جاباما
۱۰۶۷۶۷۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

آملی‌لاریجانی: آستانه تحمل مردم هم حدی دارد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اولویت نخست امروز کشور را رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم اعلام کرد و گفت: توقع و انتظار مردم این است که مسئولان در همه قوا با پرهیز از مخالفت‌ها و تنازعاتی که گاه هیچ منطق و توجیهی ندارد، شرایط کشور را شرایط وحدت و همدلی هر چه بیشتر و در رفع مشکلات معیشتی مردم بدانند و در این راه تلاش کنند.

ایسنا: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اولویت نخست امروز کشور را رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم اعلام کرد و گفت: توقع و انتظار مردم این است که مسئولان در همه قوا با پرهیز از مخالفت‌ها و تنازعاتی که گاه هیچ منطق و توجیهی ندارد، شرایط کشور را شرایط وحدت و همدلی هر چه بیشتر و در رفع مشکلات معیشتی مردم بدانند و در این راه تلاش کنند.

آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه امروز مجمع که با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و به صورت مشارکت حضوری و مجازی اعضا برگزار شد با تسلیت ارتحال آیت‌الله یزدی و تسلیت مجدد شهادت شهید فخری زاده،حل مشکلات مردم در زمینه‌های اقتصادی و معیشتی و رفع مشکلات پیش آمده از برخی وقایع طبیعی مانند سیل اخیر در خوزستان را نیازمند همدلی و تلاش مضاعف مسئولان و تکیه بر توان و استعداد نیروهای داخلی و دانشمندان و متخصصان دلسوز کشور دانست و گفت: تکرار مشکلات و تنگناهای ناشی از حوادثی مانند سیل در خوزستان و سایر استان‌های کشور در شأن نظام اسلامی ما نیست.

لاریجانی ترور ناجوانمردانه دانشمند هسته‌ای- دفاعی کشور و فقدان شهید فخری‌زاده را ضایعه‌ای سخت برای کشور و نظام اسلامی ایران توصیف کرد و با تاکید بر اینکه "دشمنان مردم ایران با این قبیل ترورهای ناجوانمردانه نمی‌توانند مسیر توسعه و پیشرفت ایران را سد کنند"گفت:راه و رویکرد شهید فخری‌زاده و سایر دانشمندان شهید کشور توسط سایر نخبگان و فرزندان علمی کشور ادامه خواهد یافت و حاصل چنین اقدامات ناجوانمردانه‌ای که از جانب دشمنان مردم و نظام جمهوری اسلامی سر می‌زند؛رسوایی بیشتر و آشکار شدن برخوردهای عجیب و دوگانه آنان با مفهوم حقوق بشر و موضوع تروریسم است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه "برخی کشورهای غربی که دائما دیگران را به حمایت از تروریسم متهم می کنند،در جریان ترور آشکار، واضح و کاملا ضد انسانی اخیرسکوت کردند" تصریح کرد:متاسفیم که امروز قدرت‌های مدعی دنیا با معیارها و سیاست‌های متناقض و دوگانه دم از حقوق بشر می‌زنند.

آیت‌الله لاریجانی متهم اصلی این جنایت را رژیم صهیونیستی دانست و گفت:البته واضح است که برخی سیستم‌های اطلاعاتی و جاسوسی کشورهای غربی و اذناب آنها نیز شریک جرم این جنایت تلخ و ضد انسانی هستند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تقدیر از زحمات و تلاش‌های نیروهای امنیتی و اطلاعاتی کشور، بر لزوم تلاش‌های مضاعف در پوشاندن رخنه‌های امنیتی تاکید کرد و افزود: در عین تقدیر از زحمات عزیزان در بخش‌های امنیتی و اطلاعاتی، انتظار و توقع این است که رخنه‌های امنیتی را بپوشانند تا کشور و نظام از جایی که احتمال صدمه و نفوذ وجود دارد،آسیب نبیند و با تلاش بیشتر، مسیر دشمن در این زمینه سد شود.

آیت‌الله لاریجانی سپس به موضوع وقوع سیل در استان خوزستان و برخی استان‌های دیگر و مشکلات گریبانگیر مردم از این ناحیه اشاره کرد و گفت: تلاش‌های دستگاه‌های اجرایی کشور و نیز همت بلند و ارزشمند مردم، سپاه و بسیج در رفع مشکلات سیل اخیر، همه قابل تقدیر است اما برای نظام جمهوری اسلامی شایسته نیست که مردم عزیز خوزستان و دیگر استانها شاهد تکرار این مشکلات باشند.

وی خواستار حل ریشه‌ای مشکلات و نارسایی‌های موجود در خوزستان و سایر استان‌ها شد و تصریح کرد:چیره شدن بر این مشکلات و حل آن با توجه به توان نیروهای متخصص و دلسوز داخلی و همت و تلاش مسئولان امری دور از انتظار نیست .

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه رفع مشکلات معیشتی مردم را اولویت نخست کشور دانست و با اشاره به اینکه" نمی‌توان و نباید اولویت‌های کشور را جابجا کرد" گفت:امروز روز وحدت همه قوا برای رفع مشکلات معیشتی مردم است و توقع و انتظار به حق مردم هم این است که مسئولان در همه قوا با پرهیز از تعارضات و تنازعات مختلف که گاه هیچ توجیه منطقی هم ندارد در میدان عمل به حل مشکلات مردم بپردازند.

وی افزود: به هرحال آستانه تحمل مردم هم حدی دارد و مسئولان و به ویژه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه با توجه به عنایت مقام معظم رهبری به موضوع حل تنگناهای معیشتی مردم و اختیاراتی که به این شورا داده شده است؛ باید با هم افزایی و در عین حال پرهیز از بروکراسی‌های اداری تصمیمات عاجلی در این زمینه اتخاذ کنند چرا که به هرحال مردم خروجی کارها و تلاش‌ها را باید بصورت ملموس حس کنند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با تسلیت ارتحال آیت‌الله یزدی به رهبر معظم انقلاب و بازماندگان آن مرحوم، ایشان را از یاران صدیق امام(ره) و مقام معظم رهبری مدظله العالی برشمرد و گفت:مرحوم آیت‌الله یزدی در دوران انقلاب و پیش از انقلاب در سمت‌های مختلف در جهت پیشبرد اهداف انقلاب و مردم خدمات مهم و تاثیرگذاری ارائه کردند .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج