۱۰۷۰۵۹۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

آلوده‌ترین مناطق تهران مشخص شدند

کیفیت هوای پایتخت درحال حاضر با شاخص میانگین ۱۲۴ و آلاینده شاخص ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد این درحالیست که کیفیت هوا در ۱۰ ایستگاه در شرایط ناسالم برای همه افراد گزارش شده است.

میزان: کیفیت هوای پایتخت درحال حاضر با شاخص میانگین ۱۲۴ و آلاینده شاخص ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد این درحالیست که کیفیت هوا در ۱۰ ایستگاه در شرایط ناسالم برای همه افراد گزارش شده است.

براساس آخرین اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در ایستگاه‌های پیروزی (منطقه ۱۳)، شریف (منطقه ۲)، شهرداری منطقه ۱۰، شهرداری منطقه ۱۱، شهرداری منطقه ۲۱ و شهرداری منطقه ۲۲ ناسالم برای همه افراد گزارش شده است.

علاوه بر این‌ها کیفیت هوا در ایستگاه‌های پارک رازی (منطقه ۱۱)، پارک سلامت (منطقه ۱۷)، پارک شکوفه (منطقه ۱۴) و دانشگاه تهران (منطقه ۶) در شرایط ناسالم برای همه افراد قرار دارد.

اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوا نشان می‌دهد که کیفیت هوا در ۱۱ ایستگاه اقدسیه (منطقه ۱)، پونک، ستاد بحران (منطقه ۷)، شهرداری منطقه ۲۰، شهرداری منطقه ۲، شهرداری منطقه ۴، مسعودیه (منطقه ۱۵)، پارک قائم (منطقه ۱۸)، پاسداران (منطقه ۳)، ژئوفیزیک (منطقه ۶) و شهرداری منطقه ۱۵ نیز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

بر اساس این گزارش اطلاعات سه ایستگاه سنجش کیفیت هوا از جمله ایستگاه‌های گلبرگ (منطقه ۸)، دانشگاه شهید بهشتی (منطقه ۱) و شهرک چشمه (منطقه ۲۲) بیانگر هوای قابل قبول است.

باتوجه به شرایط کیفیت هوای تهران توصیه می‌شود که افراد از تردد‌های غیرضروری خودداری کنند همچنین لازم است که مبتلایان به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان، کودکان و زنان باردار فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خود را کاهش دهند.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا "پاک"، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا "قابل قبول (سالم) یا متوسط"، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا "ناسالم برای گروه‌های حساس"، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا "ناسالم برای همه گروه‌ها"، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا "بسیار ناسالم" و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا "خطرناک" است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج