۱۰۷۰۷۳۷
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

جیانیس گران‌ترین بازیکن تاریخ NBA

جیانیس آنتتوکومپو، ستاره میلواکی‌باکس، قراردادش را با این تیم تمدید کرده است.

ورزش سه: قرارداد جدید او ۲/۲۲۸ میلیون دلار ارزش دارد و از این نظر در تاریخ NBA بی‌همتاست. این بسکتبالیست ۲۶ساله که دو بار بهترین بازیکن سال NBA شده، قراردادی پنج‌ساله امضا کرده است. پرارزش‌ترین قرارداد قبلی متعلق به جیمز هاردن، گارد هیوستن راکتس به ارزش ۲۲۸ میلیون دلار بود. اگر او پیشنهاد باشگاهش را رد می‌کرد، در تابستان پیش رو بازیکن آزاد می‌شد و مشهورترین ستاره‌ای می‌شد که از سال ۲۰۱۶ تاکنون آزاد شده است. در آن سال، کوین دورانت بازیکن آزاد شده بود.

جیانیس در این فصل سومین بازیکن تاریخ NBA شد که در یک فصل عناوین پرارزش‌ترین بازیکن و بهترین بازیکن دفاعی را از آن خود کرده است. مایکل جوردن و حکیم اولاجووان بازیکنان قبلی بودند. او همچنین رکورد بیشترین امتیاز و ریباند خود را با میانگین ۲۹/۵ امتیاز و ۱۳/۶ ریباند شکست. او ۵/۶ پاس گل در هر بازی داد و نمره کارآیی‌اش هم ۳۱/۹ بود، که بالاترین میزان در تاریخ NBA است.

جیانیس گران‌ترین بازیکن تاریخ NBA

جیانیس در بیانیه‌ای پس از امضای قرارداد گفت: «این لحظه‌ای بزرگ برای من و خانواده‌ام است و من می‌خواهم از سازمان باکس تشکر کنم که به ما باور داشت. من هشت سال پیش فرصت را دریافتم و حالا امضای چنین قراردادی باورنکردنی است.» میلواکی باکس در دو فصل اخیر NBA بهترین رکوردها را داشته است اما نتوانسته قهرمان شود. آنها در سال 2019، در فینال کنفرانس شرق دو بر صفر از تورنتو رپتورز پیش افتادند اما چهار شکست پیاپی را مقابل این تیم تجربه کردند و کنار رفتند. این فصل آنها به فینال کنفرانس هم نرسیدند و مقابل میامی هیت در نیمه‌نهایی حباب اورلاندو، در پنج مسابقه شکست خوردند.

باکس در هفت سال حضور جیانیس تنها یک بار به فینال کنفرانس راه یافته است و از سال 1974 هم به فینال کلی NBA نیافته است.در آن هنگام کریم عبدالجبار در این تیم حضور داشت. عبدالجبار که آنها را در سال 1971 به تنها عنوان قهرمانی‌شان رساند، پیش‌تر گفته بود: «به نظرم جیانیس باید به صدای قلبش گوش کند و تصمیمی بگیرد که متناسب با چیزهایی باشد که برای او و زندگی حرفه‌ای‌اش مهم است.»

جیانیس گران‌ترین بازیکن تاریخ NBA

جیانیس در سال ۲۰۱۳ بازیکنی گمنام بود. او در یونان متولد شده و پدر و مادری نیجریه‌ای دارد و پیش از پیوستن به میلواکی، در دسته دوم یونان بازی می‌کرد. او در اولین فصل حضورش در NBA تنها ۶/۸ امتیاز در هر مسابقه کسب کرد و تنها در ۲۳ بازی در ترکیب ثابت به میدان رفت اما او در فصل سومش به میانگین ۱۶/۹ امتیاز در هر بازی رسید و جایزه بیشترین پیشرفت را از آن خود کرد. سال بعد، او برای اولین بار در ترکیب تیم منتخب فصل قرار گرفت و بعد از آن سه بار دیگر هم این اتفاق برایش رقم خورد. میلواکی در پنج فصل نخست حضور جیانیس سه بار به پلی‌آف راه یافت اما در هر بار در دور اول پلی‌آف حذف شد. در فصل ۱۹-۲۰۱۸، جیانیس بهترین بازیکن لیگ شد و اولین بازیکن باکس پس از عبدالجبار شد که این عنوان را به دست می‌آورد. باکس با او اولین پیروزی‌اش در پلی‌آف از سال ۲۰۰۱ به این سو را کسب کرد.

او در هر فصل آمارش را بهتر کرده است و فصل گذشته هم به ۲۹/۵ امتیاز در هر بازی رسید و اولین بازیکن پس از ویلت چمبرلن شد که از میانگین ۲۹ امتیاز، ۱۳ ریباند و ۵ پاس گل در طول یک فصل عبور می‌کند اما تمرکز او روی قهرمانی بود که به دست نیامد. او گفت: «ساده است. باید هر فصل بهتر از فصل گذشته عمل کنید. اگر به دستاوردی که می‌خواستید نرسیدید، باید بهتر شوید.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج