۱۰۶۹۳۲۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

ترکیب فینال مشخص شد

پرسپولیس بدشانس بود که دیدارش با ذوب‌آهن به‌خاطر شیوع کرونا در اردوی تیم اصفهانی لغو شد. این مسابقه در تهران و در روزی که شرایط جوی پایدار وجود داشت، می‌توانست سرخپوشان را پیش از فینال لیگ قهرمانان در شرایط بازی قرار بدهد، اما نهایتا امکان انجام دیدار پیدا نشد.

روزنامه همشهری: پرسپولیس بدشانس بود که دیدارش با ذوب‌آهن به‌خاطر شیوع کرونا در اردوی تیم اصفهانی لغو شد. این مسابقه در تهران و در روزی که شرایط جوی پایدار وجود داشت، می‌توانست سرخپوشان را پیش از فینال لیگ قهرمانان در شرایط بازی قرار بدهد، اما نهایتا امکان انجام دیدار پیدا نشد. چه‌بسا درصورت برگزاری مسابقه، چند بازیکن پرسپولیس به کرونا مبتلا می‌شدند و وضعیت قرمزها وخیم‌تر از قبل می‌شد. هم‌اکنون چند نکته در مورد لغو این مسابقه و شرایط خاص پرسپولیس وجود دارد.

19روز بدون بازی

هم‌اکنون مهم‌ترین نگرانی کادر فنی پرسپولیس، دور شدن بازیکنان این تیم از فرم مطلوب بازی است. برخلاف حریف شرقی که هر ۴روز یک‌بار بازی کرده و پیش از فینال با ۶ روز استراحت به اوج آمادگی می‌رسد، پرسپولیس با فاصله ۱۹روز از آخرین بازی رسمی‌اش پا به دیدار نهایی می‌گذارد. آخرین مسابقه قرمزها در لیگ برتر مربوط به دیدار هفته چهارم برابر شهرخودرو بود که با برتری ۳ بر صفر این تیم به پایان رسید. این فاصله، ممکن است از کیفیت تیمی قرمزها بکاهد.

ترکیب فینال این است؟

بعد از لغو بازی با ذوب‌آهن، پرسپولیسی‌ها به ۲ تیم تقسیم شدند و بازی درون‌گروهی با آداب رسمی و قانونی برگزار کردند. به این ترتیب به‌احتمال بیش از ۹۰درصد ترکیب اصلی سرخپوشان برای فینال لیگ قهرمانان مشخص شد. ۱۱ نفری که یک طرف ایستادند و این مسابقه درون‌تیمی را ۲ بر صفر بردند، از این قرار بودند: حامد لک، جلال حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مهدی شیری، سعید آقایی، میلاد سرلک، احمد نوراللهی، بشار رسن، سیامک نعمتی، امید عالیشاه و مهدی عبدی. این همان ترکیب بازی با شهرخودرو است و تنها عبدی جای آرمان رمضانی را می‌گیرد. به این ترتیب برخلاف بسیاری از پیش‌بینی‌ها، پرسپولیس در بازی فینال با ۳ هافبک دفاعی ارنج نمی‌شود. کمال کامیابی‌نیا از روی نیمکت تماشاگر این بازی است، مهدی شیری در پست دفاع راست به میدان می‌رود و سیامک نعمتی در خط میانی به‌کار گرفته خواهد شد.

اوج فشردگی بعد از فینال

با لغو دیدار برابر ذوب‌آهن، تعداد مسابقات معوقه پرسپولیس قبل از فینال آسیا به عدد ۳رسید. پیش از این، بازی با نساجی عقب افتاده بود و دیدار با سپاهان هم به‌دلیل همزمانی با خود فینال لغو شده است. این یعنی وقتی پرسپولیس از دوحه برمی‌گردد، ۳بازی از همه تیم‌ها عقب است. اگر آنها با جام قهرمانی به تهران بیایند، در بهمن‌ماه بار دیگر باید به قطر برگردند تا در جام‌جهانی باشگاه‌ها به میدان بروند و این یعنی به تعویق افتادن چند بازی دیگر.

همه اینها در حالی است که لیگ بیستم دیر شروع شده و به‌خاطر در پیش بودن مسابقات مقدماتی جام‌جهانی در فروردین و خرداد آینده خیلی هم زود باید تمام شود. بنابراین فشردگی تقویم پرسپولیس بعد از فینال واقعا غیرقابل توصیف است و شاید این تیم ناچار شود هر ۳ روز یک بازی انجام بدهد. همه اینها را گفتیم و تازه نباید فراموش کنید بازی سوپرجام هم که قرار بود ابتدای فصل بین پرسپولیس و تراکتور برگزار شود، به بین ۲ نیم‌فصل موکول شده و اگر قرار به انجام آن باشد، تقویم قرمزها حتی شلوغ‌تر هم خواهد شد.

بدون محروم در داربی؟

هنوز مشخص نشده بعد از بازگشت پرسپولیس از قطر، روال حضور آنها در مسابقات به چه شکل خواهد بود؛ اول بازی‌های معوقه را برگزار می‌کنند یا با برنامه جاری لیگ جلو می‌روند. اگر بنا به برقراری برنامه روتین مسابقات باشد، نخستین بازی پرسپولیس بعد از بازگشت از فینال، حضور در برابر استقلال در هفته هشتم است و این یعنی داربی تهران را خواهیم داشت. در این صورت پرسپولیس بدون محروم به داربی می‌رسد. البته استقلالی‌ها قبلا به این موضوع اعتراض کرده‌اند و فشار می‌آورند که مخصوصا بازی معوقه پرسپولیس با سپاهان برگزار شود. نهایتا باید دید سازمان لیگ در این مورد چه تصمیمی می‌گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج