۱۰۷۰۱۱۹
۷۲ نظر
۵۱۵۹
۷۲ نظر
۵۱۵۹
پ

هندسه صورت ترلان پروانه؛ عجالتا زیبا

ترلان پروانه هنرپیشه جوان ایرانی به عنوان کاندیدای صد زن زیبای جهان انتخاب شده است. همین موضوع بهانه‌ای شد تا امروز در این مطلب، به بررسی ملاک‌های زیبایی زنان در ایران بپردازیم.

برترین‌ها: ترلان پروانه، بازیگر ۲۲ ساله سینما ایران از سوی وبسایت TC Candler در لیست نامزدهای زیباترین زنان جهان قرار گرفت. این سایت هر ساله و با نزدیک شدن به پایان سال میلادی لیستی ۱۰۰ نفره از زیباترین زنان و مردان جهان را معرفی میکند. نتیجه نهایی زیباترین‌های سال به انتخاب این وبسایت ۱۲ روز دیگر (۲۷ دسامبر) منتشر خواهد شد. همین موضوع بهانه‌ای شد تا امروز در این مطلب، به بررسی ملاک‌های زیبایی زنان در ایران بپردازیم.

هندسه صورت ترلان پروانه؛ عجالتا زیبا

در حالت کلی چهره‌هایی كه به نظر زیبا و جذاب به نظر می‌رسند، ویژگی‌های خاص دارند كه این ویژگی‌ها را در ۳ گروه اصلی می‌توان جای داد و شاید این ویژگی‌ها ترلان پروانه را در لیست نامزدهای زیباترین زنان جهان قرار داد.

• سلامت و تندرستی
• زیبایی چهره
• حالتی از معصومیت چهره كودكان

ملاک‌های زیبایی از گذشته تا حال

در هر دوره تاریخی و در هر فرهنگی، مردم همواره تعاریف خود را از زیبایی داشته اند، اما این تعاریف هرگز دائمی نبوده و هنوز هم در حال تغییرند.

در ایران باستان داشتن چشم‌های تیره و موهای تابدار مشکی اصل اساسی زیبایی محسوب می‌شد تا جایی که حتی داشتن موهای صاف نوعی نشان شلختگی و بی‌توجهی به ظاهر محسوب می‌شد.

در دوران قاجار، معیار‌هایی مانند پوست سفید، چشمان بادامی تیره و مو‌های بلند از گذشته حفظ شده، ولی لپ‌های گلگون و ابروان پیوسته دوباره باب شدند. اما شاهکار این دوران داشتن سبیل است. شاید فکر کنید، چون مردان قجری آن سبیل‌های پرپشت و از بنا گوش در رفته را داشتند، زنان قجری هم باید سبیل داشته باشند، اما واقعیت چیز دیگری است.

در دوره قاجار این باور عمومی وجود داشت که زنان با سبیل‌های پر فرزندان پسر سالم به دنیا می‌آورند. اگرچه توپر بودن از دوران باستان معیار زیبایی بود، اما در دوران قاجار این معیار به کاملا چاق بودن تغییر کرد. دلیل اصلی این مسئله کاملا مرتبط با وضعیت اقتصادی مملکت در آن دوران و دوره‌های قبل است.

هندسه صورت ترلان پروانه؛ عجالتا زیبا

معیار‌های زیبایی در دوران معاصر به‌خصوص در ۲۰ سال گذشته دستخوش تغییرات بسیاری شد. یکی از مهم‌ترین آن‌ها توجه بیش از حد به شکل و ظاهر بینی است. شاید بتوان ادعا کرد که بینی قلمی، سربالا و عروسکی معیار اول زیبایی در ایران محسوب می‌شود در حالی که تقریبا در هیچ دوره تاریخی شکل بینی اهمیت چندانی نداشته است. تغییر بنیادی دیگر باب شدن پوست تیره و برنزه است. با وجود اینکه پوست تیره و برنزه حتی تا اوایل دهه ۱۳۷۰ خیلی طرفدار نداشت، اما الان معیار مهمی به‌حساب می‌آید.

داشتن اندام قلمی و لاغر نیز تغییر بنیادی سوم است که در هیچ دوره تاریخی ملاک زیبایی نبوده است. لب و گونه‌های برجسته نیز چهارمین تغییر مهم در معیار‌های زیبایی محسوب می‌شود که در هیچ دوره تاریخی مورد توجه نبوده‌اند. رنگ چشم نیز در سال‌های اخیر بسیار اهمیت پیدا کرده که آن هم با استفاده از لنز‌های رنگی یا حتی عمل جراحی تغییر رنگ عنبیه در سال‌های اخیر پررنگ‌تر شده است. کم‌کم معیار‌های دیگری مانند فک مثلثی، چال گونه، نگین دندان و در این اواخر نگین چشم به این فهرست اضافه شده‌اند تا زنان امروز کوچک‌ترین شباهتی به اجدادشان نداشته باشند.

تا جایی که در این سال‌ها گسترش جراحی‌های زیبایی، تناسب‌اندام و تمایل به دستیابی به بهترین ظاهر بدانیم. عمل‌هایی مانند لیپوساکشن، لیپولیزر، لیفتینگ پوست صورت، گردن و بدن، جراحی زیبایی پلک‌ها، تغییر شکل فک، تزریق بوتاکس و پروتز گونه، لب و سینه و... این قرن را به یکی از پیچیده‌ترین دوران از نظر معیار‌های زیبایی تبدیل کرده است.

هندسه صورت ترلان پروانه؛ عجالتا زیبا

زیبایی در جوامع امروزی

در زمان قدیم معیار زیبایی را شاعران تعیین می‌کردند و رامشگران آن‌را در ترانه‌ها می‌خواندند، اما حاصل کار چندان برای ما به عنوان افراد جامعه امروز، جالب از کار در نمی‌آید. این همان موضوعی است که ما را وادار می‌کند مثلا به عکس‌های زنان ناصرالدین شاه و علی الخصوص سوگلی‌هایش بخندیم و آن‌ها را با معیارهای‌مان زشت تصور کنیم.

اما امروزه معیار‌های زیبایی با رسانه‌های جمعی تعیین می‌شوند و این موضوع باعث شده است معیار‌های زیبایی شناسی با یک مناقشه جدی مواجه شود و آن تداخل معیار‌های جوامع مختلف با یکدیگر است. در این میان کسی اگر از زیبایی منحصر به فرد زنان و مردان ایرانی صحبت کند حرفهایش واپس گرایی تلقی می‌شود. چرا که رسانه‌ها در سکوت معیار‌ها را عوض کرده‌اند.

از خلال این تقابل در جامعه ما انواع تند روی‌ها در مقوله زیبا سازی خود پیش آمده است که در قالب مصرف بالای مواد آرایشی و حجم فزاینده اعمال جراحی زیبایی و ... رخ نموده است.

در واقع نوع برخورد ما در چند سال اخیر با مقوله جنسیت و زیبایی کار را به جایی رسانده است که زشتی و زیبایی اهمیتی بیشتر از آن چیزی که باید داشته باشد پیدا کرده است و موضوعی که در جوامع دیگر باعث گرایش جوانان به ورزش، زندگی سالم وگرایش به هنر شده است در جامعه ما به موضوعی برای ایجاد افسردگی‌ها، عقده‌ها وبالا رفتن سن ازدواج و رواج طلاق مبدل شده است.

هندسه صورت ترلان پروانه؛ عجالتا زیبا

مغز مردان جذابیت زنانه را چطور تعریف می‌کند؟

فاکتور‌های جذابیت زنان ایرانی از نگاه مردان ایرانی در حال حاضر با گذشته تغییرات زیادی کرده است. اما در مجموع می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. علائم جوانی: داشتن انرژی و انگیزه بالا، پوست سالم و صاف و شفاف، سرزندگی و شادابی

۲. علائم تندرستی: داشتن پوستی درخشان، نداشتن هرگونه بیماری، سلامتی و تناسب اندام

۳. اندام: داشتن اندام متناسب و ایده آل و توانایی لازم

۴. تقارن در جسم و صورت: یکی از فاکتور‌های مهم در هر دو جنس زن و مرد تطابق نیمه چپ و راست بدن است.

۵. چهره کودکانه (بیبی فیس) و تخم مرغی شکل: طبیعی و ظریف بودن

۶. عدم وجود هر گونه بیماری و یا پیشرفت سن: چین وچروک، موی سر خاکستری، رنگ رخسار نامناسب، لکه‌های روی پوست، دندان‌های ناسالم

هندسه صورت ترلان پروانه؛ عجالتا زیبا

۷. مو‌های براق و پرپشت

۸. دندان‌های سفید

۹. پیشانی بلند‌تر

۱۰. چشمان درشت

۱۱. ابرو‌های پرپشت

۱۲. مژه‌های بلند

۱۳. بینی باریک

۱۴. لب‌های پر

۱۵. صورت ظریف

۱۶. گونه برجسته

۱۷. پا‌های کشیده و بلند

هندسه صورت ترلان پروانه؛ عجالتا زیبا

همه می‌دانیم یک انسان عادی شاید تمامی معیارهای بالا را در خود نداشته باشد و به همین‌دلیل، متاسفانه زنان ایرانی برای افزایش تقارن و برجسته نمودن علایم جوانی و زیبایی و ...، متوسل به جراحی زیبایی (تا جایی که هرساله تعدادی بر اثر این عمل‌ها جان خود را از دست می‌دهند)، رژیم غذایی، لوازم آرایشی و آرایشگاه‌ها می‌شوند. حتی تاجایی که در این روزها شاهد انجام دادن آرایش دائم در آرایشگاه‌ها هستیم. برای مثال روزنامه ایران در یکی از خبرهایش نوشت آمار جراحی بینی در کشور ما آنچنان بالا رفته است که می‌توان گفت در تهران سالانه ۳۰ هزار جراحی بینی انجام می‌شود. بنابراین با کمی اغماض می‌توان گفت در ایران داشتن یک بینی زیبا معیار زیبایی است.

حالا در شرایطی هستیم که مفهوم زیبایی دیگر آن معنای قدیمی خود را از دست داده و فرد را بر اساس عمل‌های زیبایی که انجام داده است می‌سنجند.

به‌نظر شما معیار زیبایی چیست؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من همیشه دوسش داشتم.بینهایت باشعور،باهوش و زیباس

      پاسخ ها

      • باران

        فکر کنم شما خودش باشی (خود ترلان ) .خخخخخخخخخخخ

      • مهدی

        شما اون وقت پسری یا دختر

      • saani

        من هم از چهرش بدم میاد هم از اخلاقش متنفرم

      • دخترم

        خوشگله دیگه،آقایون رو درک نمیکنم

      • اُپِرا

        البته عملهای زیبایی هم انجام داده

        و با مقایسه عکسهای گذشته و حال کاملا میشه پی برد به این مورد

      • بدون نام

        تو زیبایی، فقط معروف نیستی

      • بدون نام

        خیلی متعفنن یه سری ک همه چی رو توو زیبایی صورت میبینن

      • بدون نام

        باران ... مردم از خنده

      • بدون نام

        شما ارسلان قاسمی هستی
        خخخخخخخخخخخخخه ه ههه‍هه‍ه‍هههخخخ

      • دختر آبی

        ای وااای همینجورش میگفت من آهوم و چشام آهوییه وااای به حال بقیه حالا که نامزدم شده!!!بنظر من ریحانه پارسا و مریم مومن ونازنین بیاتی جذاب ترن

      • NEGAR

        چرا اینجوری میکنین ابرو هاشو ببینین فرم چشاش هر چی باشه از یسری هالیوودیا یا حتی همین بازیگرای خودمون عملاش کمتره شعورش از بهاره رهنما و بهنوش بختیاری بیشتره بجای اینکه حمایتش کنین دارین میزنین تو سرش واقعا جای تاسف داره

      • بدون نام

        همینکه دست به دماغش نزده خودش برگ برندست

      • مرگ بر نرسالاری

        زنی که برای نگاه مردان خودش رو می کشه بزودی در عبور از سی سالگی تبدیل به پیرزن منقضی میشه.بهتره برای خودتون زندگی کنید نه نگاه مردان

    • بدون نام

      این کجاش قشنگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدایی خوشگله دیگه ....از بچگی خوشگل بود

      • بدون نام

        نه تو خشکلی

      • بدون نام

        خیلی قشنگه
        اشتباهی مثبت دادم

      • بدون نام

        تو آینه مقایسه کن

      • صادق

        میگم اون دوعکس زن قاجارراببین،مخصوصااون سمت راستی ! خخخ بعدنظربده?

      • بدون نام

        تن آدمی شریف است به جان آدمیت نه همین لباس زیباست نشان آدمیت

      • بدون نام

        اونی ک زیبایی اندیشه دارد فقط زیبایی صورت را نمی بیند

    • بدون نام

      زنان پلاستیکی پر از عیب زیاد هستند ولی زنان بدون عمل و آرایش خیلی خیلی کم هستند و کمیاب شده اند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لایک

      • بدون نام

        به مدد پیشرفتهای پزشکی انسانها زشت مجبور نیستن تا ابد زشت باشن

      • بدون نام

        این مطالب به جای اینکه افراد رو به داشتن شخصیت زیبا سوق بده افراد رو تشویق می‌کنه به عمل جراحی برای داشتن صورت زیبا

      • مرگ بر نرسالاری

        اگه قرار باشه زنی بابت زیبایی که دست خود آدم نیست تحسین بشه قاعدتا زنهایی که درد و رنج کشیدند و عمل کردند باید تحسین بشن نه اونهایی که شانسکی خوشگل شدند

    • راد

      قد بلند چشمانی کشیده مژه ی بلند پوست سفید مو های موج دار لبهای کمی درشت

    • بدون نام

      اینکه فقط ظاهر است نجابت و اخلاق و صداقت باهوشی شعور کجای زندگی این افراد است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه دقت کنی این مطلب فقط درمورد زیبایی ولی دلیل نمیشه که اخلاق مهم نیست، در این مطلب چون مربوط به زیبایی بوده، فقط در این مورد گفته شده...

      • بدون نام

        مخصوصا ترلان پروانه با رفتار های بسیار غلط و زشت اصلا الگوی مناسبی برای فرزندان ما نیست

    • بدون نام

      خدا رو شکر ،سلیقه هامتفاوت هست
      و باعث میشه همه شانس ازدواج داشته باشند
      ممکنه تک ،تک این شاخص های زیبایی بلشه امافرد زیبا نباشه
      در کل فردی باید با ظاهر واخلاقش روی هم زیبا باشه

    • بدون نام

      چه ازخودمتشکر. کجاش قشنگه؟؟؟!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا تو از خود متشکری
        ترلان از بچگی معلوم بود که زن زیبایی خواهد شد

      • بدون نام

        یک سایت جهانی ایشون رو جزو زنان زیبا انتخاب کرده. حالا این چه ربطی داره به خودمتشکری؟؟؟؟!

    • بدون نام

      خیلی زیباست خدایی

    • نوشین

      البته که زیبایی یک موهبته ولی سلایق خیلی متفاوته... مثلا از نظر من گلشیفته زیباتر از الناز شاکردوسته در صورتیکه خیلیا این نظر رو ندارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همشون بدون آرایش هیچ زیبایی ندارن

      • بدون نام

        به نظر من هر دوشون زشتند و سحر دولتشاهی بسیار زیباست .در مورد مردها هم هر چی جوان تر باشند زیباترند ولی مردسالاران طرفدار مردهای چروکی مثل گلزارند

      • آیا همجنس خواهید

        اصلا چرا یک زن باید در مورد زیبایی زنان حرف بزنه؟ چرا در مورد زیبایی مردانه بحث نمی کنید؟ کدوم مردی رو دیدید در مورد زیبایی مردان حرف بزنه؟

      • بدون نام

        منم با شما صد در صد موافقم

    • بی جناقها

      ممنون که به معیارهای زیبایی زنان میپردازید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        و همه رو به عمل های جراحی بیشتر سوق می‌دهید!!!!!

    • بدون نام

      جذاب نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جذاب نیست؟ آیا

    • بدون نام

      زیبایی صورت داشته باشه اما جای باشگاه بره قلیون سرا. همون بهتر بی ریخت باشه

    • بدون نام

      ترلان نه تنها خوشگله جذاب هم هست بی عمل های جراحی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ترلان جان بسه دیگه بزار دیگران بگن زشته همش از خودت تعریف کنی

    • بدون نام

      ایشون هم عمل زیبایی انجام دادن و همه میدونن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ازبچگی همین شکلیه

    • بدون نام

      تر لان پروانه خیلی زیباست بچه هم بود چهره بسیار زیبایی داشت

    • بدون نام

      چش کشیدع چش ابرو مشکی پوست صاف پوست سبزه موی بلند ب نظرم عالیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در خاورمیانه سبزه به پوست قهوه ای میگن

    • بدون نام

      همچین پشت هم معیارهارو ردیف کرده
      انگار داره در مورد عروسک حرف میزنه
      همینی که هست طرف میخواد خوشش بیاد
      نخواست هرررررری

    • بدون نام

      نظر مردان راجع به زیبایی؟؟ من نمی دونم چرا مردان باید راجع به زنها اظهار نظر کنند مگه خود زنها مرده ن که حرف بزنند. زیبایی ظاهر باید جدای از جنسیت بررسی بشه مثل یک تابلو زیبا. حالم از این تفکراتی که زنها رو فقط در جسم می بینند بهم میخوره. برترینها از یک طرف ادای فمینیستها رو درمیاری از یه طرف مطالب خاله زنکی می نویسی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین
        زن مگه کالاست که اینجوری ظاهرش رو بررسی کنن؟!!!!
        من دختران زیادی میشناسم با ظاهر زشت از نظر عوام؛ که زیباترین پسران ازشون خواستگاری کردن و الان ازدواج کردن؛ چون پسرا عاشق رفتار و شخصیت اون دختر شدن

    • فرهاد

      خدایی زیباست برای خودش شاهی هستش

    • بینام

      ایشون تقریبا زیبا هست تو ایران اما نسبت به بعضی زشته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مثلا خودت؟

    • بدون نام

      خیلیا هستن چون ادم معروفی نیستن جز برترین ها قرار نمیگیرن دوتا خواهربودن ک از روستا میومدن تو شهر درس بخونن خواهربزرگه همکلاسی من بود دوتاشون ب حدی زیبا بودن ک همین سلبریتیا با عمل ومیکاپ های ارتیستی ب پاشون نمیرسن اونام اگه معروف بودن قطعا جز 10زن زیبای جهان میشدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرف منم همینه
        توعم زیبایی فقط مشهور نیسی

      • بدون نام

        دقیقا همینه
        مخصوصا اینکه افراد مشهور با کمی آرایش سریع به عنوان خوشگل مشهور میشن ولی افراد غیر مشهور فراوانی هستن که بدون ذره ای آرایش کاملا زیبا هستن

    • بدون نام

      هندسه صورت من افتضاحه، زشت بودن مثه شکنجه میمونه، امیدوارم همه آدمهای زشت پول و توانایی عمل زیبایی رو داشته باشن درسته که در آخر بهمون میگن عملی اما بازم بهتر از تحمل خودت جلوی آینه ست.

    • بی نام از همینجا

      ای کجاش قشنگه

    • بدون نام

      خوشگله شخصيتشم به من ربطى نداره

    • بدون نام

      همگیتون چقد بدبختید که اومدید نظر بدید من که اومدم نظر بدم اومدم جواب شمارو بدم

    • بدون نام

      منم با این همه لیفتینگ چشم و ارایش از این زیباترم

    • محمود

      من به عنوان یه متاهل میگم زیبایی زن مهمه ولی مهمترین چیز برای یک زن داشتن در و شعور از اوضاع اقتصادی و مالی شوهر و مهمترین مورد که یک زن باید داشته باشه هوش هستش مهمترین چیز هوش هستش زن باهوش

    • بدون نام

      متاسفم برای این تیتر و مطلب ظاهر نگرانه

    • بدون نام

      چرا اسمش رو مطرح می‌کنید؟ کسی که با پسران مختلف عکس و مطلب ازش بیرون میاد و تیپ های نا متعارف میزنه چزا اونقدر باید مطرح بشه تا بشه الگو برای نوجوانان ما

    • بدون نام

      شما نوشتی: رسانه ها در سکوت معیارها را عوض کرده اند.
      ببین عزیز
      رسانه ها هیچوقت نمیتونند هیچ چیزی را عوض کنند مگر اینکه زمینه برای تغییر وجود داشته باشه
      نمونه مشخصش: فرض کن رسانه ها بخواهند با اینهمه بودجه و امکانات (بعنوان مثال: بودجه رسانه میلی بیش از بودجه بیست استانه) نگاه مردم نسبت به وضع فعلی را عوض کنند. به نظرت میتونن؟
      تقلیل دادن علت تغییر و عوض شدن سلائق و معیارها به تاثیر تبلیغات رسانه ها فقط خودفریبی است
      چیزی فراتر از رسانه وجود داره

    • بی نام

      خوب خوشگله مبارکش باشه چکار کنیم حالا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج