۱۰۷۰۴۵۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

در شکار ببر جای ریسک نیست

کاروان پرسپولیس که چند روز قبل برای برپایی اردوی خود وارد کشور قطر شد، قرار است تمریناتش را دور از چشم اهالی رسانه برگزار کند تا با آمادگی کامل دیدار نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ را انجام دهد.

روزنامه وطن امروز: کاروان پرسپولیس که چند روز قبل برای برپایی اردوی خود وارد کشور قطر شد، قرار است تمریناتش را دور از چشم اهالی رسانه برگزار کند تا با آمادگی کامل دیدار نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ را انجام دهد. با این حال کادر فنی سرخپوشان پایتخت تصمیم قطعی خود را مبنی بر شیوه بازی این تیم مقابل اولسان هیوندای کره‌جنوبی مشخص کرده است. یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس قصد دارد با ۲ هافبک دفاعی تیمش را وارد میدان کند تا فضا را از بازیکنان سرعتی نماینده کره‌جنوبی گرفته تا بتوانند با انجام بازی نزدیک به هم، پاس‌های کوتاه رو به جلو را برای رسیدن به دروازه اولسان در برنامه داشته باشند.

پرسپولیسی‌ها قرار است تاکتیک‌های مدنظر کادر فنی خود را در تمرینات پیش از بازی با اولسان هیوندای مرور کنند تا پس از ناکامی ۲ فصل پیش خود در رسیدن به جام، این بار بتوانند به قهرمانی برسند. پرسپولیس بدشانس بود که دیدارش با ذوب‌آهن به‌ خاطر شیوع کرونا در اردوی تیم اصفهانی لغو شد. این مسابقه در تهران و در روزی که شرایط جوی پایدار وجود داشت، می‌توانست سرخپوشان را پیش از فینال لیگ قهرمانان در شرایط بازی قرار بدهد اما در نهایت امکان انجام آن مهیا نشد. چه‌بسا درصورت برگزاری مسابقه، چند بازیکن پرسپولیس به کرونا مبتلا می‌شدند و وضعیت قرمزها وخیم‌تر از قبل می‌شد.

19 روز بدون بازی

در حال حاضر مهم‌ترین نگرانی کادر فنی پرسپولیس، دور شدن بازیکنان این تیم از فرم مطلوب بازی است. برخلاف حریف شرقی که هر ۴ روز یک ‌بار بازی کرده و پیش از فینال با ۶ روز استراحت به اوج آمادگی می‌رسد، پرسپولیس با فاصله ۱۹روز از آخرین بازی رسمی‌اش پا به دیدار نهایی می‌گذارد. آخرین مسابقه قرمزها در لیگ برتر مربوط به دیدار هفته چهارم برابر شهرخودرو بود که با برتری ۳ بر صفر این تیم به پایان رسید. این فاصله، ممکن است از کیفیت تیمی قرمزها بکاهد.

ترکیب فینال این است؟

بعد از لغو بازی با ذوب‌آهن، پرسپولیسی‌ها به ۲ تیم تقسیم شدند و بازی درون‌گروهی با آداب رسمی و قانونی برگزار کردند. به این ترتیب به‌ احتمال بیش از ۹۰ درصد ترکیب اصلی سرخپوشان برای فینال لیگ قهرمانان مشخص شده است. ۱۱ نفری که یک طرف ایستادند و این مسابقه درون‌تیمی را ۲ بر صفر بردند، از این قرار بودند: حامد لک، جلال حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مهدی شیری، سعید آقایی، میلاد سرلک، احمد نوراللهی، بشار رسن، سیامک نعمتی، امید عالیشاه و مهدی عبدی. این همان ترکیب بازی با شهرخودرو است و تنها عبدی جای آرمان رمضانی را می‌گیرد. به این ترتیب برخلاف بسیاری از پیش‌بینی‌ها، پرسپولیس در بازی فینال با ۳ هافبک دفاعی ارنج نمی‌شود. کمال کامیابی‌نیا از روی نیمکت تماشاگر این بازی است، مهدی شیری در پست دفاع راست به میدان می‌رود و سیامک نعمتی در خط میانی به ‌کار گرفته خواهد شد.

اوج فشردگی بعد از فینال

با لغو دیدار سرخپوشان برابر ذوب‌آهن، تعداد مسابقات معوقه پرسپولیس قبل از فینال آسیا به عدد ۳ رسید. پیش از این، بازی با نساجی عقب افتاده بود و دیدار با سپاهان هم به ‌دلیل همزمانی با فینال آسیا لغو شده است. این یعنی وقتی پرسپولیس از دوحه باز می‌گردد، ۳ بازی از بقیه تیم‌های لیگ برتری عقب است. اگر آنها با جام قهرمانی به تهران بیایند، بهمن‌ماه بار دیگر باید به قطر باز‌گردند تا در جام‌‌جهانی باشگاه‌ها به میدان بروند و این یعنی به تعویق افتادن چند بازی دیگر.

همه اینها در حالی است که لیگ بیستم دیر شروع شده و به ‌خاطر در پیش بودن مسابقات مقدماتی جام‌‌جهانی در فروردین و خرداد سال آینده، خیلی زود هم باید تمام شود. بنابراین فشردگی تقویم پرسپولیس بعد از فینال واقعا غیرقابل توصیف است و شاید این تیم ناچار شود هر ۳ روز یک بازی انجام بدهد. همه اینها را گفتیم و تازه نباید فراموش کنید بازی سوپرجام هم که قرار بود ابتدای فصل بین پرسپولیس و تراکتور برگزار شود، به بین ۲ نیم‌فصل موکول شده و اگر قرار به انجام آن باشد، تقویم قرمزها حتی شلوغ‌تر هم خواهد شد.

بدون محروم در داربی؟

هنوز مشخص نشده بعد از بازگشت پرسپولیس از قطر، روال حضور آنها در مسابقات به چه شکل خواهد بود؛ اول بازی‌های معوقه را برگزار می‌کنند یا با برنامه جاری لیگ جلو می‌روند. اگر بنا به برقراری برنامه روتین مسابقات باشد، نخستین بازی پرسپولیس بعد از بازگشت از فینال، حضور در برابر استقلال در هفته هشتم است و این یعنی داربی تهران را خواهیم داشت. در این صورت پرسپولیس بدون محروم به داربی می‌رسد. البته استقلالی‌ها قبلا به این موضوع اعتراض کرده‌اند و فشار می‌آورند که مخصوصا بازی معوقه پرسپولیس با سپاهان برگزار شود. در نهایت باید دید سازمان لیگ در این باره چه تصمیمی می‌گیرد.

تمرین ویژه روی ضربات پنالتی

پرسپولیس در شرایطی قرار است پا به میدان بزرگ فینال آسیا بگذارد که عیسی آل‌کثیر، وحید امیری و احسان پهلوان به عنوان ۳ مهره اصلی این تیم غایبان بزرگ این بازی هستند. با توجه به اینکه پرسپولیس در مرحله قبلی با ضربات پنالتی موفق شد النصر عربستان را شکست دهد و اینکه احتمال کشیده شدن دیدار فینال به ضیافت پنالتی‌ها نیز وجود دارد، کادر فنی پرسپولیس در تمرینات اخیر و تمریناتی که قرار است تیم در قطر انجام دهد، روی زدن ضربات پنالتی تاکید ویژه‌ای داشته‌اند.

بر همین اساس، سرخپوشان در برنامه‌های تمرینی خود زدن ضربات پنالتی را هم در دستور کار قرار داده‌اند تا در صورت کشیده شدن بازی به ضربات پنالتی، مشکلی از بابت پنالتی زدن نداشته باشند. پرسپولیس در لیگ برتر یکی، دو پنالتی خود را خراب کرده و به همین خاطر، گل‌محمدی تاکید ویژه‌ای روی این ضربات دارد تا هیچ فرصتی برای تیمش از دست نرود.

اولسان به پرسپولیس ببازد، سرمربی اخراج است!

کیم دو هون، سرمربی اولسان تا قبل از آغاز رقابت‌های نهایی لیگ قهرمانان در قطر شرایط چندان خوبی نداشت و هنوز هم احتمال برکناری او وجود دارد. اولسان برای نخستین‌بار در جام اتحادیه فوتبال کره در سال ۲۰۱۷ و نخستین سال حضور کیم دو هون به مقام قهرمانی رسید. اما از آن زمان این باشگاه ۲ بار در مسابقات لیگ کی وان در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ و جام حذفی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ نایب‌قهرمان شده است. این نتایج در سال‌های اخیر چندان رضایت مدیران اولسان هیوندای را جلب نکرده و شکست در روزهای پایانی و از دست دادن جام‌های متعدد باعث انتشار اخباری درباره احتمال برکناری کیم دو هون شده است.

کیم دو هون، سرمربی این تیم کره‌ای درباره بازی فینال آسیا گفت: «فینال آخرین بازی است که می‌توانم بازیکنان اولسان را هدایت کنم. من قطعا می‌خواهم در این دیدار برنده شده و بعد از آن به کره‌جنوبی بازگردم». طبق گفته یکی از مسؤولان این باشگاه، حتی قبل از شرکت در مرحله پایانی لیگ قهرمانان نیز کیم دو هون درباره آینده شغلی خود تردید داشته و مطمئن نبوده در ادامه نیز سرمربی اولسان خواهد ماند اما با این حال اولسان موفق به کسب پیروزی‌های پی‌در‌پی در لیگ قهرمانان شد و به دیدار نهایی راه یافت.

اولسان تنها تیم شرکت‌کننده در این مسابقات بود که ۹ بازی بدون شکست شامل ۸ برد و یک تساوی را به ثبت رساند. آنها پس از سفر به قطر و شروع مجدد مسابقات، در ۸ بازی پیاپی پیروز شده و در هر ۸ بازی بیش از ۲ گل به ثمر رساندند و به فینال راه یافتند. اولسان نخستین تیم در تاریخ مسابقات است که در ۸ دیدار متوالی گلزنی می‌کند. گوانگ گوک کیم، مدیرعامل اولسان در این رابطه گفت: «ما هنوز درباره تمدید قرارداد با کیم تصمیم نگرفته‌ایم و فعلا تمام تمرکز ما روی دیدار فینال لیگ قهرمانان خواهد بود».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج