۱۰۶۷۷۸۹
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

نیمکت‌های لرزان تیم‌های لیگ برتری

با گذشت تنها ۵ هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، تغییرات بر روی نیمکت‌های تیم‌ها آغاز شد تا جایی که در یک روز دو تیم تبریزی تصمیم به تغییر کادرفنی خود گرفتند.

روزنامه کیهان: با گذشت تنها ۵ هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، تغییرات بر روی نیمکت‌های تیم‌ها آغاز شد تا جایی که در یک روز دو تیم تبریزی تصمیم به تغییر کادرفنی خود گرفتند.

سه شنبه شب نیمکت دو باشگاه قدیمی و ریشه دار تبریز دستخوش تغییرات شد. در شرایطی که تراکتور در هفته پنجم برابر فولاد خوزستان به تساوی رضایت داده بود، مسئولان این باشگاه تصمیم به برکناری علیرضا منصوریان گرفتند. منصوریان که پیش از شروع فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹ لیگ برتر به‌عنوان سرمربی جدید تراکتور انتخاب شده بود، پس از گذشت پنج هفته به پایان حضورش در جمع سرخ‌پوشان تبریز رسید.

سرمربی پیشین استقلال و ذوب‌آهن، فصل را با دو مساوی مقابل نفت مسجدسلیمان و نساجی مازندران آغاز کرد و پس از آن یک شکست خانگی برابر سپاهان داشت، تیم مس را در رفسنجان شکست داد و دیروز هم به تساوی مقابل فولاد خوزستان رسید.

کسب ۶ امتیاز در ۵ مسابقه ابتدایی لیگ بیستم موجب شد تا باشگاه تراکتور جلسه‌ای پیرامون عملکرد کادر فنی این تیم برگزار و درباره ادامه یا قطع همکاری با علیرضا منصوریان تصمیم‌گیری کند که نتیجه این نشست، جدایی این سرمربی از تراکتور بود. باشگاه تراکتور نیز در خبری کوتاه و تایید جدایی منصوریان اعلام کرد: «نظر به عدم تحقق اهداف تعیین شده در هنگام عقد قرارداد، هیئت مدیره باشگاه برای قطع رابطه قراردادی با علیرضا منصوریان به توافق رسید.»

درج جمله‌ « نظر به عدم تحقق اهداف تعیین شده در هنگام عقد قرارداد» در اطلاعیه باشگاه تراکتور نشان می‌دهد که احتمالا این باشگاه از منصوریان خواسته بود تا هفته پنجم امتیاز مشخصی را کسب کند که ظاهرا پایین‌تر از حد لازم بوده و به همین دلیل تصمیم به قطع همکاری گرفته شده است. باشگاه تراکتور در حالی قبل از شروع فصل با منصوریان قرارداد بست که پیش از آن ساکت الهامی سرمربیگری این تیم را برعهده داشت و سرخ‌پوشان تبریزی به قهرمانی در جام حذفی رسیده و در لیگ برتر در جایگاه چهارم قرار گرفته بودند، اما حالا و با عملکردی که منصوریان داشت، تصمیم به پایان همکاری با این سرمربی پس از گذشت پنج هفته از شروع لیگ گرفتند.

دلیل برکناری منصوریان

منصوریان در واکنش به اخراجش از باشگاه تراکتور گفت: از طریق سایت باشگاه متوجه شدم که من را کنار گذاشته‌اند. هیچ توافقی با من نشده است و صحبتی با من نه مالک کرده است و نه مدیران باشگاه. نمی‌دانم دلیل برکناری ام چه بوده‌، تیم من یک باخت، ۳ مساوی و یک برد دارد و با تیم صدرنشین جدول ۴ امتیاز اختلاف دارد و با تیم دوم جدول ۲ امتیاز فاصله دارم.

نصیرزاده معاون ورزشی تراکتور نیز درباره این تغییر گفت: می‌دانید که حتی مدیرعامل تابع تصمیمات هیئت‌مدیره است. هیئت‌مدیره تصمیمی را ابلاغ می‌کند و معاونت ورزشی خودش تصمیم گیرنده نیست. آقای منصوریان مربی بسیار خوب و با اخلاقی است که سابقه مربیگری در لیگ برتر و مسابقات آسیایی را داشتند و به عنوان سرمربی تراکتور انتخاب شدند.

وی ادامه داد: اگرچه خیلی از تیم‌ها تا هفته پنجم در حال تنظیم هستند، ولی با توجه به نتایجی که به دست آمده بود و جایگاه تراکتور رضایت هیئت‌مدیره را جلب نکرده بود و آنها معتقد بودند به دلیل عدم تحقق اهدافی که از پیش در ذهن داشتیم، بهتر است که سرمربی تیم را عوض کنیم و به فرد دیگری بسپاریم و مدیرعامل نیز این تصمیم را اعلام کردند.

معاون ورزشی تراکتور در مورد این اهداف مدنظر اعضای هیئت‌مدیره گفت: زمانی که در فوتبال می‌بازید، امتیازی به شما تعلق نمی‌گیرد و زمانی که می‌برید، ۳ امتیاز به شما تعلق می‌گیرد. از قدیم گفته‌اند سه مساوی برابر است با ۲ باخت.

آن چیزی که در ذهن افراد هیئت‌مدیره وجود دارد، این است که جایگاه تراکتور با توجه به مخارجی که انجام داده است، یک جایگاه بهتر از این باشد. استعفای سرمربی ماشین ‌سازی البته تمام تغییرات لیگ نبود، دیروز از ماشین ‌سازی نیز خبر رسید که با استعفای وحید بیاتلو سرمربی این تیم موافقت شده است. ماشین‌‌سازی در هفته پنجم شکست سنگینی را مقابل آلومینیوم اراک متحمل شد و همین موضوع موجب شد تا فشارها بر این مربی افزایش پیدا کند و وحید بیاتلو به دنبال نتایج ضعیف از سرمربیگری این تیم استعفای خود را صبح دیروز به باشگاه ماشین‌‌سازی تحویل داد.

عادت‌های غلط در فوتبال

تردیدی نیست که تغییر مربی از اختیارات مدیران هر باشگاهی است ولی زیبنده فوتبالمان نیست که تنها با گذشت ۵ بازی، نیمکت برخی تیم‌ها دستخوش تغییرات شود. تصمیمات عجولانه و تعویض مربیان پس از چند بازی عادت دیرینه مدیران فوتبال در کشورهای خلیج‌فارس بود ولی گویا به فوتبال ما نیز سرایت کرده و موجب شده نیمکت‌های مربیگری لرزان‌تر از قبل شود.

اهل فن به خوبی مطلع هستند که در چند هفته ابتدایی لیگ تیم‌ها به آرامش فنی نرسیده‌اند؛ دلیلش هم تغییرات بیشمار بازیکنان در تیم‌هاست. به عنوان نمونه همین تیم ماشین ‌سازی نسبت به فصل گذشته بیش از ۱۵ تغییر در تیمش داشته و رسیدن به هماهنگی برای تیمی مثل ماشین ‌سازی زمان بر است. برکناری‌هایی از این دست چند سالی است در فوتبال مان باب شده و هر چقدر هم که کارشناسان در مذمت این اقدام می‌گویند و می‌نویسند، گویا هیچ تاثیری در رفتار مدیران باشگاه‌ها ندارد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • افتخارم ایران

      تیم بعدی کیسه هست

      پاسخ ها

      • علی

        نه تیم بعدی لنگ حقیره مطمئن باش...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج