۱۰۷۰۰۷۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

رقبایم بهترین هستند، اما دوست دارم آقای گل شوم

چه کسی فکر می‌کرد گادوین منشا بعد از چند فصل ناموفق در تیم‌های پرسپولیس و استقلال بار دیگر بدرخشد و به یکی از بهترین بازیکنان لیگ برتر ایران تبدیل شود.

روزنامه فرهیختگان: چه کسی فکر می‌کرد گادوین منشا بعد از چند فصل ناموفق در تیم‌های پرسپولیس و استقلال بار دیگر بدرخشد و به یکی از بهترین بازیکنان لیگ برتر ایران تبدیل شود. بهترین گلزن لیگ جاری که چندسالی را در افول گذرانده بود از غار ناتوانی خارج شده و حالا در همه بازی‌ها گل می‌زند. پشتکار این بازیکن برای بهترین گلزن لیگ بودن تا این هفته از رقابت‌ها مشهود است. به‌طوری که دیگر رقبا با وجود تلاش‌های بسیار هنوز هم از او عقب هستند. به‌نظر می‌رسد تولد دوباره منشا به‌واسطه حضور امیر قلعه‌نویی در تیم گل‌گهر است. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با گادوین منشا را در ادامه می‌خوانید.

در همه بازی‌ها گل می‌زنی و در صدر جدول گلزنان قرار داری. آقای گل لیگ جاری می‌شوی؟

بازیکن و مهاجم گل‌گهر هستم و چیزی که از مهاجم می‌خواهند گل زدن است. همه بازیکنان تلاش می‌کنند و من گل می‌زنم. با تلاش همه اعضای تیم و مخصوصا کادرفنی تا الان موفق شدم. امیدوارم بتوانم در ادامه بازی‌ها همین روند را ادامه داده و همچنان موفق باشم. البته اگر شانس با من یار بود گل‌های بیشتری می‌زدم. در این چند هفته چندین و چند موقعیت گلزنی را از دست دادم که حسرت‌شان را می‌خورم. امیدوارم اشتباه خودم و سایرین کمتر و بر تعداد گل‌هایم افزوده شود. کتمان نمی‌کنم که دوست دارم آقای گل شوم. قطعا برایش تلاش می‌کنم و انگیزه خیلی خوبی دارم.

ریکانی، شهباززاده و قاسمی‌نژاد در تعقیب تو هستند، این سه رقیب را چطور می‌بینی؟ کدام خطرناک‌ترند؟

نمی‌توانم توانایی‌های این سه بازیکن و حتی دیگر مهاجمان لیگ را کتمان کنم. هر سه بازیکنان خوبی هستند و از نظر فنی به‌عنوان یک مهاجم قبول‌شان دارم. از بهترین‌های لیگ هستند و دوست‌شان دارم. درکنار آنها چند بازیکن دیگر هم ازجمله فرشاد احمدزاده مهاجمان طرازاولی هستند و امیدوارم هم ما و هم آنها موفق شوند.

تیم‌های لیگ برتر در گلزنی عملکردهای غیرقابل پیش‌بینی داشتند. مهاجمان را در لیگ جاری چطور ارزیابی کردی؟

مهاجمان فصل جاری خوب هستند. نمی‌توان فعلا قضاوت قاطعی درموردشان داشت چراکه در هفته‌های ابتدایی به شناخت هم می‌پردازند. هیچ‌یک از ما هنوز به آشنایی کامل از هم نرسیدیم. از این‌رو نمی‌توانیم نظر دقیقی دهیم ولی چیزی که تا الان از تیم‌های لیگ برتر دیدیم امیدوارکننده بوده است. نباید فعلا قضاوت کرد. باید به مهاجمان بیشتر فرصت داد. قطعا در هفته‌های آینده اتفاقات دیگری رخ می‌دهد و می‌توانیم بهتر ارزیابی کنیم.

چرا مهاجمی مثل قائدی با فصل قبل فاصله گرفته و در گلزنی امسال ناکام است؟

قائدی با توجه به کم‌تجربه‌بودن و سن کم بسیار مهاجم خوب و قابل احترامی است. شخصا خیلی دوستش دارم و مطمئنم با توجه به توانایی‎هایی که دارد در آینده موفق‌تر خواهد بود. سال قبل هم در مقطعی نمی‌گویم افت ولی بدشانسی آورد ولی در ادامه موفق شد به جریان گلزنی برگردد و ۱۰گل هم در لیگ به ثمر رساند. من شک ندارم امسال هم جزء بهترین‌ها خواهد بود.

فکر می‌کنی چرا مهاجمان تیم‌های استقلال و پرسپولیس در جمع برترین گلزنان نیستند؟

تیم پرسپولیس نسبت به دیگر تیم‌ها دو بازی کمتر انجام داده است. حتما آنها هم اگر به مسابقات لیگ برگردند آمارشان فرق خواهد کرد و آن وقت می‌توانیم درمورد عملکرد مهاجمان‌شان قضاوت کنیم. استقلال هم به‌نظرم یکی از بهترین خط‌حمله‌های ایران را دارد. شیخ دیاباته درکنار قائدی و مطهری می‌توانند مثلث خطرناکی برای هر تیمی باشند. باید منتظر بازگشت دیاباته بود. این خط‌حمله هنوز شکل نگرفته و باید منتظر بود و نتیجه را دید. قطعا در آینده از مهاجمان استقلال و پرسپولیس هم در جمع برترین گلزنان خواهیم داشت.

در پیکان موفق بودی و به‌نظر می‌رسد در گل‌گهر هم همان شرایط را تجربه می‌کنی.

برای موفقیت در تیم گل‌گهر همه تلاشم را خواهم کرد. این تیم و اعضای خوبش برای موفقیت تلاش می‌کنند. من نیز می‌خواهم با کمک همه هم‌تیمی‌هایم فصل خوبی داشته و روزهای خوشی را در تیم گل‌گهر رقم بزنم. خوشحالم نتیجه تلاش ما تاکنون قابل‌توجه بوده ولی باید از این پس هم خوب باقی بمانیم، پس باید بهتر و بیشتر تلاش کرده و کوتاه نیاییم.

چرا در تیم‌های استقلال و پرسپولیس موفق نبودی ولی در تیمی مثل پیکان یا امسال در گل‌گهر عملکرد خوبی داری؟

هرچه بوده تمام شده و نمی‌خواهم درمورد گذشته صحبت کنم. گذشته فقط برای من یک درس است و دوست ندارم به گذشته برگردم. از گذشته درس می‌گیرم و به تجربیاتم اضافه می‌کنم. از این آموخته‌ها برای استفاده درحال و آینده بهره می‌برم. به همین دلیل عذرخواهی می‌کنم چون نه دوست دارم درمورد پیکان صحبت کنم و نه استقلال و پرسپولیس.

هیچ‌وقت فکر کردی شاید دو تیم استقلال و پرسپولیس شرایط خاصی می‌خواهد که تو نداشتی یا به نظرت حواشی این تیم تو را هم درگیر خود کرده بود؟

قطعا بازی در این دو تیم شرایط خاص می‌خواهد ولی نمی‌خواهم بیشتر توضیح دهم و به آن بپردازم. این دو تیم پرطرفدار هستند و قطعا شرایط کار در این دو تیم با دیگر تیم‌ها خیلی متفاوت است. با این حال دوست ندارم به گذشته برگردم و درمورد سالیان گذشته صحبتی داشته باشم. هرچه بود گذشته است و درمورد این مباحث صحبت‌کردن چه فایده دارد. باید گذشته را فراموش و به آینده فکر کرد.

چه جایگاهی را برای تیم گل‌گهر در پایان فصل پیش‌بینی می‌کنی؟

تلاشی که در تیم‌مان می‌بینم واقعا جای خوشحالی دارد. از این‌رو فکر می‌کنم درنهایت جایگاهی که لیاقت و شایستگی آن را داشته باشد کسب خواهیم کرد. به این تیم با بازیکنان و کادرفنی فوق‌العاده‌اش بسیار امیدوارم. بدون‌شک تا پایان فصل روند رو به رشد خود را ادامه می‌دهیم و آرزو می‌کنم همین‌قدر قدرت داشته باشیم و موفق شویم.

چقدر به اهداف‌تان نزدیک هستید؟ فکر می‌کردید در هفته‌های ابتدایی در جمع بالانشینان قرار بگیرید؟

حق ما بیش از اینها بود. در یکی، دو بازی با بدشانسی و یک‌سری اشتباهات داوری روبه‌رو شدیم که تا حدودی مانع موفقیت ما شد. البته نمی‌خواهم درمورد داوری صحبت کنم و قضاوت درمورد آنها را به کارشناسان این امر می‌سپارم ولی بدشانسی آوردیم و در دو بازی اخیر نتیجه نگرفتیم. با این حال نااامید نیستیم و در ادامه از گل‌گهر بیش از اینها خواهید شنید. امیدوارم عدالت رعایت شود و با همه تیم‌ها منصفانه رفتار کنند.

دلیل موفقیت این تیم در لیگ جاری را در چه می‌دانی؟

یک‌دلی همه اعضای تیم درکنار کادرفنی خوب و البته امکانات سخت‌افزاری که باشگاه گل‌گهر دارد به موفقیت ما کمک کرد. این اتحادی که بین بازیکنان است قطعا به موفقیت ما کمک می‌کند. ذهنیت حرفه‌ای در این باشگاه وجود دارد به‌طوری که به بازیکنان اهمیت می‌دهند و برایشان بهترین‌ها را فراهم می‌کنند. مدیریت خوبی وجود دارد و همه اینها درکنار هم کمک‌کننده است. البته حمایت مردم و رسانه ها هم تاثیر گذار بود. مردم در این شهر شرایط فوق‌العاده‌ای برای ما به‌وجود آوردند. امیدوارم بتوانیم جوابگوی محبت‌شان باشیم. لازم است هم از مردم سیرجان و هم از کارکنان شرکت صنعتی-معدنی گل‌گهر و کارمندان باشگاه گل‌گهر به‌خاطر حمایت‌ها و زحمت‌هایشان تشکر کنم.

کار کردن با امیر قلعه‌نویی چطور است؟

آقای قلعه‌نویی مربی پرافتخاری است و باید گفت پرافتخارترین مربی ایران است. شاید آرزوی هر فوتبالیستی باشد که زیرنظر این مربی کار کند. باعث افتخار من است که امسال زیرنظر او کار می‌کنم. امیدوارم پایان فصل، پایان خوشی برای ما باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج