۱۰۶۷۷۸۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تکواندو داشت جان می‌گرفت، کرونا خرابش کرد

با اینکه در این روز‌های کرونایی شاهد این هستیم که رقابت‌های مختلف ورزشی در جریان است و فدراسیون‌های ورزشی تلاش می‌کنند که پرچم ورزش را در کشور بالا نگه دارند، اما پرواضح است که مسابقات آن شور و هیجان گذشته را ندارد.

روزنامه فرهیختگان: با اینکه در این روزهای کرونایی شاهد این هستیم که رقابت‌های مختلف ورزشی در جریان است و فدراسیون‌های ورزشی تلاش می‌کنند که پرچم ورزش را در کشور بالا نگه دارند اما پرواضح است که مسابقات آن شور و هیجان گذشته را ندارد و سطح کیفی این رقابت‌ها به‌شدت پایین آمده و ورزشکاران از آن آمادگی قبل خود به‌دور هستند و این برای آن‌دسته از ورزشکارانی که قرار است در المپیک حاضر باشند اتفاق خوبی نیست.

بین ورزش‌ها اما ورزش‌های مبارزه‌ای و رزمی وضعیت به‌مراتب بدتری نسبت به سایر رشته‌های ورزشی دارند و اکثر این ورزش‌ها یا در حالت نیمه‌تعطیل قرار گرفته‌اند یا رقابت‌هایشان به‌صورت فشرده و در چند روز انجام می‌شود که همین فشردگی رقابت‌ها هم از کیفیت رقابت‌ها کاسته و هم حساسیت‌های بازی‌ها را به حداقل رسانده است.

تکواندوی بانوان هم یکی از این ورزش‌هاست که به‌نظر می‌رسد شرایط کرونایی کشور آن را از رونق انداخته و باعث شده تیم‌ها علاقه چندانی به حضور در تمرینات و مسابقات نداشته باشند. سرمربی تیم دانشگاه آزاد نیز همین عقیده را دارد و می‌گوید کرونا ضربه بزرگی به تکواندو زده است. گفت‌وگو با ریحانه زین‌العابدینی را در ادامه می‌خوانید.

ابتدا از شرایط تکواندوی بانوان صحبت کنید. اصلا توانسته‌اید در این مدت تمرینات خود را از سر بگیرید؟

طبعا تمرینات ما مثل سابق نیست و به‌دلیل محدودیت‌های تمرینی، بسته بودن باشگاه‌های ورزشی و مخالفت خانواده‌ها با حضور فرزندان‌شان در تمرینات، نتوانستیم مثل سابق تمرینات و اردوهای خوبی را پشت‌سر بگذاریم. البته طبق ابلاغیه فدراسیون تکواندو قرار است بیست‌وسوم آذرماه رقابت‌های لیگ تکواندو قرعه‌کشی شود اما این احتمال هم می‌رود که درنهایت این بازی‌ها برگزار نشود و مسابقات به‌طور کامل لغو شود.

این لغو شدن بازی‌ها دلیل خاصی دارد یا اینکه شرایط کرونایی باعث می‌شود که بازی‌ها به سرانجام نرسد؟

نه موضوع ربطی به بحث کرونا ندارد و با توجه به پروتکل‌های بهداشتی که برای این بازی‌ها در نظر گرفته می‌شود، مشکلی از این بابت وجود ندارد. اما امسال تنها ۴تیم برای حضور در رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند و آنها تا امروز این فرصت را دارند که از مسابقات کناره‌گیری کنند. اگر این اتفاق بیفتد و یک تیم دیگر از بازی‌ها کنار بکشد فکر می‌کنم بازی‌ها با حضور ۳تیم برگزار نشود و درنهایت این مسابقات لغو شود. ظاهرا هنوز نیمی از این ۴تیم هزینه ورودی خود را به فدراسیون پرداخت نکرده‌اند و اگر تا امروز این موضوع انجام نشود به‌معنی انصراف از مسابقات خواهد بود.

دلیل این استقبال کم از رقابت‌های لیگ تکواندو چه موضوعی بوده و چرا مثل سال قبل تیم‌های زیادی تمایل به حضور در بازی‌ها نداشته‌اند؟

خب در تکواندوی بانوان تعداد تیم‌هایی که اسپانسر دارند بسیار کم است و ۴-۳ تیم هستند که مثل دانشگاه آزاد، کن و فتح دارای اسپانسر هستند و سایر تیم‌ها در سال‌های گذشته با هزینه بازیکنان جمع‌وجور می‌شد و خودشان هزینه‌های تیم را پرداخت می‌کردند. اما امسال علاوه‌بر هزینه ورودی به‌ازای هر بازیکن باید یک‌میلیون تومان نیز برای تست کرونا و خوابگاه پرداخت شود که بسیاری از تیم‌ها از پرداخت این هزینه عاجز هستند و عمده دلیل کناره‌گیری‌شان نیز همین بوده است.

این موضوع به تکواندوی بانوان لطمه زیادی نمی‌زند و باعث نمی‌شود آنها تا حد زیادی پسرفت داشته باشند؟

قطعا وقتی تمرینات در حالت نیمه‌تعطیل قرار دارد و بازیکنان نمی‌توانند خودشان را به بالاترین سطح آمادگی برسانند کیفیت رقابت‌ها هم پایین می‌آید. ما در این مدت نهایتا هفته‌ای ۲روز تمرین داشته‌ایم که آن‌هم با تکواندوکارانی بوده که در تهران یا کرج عضویت دارند و سایر بازیکنان شهرستانی به‌دلیل شرایط خاص و مشکلات تردد در تمرینات حاضر نمی‌شوند و ما آخرین‌بار حدود یک‌ماه قبل آنها را در تمرینات دیده‌ایم و در سایر زمان‌ها در شهرهای خودشان و زیرنظر مربیان‌شان تمرین می‌کنند. در این ۳-۲هفته هم شرایط بدتر شده و ما نتوانسته‌ایم تمرین کنیم. ضمن اینکه لیگی که با ۱۶تیم برگزار می‌شد حالا باید با ۴تیم و در یک روز برگزار شود. به‌طور طبیعی این موضوع نیز روی کیفیت بازی‌ها تاثیر می‌گذارد و تیم‌ها به‌جای اینکه ۶ماه درگیر بازی‌ها باشند باید یک‌روزه تمام بازی‌های‌شان را انجام دهند.

با این اوصاف باید کرکره تکواندوی بانوان را موقتا پایین کشید و منتظر روزهای بدون کرونا ماند؟

مشکلات ورزش تکواندو یکی، دوتا نیست و ما انواع و اقسام مشکلات را داریم که باعث می‌شود نتوانیم در این شرایط اقدام مثبتی برای انجام لیگ پویا انجام دهیم. ما حتی توان خرید لباس‌های اختصاصی برای تکواندوکاران‌مان نداریم و همین موضوع باعث می‌شود خطر ابتلای ورزشکاران این رشته به کرونا بیشتر شود. باور کنید من به‌عنوان سرمربی یک تیم لیگ‌برتری نمی‌دانم که قرار است چه اتفاقی بیفتد و مخالفت خانواده‌ها با حضور فرزندان‌شان در بازی‌ها نیز مزید بر علت شده است. ما در تیم خود ۷ تا ۸ تکواندوکار داریم که تهرانی نیستند و با این شرایط نمی‌دانیم قرار است چه اتفاقی بیفتد و اگر این شرایط حل نشود بهتر است که لیگ را کلا تعطیل کنند.

در این صورت ورزشکاران این رشته از لحاظ اقتصادی هم با مشکل مواجه می‌شوند.

قطعا همین‌طور است. بسیار ناراحت‌کننده است که ورزش تکواندو که تازه داشت جان می‌گرفت و اسپانسرها علاقه پیدا کرده بودند که در آن سرمایه‌گذاری کنند، حالا به‌دلیل شرایط کرونایی باید به این روز کشیده شود. به‌هر‌حال امیدواریم شرایط به حالت گذشته برگردد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج