جاباما
۱۰۶۸۵۲۸
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

آغاز ساخت فاز اول ماهواره امیرکبیر ۲

رئیس دانشگاه امیرکبیر از آغاز ساخت فاز اول ماهواره امیرکبیر ۲ خبر داد و گفت: در صورتی که هزینه و بودجه ساخت آن تامین شود، تا سه سال آینده آماده خواهد بود.

خبرگزاری ایسنا: رئیس دانشگاه امیرکبیر از آغاز ساخت فاز اول ماهواره امیرکبیر ۲ خبر داد و گفت: در صورتی که هزینه و بودجه ساخت آن تامین شود، تا سه سال آینده آماده خواهد بود.

دکتر سید احمد معتمدی ضمن بیان این مطلب به آخرین وضعیت ساخت ماهواره امیرکبیر ۲ اشاره و اظهار کرد: یکی از قراردادهایی که اواخر سال گذشته منعقد شد، در رابطه با ساخت ماهواره امیرکبیر ۲ بود که با حمایت سازمان فضایی فاز اول ساخت آن آغاز شد و در حال حاضر تمامی تیم‌ها تشکیل شده‌اند و کار خود را مدتی است شروع کرده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: ساخت ماهواره امیرکبیر ۲ هم از لحاظ سرمایه‌گذاری سنگین است که چندصد میلیارد تومان هزینه دارد. چرا که ماهواره‌ای با کلاس بالاتر است که با ماهواره‌هایی که تا کنون ساخته شده‌اند، از لحاظ فناوری و تکنولوژی فاصله دارد. به همین جهت زمان و هزینه ساخت آن زیاد است که فاز ۱ ساخت آن شروع شده است.

رئیس دانشگاه امیرکبیر با تاکید بر اینکه ساخت ماهواره امیرکبیر ۲ یک برنامه پنج ساله است، گفت: اگر بودجه تامین شود، شاید ساخت آن تا سه سال آینده نیز به اتمام برسد، ولی بطور عادی طول خواهد کشید و سرمایه‌گذاری برای ساخت این ماهواره بر عهده سازمان فضایی کشور است.

دکتر معتمدی خاطرنشان کرد: سیاست خوبی اتخاذ شده تا از توان دانشگاه‌ها در حوزه ساخت ماهواره استفاده کنند و تا کنون ماهواره‌هایی که ساخته شده بودند، ناموفق نبودند. فقط پرتاب این ماهواره‌ها ناموفق شد که این موضوع نیز دست دانشگاه‌ها نیست. مثلا ماهواره امیرکبیر ۱ که پرتاب شد در چند دقیقه‌ای که در آسمان بود موفق عمل کرد، اما پرتاب آن با مشکل مواجه شد.

رییس دانشگاه امیرکبیر تاکید کرد: البته در این زمینه پیشرفت خوبی صورت گرفت. به هر حال هیچ کدام از این ماهواره‌هایی که توسط ما یا دانشگاه‌های دیگر ساخته شده بود، مشکلی نداشتند. ممکن بود البته بعد از دو سال قرار گرفتن بر مدار با مشکلاتی مواجه باشند، اما در مراحل اولیه مشکلی ایجاد نشد. البته خوشبختانه اوایل سال پرتاب موفق در مدار متوسط اتفاق افتاد که جای خوشحالی دارد و امیدوارم پرتاب‌های بعد نیز با موفقیت صورت بگیرد.

آغاز ساخت فاز اول ماهواره امیرکبیر ۲

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگر ماهواره خریداری بشه دزدهاسرگردان میشن در این بخش چیوثابت میکننی جهان چهارمی هم نیستیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج