۱۰۶۸۵۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

سعیدلو بزرگترین ضربه را به استقلال زد

واعظ: آقای اقتصاددان «شو» راه انداخته!

مدیرعامل پیشین استقلال در نشست خبری به انتقاد از علی فتح‌الله‌زاده پرداخت,

تسنیم: امیر رضا واعظ آشتیانی امروز نشست خبری در دفترش برگزار کرد تا در مورد اظهارات فتح الله زاده و اتفاقاتی که افتاده بود صحبت کند.

وی در ابتدای صحبت‌هایش گفت: مطمئنم باید به گونه‌ای رفتار کرد که از مرز انصاف و اصول و ارزش‌هایی که امروز بر کشورمان حاکم است خارج نشویم. با فرافکنی کار پیش نمی‌رود شاید عده‌ای هجمه‌های ناجوانمردانه و غیر اصولی داشته باشند و با این کار بتوانند مدتی اینگونه زندگی خود را بگذرانند ولی چیزی که مسلم است این است که صداقت همیشه پایدار است.

واعظ آشتیانی افزود: من نمی‌گویم که فرد بدون اشتباهی هستم. هیچ مسئولی بدون اشتباه نیست و مطمئنا انتقادات سازندگی را در پی دارد اما گاهی اوقات تقدیر و تشکر‌هایی صورت می‌گیرد که بیشتر به تملق و چاپلوسی شباهت دارد و نمی‌تواند در جهت پیشرفت مجموعه کارساز باشد. البته زحمات کسانی که برای پیشرفت یک مجموعه کار می‌کنند را نباید فراموش کنیم.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال اضافه کرد: امروز این سخنرانی را برگزار کردیم تا در مورد مسائلی که پیش آمده است، شفاف‌سازی کنم. هیچ‌گاه سعی نکرده‌ام حرف غیر مستند بزنم و اولین موضوعی که بحث آن می‌تواند حائز اهمیت باشد. مسئله کمپ استقلال است که مدیرعامل این تیم مدعی است جزو ثروت‌های این باشگاه محسوب می‌شود.

واعظ آشتیانی با نشان دادن برگه قرارداد گفت: اداره کل تربیت بدنی استان تهران قراردادی را در تاریخ ۷۸/۱۱/۱ تنظیم کرده بود که بر اساس آن مدت اجاره ۳ سال و تا پایان ۸۱/۱۱/۱ مشخص شده بود. جالب است در بند یک این قرارداد نوشته که این قرارداد که اجازه تاسیس باشگاه و ورزشگاه به مردم داده می‌شود و دولت باید نظارت کند. یعنی بر اساس این ماده واحده تاسیس باشگاه و ورزشگاه توسط مردم باشد اما استقلال و پرسپولیس دو باشگاه دولتی هستند و برای همین هم مجلس تصویب کرده که باید فروخته شوند.

وی گفت: سازمان تربیت بدنی با توجه به قانون می‌تواند با هماهنگی مراجع ذیصلاح زمین‌های تحت تملک خود را جهت تاسیس ورزشگاه برای باشگاه به افراد اجازه دهد یعنی این زمین‌ها را باید به مردم بدهیم. بنابراین با توجه به این موضوع اولین خطا از سوی خطیب رخ داده است. بگذریم که در دوران مسئولیت او چه اتفاقاتی افتاد و سازمان بازرسی کل کشور به چه موضوعاتی دست پیدا کرده بود. خطیب مصاحبه کرد و گفت که زمین کمپ متعلق به استقلال است و شکی هم در این موضوع نیست و شاید واعظ مدرک دیگری دارد؛ مدرک دیگر همین‌هایی است که دارم به شما نشان می‌دهم.

قائم مقام پیشین سازمان تربیت بدنی یادآور شد: ای کاش افرادی که صحبت می‌کنند بندها و ماده‌های مربوط به قانون را نیز مطالعه می‌کردند. مدیرعامل استقلال مدعی است که کمپ استقلال ۲۰۰ میلیارد ارزش دارد اما باید بگویم که طبق ارزش‌گذاری زمین‌ها ارزان‌ترین زمین مربوط به کاربری ورزشی است. اگر من از ابتدا می‌گفتم که این زمین متعلق به استقلال نیست به این دلیل بود که عضو شورای شهر بودم و متوجه می‌شوم که طرح جامع و تفصیلی چه مفهومی دارد.

واعظ آشتیانی تاکید کرد: در این ارتباط مدیرکل تربیت بدنی استان تهران مصاحبه کرد و گفت که این کمپ متعلق به استقلال نیست و رسولی‌نژاد معاون سابق وزارت ورزش که رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال بود نیز می‌گوید این کمپ به استقلال تعلق ندارد. چند روز پیش هم حناچی با خبرگزاری تسنیم مصاحبه کردو گفت این زمین‌ها به نام دولتی و متعلق به وزارت مسکن هستند، اگر ساخت و ساز عمرانی هم قرار شود در آن انجام شود طبق قانون برای کاربری ورزشی واگذار می‌شود.

وی عنوان کرد: جالب است که مدیر عامل استقلال می‌گوید حناچی در صحبت‌هایش اشتباه کرده است، می‌خواهم بپرسم اگر مقام مسئولی اشتباه کند نباید در مورد آن تکذیبیه بدهد؟ فرض کنیم که او اشتباه کرده آیا قانون هم اشتباه می‌کند؟

قائم مقام پیشین سازمان تربیت بدنی ادامه داد: مدتی در شورای عالی معماری کشور در زمان سعیدی‌کیا عضو بودم و این مسائل را کامل می‌دانم. اینطور نیست که بتوانیم با افکار عمومی بازی کنیم و با بیان کردن این موضوع از کنار چهل و چند میلیارد بدهی باشگاه بگذرید و بگویید که آورده‌ای اینچنینی داشته‌اید در حالی که این آورده نیست و باشگاه استقلال نمی‌تواند از کمپ به این شکل بهره‌برداری کند.

واعظ آشتیانی اظهار داشت: طرح این مسائل بیشتر برای فرار از مسئولیت ورشکست کردن استقلال است. شاید بتوان این اتفاق را در گینس هم ثبت کرد که یک اقتصاددان باشگاهی را ورشکست می‌کند. او می‌گوید افتخارات زیادی برای باشگاه آورده اما هزینه کردن افتخار نیست. در طول ۱۳ دوره لیگ برتر تنها یک دوره قهرمان شدید و این قهرمانی هم در مقابل هزینه‌های میلیاردی که انجام دادید چیز بزرگی نیست.

وی گفت: چنین شرایطی باید قابل توجه دستگاه‌های نظارتی و وزارت ورزش قرار بگیرد. تعجب من از این است که از سال ۷۸ تاکنون یک مقام مسئول در وزارت ورزش و سازمان تربیت بدنی سابق به این موضوع توجه نکرده و سکوت کرده‌اند. این سکوت را می‌توان از دو جهت مد نظر قرار داد یا اینکه نشان از این دارد که مسئولان نسبت به مسئولیتی که دارند بی‌تفاوت هستند و یا بدنه یک تشکیلات مانند وزارت ورزش و سازمان تربیت بدنی نسبت به قوانین واقف نبوده است حتی اداره حقوقی‌شان.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال با انتشار نامه‌ای از سوی آخوندی وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: نامه‌ او که به آن اشاره می‌کنند ارتباطی به موضوع مورد بحث ندارد. زمانی نامه‌ای به وزیر مسکن می‌نویسند که وزارت مسکن مکلف است جاهایی که وزارتخانه می‌خواهد مکان ورزشی بنا کند باید زمین در نظر بگیرد و یا اینکه این زمین‌ها را مردم هبه می‌کنند. وزیر مسکن در نامه‌ خود تکلیف کرده وضعیت ساختمان‌هایی که ساخته‌اند مشخص شود و ربطی به این موضوع ندارد. در زیر این نامه هم بر قید محصول و اعیانی بودن هم تاکید شده که در واقع در آن نامه به سازمان تربیت بدنی اشاره شده است و ربطی به این موضوع ندارد.

واعظ آشتیانی افزود: اینها همه یک «شو» است و می‌خواهند سوء مدیریت و ورشکست کردن باشگاهی که چهل و چند میلیارد بدهی دارد را پنهان کنند. مگر فتح‌الله‌زاده نگفته که ۴۵ میلیارد بدهی دارد؟ این قبول است اما از طرف آن ۲۰۰ میلیاردی که بابت ارزش زمین کمپ را اشاره می‌کند، ندارد و در مورد این موضوع خطیب باید پاسخ بدهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در زمان مدیریت خودش این موضوع را پیگیری کرده بود گفت: من ابتدا نمی‌دانستم موضوع کمپ چیست و قبل از اینکه به این مستندات دست پیدا کنم نزد علی‌آبادی رفتم و او به من گفت که این زمین‌ها نمی‌توانند به نام شما شوند و اجاره‌ای هستند. وقتی طرح تفصیلی دادیم مشخص می‌‌کند در جایی که مسکونی است نمی‌توان استادیوم بنا کرد. شما گفتید اگر امکان دارد جایی مانند منطقه ۲۲ که مکانی بکر است را به ما بدهند، این موضوع را در هیئت مدیره باشگاه مطرح کردم و در تاریخ ۸۸/۱۰/۱۶ اشاره کردم که موضوع کمپ به صلاح نیست و علی‌آبادی هم گفته بود که سند آن را به نام باشگاه نمی‌زنند.

مدیرعامل پیشین استقلال گفت: آقایان مدعی هستند که از این زمین‌ها می‌توانند با کاربری فرهنگی - ورزشی استفاده کنند اما کاربری زمین ورزشی تعیین شده است و نمی‌توان از آن برداشت استفاده دیگری کرد و کاربری‌اش را تغییر داد و در آن کافی‌شاپ، رستوران و سالن عروسی زد.

واعظ آشتیانی گفت: آن زمان گفتیم که پیگیری کنید و ریشه این زمین را درآورید، جالب این است که از آن زمان که بحث کمپ استقلال مطرح است هیچ کس از وزارت مسکن غیر از حناچی پاسخ نداده است. از آنجایی که حناچی از افراد وزارت مسکن بود این موضوع را به خوبی می‌دانست.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا در زمان حضورش به عنوان قائم مقام سازمان تربیت بدنی در مورد این موضوع اقدام کردید یا خیر گفت: همان زمان من به معاونت حقوقی سازمان نامه نوشتم و گفتم این زمین مالک دارد و هنوز هم این مالکان وجود دارند و اگر معتقدند که این زمین معارض ندارد صورت جلسه‌اش را بیاورند. بحث اصلی ما بر سر این است که این مکان اصلا قانونی نیست و امکاناتی که باید به مردم می‌دادند به دولت دادند.

قائم مقام پیشین سازمان تربیت بدنی افزود: فکر می‌کنم تاکنون مسئولان وزارت ورزش مطلع نبودند که چه خبر است و اگر این مصاحبه منتشر شود متوجه می‌شوند چه اتفاقی افتاده است.

واعظ آشتیانی در مورد اینکه چگونه باید این موضوع حل شود گفت: وزارت ورزش باید به گونه‌ای این موضوع را مدیریت کند و ببیند چه اتفاقاتی افتاده است و دستگاه‌های نظارتی نیز در این راه باید همکاری کنند.

وی در واکنش به این اظهارنظر فتح‌الله‌زاده که گفته بود به دلیل اینکه او قبلا باشگاه داشت می‌خواستند زمینی را به او بدهند اما او گفته است که زمین‌ها را به استقلال بدهند گفت: این توجیه مانند این است که قرار است یک فرد را فلک کنند و او بگوید به جای من پسر خاله‌ام را فلک کنید. اگر چنین زمینی را به شما می‌دادند خودتان می‌رفتید می‌ساختید و ۲۰۰ میلیارد را در جیب خودتان می‌گذاشتید. این مکان‌ها قابلیت فروش ندارد.

واعظ آشتیانی در مورد زمینی که در منطقه تلو وجود دارد و گفته می‌شود برای استقلال است گفت: فتح‌الله‌زاده اشاره کرده بود که زمین تلو مربوط به زمان آقامحمدی و میرولد بوده است، خیر این زمین برای دوره ایروانی است او برای قطعه‌زمینی برای استقلال سند می‌گیرند و زمانی که من مدیرعامل بودم سندش را تحویل می‌دهند. ایروانی به زریبافان که رئیس وقت مجمع استقلال بود گفته بود مدت‌هاست که این سند را دارد ولی نگران است آن هم به سرنوشت ساختمان لارستان دچار شود.

وی افزود: این زمین هم قیمتی ندارد و در حریم تهران است و حریم تهران جایی است که سلول‌های تنفسی شهر محسوب می‌شود و نمی‌توان در آن ساخت و ساز کرد و تنها می‌توان کمربند سبز ایجاد کرد یا نهایتا در آنجا درختکاری و یا جای تفریحی درست کرد. از طرفی هم نمی‌دانم قیمت‌گذاری ۸۰ میلیون تومانی از کجا آمده است؟ این هم از آن نکات است.

واعظ آشتیانی در مورد اینکه موضوع ساختمان لارستان چه بوده است گفت: فتح‌الله‌زاده تنها مدیری بود که اموال استقلال را همیشه فروخته است. در سال ۷۸، شش قطعه آپارتمان به مجموع ۳۳۹ متر در خیابان لارستان نبش خیابان جهانسوز وجود داشت که آن را فروخت. دومی هم دفتر باشگاه بود که در لارستان در کوچه افتخار وجود داشت که آن هم بابت بدهی فروخته است. سوال من این است ملک اول به فردی به نام بدرنیا فروخته شد و شما بررسی کنید که او که بوده است. ایشان افتخارش این است که اموال استقلال را فروخته و جزو مدیرانی است که همیشه ابقایش کرده‌اند اما خودش نام این کار را می‌گذارد عشق به استقلال.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال در مورد اینکه آیا این تصمیم‌ها نیاز به مصوبه مجمع و هیئت مدیره ندارد و اینکه یک مدیر می‌تواند به تنهایی می‌تواند این کار را انجام دهد یا خیر گفت: قطعا مصوبه هیئت مدیره باید وجود داشته باشد ولی به هر حال این بار مالی برای باشگاه ایجاد شده بود و این املاک را فروختند.

وی ادامه داد: روزی که ما به باشگاه استقلال آمدیم دو طبقه از ساختمان باشگاه در رهن بود و آن زمان مبلغ ۸۰ میلیون را پرداخت کردیم و این دو طبقه را آزاد کردیم یعنی در میان ساختمان باشگاه استقلال دو شرکت هم فعالیت داشت. البته این را هم باید بگویم اجاره دادن این ساختمان‌ها زمان فتح‌الله‌زاده نبود و باید انصاف را رعایت کرد. این کار بین سال های ۸۵ و ۸۷ رخ داده بود و شما ببینید که در دوران مدیریت کدام یک از علمای مدیرعامل بوده است؟

به گزاش تسنیم واعظ آشتیانی در ادامه عنوان کرد: من از مدیرانی بودم که همیشه به انضباط مالی تاکید داشتم به همین دلیل سایت باشگاه استقلال و برخی از روزنامه‌هایی که روزی‌خور هستند به این نکته اشاره می‌کردند که واعظ که به انضباط مالی پایبند است چرا در زمان مدیریتش تراز مالی ندارد؟ این تراز مالی ما تا ۳۱ تیر ۸۸ است. (تصویر را در پایان مصاحبه مشاهده کنید.)

قائم مقام پیشین سازمان تربیت بدنی با نشان دادن تراز مالی از ۳۱ تیر ۸۷ تا ۳۱ تیر ۸۸ گفت: از این مسئله می‌خواهم اینچنین نتیجه‌گیری کنم که فتح‌الله‌زاده می‌گوید باشگاه استقلال ۲.۵ میلیارد زیان انباشته داشته است اما می‌بینید روزی که من استقلال را تحویل می‌گیرم ۳ میلیارد انباشته بدهی این باشگاه بوده و عملکرد ما باعث می‌شود که این مبلغ به یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان برسد. تا اینجای کار مشخص می‌شود که در زمان ما زیان انباشته باشگاه کاهش پیدا کرده بود.

وی افزود: بدهی‌های جاری را از سال ۸۴ تا ۸۹ را به مبلغ ۵ میلیارد پرداخت کردیم و همچنین دیون ۴ سال گذشته را هم صاف کردیم. زمانی که ما آمدیم در صحبت‌های اعضای هیئت مدیره عنوان شده بود که باشگاه ۷ میلیارد بدهی دارد و واعظ چه تدبیری برای این موضوع اندیشیده است؟

واعظ آشتیانی یادآور شد: نکته مهمتر این است که من به سعیدلو یا هیئت مدیره تعهدی نداده بودم ۵۰ درصد آورده خواهم داشت. او (فتح‌الله‌زاده) گفته است که واعظ در طول دو فصل ۱۰ میلیارد بودجه گرفته اگر این فرض را هم درست بگیریم نکته‌ای در زمان خودش وجود دارد که او استاد پیش‌خور کردن برخی از درآمدهاست. وقتی که اواسط یا اواخر لیگ به سازمان لیگ مراجعه می‌کردیم می‌گفتند که پول شما پیش خور شده است یعنی یک میلیارد پولی که ما باید در طول فصل دریافت می‌کردیم قبل از آن خرج شده است.

وی گفت: روزی که ما از استقلال رفتیم یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون بابت حضور در لیگ درآمد کسب کردیم و ۳۰۰ میلیون هم از آسیا که در مجموع می‌شود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون و ۲ میلیارد و پانصد میلیون هم باید دریافت می‌کردیم که این پول در زمان مدیریت ایشان گرفته شد. نکته مهمتر اینکه ما دو فصل در استقلال بودیم و تقریبا هر فصل ۳ میلیارد درآمد ما بود و ۵ میلیارد هم بدهی داشتیم. می‌خواهم سوال کنم فاصله ۱۰ میلیارد بدهی تا ۱۶ میلیارد می‌شود ۶ میلیارد. بر این اساس اگر حساب کنیم من باید بدهی بیشتری بالا می‌آوردم. نکته جالب اینکه گویا اسپانسر سال آینده استقلال هم پیش‌خور شده است.

قائم مقام پیشین سازمان تربیت بدنی اضافه کرد: این چه مدیری است که می‌گوید اقتصاددانم ولی ریاضی نمی‌داند؟ کجا مدیر، ریاضی یاد گرفته‌ است؟ کجا مدیر بوده‌اند که بدون ریاضی و آمار، اقتصاددان شده‌اند؟

واعظ آشتیانی در ادامه در مورد هزینه و درآمد استقلال گفت: تعهد سازمان تربیت بدنی این بود که ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون باید به ما می‌دادند و این در حالی بود که ما ۳۰۰، ۴۰۰ میلیون بدهی داشتیم. من می خواهم این بحث را مطرح کنم اگر سعیدلو به تعهد ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیونی‌اش عمل می‌کرد در آن سال استقلال برای اولین بار به سوددهی می‌رسید و باید بگویم که بزرگترین ضربه را سعیدلو به استقلال زد.

وی با اشاره به فتح الله زاده گفت: آقای مدیرعامل! یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از سازمان لیگ گرفته‌اید که درآمد زمان ما بود. ۳۰۰ میلیون هم از آسیا نصیب‌تان شد که می‌شود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون اگر این مبلغ را از ۳ و نیم میلیارد بدهی کم کنید می‌شود ۲ میلیارد پس ما استقلال را با ۲ میلیارد بدهی تحویل دادیم نه با چهل و چند میلیارد تومان بدهی. اگر سعیدلو در آن زمان به تعهدش عمل می‌کرد ما حتی می‌توانستیم یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هم سودآوری داشته باشیم. تراز مالی ما هم نشان داد که ۳ میلیارد را به یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون رساندیم روز به روز روند رو به رشد را تجربه می‌کردیم. ما درآمدزایی بالا را نیز از طریق صرفه‌جویی‌هایی که انجام می‌دادیم کسب کردیم. باشگاه را در زمان من با ۱۷ - ۱۸ نفر اداره می‌کردیم.

واعظ آشتیانی تصریح کرد: در حال حاضر نمی‌دانم چند مشاور و معاون در باشگاه استقلال فعالیت می‌کنند و همه اینها هم هزینه دارند. ضمن اینکه به این موضوع هم باید توجه کنیم که استقلال و پرسپولیس باشگاه نیستند بلکه تیم فوتبال هستند. مگر یک تیم فوتبال به ۶،۷ مشاور و چند معاون نیاز دارد؟ وقتی نظارتی وجود نداشته باشد نباید انتظار استفاده بهتر از این از پول بیت‌المال را داشت.

وی در مورد اظهار نظر نجف‌نژاد که گفته بود برای استقلال مجوز هزینه ۱۶ میلیارد تصویب شده بود اما فتح الله زاده ۲۴ میلیارد هزینه کرده است گفت: اینکه هیئت مدیره و رئیس هیئت مدیره‌ای از خیلی چیزها بی‌خبرند خود عذر بدتر از گناه است آن هم رئیس هیئت مدیره‌ای که در جایگاه قانونگذاری فعالیت می‌کند و قانون گریزی چنین فردی از چشم مردم دور نمی‌ماند که چگونه یک قانونگذار در باشگاهی که بیش از بودجه هزینه می‌شود حضور دارد و تازه در پایان فصل مصاحبه می‌کند.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال در مورد اسپانسر گرفتن این باشگاه توسط مهدی رحمتی گفت: این کار غیر قانونی است زیرا مصوبه‌ای در هیئت مدیره به تصویب رسید که بر اساس آن مقرر شده بود که مبلغ اسپانسر به دریافت کننده آن برسد و طبق این مصوبه هیچ کدام از "اعضای باشگاه، کارکنان و اقوام آنها" نمی‌توانند برای باشگاه اسپانسر بگیرند. این مصوبه را نمی‌توانند تغییر هم دهند زیرا طبق آیین‌نامه معاملات تصویب شده است.

واعظ آشتیانی خاطرنشان کرد: این کار خلاف قانون بوده و کسانی که در جریان بوده و سکوت کرده‌اند باید پاسخگو باشند. کاری به شخص رحمتی ندارم بلکه منظورم این است که کلیت کار اشتباه بوده است.

وی در مورد صحبت‌های فتح الله زاده که گفته بود او به در و دیوار می‌زند که به استقلال برگردد و حتی از رابطه خانوادگی با نهاوندیان هم برای این کار استفاده می‌کند به چند نامه اشاره کرد که یکی از آنها نامه درخواست معرفی او از سوی دولت دهم برای پست ریاست سازمان تربیت بدنی بود و نامه دیگر هم از سوی وزارت صنایع و معادن نوشته شده بودکه او در پاسخ به هر دو نامه انصراف خودش را اعلام کرده است.

واعظ آشتیانی در همین رابطه گفت: آن موقعی که مسئولیت قائم مقامی سازمان تربیت بدنی داشتم سر جایم می‌نشستم و یا به هر طریقی از مدیریت در باشگاه استقلال محافظت می‌کردم اما نکته‌ای که لازم است بگویم این است که در گروه‌های مختلف سیاسی با افراد مختلف آشنا هستم که معادلات سیاسی را می‌شناسند اما فتح‌الله زاده با این معادلات آشنایی ندارد. به هر حال کسی که زیاد به باکو سفر می‌کند در فضای امروز مملکت نیست. من نیازی به این کارها ندارم مثل برخی از افراد نیستم که بگویم که حرف مرد دوتا است. یک حرفی زدم و پایش ایستاده‌ام.

وی تاکید کرد: حرکت‌هایی که برخی افراد انجام می‌دهند نشان‌دهنده این است که می‌خواهند بماند. می‌گویند ۵ سال باشگاه را به آنها بدهند تا آن را خودکفا کند. سوال من این است که در طول ۴ سال گذشته که باشگاه به شکل نقدی در اختیار شما بود چه کاری کردید که حالا می‌خواهید انجام دهید؟ این حرف‌ها نشان می‌دهد که عده‌ای برای بودن دست و پا می‌زنند ولی ما به دلیل اینکه زیر بار حرف غیر کارشناسی نرفتیم خودمان را جدا کردیم. اگر بنا به بودن بود همان قائم مقام سازمان تربیت بدنی می‌ماندم.

واعظ آشتیانی ادامه داد: او همیشه می‌گوید که قراردادی بسته که در سال اول ۵۰ درصد از هزینه باشگاه را وزارت ورزش بدهد در حالی که اصل من به این شکل بود که سال اول ۵۰ و سال دوم ۶۰ و سال سوم ۷۰ درصد هزینه‌ها پرداخت شود و در نهایت باشگاه به خودکفایی برسد.

وی در ادامه با نشان دادن نامه‌ای از سوی فتح الله زاده در برنامه ۹۰ گفت که فتح‌الله‌زاده معتقد بود امضای سعیدلو پای آن ثبت شده است اما واعظ با نشان دادن امضای دیگری مدعی شد آن امضا جعلی بوده است.

قائم مقام پیشین سازمان تربیت بدنی در مورد تفاهمنامه باشگاه استقلال با شرکت آل‌اشپورت در زمان فتح‌الله‌زاده و اصلاح آن در زمان مدیریت خودش اشاره کرد و حتی قرارداد را نشان داد که بر اساس قرارداد اول آل اشپورت متعهد شده بود برای دو فصل ورزشی مبلغ ۲۸۰ هزار دلار از باشگاه استقلال دریافت کند اما آشتیانی با نشان دادن قرارداد دوم که در تاریخ ۸۷/۹/۶ منعقد شده بود مبلغ قرارداد را اینگونه اعلام کرد: برای سال اول ۲۵۰ هزار دلار و سال دوم ۳۰۰ هزار دلار.

واعظ آشتیانی به اختلافاتش با سعیدلو نیز اشاره کرد و گفت: وقتی من از استقلال رفتم سعیدلو فکر می‌کرد می‌تواند از من مدرکی پیدا کند تا علیه خودم استفاده کند و عملکرد ما را به بازرسی کل کشور ارائه داده بود. در نهایت بازرسی کل کشور در نامه‌ای به من به چند موضوع اشاره کرده بود و یکی از آنها این بود که مالیات حقوق خود را پرداخت نکرده‌ام. من در پاسخ به این نامه اشاره کرده بودم مطابق قانون موجود مبالغ پرداختی از سوی باشگاه استقلال به من به عنوان حق‌الزحمه بوده در حالی که مالیات برای کسی است که حقوق، دستمزد و همه مزایا را دریافت می‌کند.

وی خطاب به فتح‌الله‌زاده گفت: شما که می‌گویید من مالیات نداده‌ام چرا تاکنون نامه‌ای به من نزده‌اید تا بدهی‌ام را پرداخت کنم؟ اینها همه نشر اکاذیب، دروغ است و پیگرد قانونی دارد.

واعظ آشتیانی اضافه کرد: رئیس امور مالیاتی باشگاه باجناق شماست که من پس از رفتن شما او را حفظ کردم و این قرارداد را خودشان نوشتند. مگر من می‌توانم بگویم که مالیات من را چگونه کسر کنید و یا از من مالیات کسر نکنید آن هم در باشگاه دولتی؟

واعظ آشتیانی در مورد اقدامات گودرزی وزیر ورزش در راستای اصلاح فضای ورزش و شفاف‌سازی گفت: او گامی که برای مبارزه با بداخلاقی و عدم شفاف‌سازی را شروع کرده است باید ادامه دهد. هیچ کاری بدون عیب نیست و در جاهایی که ایراد وجود داشته باشد تذکر می‌دهند ولی همین که گودرزی آمده و جسارت کرده و آب در لانه مورچه دشمن ریخته قابل تحسین است و امیدوارم در این راهی که پیش گرفته مدبرانه، منطقی، دور از هیجان گام بردارد و نگران جوسازی‌ها و تهمت‌هایی که می‌زنند نباشند.

وی اظهار داشت: عده‌ای مانند ببرهای پوشالی هستند که وقتی قاطعیت را ببینند خودشان عقب‌نشینی می‌کنند. برای ورود به این موضوع اشتباهاتی وجود دارد که امیدوارم گودرزی با کمترین ضریب خطا این راه را پی بگیرد.

واعظ آشتیانی افزود: امروزه سالم زندگی کردن و سالم مدیریت کردن هزینه دارد ولی کسانی که شکم دیگران را سیر می‌کنند تا خلاف‌هایشان را بپوشانند و از آنها در مواقع ضروری استفاده کنند می‌مانند. امیدوارم گودرزی از مسیری که استفاده کرده منصرف نشود و محکم کارش را ادامه دهد.

وی در مورد اینکه آیا زمانی که از او برای مدیر عاملی استقلال نام برده می‌شود گفت: من از این چیزها خبری ندارم و در مور چیزی که اطلاعی ندارم اظهارنظر نمی‌کنم.

واعظ: آقای اقتصاددان «شو» راه انداخته!

واعظ: آقای اقتصاددان «شو» راه انداخته!

واعظ: آقای اقتصاددان «شو» راه انداخته!

واعظ: آقای اقتصاددان «شو» راه انداخته!

واعظ: آقای اقتصاددان «شو» راه انداخته!

واعظ: آقای اقتصاددان «شو» راه انداخته!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج