۱۰۷۱۰۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

طبیعت درمانی به سبک ایرانی

ارديبهشت يكي از بهترين زمان هایی است كه می‌توان مقاومت بدن و دستگاه‌هاي دروني را براي فرا رسيدن تابستان و روزهاي گرم آن بالا ‌برد. يكي از بهترين روش‌ها براي افزايش مقاومت بدن، تنظيم هورمون‌ها و عملكرد اندام‌هاي دروني بدن نوشيدن عرقيات گياهي و دارويي همزمان با آغاز بهار است.

طبیعت درمانی به سبک ایرانی
مجله سیب سبز: ارديبهشت يكي از بهترين زمان هایی است كه می‌توان مقاومت بدن و دستگاه‌هاي دروني را براي فرا رسيدن تابستان و روزهاي گرم آن بالا ‌برد. يكي از بهترين روش‌ها براي افزايش مقاومت بدن، تنظيم هورمون‌ها و عملكرد اندام‌هاي دروني بدن نوشيدن عرقيات گياهي و دارويي همزمان با آغاز بهار است. بهار بهترين فرصت براي تغيير سبك زندگي و برنامه و رژيم غذايي است. چه بهتر كه خانواده‌ها از اين فرصت براي داشتن يك رژيم غذايي سالم و سلامت استفاده كنند. گنجاندن عرقيات و نوشيدني‌هاي گياهي و دارويي يكي از بهترين اين اقدام‌هاست كه باید با مشاوره متخصص طب سنتي در برنامه غذايي روزانه گنجانده شود چرا كه اين درمانگران متناسب با طبع و مزاج هر فرد او را دعوت به نوشيدن عرق‌هاي گياهي با طبع سرد يا گرم مي‌كنند و هشدار‌هاي لازم را درباره تداخل دارويي عرق‌هاي گياهي و داروهاي شيميايي به مصرف كننده ارائه مي‌كنند.

اگر از گرماي تابستان بيزاريد

مردان و زنان زيادي با نزديك شدن فصل تابستان دل نگران گرمي و حرارت هوا هستند. در حقيقت تعريق‌هاي روزانه ناشي از افزايش دماي هوا مهمترين دغدغه آنهاست. اين مسئله براي افرادي كه مزاج و طبعي گرم دارند بيشتر محل توجه است چرا كه افزايش دماي هوا در اين گروه با عوارض بيشتري همراه است. يكي از روش‌ها براي پيشگيري از بروز اين مشكل گنجاندن عرقيجات گياهي با طبع سرد به برنامه غذايي هفتگي از ارديبهشت ماه است. عرق كاسني و عرق بيدمشك بهترين انتخاب است. نوشيدن روزانه يك فنجان از يكي از اين عرق‌هاي گياهي مي‌تواند به كاهش حرارت دروني بدن كمك كند و با تنظيم داخلي دماي بدن تحمل و مقاومت بدن را در برابر افزايش تدريجي دماي هوا با نزديك شدن فصل تابستان و فرارسيدن ماه تير بالا ببرد. ضمن آنكه نوشيدن بيدمشك در تابستان و روزهاي باقي مانده از بهار به شما كمك مي‌كند تا بوي بد عرق را كه يكي از شايع‌ترين مشكلات رايج درتابستان است خنثي كنيد.

طبیعت درمانی به سبک ایرانی

برای سردردهای آخر بهار آماده شوید

با افزايش تدريجي دماي هوا گروهي از مردم به ويژه آنها كه طبعی گرم دارند دچار سردردهايي مي‌شوند كه علت آنها گرماي هواست.این سردردها در روزهای گرم تشدید می‌شود و گاهی مانع از انجام برنامه‌ها و فعالیت‌های روزمره می‌شود. برای پیشگیری و درمان این سردردها و تخفیف آنها در طول روز نوشیدن یک تا ۲ فنجان از عرق گیاهی سنبل الطیب را در طول روز به آنها توصيه مي‌كنيم. اما بهترين روش اين است كه اين افراد با شروع ارديبهشت و خرداد يك روز در ميان مصرف يك فنجان عرق گياهي سنبل‌الطيب را به برنامه‌ غذايي‌شان اضافه كنند تا با عملكرد تاثير دارويي اين عرق گياهي در مدت يك ماه در روزهاي گرم كمتر با سردردهاي ناشي از گرماي هوا رو به رو شوند.

نوشیدنی‌های طبیعی که فشار خون را کنترل می‌کنند

يكي ديگر از اختلال‌هايي كه با افزايش دماي هوا و فعاليت و جنب و جوش دستگاه‌هاي داخلي بدن در فصل تابستان رايج مي‌شود افزايش فشار خون است. اين اختلال كه بيشتر در ميان سالمندان و ميانسالان ديده مي‌شود تا حد زيادي طبيعي است و كنترل آن نيازمند مشاوره با پزشك معالج اين گروه است. اما نوشيدن برخي از عرق‌هاي گياهي همچون عرق شاهتره و شربت كم‌شيرين خاكشير نيز براي كنترل اين اختلال بي‌فايده نيست. عرق شاهتره یکی دیگر از نوشیدنی‌های گیاهی خوش طعم و خوش بویی است که تاثیر قابل ملاحظه‌ای در کنترل میزان فشار خون به ویژه در افراد سالمند دارد. نوشیدن روزی ۲ فنجان از این عرق گیاهی به تصفیه خون و تنظیم کلسترول خون نیز کمک می‌کند. فراموش نكنيد نوشيدن شربت خاكشير شيرين براي سالمندان و ميانسالان جايز نيست و اين گروه در صورتي كه دارويي خاص مصرف مي‌كنند براي پيشگيري از تداخل دارويي بهتر است از پزشك معالج و درمانگر طب سنتي مشورت بگيرند.

اگر جنب و جوش زيادي داريد...

اگر در گروه افرادی قرار دارید که در طول روز مجبورید با افراد زیادی سر و کار داشته باشید و پر جنب و جوش هستید و آرام و قرار نداريد به شما پیشنهاد مي‌كنيم از نيمه ارديبهشت ماه نوشيدن يك فنجان عرق بهارنارنج را به صورت روزانه در برنامه غذايي‌تان بگنجانيد. نوشیدن این عرق گیاهی به شما کمک می‌کند که در طول روز بعد آرامش بیشتری داشته باشید و هنگام انجام فعالیت‌های روزمره کمتر دچار استرس و تنش‌های ناشی از کار روزانه شوید چرا كه استرس ناشي از كار و عملكرد روزانه در كنار گرمي هوا مي‌تواند مهم‌ترين فاكتور براي افزايش ضربان قلب و بالارفتن فشار خون باشد. در حالي كه نوشيدن عرق بهارنارنج بدن را براي روزهاي گرم تابستان آماده مي‌كند و مقاومت اعصاب و دستگاه‌هاي دروني بدن را افزايش مي‌دهد.

با تپش قلب ناشي از گرماي هوا چه كنيم

تپش قلب و بي اشتهايي ناشي از افزايش دماي هوا يكي ديگر از اختلال‌هايي است كه با نزديك شدن تابستان سراغ برخي از مردم مي‌آيد. براي پيشگيري از اين اختلال نيز در طب سنتي چاره‌‌هاي مختلفي وجود دارد كه ساده‌ترين آنها نوشيدن عرق گياهي خارشتر است. افرادي كه با نزديك شدن تابستان و گرم‌تر شدن هوا اشتهاي‌شان كور مي‌شود و اين مسئله به مرور مقاومت و سلامت بدن‌شان را تحت‌تاثير قرار مي‌دهد مي‌توانند با نوشيدن روزانه يك تا ۲ فنجان عرق خارشتر بر اين مشكل غلبه كنند. ضمن آنكه نوشيدن اين عرق گياهي علاوه بر درمان بي‌اشتهايي مي‌تواند به كنترل تپش قلب كمك كند. يكي ديگر از فوايد نوشيدن عرق خارشتر افزايش ميزان تعريق بدن در تابستان است كه اين مسئله خود به تخليه سموم و اخلاط موذي از بدن و پاكسازي دستگاه‌هاي دروني كمك مي‌كند. اما فراموش نكنيد افرادي كه نوشيدن خارشتر را در برنامه غذايي‌شان قرار مي‌دهند بايد ميزان آب دريافتي بدن‌شان را در روزهاي تابستان بيشتر كنند.

طبیعت درمانی به سبک ایرانی

آرام و بانشاط شوید

اگر چه این روزها زمان گشت و گذار و سفر به نقاط دور و نزديك است و انتظار مي‌رود كه افراد شور و نشاط بيشتري براي وقت گذراني در طبيعت داشته باشند اما گاهي گرماي هوا مانع از اين اقدام مي‌شود. افراد احساس كسالت و بي‌حوصلگي مي‌كنند و آنچنان خستگي به سراغ‌شان مي‌آيد كه دوست ندارند هواي خنك خانه را ترك كنند. يكي از بهترين شيوه‌ها براي مبارزه با اين حس گنجاندن عرق گل‌گاو‌زبان به برنامه غذايي اين افراد است.

عرق گل گاوزبان همانند چای آن خواص متعددی از قبیل آرامش بخشی، تقویت اعصاب و ضد استرس دارد. از آنجا که تمایل مردم به نوشیدنی‌های خنک در فصل‌های گرم سال در مقایسه با نوشیدن چای افزایش می یابد، افراد علاقه‌مند می‌توانند نوشیدن این عرق گیاهی را جایگزین چای گل‌گاوزبان کنند. نوشیدن یک لیوان از این عرق علاوه بر خاصیت آرامش بخشی موجب افزایش نشاط و شادمانی افراد مي‌شود و توان تحمل و صبر آنها را در روزهاي گرم تابستان بالا مي‌برد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج