برخی‌ها می‌گویند بانک مرکزی نتوانست نقدینگی را کنترل کند.

همتی درباره کمک این بانک به بازار سرمایه نیز افزود: تا امروز به بورس کمک کرده‌ایم که البته وظیفه ماست و از این به بعد هم کمک خواهیم کرد و فعالات بازار سرمایه مطمئن باشند که بانک مرکزی هر کمکی از دستش بر بیاید انجام می‌دهد.

رئیس کل بانک مرکزی درباره بودجه هم گفت: وظیفه ما نیست که به جزئیات بودجه ورود کنیم اما بر تأثیر بودجه بر متغیرهای کلان نظارت داریم و باید مراقبت کنیم تا برخی شاخص‌های کلان دچار تغییر نشود.

همتی با بیان اینکه من به آینده بسیار خوشبینم گفت: از ابتدای امسال تاکنون نسبت به ۶ ماه سال گذشته کارگاه‌های صنعتی ما ۱۰ درصد رشد کرده است و من بسیار خوشبینم.

وی افزود: همچنین فکر می‌کنم رشد نفت ما از این ماه مثبت خواهد شد و انشاالله چند روز آینده آمارش را منتشر می‌کنیم.

همتی با اشاره به تأمین کسری بودجه از طریق فروش اوراق و سهام دولت گفت: برنامه ششم پیش بینی کرده است تا ۴۰ درصد از تولید ناخالص ملی را دولت می‌تواند به صورت اوراق منتشر کند و تا الان این رقم به ۳۸ درصد رسیده است.

فروش اوراق و تأثیر آن بر دولت بعد

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فروش اوراق ممکن است دولت بعد را بدهکار کند گفت: باید به این مسئله توجه کنیم که این مسئله مربوط به دولت‌ها نیست بلکه برای یک نظام یکپارچه است و باید نگران اداره کشور بود و این را هم دقت کنید که ممکن است دولت فعلی طرح‌هایی را اجرا کند که سودش به دولت بعد برسد.

همتی درباره اجرای قانون جدید چک هم افزود: قانون جدید چک از ۲۲ آذر امسال اجرایی خواهد شد و ۷۰ درصد کارهایی که باید بانک مرکزی انجام می‌داده است نظیر صدور بخشنامه‌ها و آئین نامه‌ها را انجام داده اما بخشی از این کار نیازمند راه‌اندازی سامانه است که مردم از این به بعد وقتی می‌خواهند چکی بنویسند باید مبلغ و تاریخ چک را در این سامانه درج کنند و کسی که چک را می‌گیرد نیز حتماً باید در سامانه اعتبار آن را بررسی و تاییدیه بگیرد.

وی بابیان اینکه این سامانه آماده شده اما تعامل مردم با آن نیازمند آموزش است گفت: به همین علت درخواست کرده ایم تا اجرای این قانون، تدریجی انجام شود تا مردم با مشکلی مواجه نشوند.

همتی با بیان اینکه در شورای پول و اعتبار نیز در این باره بحث شده است افزود: بانک مرکزی آمادگی اجرای قانون جدید چک را دارد و از ۲۲ آذرماه نیز اجرایی خواهد شداما در ابتدا سختگیری نمی‌کنیم تا این روال، تدریجی انجام شود.

رئیس کل بانک مرکزی در همین حال تاکید کرد: از ۲۲ آذر به هیچ عنوان چک در وجه حامل نخواهیم داشت و همانطور که از ۲ سال پیش واگذاری چک‌های تضمینی به غیر را محدود کرده بودیم از ۲۲ آذر نیز هیچکس نمی‌تواند چک در وجه حامل صادر کند و از این تاریخ، چک در وجه حامل، کامل از صحنه جمهوری اسلامی خارج خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا بانک‌ها نسخه‌ای از قرارداد تسهیلات را به مشتری‌ها نمی‌دهند گفت: این کار بسیار بدی است و ابلاغ کردیم و از بانک‌ها خواسته ایم حتماً نسخه‌ای از قرارداد را به مشتری بدهند و اگر بانکی سرپیچی کند با آن برخورد می‌کنیم ضمن آنکه از مردم نیز انتظار داریم موارد این چنینی را به بانک مرکزی اطلاع دهند تا پیگیری کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی درباره دریافت سود مرکب توسط بانک‌ها هم گفت: بانک‌ها هم از طرف شورای پول و اعتبار و هم از جانب شورای فقهی بانک مرکزی از این کار منع شده‌اند و اگر متوجه شویم بانکی سود تسهیلات خود را مرکب حساب کرده است قطعی با آن برخورد خواهد شد و مطمئن باشند بانک مرکزی در فرایند نظارت خود مبالغی که در قالب سود مرکب دریافت شده باشد را به اشخاص برمی گرداند.

سیاست عملیات بازار باز در حال اجراست

رئیس کل بانک مرکزی گفت: سیاست عملیات بازار باز در حال اجراست و دامنه نرخ سود کوتاه مدت ۱۰ تا ۲۲ درصد بین بانکی است و امروز نرخ بین بانکی بیست و پنج دهم درصد است و امکان پایین‌تر آمدن این نرخ هم وجود دارد.

همتی درباره عملیات بازار باز هم افزود: شرایط ایده آل با شرایط فعلی کمی متفاوت است و در حال حاضر با تورمی روبرو هستیم که ناشی از شوک عرضه است که این شوک عرضه با تقاضا نیازمند تدابیر خاص است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ناترازی نظام بانکی را داریم یعنی اگر نرخ سود را بالا ببریم ناترازی بانک‌ها بیشتر خواهد شد و همچنین باید از بازار سرمایه هم مراقبت کنیم چون برای توسعه اقتصادی کشور مهم است.

همتی افزود: تسهیلاتی که در سال جهش تولید پرداخت می‌کنیم اول باید از رکود خارج شویم بنابراین امکان بالا بردن بیش از حد نرخ سود را نخواهیم داشت.

وی گفت: سیاست عملیات بازار باز در حال اجراست و دامنه نرخ سود کوتاه مدت ۱۰ تا ۲۲ درصد بین بانکی است و امروز نرخ بین بانکی بیست و پنج دهم درصد است و امکان پایین‌تر آمدن این نرخ هم وجود دارد.

رئیس کل بانک مرکزی درباره تأثیر نرخ سود سپرده از نرخ سود بین بانکی هم گفت: آثار نقدینگی‌های سال قبل و شرایط کرونایی کشور موجب روبرو شدن بانک‌ها با مازاد منابع شد که نرخ سود را کاهش داد.

وی افزود: در حال حاضر در شرایطی هستیم که نرخ سود را مدیریت خواهیم کرد ولی با رکود باید مبارزه کنیم چرا که اهداف این تحریم نابودی تولید و ابرتورم بود که توانستیم از آن و نابودی تولید جلوگیری کنیم.

همتی ادامه داد: در حال آماده سازی یک کار بسیار مهم برای کنترل نقدینگی نسبت به محدودیت‌های ترازنامه بانک‌ها هستیم که از هفته آینده اجرایی خواهیم کرد.

شرایط بازار ارز خوب و در مسیر بهتر شدن است

همتی درباره بازار ارز هم گفت: شرایط بازار ارز خوب و در مسیر بهتر شدن هم قرار دارد البته که متغیرهای زیادی از جمله شوک‌های سیاسی و روانی در بازار ارز مؤثر است و برای بانک مرکزی متغیرها برون زا هستند و اطمینان دارم که روند خوبی در پیش است و انتظارات تورمی کاهنده و گویای بازار با آرامش بیشتر است.

رئیس کل بانک مرکزی درباره تأمین واکسن کرونا هم افزود: تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم و حدود یک ماه معطل کره جنوبی بودیم چون کره جنوبی برای انتقال پول حتماً باید U-turn را طی می‌کرد یعنی این حواله از مسیر آمریکا می‌گذرد و ایران از کره جنوبی تضمین این حواله را درخواست کرد چرا که به امریکایی‌ها اعتمادی نیست ولی کره ای ها نتوانستند این تضمین را به ما بدهند.

وی ادامه داد: صندوق بین المللی پول هم قول‌هایی برای هزینه‌های کرونا داده بود که بر اساس آخرین اطلاعات، با فشار آمریکا فعلاً مقدور نیست.

همتی گفت: راه‌های دیگر را برای تهیه واکسن کرونا شروع کردیم ولی برای تأمین واکسن کرونا مشکل ارزی نداریم و تنها مشکل انتقال وجود دارد و در حال مذاکره با دو کشور در صورت مجوز اوفک هستیم و این در صورتی است که امریکایی‌ها تاکنون اجازه ندادند.

وی افزود: اگر راه انتقال باز شود ما حواله خواهیم کرد و مشکلی از نظر پرداخت نداریم.

همتی درباره تحویل کارت اعتباری به دارندگان سهام عدالت توسط نظام بانکی هم گفت: دستورالعمل آن به بانک‌ها داده شده است و بر اساس اطلاعات موجود تقاضای کمی برای دریافت وام بوده است البته که یکسری از بانک‌های مهم این وام را پرداخت کردند ولی مردم درخواست فروش سهام عدالت را داشتند.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: در حال حاضر مصوباتی در شورای عالی بورس داشتیم که سرمایه صندوق‌های با درآمد ثابت را بالا بردیم و همچنین الزام خرید ۵۰ درصد سهام عدالت را برای صندوق‌ها داشتیم و تکالیفی را شورای عالی بورس در نظر گرفته است که به بازار سرمایه کمک خواهد کرد.

سرنوشت ادغام ۵ بانک در بانک سپه

وی با بیان اینکه ادغام بانک‌ها در بانک سپه یکی از خواسته‌های مهم مقام معظم رهبری بود گفت: این طرح بسیار بزرگی است که با کمک ستاد نیروهای مسلح، همکاری بانک سپه و وزارت اقتصاد پیش رفته است و بالاخره توانستیم این طرح بسیار عظیم بانکی را انجام دهیم که در تاریخ این نوع ادغام بی سابقه است.

همتی ادامه داد: در این طرح ۵ بانک با حدود ۳ هزار شعبه، ۳۰ هزار کارمند و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان منابع در بانک سپه ادغام شده و تمامی مشکلات آن رفع شده است و در دو روز آینده بانک قوامین و در پایان ماه هم بانک انصار ادغام می‌شود.

وی افزود: در پایان آذرماه پرونده این ادغام تمام می‌شود و تمامی تابلوها به بانک سپه تغییر خواهد کرد.

مبادله روزانه ۳ تا ۵ میلیون دلار در بازار متشکل ارزی

همتی درباره بازار متشکل ارزی هم گفت: بازار متشکل ارزی در حال حاضر، روان فعالیت می‌کند و در این بازار روزانه بین ۳ تا ۵ میلیون دلار مبادله و تأمین اسکناس در آنجا انجام می‌شود و نرخ آن از میانگین بازار هم پایین‌تر است و تعداد قابل توجهی صرافی در آن فعال هستند.

رئیس کل بانک مرکزی درباره کسری بودجه دولت تا پایان سال هم افزود: در این باره جدی هستیم و در جلسه کمیته بند «ک» تصمیماتی گرفته شد که تا پایان سال بخش قابل توجهی اوراق و همچنین فروش سهام توسط دولت انجام خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هنوزم دیر نشده نکران نباش. تا مجلس هست...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دلار 7 تومانی را کردین 26 هزارتومان خوشحالین

      • ناشناس

        واقعا از این بزرگ مرد عرصه اقتصادی ممنویم که دلار 50 تومان نشده . هیچکس در دنیا نمیتونه دلار هزاری را سی هزار کنه . چه جورایی داره نقش امام زمان را بازی میکنه ممنون مهدی ( به قول مشهدی ها میتی )

      • بدون نام

        خیلی رو دارین می خواین لابد ازتون تشکر هم بکنیم این سیاست را سالهاست در همه چی دارین گرون می کنین بعد اندکی پایین میارین که مردم ممنون دارتون باشن

      • ساده لوح

        زنده باد همتی !

      • گاگولها

        همتی متشکریم !

      • منتظرین دلار 50 هزارتومانی

        همتی دوست داریم !

    • بدون نام

      هنوزم دیر نشده

    • بدون نام

      عده ای؟
      این عده چه کسانی هستند؟
      چرا مبهم حرف می زنید؟
      مثلا منت سر مردم میگذارید که مثلا خدمت کردی که مثلا اگر تو نبودی چه ها میشد
      جمع کن عمو بساط ات را

    • بدون نام

      ممنون که با دلار ۲۵۰۰۰ تومنی شادمون کردین، ...

    • ناشناس

      مردم دلار خرید نکنید احتمالا دلار تا ۸ هزار تومان پایین میاد

    • بدون نام

      همتی استعفا استعفا

    • بدون نام

      ۵۰ تومن هم میشه

    • AMIR

      واقعا آقای همتی درست میگویند
      واقعا گند کاری بانک‌مرکزی به حدی رسیده بود که مرد منتظر بودن دلار به ۱۰۰ هزار تومان هم برسد

      پاسخ ها

      • سهند

        چقدراین‌همتی‌پرروه‌حالاباید‌چکارکنیم‌ازداشتن‌شمامسءولین‌خداروشکرکنیم؟

    • علی

      شب دراز و قلندر بیدار!

    • بدون نام

      به مرگ گرفتین که مردم به تب راضی بشن.

    • جاشو عبدو

      عده ای در مجلس کماکان دنبال دلار ۵۰ هزارتومنی هستند

    • بدون نام

      عجب فیلمی منظور خودشون

    • بدون نام

      کاسبان تحریم مخالف مذاکره رو میگه

    • ازماست که بر ماست

      بدبختی اینه که منت میذارن سرمون که ما نذاشتیم50 تومن بشه... نه توروخدا 50 تومنش میکردین

    • عرفان

      دور نیست
      ایشالا با دولت تند رویه بعدی به اون قسمتم میرسیم

    • بدون نام

      سال پیش گفت دلار بالاتر از یازده نمیره ارز هست دروغ گفت

    • بدون نام

      دلار سی تومن همون اثر پنجاه رو گذاشت خونه متری تا صد میلیون خودرو تا یک میلیارد موتور سیکلت تا دویست ساید تا صد میلیون

    • سروش

      واقعا خجالتی چیز خوبی است.

    • بدون نام

      دلار پانزدهی هم داغون کرد کجایی

    • !!!!!

      غصه نخور با این مدیریتی که شما ها دارید دلار ۵۰ هزار تومان که خوب هست صد هزار تومان هم میشود اول دولت شما اگر می گفتند دلار ۳۵ هزارتومانی همه می گفتند یه افسانه هست اما شد

    • بدون نام

      ایکاش میگفت ۶۰_۷۰_۸۰_۹۰هزارتومانی زبونه دیگه دردش نمیاد که دروغ که شاخ ودم نداره

    • بدون نام

      لابد شما علاقمندیت اینه که هر وقت دوست داشتی کسری بودجه رو با بالا و پایین کردن ارز از جیب مردم بدبخت بکشی بیرون

    • Pedi

      نگران نباشید ۵۰ تومنم رد میکنه...

    • سید

      درسته جناب همتی منتظر ای کاش 50تومانی بودند ولی با این سیاستی که شماها دنبال میکنید مطمعن هستیم وشدیم که نه پنچاه تومان بلکه تا 100 تومان هم شما ها میرسونید حتما

    • کوئیک R

      سیگنال دلار ۵۰ تومنی هم صادر شد

    • بدون نام

      آقای همتی خجالت هم خوب چیزی است در ریاست شما تا سی تومان هم شده

    • بدون نام

      نه داداش منتظر دلار هزار تومانی بودیم

    • بدون نام

      شانس آوردین بایدن برنده شد وگرنه با ترامپ دلار ۵۰ تومنی رو هم زیارت میکردیم

    • بدون نام

      الان کیف میکنی بااین دلار۲۷۰۰۰تومانی

    • ali

      99 درصد ملت هم دلار 5000 تومنی که حداقل نون سفرشونو که شما با دلار محاسبه میکنید در بیارن

    • بدون نام

      دیر نشده اون هم با همت مجلس انقلابی از راه میرسه

    • امید

      حالت خوبه جناب همتی بیست تومان و پنجاه تومان برای کسی که نداره چه فرقی داره

    • بدون نام

      آقای همتی شما فک کردین قمیت دالر کنترل کردی نخیر از 10 رفت الان 31

    • بدون نام

      دست شما درد نکنه که نگذاشتید دلار 50 هزار بشه. مردم مدیون زحمت های سمان. خخخ

    • مدافع جهش تولید

      اگرزنده بمونیم سال دیگه دلار۷۰.۰۰۰تومانی هم بعیدنبست ببینیم،

    • رضا

      به لطف مسئولان با کفایتی مثل شما اونروز هم میبینیم

    • بدون نام

      پس باید ازتون بابت اینکه دلار، پنجاه هزار تومان نشده تشکر کنیم؟

    • بدون نام

      از فردا دلار افزایشی

    • بدون نام

      برو بابا خودتی

    • م

      خودتون دلارو میبرید بالا خودتون میارید پایین ربطی هم به تحریم و این چیزا نداره

    • بدون نام

      خیلیها بودندمنتظراتفاقات دیگرم بودندهمینجوری که چندوقت خون ملت رامیمکیدندوهنوزم دارندمثل زالومیمکندکسی هم جرات نداره بهشون بگه بالای چشمت ابروست خدابه صاحب الزمان لعنتشون کند

    • ....جانم فدای ایران

      خدا را شکرررر . دست شما دزد نکنه که نزاشتین بیشتر از ۳۰ هزار تومن بشه . ....

    • بدون نام

      نگران نباش همون جوری که از پارسال از ده هزار رسونیش به ۳۱ تا چن ماه دیگه میرسه به ۵۰

    • ♧◇♡♤

      چشم نخوری
      ندزدنت پورفسور

    • بدون نام

      بله باعث افتخاره که دلار 3500 تومن را از دولت قبل تحویل گرفتید و تا 30 هزار تومن پیش رفتید.
      جسارتا نفرمودید دلار نیمایی الان چنده؟

    • کاسب هزاردستگاه

      من همچنان منتظرم به قولش عمل کنه دلار برگردونه ۱۱بعدش بریم واسه ۶و ۸

    • بدون نام

      خوب نتیجه یه بار همین حرفها رو زدین وگفتین نتیجه دلار ۳۱هزاری شد الان پالس زدین رو ۵۰هزار خدا کنه منه بیسواد بد متوجه شده باشم ولا گرفتارمون کردین هرچی کار میکنیم تا ۷تم برج جلوتر نمیره باقی قرض ونسیه وداریم درحد

    • بدون نام

      نگران نباش میشه دوست من

    • حقیقت گو

      نگران نباشین ۵۰ هم میشه

    • بدون نام

      الان ۲۵ هزاااار تومنه

    • بدون نام

      خیلی هم خوشحال نباشید که فعلا ۵۰ تومن نشده بزودی خواهد شد.

    • Esteghlal is proud

      دلار ۵۰تومنی در راه بود اگر ترامپ در میومد ولی همت جوانان کالیفرنیا، ویسکانسن، جورجیا و...... دلار را تنزل داد و نه عرضه شما

    • بدون نام

      هنوزم دیر نشده

    • پدرام

      فکر می کنید خوب کارکرده اید!؟
      شما شعار می دادید اگر فلانی بیاد دلار۵تومان می شه!؟
      می گفتید اگرما بمانیم‌ ۵۰تومان هم خواهد شون توسط مابا آدرس کاخ سفید!!!؟؟؟؟

    • بدون نام

      چه پر رو !!
      سی ودو تومان مگه کم بود؟

    • علی

      اتفاقا ما منتظر دلار 50 هزار تومانی هستیم ممنون که هستی لطفا هر چه زودتر انجام بده منت نزار عزیزم تو وقتی میتونی منت بزاری که دلار بشه 8 هزار تومان

    • راز

      هنوزم ممکنه

    • بدون نام

      اگر راست میگین این افراد و کالاها اندازه مورچه نیستن که پیدا نشن مهلت ۳،۴ روزه بدین که سریعا اقدام به ترخیص و توزیع کالا کنند اگر این افراد اقدامی انجام ندادن اون کالاها رو مصادره و خودتون عادلانه توزیع کنین وقتی یکبار تنبیه شدن دیگه طمعشون شاید کمتر بشه و ریسک نکن، کسانیکه تو فکر این هستن که اینجوری خون مردم تو شیشه کنن و از نیاز مایحتاج مردم سو استفاده کنن حقشونه که تنبیه بشن

    • رضا

      30 شد 50 هم میشه نگران نباش جناب آقای همتی شب دراز است قلندر بیداااااااار

    • راز

      اگرم تاحالا نرسیده بخاطر عمو حاجی بایدن نه کارهای نکرده شماها

    • رضا

      30 شد 50 هم میشه نگران نباش جناب آقای همتی شب دراز است قلندر بیداااااااار

    • صابر

      خجالت نمیکشن سال قبل میگفت بعضیا منتظر دلار ۳۰ هزار تومانی بودند که بالاتر از ۳۰ هزار شد الان هم اگه ترامپ برنده میشد شک نکنید سال بعد بیشتر از ۵۰ هزار میشد جالب اینجاست که بازم خودشونو تعریف میکردند !!!

    • بدون نام

      حالاشخص شماچه غلطی کرده که دلار۱۵۰۰تومانی رابه اینجارسوندی شاهکار کردی بیسواد ؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      شق والقمر کردی عمو دلار 3برابر 3000تومان احمدی نژاد میشه 9000 تومان تو کردی 27000تومان ارزش پولمونم از افغانی پایینتر اوردی جایزه هم میخوای

    • بدون نام

      اخی الهی بمیرم فقط شد ۲۶ هفت هزار تومن شما ما ملت رو چی فرض کردین خسته شدیم از این همه گرانی مردیم زیر بار زندگی

    • مهدی

      اقای محترم بعنی الان دلار خیلی ارزونه؟

    • بدون نام

      همچنان ابزارهای بسیار مهمی برای حل مشکلات مالی و تعدیل نرخ ارز و مسکن برنامه ریزی دارید. امیدوارم هر چه زودتر این کار تا قبل از انجام انتخابات بعمل آید و عاقبت عملکرد آن دیدگاه در بهبود اقتصاد، قدرت مدیریت و زحمات شبانه روزی جنابعالی را در بانک مرکزی به عنوان رئیس شایسته و مبارز به نمایش و اجرا قرار دهد. انشا ٕ ا... به یاری خداوند

    • سیبو

      خوب بکنیدش 50 هزار تومان مگر کسی جرات داره حرف بزنه

    • بدون نام

      از شما هیچ چیز بعید نیست

    • مهدی

      دلار 3 هرار تومنی شده 26 هزار اونم تو 4 سال یعنی خیلی ارزونه؟

    • بدون نام

      جوص نزن شال دیگه این موقع از،پنجاه تومن هم رد کرده

    • مهدی

      10 برابر شدن کالا خوراک لباس خودرو زمین کفش مرغ پنیر ماست همه.چی یعنی همه.چی الان دلار خیلی ارزونه؟ ایا درامد ما هم 10 برابر شده؟نه والا اون.کاری هم.که 4 سال پیش داشتیم تو این.گرونی از دست دادیم

    • بدون نام

      حالا خوشحالی؟

    • مهدی

      ماشالله تو با مدیریتت نذاشتی بیشتر از ۳۵ تومان بالا بره همتی جون....

    • بدون نام

      دلار 12 تومن رو به 26 رسانده چه پزی هم میده!!!!!!

    • بدون نام

      اوليش خود دولت نامرد!

    • حسن کلید

      جیب ملت راز دید
      با کمک دولت وتولید کنندگان ...

    • بدون نام

      آقای همتی رییس بانک مرکزی ایران کاری برای به حداقل رساندن مشکلات دهک پایین جامعه باشید یقین نزدخدا نتیجه اش می گیری کاش یکی ازمسؤلان رده بالا که فقط تصویرش درتلویزیون می بینیم اجازه ملاقات می داد یا حقیقت به عرض شان می گفتن

    • حسن

      الان یعنی باید بگیم مرسی که دلار رو پنجاه هزار تومن نکردید و همین سی تومن کردیدش؟؟؟ عجبببببب رویی دارید واقعا

    • اریوبرزن..

      به مرگ گرفتین که ملت به تب راضی باشن؟؟؟این حقه هاتون تکراری شده......

    • بدون نام

      همین خودت اولین نفرشون بودی همتی دوروی

    • بدون نام

      شما چرا تا صد تومن ارزون تر میشه نطقتون باز میشه آقای مرکزی تا4 میتونی نمیکنی عبذالناصر

    • بدون نام

      هنوز هم منتظریم با این نوابغ اقتصادی دولت

    • بدون نام

      با وجود شما ها لابد توقع دارید منتظر دلار ۷ تومانی باشیم

    • بدون نام

      بی عرضگی تا این حد که شما مملکت را به فنا دادید.

    • بدون نام

      چقدررودارین شماها همه منتظردلارپنجاه تومنی بودت وهستن باشاهکارهای مدیریتی شما یه چیزیم بدهکارشدیم

    • بدون نام

      قصه نخور به اونجا هم میرسه

    • بدون نام

      به نظر من با سوابق قبلی که از شما دیدیم دور از انتظار نبود و نیست
      چون شما خوب بلدید جیب مردم رو بزنید و یه آب هم روش بخورید

    • بدون نام

      معلومه دلار ٢٩٠٠تومني را ٣سال بقيمت ٣٠٠٠٠تومن بالاتر از عرف بين الملل بهلق الله چپاندی .طلب کار هم شدی

    • بدون نام

      با چه رویی اسم دلار پنجاه تومانی رو میاره
      خجالت هم خوب چیزیه

    • بدون نام

      اینو نگی چی بگی ،فرا فکنی وفرار به جلو ،خیلیها هم منتظر دلار 3700 تومنین ،اینورشم ببین ،عقل کل

    • بدون نام

      کاش ملت باسواد بودن و تلاش برای 50برابریه ارز مملکت خودشون میکردن ...

    • اهوازیان

      میخواهی بگی ما کارستان کردیم که نگذاشتیم دلار ۵۰ هزارتومان بشه.شما که پدر این ملت را درآوردید.!؟

    • ابی

      مرسی عشقم!

    • سعید

      ان شاء الله سال دیگه به بالای 50 هزار تومان خواهد رسید.

    • پلنگ

      نگران نباشید به زودی محقق خواهد شد .

    • بدون نام

      اقای همتی الان فکر میکنید ارزاق عمومی مردم و خرید لوازم یدکی ماشین و لوازم خانگی با قیمت دلار چند به دست مردم میرسد بعد از دلار 32 تومنی که به زور پایین اوردید دوباره جهش قیمتی در تمام کالاها داریم و با حساب سر انگشتی با دلار 42 تومن این اجناس به مردم فروخته میشود دست از فریبکاری مردم بردارید در سست مردم میرسد بعد از دلار 32 تومنی که به زور پایین اوردید دوباره جهش قیمتی در تماماقای ه

    • بدون نام

      لابد میخواین بگین مدیریت شما قیمت را پایین آورده
      نه حاجی برین دعا به جون مردم آمریکا و صدالبته ویروس چینی کنید که باعث شد ترامپ رای نیاره و الا دلار 50 تومنی قطعا میومد

    • بدون نام

      یکی نیست بگه این کارها همش همت تو بوده هر کاری کردین به ضرر مردم

    • بدون نام

      اونا کاسبان تحریمند جناحی اقتصادی

    • بدون نام

      هنوز دیر نیست و

    • بدون نام

      خدا لعنتون کنه دلار ۳۲۰۰ بوده . چنده الان؟ . چرا ظلم میکنید به ما ؟ ...

    • مجید

      با صدقه سر شما مسولین بی عرضه دلار پنجاه هزار تومانی هم می‌بینیم مگر پارسال همین موقعه دلار زیر دوازده تومان نبود؟

    • بدون نام

      هنوزم هستیم

    • 110

      یعنی تو الان یه دلار 27 تومنی افتخار می کنی....

    • بدون نام

      باید سرکردهای کاسبان تحریم معرفی وبدست ملت رنج کشیده سپرده شوند.

    • بدون نام

      الان مثلا شاخ قولو شکستی.. گند زدید ....

    • بدون نام

      عده ای هم میگفتن تو دعوا نرخ تائین نکنید.دلار4800تومانی را نگید50000تومان

    • بدون نام

      شما که گفتید خواب دلار ۲۰ تومانی ببینند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج