۱۰۶۸۷۴۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

عجیب‌ترین دربی تیم‌های تبریزی

علی نیکبخت و سعید اخباری، شاید این عجیب‌ترین اسامی ممکن برای نشست مطبوعاتی یکی از حساس‌ترین بازی‌های این هفته لیگ باشد.

ورزش سه: علی نیکبخت یک مربی فعال در تیم های پایه در سه دهه گذشته فوتبال ایران محسوب می‌شود که در سال گذشته در مقطعی هدایت تیم سرخپوشان را برعهده داشت. سعید اخباری هم مربی جوانی است که قبلاً او را در سمت های مختلفی مثل مربی و آنالیزور کنار چهره هایی چون عبدالله ویسی، مجید جلالی، حمید استیلی و... دیده ایم اما قطعا هیچ فوتبال دوستی نمی‌توانست پیش بینی کند که نیمکت دربی تبریز در بازی فردا در دست این دو تیم باشد.

شاید حضور نیکبخت و اخباری به نوعی نشان از شرایط دو تیم تبریزی لیگ برتر فوتبال ایران دارد. دو تیمی که خیلی زود دست به تغییر مربیانشان زدند. مربیانی که البته در حالی عنوان سرمربیگری قرمزها و سبزهای پرسابقه فوتبال ایران را در دست دارند که شاید از همان ابتدا امید چندانی به موفقیت تیمشان نبود.

در ماشین سازی وحید بیاتلو هدایت این تیم را برعهده داشت. مربی جوانی که فصل گذشته در نود ارومیه درخشیده بود و در یک مسابقه مقابل سپاهان دستیار ساکت الهامی بود. او که در آن مقطع رابطه خوبی با مالک باشگاه تراکتور داشت، بعدها به عنوان یک مربی آینده دار هدایت ماشین را برعهده گرفت و تیمی کاملا ارزان و با بازیکنان کمتر شناخته شده بست و همین ریسک بهای سنگینی روی دستش گذاشت. ماشین سازی حالا قعرنشین لیگ است و با بیشترین گل خورده سرمربی اش را به سمت بیرون بدرقه کرده است.

تیم تراکتور هم که بعد از قهرمانی جام حذفی ساکت الهامی مربی موفق خود را به طرز عجیبی کنار گذاشت، بعد از مذاکره با گزینه های مختلف سرانجام روی علیرضا منصوریان به نتیجه رسید. مربی ای که کارش را با روحیه و پرامید آغاز کرد و سعی داشت که در حداقل زمان بهترین رابطه را با هواداران تراکتور برقرار کند. اما تلاش های او بی نتیجه ماند و پس از این که سرخ های تبریز در دیدار با فولاد بدون شوت به دروازه بازی را با تساوی به پایان بردند، حکم اخراج وی از کشوی میز زنوزی بیرون آمد تا در شرایطی که گفته می‌شد ساکت الهامی به زودی جایگزین او می‌شود اما این بار مسعود شجاعی به عنوان سرمربی موقت کار را برعهده گرفت.

البته شجاعی قصد بازی کردن دارد و به همین دلیل علی نیکبخت مربی خود در تیم های پایه را خیلی سریع برای هدایت این تیم به تبریز فراخواند و بازیکنان روز پنج شنبه گذشته و در دومین جلسه تمرینی بعد از اخراج منصوریان، با چهره جدیدی مواجه شدند. مرد کهنه کار نیمکت تیم های پایه ایران که حالا هدایت آن را برعهده گرفته و در نشست خبری امروز با سعید اخباری درباره بازی فردا صحبت کرد.

عجیب‌ترین دربی تیم‌های تبریزی

تراکتور سال گذشته برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر دربی تبریز را واگذار کرد.

آنچه که در این دو باشگاه اتفاق افتاده صرف نظر از شایستگی یا خوش شانسی مربیاتی که در حال حاضر هدایت تیم را در دربی برعهده خواهند گرفت، علاوه بر این که ناشی از برخی اتفاقات فوتبالی است، شمه هایی از آشفتگی مدیریتی را در بطن خود نشان می‌دهد.

البته ماشین سازی تیمی کم سروصدا و بی ادعاست و کسی از اوضاع داخلی آن مطلع نیست اما تراکتور با تغییر مدیرعامل و انتخاب دو چهره جدید در سمت های مدیر ورزشی و مدیر اقتصادی عملا در موقعیتی قرار گرفته که می‌شود دربی را یک خوش شانسی مطلق برای آن ها قلمداد کرد. چرا که باتوجه به احتمال بسیار زیاد پیروزی در این مسابقه آن ها به رتبه خود سروسامان خواهند داد و شاید تا رتبه پنجم جدول هم بالا بیایند که این مسئله فضای تنفس و تصمیم گیری را به مالک و مدیرعامل این تیم خواهد داد.

نکته مهم درباره دربی تبریز، تفاوت شکل آن با شهرآورد در دیگر نقاط ایران است. این بازی اگرچه همیشه حساسیت جدولی دارد اما برای طرفداران فوتبال آذربایجان و حتی اعضای دو تیم به «دربی برادری» معروف است و باتوجه به جو موجود، با کمترین میزان تنش برگزار می‌شود و اغلب تراکتور به عنوان تیم پیروز زمین را ترک می‌کند.

البته سال گذشته در شرایطی وضعیت دو تیم شبیه به امروز بود، ماشین سازی با هدایت رسول خطیبی از سد تیم احد شیخ لاری گذشت تا یک نتیجه عجیب را رقم بزند. آن دربی در ورزشگاه بنیان دیزل برگزار شد و در پایان جو سکوها نیز به التهاب کشیده شد و البته باید گفت که خبری از شعار علیه تیم ها نبود و بیشتر تمرکز هواداران روی مخالفت خود با مدیرعامل وقت بود.

عجیب‌ترین دربی تیم‌های تبریزی

مسعود شجاعی که سابقه درخشش در مقابل ماشین سازی را دارد، این بار با نقشی متفاوت برابر سبزها حضور خواهد یافت.

در دیدار برگشت که حساسیت بسیار زیادی برای دو تیم داشت، شاگردان ساکت الهامی و هومن افاضلی تلاش زیادی برای کسب پیروزی کردند و ماشین سازی تا آستانه توقف تراکتور هم پیش رفت اما سرانجام آنچه که سبزها به دنبالش بودند رخ نداد.

عجیب‌ترین دربی تیم‌های تبریزی

علی نیکبخت که دو دهه پیش سرمربی مسعود شجاعی بود

حالا غیبت هواداران سبب شده تا دستکم خیال کادرفنی و کادر مدیریتی دو تیم از روی سکوها راحت باشد اما همانطور که فضای مجازی در ماجرای دو مربی قبلی و مدیرعامل سابق اثرگذار بود، این بار هم باید منتظر واکنش تی تی های شهر تبریز ماند.

عجیب‌ترین دربی تیم‌های تبریزی

سعید اخباری به عنوان مربی و آنالیزور با مربیانی چون مجید جلالی، عبدالله ویسی و... کار کرده است.

دربی فوتبال این شهر قدمتی ۵۰ ساله دارد و حالا احتمالا عجیب ترین بازی اش را در تاریخچه خود ثبت می‌کند؛ مسابقه ای که پیروزی در آن برای هر دو تیم اهمیت زیادی دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج