۱۰۷۱۰۲۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

کره‌ای‌ها دنبال انتقام از ایران نیستند

دو تیم قدرتمند آسیا به یکدیگر رسیده‌اند؛ یکی به هواداران میلیونی و تجربه و شخصیت آسیایی خود مشهور است و دیگری به خط‌حمله عجیب‌وغریب و البته ثروت ذخیره‌شده از دل مدیریت بی‌بدیل باشگاه خود.

روزنامه فرهیختگان: دو تیم قدرتمند آسیا به یکدیگر رسیده‌اند؛ یکی به هواداران میلیونی و تجربه و شخصیت آسیایی خود مشهور است و دیگری به خط‌حمله عجیب‌وغریب و البته ثروت ذخیره‌شده از دل مدیریت بی‌بدیل باشگاه خود. نماینده کره‌جنوبی از چهار بازیکن خارجی بهره می‌برد که بیورن یانسن ملی‌پوش نروژی با سابقه بازی در دن‌هاخ و آلکمار هلند و روزنبرگ نروژ مشهورترین آنهاست. جیسون دیویدسون ملی‌پوش استرالیایی با سابقه بازی در وست‌برومویچ، هادرسفیلد انگلیس و خرونیخن هلند و جونیور نگرائو از برزیل نیز دو خارجی دیگر این تیم هستند که ستون‌های اصلی اولسان را تشکیل می‌دهند.

دیو بولتوش مدافع ۳۰ساله و هلندی که سابقه بازی در هیرنوین هلند و نورنبرگ آلمان را دارد هم یکی دیگر از ستاره‌های تیم اولسان است‌. خط‌حمله این تیم نه اینکه فوق‌العاده باشد اما به هر حال عالی کار کرده است. تیم اولسان در مرحله گروهی با ۱۴گل زده و ۵گل خورده، قدرت خط‌حمله خود را نشان داد. آبی‌پوشان در مرحله یک‌هشتم نهایی ملبورن‌ویکتوری استرالیا را ۳ بر صفر شکست داده و در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه ۲ بر صفر از سد بیجینگ‌گوان گذشتند.

دیدار نیمه‌نهایی مقابل ویسل‌کوبه ژاپن هم ۲ بر یک به سود این تیم به اتمام رسید تا درنهایت با ۲۱گل زده و تنها ۶گل خورده از ۹بازی، حریف پرسپولیس در فینال شود. در آستانه دیدار نهایی لیگ قهرمانان آسیا تلاش کردیم با یکی از معتبرترین منابع خبری و البته یکی از کارشناسان فوتبال کره‌جنوبی صحبت کنیم و توانستیم با نویسنده بخش بین‌الملل و صفحات ورزشی روزنامه کره‌تایمز همکلام شویم. او در طول این مصاحبه نشان داد شناخت نسبتا خوبی از فوتبال ایران و چند کشور غرب آسیا دارد. گفت‌وگو با سئونگ‌ جین‌آن را در ادامه می‌خوانید.

خوشحالیم که با خبرنگار کشوری که تیمش مانند تیم کشور ما به فینال لیگ قهرمانان رسیده صحبت می‌کنیم. در آخرین دقایق یک روز کاری می‌توانستید پاسخگو نباشید.

به‌هیچ‌عنوان، باعث افتخار من است. خوشحالم که فوتبال دو کشور بزرگ آسیا بار دیگر روبه‌روی هم ایستاده‌اند. هیجان زیادی دارد. اگر پاسخ سوالات شما را بدانم حتما خواهم گفت.

از خود نماینده کره‌جنوبی آغاز کنیم. شما در آخرین یادداشت خود مدیریت این باشگاه را الگوی مدیریت باشگاهی عنوان کرده‌اید.

بله درست است، یک مدیر ورزشی خوب که در بحران کرونا هم فوق‌العاده خوب کار کرد. البته به‌خاطر عملکرد نه‌چندان مطلوب مربی، خود مدیرعامل هم تحت‌فشار است اما در کل همه از او رضایت دارند. باشگاه را خوب اداره کرده و یک نماینده قوی از شرق آسیا را روانه فینال لیگ قهرمانان آسیا کرده است.

به مربی تیم اشاره کردید، آیا آنقدر تحت‌فشار است که در فرآیند این فینال اثر داشته باشد؟

نه تا آن حد، به‌نظر من هم مربی و هم بازیکنان او حرفه‌ای هستند و قرار نیست در این بازی تحت‌تاثیر حواشی باشند. هرچه هست بعد از این بازی بزرگ قابل پیگیری و ردیابی است. اولسان بحرانی ندارد که بخواهد به این دلیل در فینال دچار مشکل شود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا به قهرمان این تورنمنت 4میلیون دلار هدیه می‌دهد و اهمیت بازی را بیشتر می‌کند.

درست است، اولسان هم مثل نماینده ایران به این پول نیاز دارد. البته شاید فکر کنید تیم ایرانی باید نیاز بیشتری داشته باشد اما در بحران اخیر همه باشگاه‌های دنیا دچار ضرر مالی شدید شده‌اند و این جایزه می‌تواند برای هر باشگاهی در هر جای دنیا بسیار گره‌گشا و حیاتی باشد. به‌نظر من شخصیت این دو تیم آنقدر بالاست که برای این جایزه مقابل هم به آب‌وآتش نخواهند زد و این دو تیم حرفه‌ای بیشتر برای شاد کردن هواداران خود در میدان خواهند جنگید.

اولسان در چند سال اخیر معمولا تیم دوم بوده است، آیا چنین روندی در جریان فینال هم تاثیر دارد؟

بعید می‌دانم. نمی‌شود به گذشته بازگشت. اولسان تیم بزرگی است و برای این بازی برنامه‌ریزی خاص خودش را خواهد داشت. پرسپولیس هم همیشه قهرمان نبوده است.

به‌نظر می‌رسد اطلاعات ما درباره نماینده کره کافی باشد، شما از پرسپولیس چقدر می‌دانید؟

یک تیم خوب با هواداران بسیار زیاد، البته بازی در استادیوم بدون تماشاگر برگزار می‌شود که این شاید به سود نماینده ما باشد. هواداران ایرانی حتی در کشورهای عربی هم پرشمار هستند. تیمی که مربی جوان و خوش‌فکری دارد و بازیکنانی که بسیار جدی و مصمم هستند؛ خوش‌تکنیک و تاکتیک‌پذیر.

برگ برنده اولسان مقابل پرسپولیس چیست؟

به‌نظر من برگ برنده تیم بزرگ کره‌جنوبی، خط‌حمله این تیم است، بازیکنان باتجربه این تیم فرصت‌ها را از دست نمی‌دهند.

حتما خبر دارید که رقبای اولسان در کره دست به حمایت از پرسپولیس زده‌اند!

نه این‌گونه نیست، شاید در اینترنت چند خبر منتشر شده باشد، البته طبیعی هم هست، در هر جای دنیا تیم‌های رقیب ممکن است شیطنت‌هایی داشته باشند که بخشی از شیرینی دنیای فوتبال است. اما در کره‌جنوبی اتحاد ملی برجسته و مهم است.

به‌نظر شما نماینده کره‌جنوبی تا چه حد مقابل نماینده ایران مشکلات اقتصادی را تجربه کرده است؟ منظور این است که بودجه دو باشگاه با هم قابل مقایسه نیست!

بله قبول دارم، به هر حال اقتصاد هر کشوری به فوتبال همان کشور هم کمک می‌کند. ممکن است ارزش پول یک کشور کاهش پیدا کند و این دیگر بدشانسی فوتبال آن کشور است. شاید نتواند بازیکنان خوبی خریداری کند و شاید نتواند اردوهای بزرگی برگزار کند. این البته تقصیر کره‌جنوبی نیست، باشگاه اولسان بهترین بودجه‌ها را داشته و بهترین اردوها را تجربه کرده است.

آیا این هم یک بازی انتقامی بین دو فوتبال کره‌جنوبی و ایران است؟

نه خدای من! واقعا دیگر کافی است، شاید در سطح ملی دوباره زمزمه‌هایی به راه بیفتد اما این یک فینال زیبا و هیجان‌انگیز است. قرار بر انتقام نیست، نیمی از بازیکنان اولسان اصولا کره‌ای نیستند. در هر حال از آن روزهای درگیری دو تیم‌ملی کره و ایران گذشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج