۱۰۶۶۹۹۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

لباسی که قرار است پرسپولیس را قهرمان کند

مدتی قبل، باشگاه پرسپولیس از هوادارانش خواست تا در پروسه طراحی کیت باشگاه برای فینال لیگ قهرمانان مشارکت کنند.

روزنامه توسعه ایرانی: مدتی قبل، باشگاه پرسپولیس از هوادارانش خواست تا در پروسه طراحی کیت باشگاه برای فینال لیگ قهرمانان مشارکت کنند. این مشارکت به صورت گسترده‌ای رخ داد و طرح‌های زیادی به باشگاه رسید اما ناگهان مدیران پرسپولیس در یک چرخش ۱۸۰ درجه‌ای، اعلام کرده‌اند که با همان طرح‌ قبلی لباس به استقبال دیدار نهایی لیگ قهرمانان می‌روند. چراکه آن طرح برای تیم «خوش‌یمن» بوده و به همین خاطر، باید حفظ شود. اگر باشگاه قرار است در نهایت به چنین نتیجه عجیبی برسد، معلوم نیست که چرا هواداران خودی را برای ارسال طر‌ح‌های لباس، سر کار می‌گذارد!

یک باشگاه خارجی در موقعیت امروز پرسپولیس، می‌توانست انواع و اقسام روش‌های درآمدزایی را آزمایش کند. رسیدن قرمزها به فینال لیگ قهرمانان، فرصتی همه جانبه برای انجام فعالیت‌های اقتصادی است اما باشگاه اساسا به درآمدزایی پشت کرده و کوچک‌ترین برنامه‌ای برای این کار ندارد. طبعا برای باشگاهی که مدیرانش با سابقه کار در حراست وزارت ورزش انتخاب می‌شوند، نباید هم روش‌های متنوعی برای درآمدزایی وجود داشته باشد. پرسپولیس می‌توانست از راه طراحی یک لباس جدید برای فینال لیگ قهرمانان آسیا، درآمد هنگفتی به دست بیاورد.

بدون تردید هرکدام از هواداران باشگاه دوست داشتند چنین لباسی را بخرند. فراموش نکنید که پرسپولیس در همه تاریخش فقط دو بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده و این یک جایگاه کاملا ممتاز برای باشگاه به شمار می‌رود. با این حال مدیران باشگاه و اعضای کادر فنی پرسپولیس در نهایت تصمیم گرفته‌اند به دلیل «خوش‌یمن» بودن لباس قبلی، همان طرح را برای خودشان حفظ کنند. در سراسر لیگ‌های اروپایی، حتی یک تیم هم وجود ندارد که دو فصل متوالی با یک طراحی لباس به میدان برود. فروش کیت اساسا یکی از روش‌های مهم درآمدزایی باشگاه‌ها محسوب می‌شود اما در ایران نه از محل اسپانسرینگ لباس و نه از طریق فروش این پیراهن‌ها، چیزی عاید باشگاه نمی‌شود.

پس خیلی عجیب هم نیست که قرمزها تمایلی به عوض کردن طرح لباس‌شان ندارند اما عجیب به نظر می‌رسد که برای این کار، دلایل ماورایی می‌تراشند. خوش‌یمن بودن لباس، یک بحث خرافی به شمار می‌رود که سال‌ها قبل در سطح فوتبال حرفه‌ای منسوخ شده است. آخرین تیمی که باور داشت پوشیدن یک پیراهن، سرنوشتش را به شکل مطلوب‌تری رقم می‌زند آ ث میلان بود که در فینال معروف لیگ قهرمانان در استانبول با پیراهن خوش‌یمن سفید به میدان رفت اما چنان شکستی را تجربه کرد و چنان زمین خورد که دیگر هرگز خرافات را بر تاکتیک مقدم ندانست!

پرسپولیس به عنوان یک تیم، قابلیت‌های زیادی دارد. این یک طرح خاص لباس نیست که این تیم را به مهم‌ترین بازی باشگاهی فوتبال آسیا رسانده است. همین باشگاه در دوران برانکو هم بارها طرح کیت‌اش را عوض کرد اما از قهرمانی لیگ برتر دست برنداشت. همین باشگاه در سال ۲۰۱۸ با یک لباس دیگر، به فینال لیگ قهرمانان رسیده بود. مرتبط دانستن موفقیت‌های بزرگ این تیم با طراحی کیت، بیش از حد غیرمنصفانه به نظر می‌رسد و عجیب اینکه این حرکت غیرمنصفانه، از سوی کادر فنی خود باشگاه و اعضای کادر مدیریتی این تیم سر زده است.

آن‌چه پرسپولیس را به این مرحله رسانده، طراحی لباس نیست و آن‌چه قرمزها را از این مرحله عبور می‌دهد، کیت‌ باشگاه نخواهد بود. آنها همین حالا مشکلات بسیار زیادی دارند و باید با دغدغه‌های فراوانی دست و پنجه نرم کنند. مشکلات مالی هنوز به قوت خودشان باقی هستند، دیدارهای پرسپولیس در لیگ برتر لغو شده و این تیم کاملا در شرایط مسابقه قرار ندارد. علاوه بر این، هنوز معلوم نیست در دیدار نهایی لیگ قهرمانان چه رقیبی در انتظار سرخ‌ها خواهد بود. موضوعی که کار تحلیل حریف و انتخاب استراتژی مناسب فینال را برای این باشگاه بیش از حد سخت می‌کند.

پوشیدن یک لباس خاص، نمی‌تواند همه این مشکلات را کنار بزند. پرسپولیس در این چند فصل با سختکوشی و جاه‌طلبی مثال‌زدنی به این جایگاه رسیده و برای حفظ آن و رفتن به سراغ پله‌های بعدی، باید به همین اندازه سختکوش و جاه‌طلب بماند. اگر ستاره‌های پرسپولیس در زمین برگزاری دیدار فینال حتی برای یک لحظه احساس کنند که به خاطر این کیت «خوش‌یمن» قرار است برنده بازی شوند، همان لحظه پروسه شکست این تیم کلید خورده است!

پرسپولیس در همه تاریخش فقط دو بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده و این یک جایگاه کاملا ممتاز برای باشگاه به شمار می‌رود. با این حال مدیران باشگاه و اعضای کادر فنی پرسپولیس در نهایت تصمیم گرفته‌اند به دلیل «خوش‌یمن» بودن لباس قبلی، همان طرح را برای خودشان حفظ کنند

پرسپولیس در این شرایط حساس، اصلا به خرافه‌گرایی نیاز ندارد، چراکه مسیر عادی باشگاه، مسیر معقولی به نظر می‌رسد. یحیی و تیمش در آستانه دیدار حساس نهایی لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۰ باید قید چنین باورهایی را بزنند و به جای کیت خوش‌یمن، لباس تاکتیک بر تن کنند. این تیم در حالی باید به سراغ دیدار نهایی برود که سه ستاره کلیدی‌اش را در اختیار نخواهد داشت. با این حال تجربه‌های قبلی نشان می‌دهد هر وقت که اوضاع سخت‌تر می‌شود، آنها نیز آمادگی بیشتری به دست می‌آورند و برای رسیدن به یک موفقیت بزرگ، حریص‌تر نشان می‌دهند. اگر این تیم خرافه را کنار بگذارد و همه تمرکزش را برای این بازی صرف کند، آن‌وقت شانس خوبی برای بردن این جام مهم خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج