۱۰۷۰۴۵۲
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

امیدوارم پرسپولیس-اولسان مثل ایران-استرالیا شود

پرسپولیس روز شنبه در فینال لیگ قهرمانان آسیا مقابل اولسان هیوندا از کره جنوبی قرار می‌گیرد. این بازی به نوعی مهم‌ترین بازی سرخ‌ها در دو سال گذشته به حساب می‌آید.

روزنامه اعتماد: پرسپوليس روز شنبه در فينال ليگ قهرمانان آسيا مقابل اولسان هيوندا از كره جنوبي قرار مي‌گيرد. اين بازي به نوعي مهم‌ترين بازي سرخ‌ها در دو سال گذشته به حساب مي‌آيد. يحيي گل‌محمدي به عنوان سرمربي تيم و مديران پرسپوليس روي كاغذ هر آنچه در توان داشتند گذاشته‌اند تا نخستين قهرماني اين تيم در ليگ قهرمانان آسيا رقم بخورد. بازيكنان نيز به نوعي هم قسم شده‌اند تا با تاريخ‌سازي خود نام‌شان را براي هميشه جاودانه كنند.

با اين حال آنچه موجب نگراني برخي هواداران پرسپوليس شده قدرت تيم كره‌اي و در كل كيفيت بالاي تيم‌هاي شرق آسياست. مشكل اصلي در اين مساله عدم رويارويي پرسپوليس با تيمي از آن منطقه طي دو سال گذشته و بعد از بازي در فينال ليگ قهرمانان آسيال سال ۲۰۱۸ مقابل كاشيماست. اميرحسين اصلانيان مهاجم سابق پرسپوليس يكي از كارشناساني است كه روي اين نكته تاكيد زيادي دارد. او معتقد است اين مشكل به نوعي گريبان تيم ملي ايران در جام ملت‌هاي آسيا را نيز گرفت.

اصلانيان كه روز سه‌شنبه جشن تولد ۴۲ سالگي‌اش را جشن گرفت در اين رابطه به روزنامه اعتماد گفت: «براي بررسي بازي پرسپوليس و اولسان بايد فلاش‌بك بزنيم به بازي ايران و ژاپن در زمان آقاي كي‌روش. اگر يادتان باشد با آن همه لژيونر همه فكر مي‌كرديم كه صد در صد پاي فينال هستيم. مخصوصا اينكه قطر را هم در بازي تداركاتي شكست داده بوديم. ولي وقتي رفتيم توي بازي در يك دام تاكتيكي اسير شديم و آن اتفاقات رخ داد و حذف شديم. الان هم شرايط به گونه‌اي است كه مي‌توانيم آن را مشابهت دهيم.

ما مدت‌هاست با شرق آسيا بازي نكرديم. سيستم بازي تيم‌هاي شرق آسيا كاملا با تيم‌هاي عربي متفاوت است. آنها كاملا از سرعت بازيكنان و فضاي بين مدافعان حريف استفاده مي‌كنند در حالي كه تيم‌هاي عربي اين كار را نمي‌كنند. به هر حال تا همين‌جا هم دم بازيكنان پرسپوليس واقعا گرم است. آنها واقعا غيرت به خرج دادند و در سه سال گذشته دو بار به فينال رسيدند. مي‌توان گفت در اين مسير دعاي خير مادران همه بازيكنان و ميليون‌ها هوادار عاشق پشت سرشان بوده است.»

مهاجم سرعتي سابق سرخ‌ها با اشاره به قدرت تيم اولسان افزود: «همان‌طوركه مي‌دانيد تيم‌هاي باشگاهي منطقه شرق آسيا بعضا از تيم‌هاي ملي كشورشان قوي‌تر هستند چون هزينه كردند و از بازيكنان لژيونر خوبي بهره مي‌برند. يادم هست يك روزي آقاي غلامحسين پيرواني سرمربي تيم فجر سپاسي بعد از بازي با پرسپوليس زماني كه بگوويچ سرمربي‌ ما بود و كلي مهره داشتيم گفت انگار ما با تفنگ بادي آمديم به جنگ ژ۳! من مي‌توانم اين را امروز هم به نوع ديگري تكرار كنم و بگويم تقريبا همان اتفاق قرار است رخ بدهد. ما واقعا تنها باغيرت در حال رفتن به جنگ امكانات هستيم. امكاناتي كه ما نداريم و آنها دارند.»

اصلانيان در ادامه به نبود سرعت در فوتبال ايران به عنوان يك مشكل اصلي اشاره كرد و گفت: «به ليگ امسال ما اگر دقت كنيد، متوجه مي‌شويد كه خيلي كم پيش مي‌آيد بازيكني بتواند يك در مقابل يك را از پيش رو بردارد. بازيكنان ما اين توانايي را ندارند. اين نشان مي‌‌هد سرعت فوتبال چه فردي و چه تيمي نداريم چون ما اصلا بازيكنان سرعتي توليد نكرديم. امروز جلال حسيني با ۴۰ سال سن به راحتي با يك جوان بيست و چند ساله كورس مي‌گذارد و اين مشكل بازيكن جوان ماست. بازيكن ۲۳-۲۲ ساله بايد بتواند رد شود.

و وقتي چنين توانايي وجود ندارد سيستم بازي مي‌شود چيزي كه امروز در حال ديدنش هستيم. اين مشكل به تيم ملي هم سرايت مي‌كند. شما ببينيد الان ما كافي است يك باخت مقابل عراق يا بحرين بدهيم و آن وقت مجبوريم قيد جام جهاني را بزنيم. يك روز محمد مايلي‌كهن مي‌گفت اگر تيم را دست تداركات تيم ملي هم بدهيم مي‌رويم جام جهاني اما حالا معلوم شد ديگر از اين خبرها نيست.»اصلانيان كمبود پرسپوليس در فينال را مهره تاثيرگذار در خط حمله دانست و تصريح كرد: «ما يك روزي مهدي طارمي كه يكي از بهترين مهاجمان فوتبال ما به حساب مي‌آيد را در ليگ داشتيم.

با اينكه موقعيت هم زياد خراب مي‌كرد اما من كه خودم مهاجم بودم مي‌گويم وقتي يك فوروارد زياد صاحب توپ مي‌شود حتي اگر از دست بدهد يعني باهوش است و مي‌تواند در موقعيت گلزني قرار بگيرد و اگر چهار تا توپ خراب مي‌كند پنجمين ضربه‌اش به گل مي‌نشيند. بعضي از فورواردها هستند كه در بازي گم مي‌شوند و طبيعتا سطح‌شان از ليگ ايران فراتر نمي‌رود. امروز فوتبال باشگاهي ما مهاجماني مثل طارمي يا سردار يا كاوه رضايي ندارد و اين دقيقا شكل مهاجمي است كه ما براي فينال لازم داشتيم ولي نداريم.» او كه يك روز خودش به عنوان مهاجمي جوان به تيم بزرگ پرسپوليس آمده بود، افزود: «با اين حال در اين شرايط هم اگر بخواهيم تمام استرس و فشار بازي را بگذاريم روي مهدي عبدي و آرمان رمضاني در حالي كه هنوز در ليگ ايران چند بازي فيكس بازي نكردند دچار مشكل مي‌شوند.

قطعا مربي بايد به لحاظ روحي رواني روي آنها كار كند تا آنها بفهمند كسي از آنها انتظار بيش از حد ندارد و اگر خراب كردند مواخذه نمي‌شوند. مربي بايد به آنها بگويد شما فقط كاري كه خواسته‌شده را انجام دهيد. همان چيزهايي كه به همه مهاجمان جوان مي‌گويند و به من هم مي‌گفتند تا فشار از روي دوش‌مان برداشته شود.» اصلانيان به‌طور مشخص در مورد آرمان رمضاني كه بعد از بازي پرسپوليس با شهر خودرو با انتقادات زيادي مواجه شد، گفت: «من نمايشي كه از آرمان رمضاني ديدم مي‌توانم بگويم از لحاظ قد و قواره و اينها خيلي خوب بود. اينكه برخي به خاطر از دست دادن چند موقعيت بگويند او فوتباليست نيست و از اين حرف‌ها، عوامانه است. بايد به او زمان داد و روحيه تا رمضاني هم مثل علي عليپور كه يواش يواش پخته شد و گلزني‌هايش را شروع كرد بتوان بهترين كيفيتش را نمايش دهد.»

اين كارشناس فوتبال كشورمان در مورد سبك بازي حريف پرسپوليس و استراتژي آنها در حمله گفت: «تيم اولسان قطعا مثل بقيه رقباي پرسپوليس تا قبل از فينال بازي نمي‌كند. تيم‌هاي غرب آسيا بيشتر در عرض بازي مي‌كنند و اكثرا دل مي‌بندند به ضربات ايستگاهي و كرنر و ارسال از جناحين. تيم اولسان نشان داده هميشه مستقيم قلب دفاعي حريف را نشانه مي‌گيرد و در بازي با پرسپوليس هم با توجه به سن و كندي بازيكنان پرسپوليس قطعا همين كار را خواهد كرد. متاسفانه ما براي مدافعين از جمله جلال حسيني رزرو هم نداريم. از آن طرف فورواردهاي تيم هم فوق‌العاده جوان هستند. زماني كه من بازي مي‌كردم پرسپوليس خيلي مهاجم داشت. قبلا هم اين را گفتم كه يك سال ما ۹ تا مهاجم داشتيم ولي الان مي‌بينيد كه بايد با دو مهاجمي در فينال آسيا بازي كنيم كه خودشان رزرو بوده‌اند. دو بازيكني كه بايد يواش يواش ميدان ديده مي‌شدند به يك باره بايد در بزرگ‌ترين بازي تاريخ تيم يعني فينال ليگ قهرمانان آسيا به ميدان بروند.»

اصلانيان با ذكر اين نكته كه روي كاغذ شانس تيم كره‌اي بيشتر است، توضيح داد: «فينال آسيا يك تك بازي است و ديگر فرصتي براي اين حرف‌ها نيست. با شناختي كه از كادر فني تيم داريم يحيي گل‌محمدي و دستيارانش هر آنچه دانش دارند به تيم انتقال مي‌دهند اما اين در نهايت ۲۰ درصد بازي است. ۲۰ درصد هم بگذاريم غيرت و تلاش بازيكنان و ۱۰ درصد هم براي شانس در نظر بگيريم مي‌توانيم بگوييم پرسپوليس ۵۰ درصد شانس براي قهرماني دارد. ولي قطعا بازي سختي خواهد بود و اگر روي كاغذ بخواهيم حساب كنيم مثل مقايسه خودروي ايراني و خودروي كره‌اي است.

با اين حال من اميدوارم مثل بازي ايران - استراليا كه آنجا هم روي كاغذ ما يك بوديم آنها ده و با اين وجود توانستيم از پس بازي بربياييم در اين بازي هم بتوانيم موفق شويم. اگر يادتان باشد در فينال قبلي و مقابل كاشيما در تهران و مقابل آن هم تماشاچي هم نتوانستيم موقعيتي خلق كنيم. بايد براي اين بچه‌هاي با غيرت دعا كنيم ولي واقعا نبايد انتظار داشته باشيم كه از پس آن همه امكانات و پيشرفت تيم‌هاي شرقي به راحتي بر مي‌آييم.»
ايشان در پايان افزود: «بايد منتظر بمانيم و ببينيم سرمربي چه تاكتيكي براي اين بازي در نظر گرفته. من به شخصه اميدوارم بتوانيم ستاره قهرماني آسيا را روي پيراهن پرسپوليس ببينيم ولي اگر هم نشد نبايد خرده گرفت به بچه‌ها و كادر فني. آنها تا همين جا هم كار بسيار بزرگي انجام داده‌اند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پرسپولیس سرورت

      اینقدرازیت خودتون نکنید انشالله پرسپولیس می باخه

    • بدون نام

      تو حماسه ملبورن هم تمام بازیکنلن تیم ملی پرسپولیس بودن بجز یه کیسه کش وطن فروش که اصلا به وجودش نیازی نبود

    • لالانا

      برای اولین باره چون وقتی استقلال جام برده کل ایران تلویزیون نداشته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج