جاباما
۱۰۶۹۶۹۴
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

بورل: زمان نشست برجام تغییری نمی‌کند

لندن- ایرنا- مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، تاثیر تعویق همایش بزرگ اقتصادی اروپا و ایران را بر نشست کمیسیون مشترک برجام رد و تصریح کرد که برنامه زمانی برگزاری این نشست تغییری نخواهد داشت.

ایرنا: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، تاثیر تعویق همایش بزرگ اقتصادی اروپا و ایران را بر نشست کمیسیون مشترک برجام رد و تصریح کرد که برنامه زمانی برگزاری این نشست تغییری نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا، جوسپ بورل روز دوشنبه در نشست خبری مشترک با هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان در برلین عنوان کرد که برخی دولت‌های اروپایی تصمیم گرفتند تا در همایش اقتصادی اروپا و ایران شرکت نکنند و به همین دلیل اجلاس به تعویق افتاد.

وی با بیان اینکه این اجلاس در شرایط کنونی برگزار نخواهد شد افزود: اما گمان نمی‌کنم که باید برنامه زمانی نشست کمیسیون مشترک برجام و تلاش‌هایمان را برای زنده نگه داشتن آن تغییر دهیم. در این رابطه به تلاش‌ها ادامه خواهیم داد.

بورل: زمان نشست برجام تغییری نمی‌کند

اجلاس سه روزه تجاری اروپا و ایران در پی واکنش مداخله جویانه سفرای کشورهای غربی به اعدام «روح‌الله زم» مؤسس و گرداننده رسانه معاند آمدنیوز، به تعویق افتاد.

این اجلاس قرار بود از امروز دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ به مدت سه روز با حضور وزیر امور خارجه کشورمان، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، سفرا و دیپلمات‌های ارشد کشورهای غربی، سازمان‌ها، نهادهای تجاری، فعالان اقتصادی، اندیشمندان و اصحاب رسانه بصورت برخط (آنلاین) برگزار شود.

با این حال کمیته اجرایی این اجلاس دیروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ناگزیر به اتخاذ تصمیم «استثنایی» شده تا کنفرانس را به تعویق بیندازد.

در این بیانیه اشاره‌ای به علت این تغییر نشده است؛ اما "اسفندیار باتمانقلیچ" بنیانگذار رسانه بورس و بازار و از برگزارکنندگان اصلی این اجلاس در گفت و گو با ایرنا، علت لغو مراسم را به بیانیه سفارت فرانسه در ایران نسبت داد.

سفارت فرانسه در ایران دیروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که سفیر این کشور مانند دیگر همتایان آلمانی، اتریشی و ایتالیایی در اجلاس تجاری اروپا و ایران شرکت نخواهد کرد.

در همین راستا سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از احضار سفرای آلمان و فرانسه خبر داد و عنوان کرد: جای بسی تاسف است که ارزش‌های والای انسانی و بشری اینچنین بازیچه دست دولت‌هایی شده است که همه چیز از جمله حقوق بشر و آزادی بیان را تبدیل به یک ابزار برای اهداف سیاسی کوته‌بینانه خود کرده‌اند.

نشست کمیسیون مشترک برجام، چهارشنبه در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارت خارجه‌های ایران و گروه ۱+۴ به صورت برخط برگزار خواهد شد. رایزنی درباره اقدامات جاری برای حفظ برجام و نحوه تضمین اجرای کامل و موثر این توافق توسط همه طرف‌ها از جمله محورهای این نشست عنوان شده است.

همزمان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز قصد دارد تا نشستی را بین وزرای امور خارجه کشورهای عضو برجام برگزار کند. تاریخ این نشست اعلام نشده اما بورل در تلاش است که این جلسه را پیش از پایان سال میلادی برگزار کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج