۱۰۶۸۴۱۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

مصاحبه با برانکو درمورد پرسپولیس

سرمربی پیشین پرسپولیس به خبرورزشی گفت: گل‌محمدی بسیار باهوش است و توانسته در پرسپولیس هم با قدرت و موفقیت مربیگری کند. جالب آنکه پیشرفت یحیی گل‌محمدی در مربیگری کاملاً محسوس است.

خبرورزشی: برنامه «شارع الریاضی» از شبکه «ابوظبی الریاضیه» اعلام کرد برانکو ضمن مذاکره با باشگاه شباب الاهلی به توافقاتی دست یافته است و از ماه ژانویه سرمربی این تیم اماراتی می‌شود! برانکو ایوانکوویچ بعد از کسب سه قهرمانی متوالی در لیگ برتر ایران همراه با پرسپولیس، این تیم را ترک کرد و عازم الاهلی عربستان شد. عمر کاری برانکو در الاهلی بسیار کوتاه بود و این مربی بعد از گذشت چند هفته از سمت خود برکنار شد.

بیکاری برانکو بعد از برکناری از الاهلی زمان زیادی نبرد و او به همراه دستیاران سابق خود در پرسپولیس به پیشنهاد تیم ملی فوتبال عمان پاسخ مثبت داد و هدایت این تیم را بر ‌عهده گرفت. البته به دلیل محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی بازی‌های رسمی، برانکو تاکنون نتوانسته عمان را در بازی رسمی هدایت کند. در همین ارتباط دقایقی با برانکو ایوانکوویچ همکلام شدیم‌.

مصاحبه با برانکو درمورد پرسپولیس

در حال حاضر در عمان به سر می‌برید یا کرواسی؟

هم‌اکنون در کشور عمان هستم و ان‌شاءا... (‌تکیه کلام برانکو) ۱۸ دسامبر برای تعطیلات کریسمس به کرواسی می‌روم و بعد از عید ۸ ژانویه دوباره به عمان برمی‌گردم.

مگر از سرمربیگری تیم ملی عمان استعفا ندادید؟

نه! استعفا چرا؟

اخباری منتشر شد که البته شبکه‌های تلویزیونی اماراتی اعلام کردند شما با تیم شباب الاهلی به توافق رسیده و قرار است هدایت این تیم را بر عهده بگیرید؟

این‌طور نیست و من در حال حاضر سرمربی تیم ملی عمان و تحت قرارداد فدراسیون فوتبال این کشور هستم.

خبر مذاکره سران باشگاه شباب الاهلی امارات را تکذیب می‌کنید؟

ببینید من مذاکره یا پیغام باشگاه‌ها را تکذیب نمی‌کنم. من از کشورهای چین، کره‌ جنوبی، قطر و همین امارات پیشنهاد سرمربیگری دارم و کتمان نمی‌کنم اما بدون اجازه فدراسیون فوتبال عمان نمی‌توانم از تیم ملی این کشور جدا شوم.

خودتان همین جواب را به مدیران شباب الاهلی داده‌اید؟

دقیقاً همین‌طور است. پیشنهادی از این تیم اماراتی مثل همه پیشنهادات دیگر به من ارائه شد که گفتم شما باید با فدراسیون فوتبال عمان به عنوان کارفرمای من مذاکره کنید!

جالب شد! ادامه می‌دهید؟

بله، من همان‌طور که بارها گفتم یک مربی حرفه‌ای هستم و به تعهدات خودم پایبند. به دست‌اندرکاران باشگاه شباب الاهلی هم گفتم که اول باید با کارفرمای من یعنی فدراسیون فوتبال عمان مذاکره کنند و اگر با عمانی‌ها به توافق رسیدند بعد تازه باید با من بنشینند و صحبت کنند.

خودتان تمایل به ادامه همکاری دارید یا نه؟

حتماً تمایل دارم که در این شرایط در کشور عمان حضور دارم.

ولی هیچ بازی تدارکاتی مناسبی انجام ندادید و خبری هم فعلاً از بازی‌های رسمی نیست؟

به هر حال شرایط همین است. بحران کرونا جدی است و همه دنیا را درگیر خودش کرده است. این ویروس جهش‌هایی هم داشته و واقعاً نمی‌شود در قاره آسیا بازی دوستانه انجام داد.

قرار بود یک بازی دوستانه هم با تیم ملی ایران برگزار کنید اما آن هم به هم خورد؟

متأسفانه همین‌طور است و به خاطر شرایط ویژه و شیوع ویروس کرونا این بازی به هم خورد. خیلی دوست داشتم سفری به ایران داشته باشم و دوستانم را ببینم اما نشد.

انصافاً هم دل خبرنگاران ایرانی برای شما تنگ شده است. شما رابطه خوبی با رسانه‌ها و خبرنگاران داشتید.

من در ایران اصلاً احساس غربت نمی‌کردم. با شما خبرنگاران، رسانه‌ها و همه مردم ایران رابطه خوبی داشتم و واقعاً دلم تنگ شده است. همواره گفتم ایران وطن دوم من است و دوست دارم هر چه زودتر سفری به ایران داشته باشم.

برای کار؟!

نه، برای دیدن ایران و دوستانم در کشور شما که همیشه خاطرات خوبی از آنها دارم.

تا به حال در دیداری رسمی روی نیمکت عمان ننشسته‌اید. آیا این روزها بازی‌های تدارکاتی خوبی انجام داده‌اید؟

واقعاً ویروس کووید ۱۹ همه را اذیت کرده است. یکسری بازی‌های دوستانه با تیم‌های داخلی یا جوانان عمان داشتیم اما آن دیدار تدارکاتی مناسب مد نظر ما هنوز انجام نشده است.

بازی دوستانه با تیم ملی ایران انجام نشد اما می‌دانیم با دراگان اسکوچیچ در ارتباط هستید!

من با همه مربیان کروات در ارتباط هستم و با دراگان اسکوچیچ نیز ارتباط دارم. او چند سال در فوتبال ایران کار کرد و زحمت ‌کشید و شناخت خوبی از فوتبال کشور شما دارد و تا به حال هم در بازی‌های دوستانه نتایج خوبی گرفته است.

پس بازی‌های دوستانه ایران برابر ازبکستان و بوسنی را دنبال کرده‌اید؟

اینکه به آن شکل دنبال کنم شاید نرسم اما می‌دانم تیم ملی ایران بازی‌های خوبی برابر این دو تیم انجام داد و اسکوچیچ کارش را با برد و پیروزی آغاز کرده است.

مصاحبه با برانکو درمورد پرسپولیس

یک پرسش ویژه داریم و امیدوارم جواب بدهید. آیا شما در خصوص شجاع خلیل‌زاده و دعوت او به تیم ملی ایران به دراگان اسکوچیچ مشورت داده‌اید؟

من اسم بازیکن خاصی را نمی‌آورم و حرفه‌ای هم نیست حرفی بزنم. سرمربی تیم ملی ایران آقای اسکوچیچ نفرات مورد نظرش را انتخاب می‌کند و اگر لازم باشد از خیلی‌ها مشورت می‌گیرد که شاید یکی هم من باشم.

باز هم ما جواب خودمان را نگرفتیم.

گفتم که اگر لازم بوده به دراگان اسکوچیچ مشورت دادم اما در نهایت این خود سرمربی تیم ملی ایران است که تصمیم می‌گیرد.

نمی‌شود با برانکو صحبت کرد و از پرسپولیس نپرسید. قرار است شما تماشاگر بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا باشید؟

متأسفانه بعید می‌دانم چنین اتفاقی بیفتد!

چرا؟

اول آنکه شرایط قرنطینه در کشورهای قطر و عمان بسیار سخت است. من اگر بخواهم به قطر بروم باید دو هفته در قرنطینه باشم و در برگشت به عمان یا کرواسی هم همین شرایط حاکم است. خیلی سخت است بخواهم خودم را به قطر برسانم و از نزدیک بازی را ببینم چون پروتکل‌های بهداشتی سختگیرانه‌ای در این کشور حاکم است. دعوتنامه‌ای هم به دست من از طرف باشگاه نرسیده است. البته حتماً بنویسید اگر باشگاه پرسپولیس هم مرا دعوت کند با توضیحاتی که دادم امکان حضور در قطر و تماشای بازی فینال را ندارم.

بازی‌های تیم‌های شرق آسیا در لیگ قهرمانان آسیا را دنبال می‌کنید؟

کمابیش بازی‌های شرق آسیا را نگاه می‌کنم. تیم‌های قدرتمندی در این رقابت‌ها حضور دارند که برای رسیدن به فینال تلاش می‌کنند. تیم‌های قوی از چین، ژاپن و کره ‌جنوبی که سرمایه‌گذاری وسیعی در فوتبال داشته‌اند.

فکر می‌کنید پرسپولیس بتواند حریف قهرمان شرق آسیا در فینال لیگ قهرمانان شود؟

چرا که نه؟ پرسپولیس سرمربی و بازیکنان خوبی دارد که با تمرکز و جنگندگی به فینال آسیا رسیدند و حالا می‌توانند قهرمان هم شوند. من خودم به شخصه شانس زیادی برای قهرمانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا قائلم.

چه توصیه‌ای به یحیی گل‌محمدی و شاگردانش دارید؟

یحیی گل‌محمدی مربی بسیار باهوشی است که از تجربه زیادی هم برخوردار است و خودش بهتر از هر کسی می‌داند چه کاری باید انجام دهد. او نیازی به توصیه‌ای ندارد و بازیکنان پرسپولیس هم خیلی حرفه‌ای هستند و برای قهرمانی می‌جنگند.

شما همواره از یحیی گل‌محمدی تعریف و تمجید کرده‌اید. این به خاطر سابقه همکاری شما دو نفر درتیم ملی است؟

یحیی از شاگردان خوب من در تیم ملی بود. همیشه می‌دانستم یحیی و علی دایی مربیان خوبی می‌شوند. شما به عنوان مربی داخل یک تیم چیزهایی را می‌بینید و من هم پیش‌بینی این موضوع را می‌کردم. گل‌محمدی بسیار باهوش است و توانسته است در پرسپولیس هم با قدرت و موفقیت مربیگری کند. جالب آنکه پیشرفت یحیی گل‌محمدی در مربیگری کاملاً محسوس است.

به عنوان آخرین سؤال چه صحبتی در خصوص نتایج کارلوس کی‌روش در تیم ملی کلمبیا دارید؟ خبر دارید تیم ملی کلمبیا با هدایت کارلوس کی‌روش ۶ گل از اکوادور خورد و هواداران تیم ملی این کشور برخورد تندی با این مربی پرتغالی داشتند و...

من هیچ نظری در این رابطه ندارم!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج