جاباما
۱۰۶۹۶۳۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

دریاچه هامون در آستانه خشکی!

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به وضعیت تالاب هامون و نقش آن در تولید گرد و غبار در استان سیستان و بلوچستان گفت: بزرگترین دریاچه آب شیرین فلات ایران در آستانه خشک شدن است.

خبرگزاری تسنیم: معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به وضعیت تالاب هامون و نقش آن در تولید گرد و غبار در استان سیستان و بلوچستان گفت: بزرگترین دریاچه آب شیرین فلات ایران در آستانه خشک شدن است.

مسعود تجریشی اظهار کرد: دریاچه هامون به عنوان یک پهنه بسیار گسترده می‌تواند کانون بسیار بزرگی برای تولید گرد و غبار در کشور باشد.

وی افزود: اقداماتی در جهت لایروبی انجام شده، در این زمینه توانستیم از چرای بیش از حد دام در داخل تالاب هامون جلوگیری کنیم.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تأکید کرد: با ورود آب به این تالاب تعداد روز‌های پاک ۴۸ برابر شده که نشان از آن دارد که ما می‌توانیم با مدیریت صحیح، وضعیت تالاب‌ها را به سمتی ببریم تا افراد در حاشیه تالاب‌ها با درآمدزایی در آرامش بدون مشکل و گرد و غبار زندگی کنند.

تجریشی ادامه داد: اگر تالاب‌ها آب داشته باشند، هنگام وزش باد، مانع از این می‌شود که گرد و غبار بلند شود همچنین با تلطیف هوا نیز و شرایطی مهیا می‌شود که افراد آن منطقه دیگر برای زندگی به سایر شهرها کوچ نکنند، به تعبیر دیگر، بزرگترین دریاچه آب شیرین فلات ایران در آستانه خشک شدن است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: پرداخت حق‌آبه تالاب هامون از سوی کشور افغانستان به قدری قابل اهمیت است که می‌توان گفت زندگی در استان سیستان وبلوچستان به این حق‌آبه بستگی دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج