۱۰۶۹۲۹۸
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

چرا در خوزستان ورزش بانوان حمایت نمی‌شود؟

یک کارشناس ورزش بانوان با اشاره به وجود منابع و نیروی انسانی در خوزستان برای توجه و پیشرفت در ورزش بانوان، گفت: دوستان‌مان در استان‌های دیگر می‌گویند که متعجب هستیم چطور خوزستان با این همه سرمایه نمی‌تواند در بانوان حمایت کننده مستمر داشته باشد.

ایسنا: سیمین علیجانی اظهارکرد: بی شک پرداختن به ورزش و فعالیت های جسمانی برای هر فردی امری ضروری است اما اهمیت آن برای بانوان باتوجه به نقش های مهمی که در جامعه دارند از جمله نقش مادری و شرایط خاصی که نسبت به آقایان طی می کنند از جمله باروری، دو چندان است. با این وجود، این بخش از جامعه به نسبت آقایان برای پرداختن به فعالیت های ورزشی، امکانات بسیار محدودتری دارند. عدم بودجه مشخص، عدم رغبت و تمایل اسپانسرها، مشکلات فرهنگی، سوءمدیریت و ... نیز از دیگر موانع توسعه ورزش بانوان است.

وی بیان کرد: در استان خوزستان نیز طی چند سال گذشته ورزش بانوان افت محسوسی داشته و اگرچه در یک سال اخیر تاحدودی موفقیت هایی حاصل شده است اما بازهم این بخش نیاز به کار بیشتر و جدی تری دارد. در شرایطی که طی سال های اخیر حضور و موفقیت بانوان در رشته‌های ورزشی چشمگیر بوده ولی در کنار این همه قهرمانی و مدال آوری، نبود امکانات، سالن‌های ورزشی و فضاهای مناسب تمرینی در خور شان بانوان، در بسیاری از مواقع باعث شده تا حتی ورزشکاران و قهرمانان نیز از عرصه ورزش دور شوند.

این کارشناس ورزش بانوان عنوان کرد: در این زمینه مشکل زیادی وجود دارد و در خوزستان، اماکن اختصاصی برای بانوان نیست و از این نظر بانوان بسیار محدودیت دارند که امیدواریم متولیان ورزش با اختصاص بودجه ای خاص در این زمینه بتوانند به پیشرفت هر چه بیشتر ورزش بانوان کمک کنند.

وی افزود: برخی از شرکت های صنعتی و تولیدی خوزستان بسیار ثروتمند هستند و حتی در رده سنی نونهالان نیز در لیگ برتر کشور تیم دارند ولی برای یک دختر ۲۰ ساله و تیم داری در رده سنی بزرگسالان ارزشی قائل نیستند. در هر صورت برای استانی که این همه منابع مالی دارد، خوب نیست که نتواند از یک تیم بانوان برای حضور در لیگ های مختلف کشور حمایت کند.

در استان خوزستان، منابع و نیروی انسانی داریم ولی مدیر کاربلد نداریم و مشکل ما همین است. حتی دوستان‌مان در استان های دیگر می‌گویند که متعجب هستیم چطور خوزستان با این همه سرمایه نمی‌تواند در بانوان حمایت کننده مستمر داشته باشد. به هر حال اگر بخواهیم می‌توانیم در ورزش بانوان نیز کار کنیم.

این مدیر ورزشی بیان کرد: شهرداری نیز نقش بسیاری در احیای ورزش بانوان دارد. سوال من این است که چرا بانوان ما به اندازه یک تیم فوتبال آقایان هم اهمیت ندارند و چرا نباید در تمام شهرستان‌ها یکی دو سالن ورزشی مختص بانوان ساخته شود؟ ورزش بانوان بسیار ارزش دارد. شرکت‌هایی مانند فولاد، ملی‌حفاری و مناطق‌نفت‌خیزجنوب و شهرداری‌ها و آموزش و پرورش هم می‌توانند برای بخش بانوان هزینه کنند و باید از آن‌ها خواست برنامه خود را جهت فعالیت در ورزش بانوان، ارائه دهند.

وی افزود: به نظر من در حمایت نشدن از ورزش خوزستان، بحث سلیقگی عمل کردن مدیران مطرح نیست، بلکه بحث نگاه‌ها مطرح است و هر چه عملکرد باشد، همان نیز انعکاس پیدا می کند. مدیران اهمیت نمی‌دهند و باید از آن ها خواست تا پاسخگو باشند. اگر در همین حواشی شهر اهواز سالن های ورزشی ساخته شود، ببینید که چقدر ورزشکار از آن معرفی می‌شود. پس باید برای ورزش بانوان ارزش قائل باشیم و بعد هم با یکی دو میلیارد تومان هزینه، ببینید چه تحولی در ورزش استان به وجود خواهد آمد.

علیجانی گفت: برخی مشکلات هم انسانی است و از بالا باید برای آن راه حل هایی پیدا کرد و باید تغییرات بنیادی صورت بگیرد. من می گویم امکانات وجود دارد ولی اراده وجود ندارد. اکنون ما علاوه بر پرداختن به ورزش قهرمانی در حوزه ورزش بانوان، نیاز به کار در ورزش همگانی نیز داریم. ما مشکلات اساسی داریم که بخشی از آن به مدیران ناآگاه ما بر می گردد، ضمن این که فرهنگ لازم نیز وجود ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج